Form of Work
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Nuty
(2)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(10)
only on-site
(4)
unavailable
(2)
Branch
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Author
Dymon Mirosław
(2)
Gardoń-Preinl Monika
(2)
Mania Grzegorz
(2)
Atkinson Victoria
(1)
Bielańska Andżelika
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Dąbrowska Elżbieta (nauczyciel)
(1)
Kostrzębska Karolina
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kłak-Zarzecka Ewa
(1)
Lewczuk Bartłomiej
(1)
Maćkowiak Maciej
(1)
Maćkowiak Maciej (ilustrator)
(1)
Nogaj Anna
(1)
Polański Piotr (nauczyciel)
(1)
Rowland Andrew (1962- )
(1)
Rudź Przemysław
(1)
Rudź Przemysław (1976- )
(1)
Sims Lesley
(1)
Skorek-Münch Jolanta (1962- )
(1)
Sobocińska Karolina
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Country
Poland
(12)
United Kingdom
(1)
Language
Polish
(11)
English
(2)
Audience Group
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele fortepianu
(2)
Szkoły muzyczne II stopnia
(2)
Demographic Group
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Edukacja muzyczna
(3)
Muzyka
(3)
A vista
(2)
Dźwięk
(2)
Fortepian
(2)
Instrumenty muzyczne
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Szkolnictwo muzyczne
(2)
Twórczość
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Chóry dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dyrygenci
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego (Rzeszów)
(1)
Folklor
(1)
Glenc, Jacek
(1)
Golijov, Osvaldo
(1)
Górecki, Henryk Mikołaj
(1)
Kilar, Wojciech
(1)
Kompozytorzy
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kopciuszek
(1)
Książęta i księżne
(1)
Laprus, Lucjan
(1)
Minimalizm muzyczny
(1)
Muzycy
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzyka chóralna
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka ukraińska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Norwid, Cyprian Kamil
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Pająk, Cherubin
(1)
Pasja (utwór muzyczny)
(1)
Rihm, Wolfgang
(1)
Schaeffer, Bogusław
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoła Muzyczna II stopnia Towarzystwa Muzycznego (Jarosław)
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Tan, Dun
(1)
Trema
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Zespoły muzyczne
(1)
Zwierzęta
(1)
Łukaszewski, Paweł
(1)
Subject: work
19 Mazurków na fortepian
(1)
Angelus
(1)
Bogurodzica
(1)
Deus Passus
(1)
Maryjo, Pani Aniołów!
(1)
Pasja według św. Mateusza
(1)
Sny i modlitwy Izaaka Ślepego
(1)
Symfonia Aniołów
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Genre/Form
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Bajka słowno-muzyczna
(1)
Fantastyka
(1)
Informator
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura i sztuka
(7)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
13 results Filter
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [221]-236.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy pracach.
Spis treści także w języku angielskim.
Urszula Bissinger-Ćwierz, Anna Antonina Nogaj: Wprowadzenie ; Anna Antonina Nogaj: Czy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznej. Część I. KRÓTKIE UZASADNIENIE TEORETYCZNE: Julia Kaleńska-Rodzaj: Trema: czym jest i jak powstaje? Definicje, zjawiska pokrewne, źródła ; Jarosław Mirkiewicz: Trema - wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczne. Część II. ZAPOBIEGANIE TREMIE W KSZTAŁCENIU MUZYCZNYM: Urszula Bissinger-Ćwierz: Opieka psychologiczna przed występami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych - projekt Centrum Edukacji Artystycznej ; Barbara Wojtanowska-Janusz, Mira Krużel: Formy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesłuchań makroregionalnych Centrum Edukacji Artystycznej ; Anna Bukowska-Posadzy: Objawy somatyczne w długotrwałym stresie u ucznia szkoły muzycznej ; Grażyna Nakonieczna-Zakrzewska: Radzimy sobie ze stresem - "Próba generalna" ; Monika Welc: Trema - oddziaływanie poprzez pracę przygotowawczą ; Justyna Baluk: Scenariusz warsztatów psychologicznych "Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremą?". Część III. WYBRANE STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMĄ DLA MUZYKÓW: Grażyna Draus: Trening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzyka ; Łukasz Tartas: Trema a ćwiczenie uważności ; Anna Antonina Nogaj: Rola myślenia w procesie ćwiczenia ; Aleksandra Wojtaszek: Praca nad tremą w kontekście pracy wokalnej. Część IV. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA - WYBRANE PROPOZYCJE Z LITERATURY ANGLOJĘZYCZNEJ: Anna Antonina Nogaj: Wygraj ze swoim strachem - 7 umiejętności podnoszących jakość występu publicznego według Dona Greene’a ; Urszula Bissinger-Ćwierz: Wykonawstwo muzyczne bez lęku według Geralda Klicksteina.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3235 (1 egz.)
Book
In basket
Jak to działa? : muzyka / autor Przemysław Rudź ; ilustrator Maciej Maćkowiak. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2017. - 79, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Jak to działa? Muzyka Co słychać w najcichszym pomieszczeniu na świecie? Na czym polega praca kompozytora? Jak zostać wirtuozem? Do czego w muzyce przydaje się komputer? Jeśli nurtują cię podobne pytania, to świetnie trafiłeś! Książka „Jak to działa? Muzyka” zawiera odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań dotyczących muzyki i dźwięku. W sposób jasny i prosty wyjaśniamy to, co z pozoru skomplikowane. Pomagają w tym zabawne ilustracje. „Jak to działa? Muzyka” to kopalnia odpowiedzi na arcytrudne pytania! [Wydawnictwo SBM, 2017]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. F.4dz-78 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.6dz-78 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 297-[320]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
O czytaniu z wyboru i konieczności ; Lektura spójna z doświadczeniem uczniów ; Muzyczny styl odbioru "grających" lektur jako odpowiedź na oczekiwania uczniów OSM II st. ; Szkolna interpretacja lektury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-108526 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-77319 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 252-[261].
I. TEORIE PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ: 1. Sytuacja estetyczna twórca - dzieło - odbiorca, 2. Koncepcje pedagogiki muzycznej, dotyczące przygotowania i interpretacji utworów, 3. Psychologiczne koncepcje pracy nad utworem muzycznym i interpretacją: A. Uczenie się muzyki, B. Prawidłowości w biografiach muzyków. Predyktory, stymulatory i inhibitory kariery muzycznej, C. Muzyczne zdolności wykonawcze i ich pomiar, 4. Podsumowanie ; II. MODEL TEORETYCZNY INTERAKCJI TWÓRCZEJ: 1. Teorie procesu twórczego, 2. Podsumowanie, 3. Prace nad utworem muzycznym i interpretacją jako interakcja twórcza ; III. PRZESZKODY W INTERAKCJI TWÓRCZEJ. PRZESZKODY W PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ. HIPOTEZY BADAWCZE: 1. Zapobieganie powstaniu interakcji twórczej, 2. Przerwanie procesów twórczych, 3. Zakłócanie procesów twórczych, 4. Ograniczanie procesów twórczych ; IV. BADANIA WŁASNE: 1. Charakterystyka narzędzi badawczych, 2. Osoby badane ; V. WYNIKI I WNIOSKI.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3141 (1 egz.)
Book
In basket
Muzyka / Przemysław Rudź ; [ilustrator Maciej Maćkowiak]. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2019. - 31, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
(Jak To Działa?)
Jak zapisać muzykę na papierze? Co sprawia, że słyszysz dźwięk? Jak jest zbudowana piosenka? Książka Jak to działa? Muzyka zawiera odpowiedzi na piętnaście pytań dotyczących muzyki i dźwięku. W sposób jasny i prosty wyjaśni to, co z pozoru skomplikowane, a pomogą w tym zdjęcia i zabawne ilustracje. [Wydawnictwo SBM, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp-78/I (1 egz.)
Book
In basket
WYBRANE ZAGADNIENIA PEDAGOGIKI MUZYKI: Dzieciństwo ucznia szkoły muzycznej ; Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji wczesnoszkolnej. Obraz edukacji muzycznej klas początkowych z terenu miasta Katowic ; Uczeń szkoły muzycznej I stopnia pomiędzy opresją a wsparciem ; Kształcenie muzyczne małych dzieci w perspektywie konstruktywistycznej. Refleksja pedeutologiczna ; Muzyk nauczyciel na starcie - kompetencje i doswiadczenia ; Edukacja muzyczna jako forma kształtowania osobowości twórczej dziecka ; Interpretacja muzyki ruchem jako dziecięce doświadczenie sukcesu ; Mały uczeń szkoły muzycznej w relacji z nauczycielem (doświadczenia studentów Wydziału Instrumentalnego. DYDAKTYCZNE ZAGADNIENIA SPECJALISTYCZNEGO KSZTALCENIA MUZYCZNEGO: Dlaczego warto uczyć śpiewu solowego od wieku szkolnego? Doświadczenia niemieckich szkół muzycznych ; "Przebudzenie" pokolenia technologicznego za pomocą muzyki: koncepcje metodyczne i strategie pedagogiczne wspierające nowoczesne nauczanie muzyki ; Nowoczesne metody pracy z małymi dziećmi w służbie edukacji muzycznej ; Kształcenie młodego wirtuoza - metoda (prawie) idealna Friedricha Wiecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Księg 2950 (1 egz.)
Book
In basket
Grizzly Bear Rock / written by Lesley Sims ; illustrated by Andrew Rowland. - London : Usborne Publishing, copyright 2013. - 32 strony : ilustracje kolorowe ; 20 cm.
(Usborne Very First Reading ; Book 5)
Tekst w języku angielskim.
Grizzly Bear Rock is part of the Usborne Very First Reading series which has been specially developed to help children learn to read. Each book in the series introduces new letters or reading patterns, and reinforces material from previous books. Designed for an adult and child to read together, the series combines lively rhyming stories with inspiring illustrations in order to build the skills and confidence that will encourage a lifelong enjoyment of reading. [Usborne Publishing, 2013]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp-LO/I (1 egz.)
Music notes
In basket
Na stronie redakcyjnej błędny ISMN: 989-0-2740-1987-7.
Zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
Bibliografia na stronie 13.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2987 (1 egz.)
Music notes
In basket
Zbiór ćwiczeń opatrzonych komentarzami autorów.
[...] zamieszczono tu wiele typów zadań, które pojawiły się już w I części [...]. Oczywiście, zgromadzone tu materiały są trudniejsze, pojawia się w nich więcej znaków chromatycznych, zmian tonacji, zmian rytmicznych, bardziej zaawansowana struktura. Są tu także nowe grupy ćwiczeń związanych z kolejnymi problemami praktycznymi: wykonywaniem faktury akordowej czy fragmentów zawierających skoki interwałowe. Publikacja zawiera zadania wymagające śledzenia partii solowej, wykonania partii solowej oraz ćwiczenia na upraszczanie materiału muzycznego. Oddajemy do Państwa dyspozycji kompleksowy i różnorodny zestaw ćwiczeń, który pozwoli ukształtować nawyk analizy tekstu muzycznego, wieloaspektowe postrzeganie, samodzielne myślenie i antycypowanie następst tekstu muzycznego oraz przyczyni się do świadomego wykonawstwa i związanej z nim ekonomii ruchów. Zadaniem tej publikacji jest przygotowanie młodych pianistów do różnorodnych wyzwań zawodowych. Stanowi ona jednocześnie wprowadzenie do akompaniamentu, gry w zespołach i czytania partytur. [Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2020]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Nuty 3101 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Angielski dla Dzieci)
Na okłądce: Książka z płytą + ćwiczenia i łamigłówki. Słowniczek ; Gry i ćwiczenia utrwalające ; Wskazówki dla rodziców i nauczycieli ; CD ze słuchowiskiem.
Lektorka: Victoria Atkinson ; realizacja nagrania Bartłomiej Lewczuk.
Tekst w języku angielskim i polskim.
Kopciuszek to ilustrowana, edukacyjna bajka, która uczy dzieci języka angielskiego. Różnorodne ćwiczenia zachęcają do aktywnej nauki, a językowe łamigłówki sprawiają, że samodzielna nauka angielskich słówek jest wspaniałą przygodą. Specjalnie z myślą o rodzicach i nauczycielach opracowano praktyczne wskazówki oraz zamieszczono tłumaczenie bajki na język polski. Pakiet (książka + CD) został specjalnie przygotowany tak, aby dziecko podczas zabawy aktywnie uczyło się języka angielskiego. [Wydawnictwo Edgard, 2007]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. Wyp-I/LO (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. F.13-K.ANG.-II/Op (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja prezentuje znaczną część wystąpień z międzynarodowej konferencji "Element narodowy w twórczości Wojciecha Kilara na tle współczesnej World Music", zorganizowanej w Rzeszowie 23 listopada 2016 r. przez Zakład Chóralistyki i Muzyki Religijnej Wydziału Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia przy niektórych referatach.
Jeden referat w języku słowackim, trzy w języku ukraińskim.
Streszczenie w języku angielskim przy niektórych referatach, także jedno streszczenie w języku polskim, trzy w języku ukraińskim.
BIOGRAFIA I DUCHOWOŚĆ: Kompozytor współczesnej muzyki liturgicznej a dokumenty Kościoła / Lucjan Dyka ; O zjawisku inkulturacji we współczesnej muzyce religijnej / Jolanta Skorek-Münch ; Wojciecha Kilara droga do dojrzałości twórczej / Ewa Nidecka ; Cechy duchowości Wojciecha Kilara i ich wpływ na twórczość kompozytorską / Lucjan Dyka ; Budowanie dobra. Moje spotkania z Wojciechem Kilarem / Andrzej Szypuła ; Tematyka religijna w twórczości chóralnej Lucjana Laprusa / Kinga Fink ; "Deus passus" - pasja Wolfganga Rihma wobec tradycji gatunku / Stefan Münch. PIERWIASTEK NARODOWY I WARSZTAT KOMPOZYTORA: Muzyka filmowa Wojciecha Kilara - autonomiczna czy ilustracyjna? / Jacek Glenc ; "Bogurodzica" i "Angelus" Wojciecha Kilara. Symbol narodowy a język dźwiękowy / Maryla Renat ; Twórczość religijna Henryka Mikołaja Góreckiego a minimalizm / Kinga Kiwała ; Ľudová pieseň ako kľúčový inšpiratívny prvok slovenskej zborovej tvorby 20. storočia / Tatiana Švajková ; Poezja w muzyce, muzyka w poezji - Cyprian Kamil Norwid - Jacek Glenc "Maryjo, Pani Aniołów!... Zamysł kompozytora / Joanna Glenc ; Współczesna muzyka narodowa: nowe spojrzenie na niektóre elementy działalności o. Cherubina Pająka OFM / Monika Hippe ; Neofolkloryzm oraz „nowa fala folklorystyczna” w ukraińskiej muzyce XX-XXI wieku / Teresa Mazepa. KONTEKSTY: Muzyka polskich twórców XX i XXI wieku w programach koncertowych Filharmonii Podkarpackiej w latach 2009-2016 / Marta Wierzbieniec ; "Pasja według św. Mateusza" Tan Duna w perspektywie kulturowego synkretyzmu / Jolanta Skorek-Münch ; "19 Mazurków na fortepian" Bogusława Schaeffera / Krzysztof Kostrzewa ; "The Dreams and Prayers of Isaac the Blind" Osvaldo Golijova wobec tradycji muzyki żydowskiej / Stefan Münch ; III Symfonia "Symfonia Aniołów" Pawła Łukaszewskiego - w kręgu angelologii chrześcijańskiej / Renata Borowiecka. PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA MUZYKI: Kompetentnostnij pìdhìd v dirigents'ko-orkestrovìj osvìtì / Yaroslav Sverlyuk ; Udoskonalennâ pìdgotovki majbutnogo včitelâ muziki do keruvannâ učnìvc'kim estradno-instrumental'nim kolektivom / Roman Kowalski ; Etimologìâ gumanìzacìï vzaêmin u ditâčomu horovomu kolektivì / Lilya Sverlyuk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Copies are only available in the library: sygn. A-106471 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3031 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again