Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(31)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(8)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(5)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Faber Joanna
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
King Julie
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Bendych Ewa
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Canfield Ken R
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Ferenc-Warchałowska Zuzanna
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kiedos Aneta
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Loba-Wilgocka Urszula
(1)
Loscher Wolfgang
(1)
Löscher Wolfgang
(1)
Machnicki Jarosław
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Mieszkis-Święcikowska Dagmara
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Nowak Jadwiga (logopeda)
(1)
Panek Edyta
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Singer Claire (1961- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Stobnicka-Stolarska Paulina
(1)
Strzemeska J
(1)
Sztukowska-Królczak Alicja
(1)
Szwedes Piotr (1968- )
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Wieleba Justyna
(1)
Wilgocki Jerzy
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zawitkowski Paweł
(1)
Zawitkowski Paweł. Mamo, tato co ty na to
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Ukraina
(1)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(23)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Dziecko
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Wychowanie
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Metoda Montessori
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Matematyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Sztuka
(2)
Agresywność
(1)
Aspiracje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko trudne
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasy łączone
(1)
Komputery
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nuty
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Ojcostwo
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rytmika
(1)
Smak (fizjol.)
(1)
Socjoterapia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Węch
(1)
Śpiewnik polski
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura dziecięca angielska
(1)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-[239].
Znaczenie wczesnej rehabilitacji w procesie kształcenia niewidomych dzieci: Rozwój form i metod wczesnej rehabilitacji ; Rola okresu dziecięcego w rozwoju ogólnej sprawności życiowej ; Wychowanie dziecka niewidomego jako specjalne zadanie dla rodziców ; Rozwijanie podstawowych form aktywności: Aktywność ruchowa ; Aktywność zabawowa ; Przygotowanie do pracy szkolnej: Wpływ uszkodzenia wzroku na osiąganie dojrzałości szkolnej ; Ukierunkowana aktywność poznawcza ; Dodatkowe informacje dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. A-65322
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Wychowawczyni Przedszkola)
Bibliogr. s. 188-[190].
Cele i zadania mowy i myślenia dziecka ; Charakterystyczne cechy mowy i myślenia dziecka ; Założenia metodyczne w kształtowaniu mowy i myślenia ; Formy pracy z dziećmi ; Przygotowanie do szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-28186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje dziecko i ja / Alicja Sztukowska-Królczak. - Warszawa : Watra, 1987. - 157, [1] s. : rys. ; 15 x 21 cm.
PIERWSZY ROK ŻYCIA: Jestem silny i zdrowy ; Karmienie piersią ; Karmienie z butelki ; Żywienie mieszane ; Dokarmianie niemowląt ; Świeże powietrze ; Jak kąpać dziecko? ; Jestem dobrze ubrany ; Dziecko chce pić ; Do babci ; Gdy dziecko płacze ; Błędy w pielęgnowaniu niemowlęcia ; Szczepienia ochronne ; A dziecko rośnie ; Tylko w rodzinie ; Sen ; Zanim zacznie chodzić ; Nóżki, stopy i buciki ; Dążenie od poznania świata ; Dziecko zaczyna mówić ; Pierwsze ząbki ; Jak uniknąć nieszczęśliwych wypadków ; pierwsze urodziny ; DRUDI ROK ŻYCIA: Nic na siłę ; Krok w samodzielność ; W trosce o bezpieczeństwo ; Dziecko jest chore ; Szanujemy jego upodobania ; Przy stole ; Nie przesadzajmy ze słodyczami ; Gdy zaczyna chodzić ; Dziecko się bawi ; Nie rozumie ; Mały egoista ; Katar ; Anemia ; Nieśmiałe lub agresywne ; Obowiązki ; Mam dwa lata ; TRZECI ROK ŻYCIA: Bardzo grzeczne ; Nie potrafi udawać ; Nieszczęśliwy wypadek ; Po wizycie u lekarz ; Dobry apetyt ; Pamięta, myśli, mówi ; Z łagodną stanowczością ; Zdrowy, spokojny sen ; Regularny tryb życia ; Atmosfera w domu ; Czy chcesz mieć braciszka? ; Zazdrość ; Gdy dziecko się jąka ; W trosce o bezpieczeństwo ; Niedojrzałość uczuciowa ; Jak uniknąć trudności wychowawczych ; Mam trzy lata ; Chcę się bawić ; Konflikty ; Opowiedz mi bajkę ; Nagrody i kary ; Dziesięć zaleceń wychowawczych ; do przedszkola ; ZANIM PRZYJDZIE NA ŚWIAT: Czy jestem w ciąży? ; Prawidłowy rozwój płodu ; Choroby i dolegliwości związane z ciążą ; Odżywianie i higiena w czasie ciąży ; Poród ; W połogu ; Wyprawka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100656 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Przygoda Bycia Ojcem)
Czas trwania: 1 godz. 51 min.
Tyt. oryg.: "Learning and growing. For dads of pre-schoolers".
Czyta Piotr Szwedes.
Nagranie w formacie mp3.
"ZABAWA, NAUKA, ROZWÓJ" to książka nie tylko o przedszkolakach, ale przede wszystkim o ich ojcach. Okres przedszkolny bowiem, to czas, kiedy zarówno maluch, jak i jego tata, powinni dynamicznie się rozwijać. Każdy na swój sposób. Dowiedz się: - z czym musi zmierzyć się ojciec przedszkolaka, - dlaczego warto znaleźć czas na wspólną zabawę, - jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka, - jak uczyć dyscypliny w atmosferze miłości. Baw się, ucz i rozwijaj razem ze swoim dzieckiem. Podejmij wyzwanie i poczuj smak przygody bycia ojcem! [Edycja Świętego Pawła, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola.)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 240-241.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [141]-146.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy na co dzień zajmują się wychowaniem i wspomaganiem rozwoju dzieci w wieku poniemowlęcym. Coraz częściej zdarza się, że dwu- i trzylatki zostają otoczone profesjonalną opieką edukacyjno-wychowawczą. Bywają w żłobkach, a nierzadko także w przedszkolnych grupach żłobkowych. Wielu nauczycielki przygotowanych do pracy ze starszymi dziećmi nie wie, jak zorganizować i dobrze przeprowadzić zajęcia dla tak małych dzieci, które ze względu na specyfikę okresu rozowjowego wymagają szczególnej troski. Program "Pokaż mi świat", przedstawiony w publikacji, pomoże im zorientować się w szczególnych potrzebach dwulatków, będzie też inspiracją do organizowania interesujących i wartościowych zajęć oraz ułatwi nawiązywanie prawidłowych relacji z rodzicami podopiecznych. Co ważne, program "Pokaż mi świat" można z powodzeniem wykorzystać także w domach, gdzie wielogodzinną opiekę nad dziećmi sprawują opiekunki lub sami rodzicami. Oni także mogą skorzystać z pomysłów i porad zawartych w programie. Dzięki temu mogą lepiej przygotować dzieci do podjęcia nauki w przedszkolu. [Difin, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373/378 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Forschen mit Franz Frosch : technische phänomene mit spaß erkunden" 2009.
Książka ta opisuje metody stosowane we wczesnej edukacji z zakresu nauk przyrodniczych. Opiera się na praktyce i jest przeznaczona dla przedszkoli, szkół podstawowych oraz do realizacji projektów organizujących dzieciom czas wolny. Stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytania, które przez długi czas towarzyszyły mi podczas realizacji przedszkolnego programu dotyczącego nauk przyrodniczych. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Mami, Papi, jetz gehst's los!" 2009.
"Ciepła, zabawna, a jednocześnie bardzo pouczająca książeczka, polecana wszystkim, którzy chcieliby lepiej zrozumieć pełnego szalonych pomysłów przedszkolaka. Rola przedszkolaka to bardzo poważna sprawa. Zwłaszcza, gdy dookoła dzieje się tak wiele i jest tyle zadziwiających rzeczy do odkrycia. A kiedy niespodziewanie w domu pojawia się młodsza siostra, możecie być pewni, że rodzice nie będą mieli łatwego życia… Czy wiedzieliście o tym, że plastikowa betoniarka jest idealną kryjówką na budyń, a w szafie mamusi mieści się Biuro Świętego Mikołaja? Albo o tym, że po samodzielnym obcięciu włosów można upodobnić się do mieszkańca Ulicy Sezamkowej?". [Wydawnictwo Replika, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 9 godz. 26 min.
Tytuł oryginału "How to talk so little kids will listen" 2017.
Czyta Paulina Holtz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły", nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich. [Media Rodzina, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1714/37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 423.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
ZESTAW PODSTAWOWYCH NARZĘDZI: Narzędzia służące do radzenia sobie z uczuciami... O co tyle hałasu z powodu uczuć? ; Narzędzia zachęcające do współpracy... Co tam uczucia - przecież musi umyć zęby ; Narzędzia służące do wyrażania pochwał i uznania... Pochwała pochwale nierówna ; Narzędzia dla dzieci o innej wrażliwości... Czy to pomoże mojemu dziecku? ; Podstawowe sprawy... Od tego się nie wykręcisz ; NARZĘDZIA W DZIAŁANIU: Walka o jedzenie - bitwy nad talerzem ; Poranne szaleństwo - jak wydostać się z domu ; Rywalizacja między rodzeństwem - oddaj to dziecko! ; Zakupy z dziećmi - zadyma w markecie ; Kłamstwa - twórcza interpretacja rzeczywistości ; Rodzice też mają uczucia ; Skarżenie i donoszenie ; Sprzątanie - najbrzydsze słowo świata ; Zalecenia lekarzy - lekarstwa, zastrzyki, pobieranie krwi i inne horrory ; Nieśmiałe dzieci - lęk przed życzliwymi ludźmi ; Mali uciekinierzy - gdy dzieci znikają na parkingach i w miejscach publicznych ; Bicie, popychanie, szczypanie, szturchanie, walenie - nawet go nie dotknąłem! ; Sen - Święty Graal ; Kiedy rodzice się wkurzają! ; Krótki przegląd - gdy narzędzia nie działają.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 21 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110838 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania nad etyką i estetyką dzieci w wieku przedszkolnym ; Analiza psychologiczna wycinanek dzieci w wieku przedszkolnym ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; Różnice temperamentu i usposobienia u dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 93-[94].
1. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym ; 2. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej dziecka ; 3. Wychowanie dziecka nadpobudliwego w wieku od 3 do 6 lat ; 4. Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo ; 5. Cele programu korekcji zachowań dzieci nadpobudliwych psychoruchowo ; 6. Scenariusze zajęć dla dzieci trzyletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 7. Scenariusze zajęć dla dzieci czteroletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 8. Scenariusze zajęć dla dzieci pięcioletnich nadpobudliwych psychoruchowo ; 9. Scenariusze zajęć dla dzieci sześcioletnich nadpobudliwych psychoruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych, E. Gruszczyk-Kolczyńska ; R. 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci, M. Nerło ; R. 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym, A. Mikler-Chwastek ; R. 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna, A. Jegier ; R. 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia, A. Gąstoł ; R. 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia, M. Plandowska ; R. 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii, M. Wiśniewska ; R. 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego, M. Kierzkowska ; R. 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi, E. Gogacz ; R. 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom, K. Skarbek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Les lois naturelles de l'enfant" 2016.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [405]-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40% naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację. Céline Alvarez przeprowadziła eksperyment w oddziałach przedszkolnych szkoły znajdującej się w tak zwanej trudnej dzielnicy pewnej podparyskiej gminy, polegający na zastosowaniu nauczania respektującego „naturalne prawa dziecka”. Tylko tyle i aż tyle. Efekty były zdumiewające. Po dwóch latach 100% pięciolatków i 90% czterolatków umiało czytać i wykazywało ponadprzeciętne zdolności w liczeniu. W dodatku rozwinęły się u nich nieprzeciętne umiejętności społeczne i cechy moralne. Książka Prawa naturalne dziecka autorstwa Céline Alvarez ukazuje inne spojrzenie na dziecko i jego edukację, zarówno w szkole, jak i w domu. Autorka w jasny, prosty sposób tłumaczy podstawowe, udowodnione naukowo, zasady rządzące procesem uczenia się i rozwoju dziecka. Dzieli się swoim doświadczeniem i warsztatem, przedstawiając rozmaite ćwiczenia i zajęcia, które pomagają dzieciom rozwinąć ich potencjał i nabywać umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. [CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Apprends-mois à faire seul : la pédagogie Montessori" 2016.
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy. Na stronie redakcyjnej błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 201-202.
Maria Montessori stworzyła metodę wychowawczą stojącą w sprzeczności z tradycyjnym modelem edukacyjnym opartym na dyscyplinie, unieruchamianiu dzieci w ławkach i tłumieniu ich naturalnej ciekawości. Choć powstała ponad 100 lat temu, metoda ta w niezmienionej formie wykorzystywana jest po dziś dzień, a jedna z najważniejszych jej zasad brzmi: „Pomóż mi robić to samodzielnie”. W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce w szkole i w domu, oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności oraz rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, by nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin – nauczycielka z dyplomem Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori i mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką różnych publikacji o metodzie Montessori. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania, [2017]. - 216, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce: Jak pomóc sobie i dziecku w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem. Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na strone [221].
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - czy moje dziecko jest już gotowe? - co jeśli rodzic ma wątpliwości? - jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru? - jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny. [Wydawnictwo Mamania, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na stronie [219].
"Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - Czy moje dziecko jest już gotowe? - Co, jeśli rodzic ma wątpliwości? - Jak wybrać przedszkole i co, jeśli nie mamy wyboru? - Jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - Co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - Co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej