Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Faber Joanna
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
King Julie
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Brudnik Edyta
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiedos Aneta
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Knapp Julie
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Matzarakis Dimitris
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Podd'âkov Nikolaj Nikolaevič
(1)
Singer Claire (1961- )
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Strzemeska J
(1)
Topińska Zofia (1910-2000)
(1)
Turnbull Carolline
(1)
Weryho Maria (1858-1944)
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Ukraina
(1)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Psychologia dziecka
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(4)
Bajka i baśń
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania nad etyką i estetyką dzieci w wieku przedszkolnym ; Analiza psychologiczna wycinanek dzieci w wieku przedszkolnym ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; Różnice temperamentu i usposobienia u dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Mami, Papi, jetz gehst's los!" 2009.
"Ciepła, zabawna, a jednocześnie bardzo pouczająca książeczka, polecana wszystkim, którzy chcieliby lepiej zrozumieć pełnego szalonych pomysłów przedszkolaka. Rola przedszkolaka to bardzo poważna sprawa. Zwłaszcza, gdy dookoła dzieje się tak wiele i jest tyle zadziwiających rzeczy do odkrycia. A kiedy niespodziewanie w domu pojawia się młodsza siostra, możecie być pewni, że rodzice nie będą mieli łatwego życia… Czy wiedzieliście o tym, że plastikowa betoniarka jest idealną kryjówką na budyń, a w szafie mamusi mieści się Biuro Świętego Mikołaja? Albo o tym, że po samodzielnym obcięciu włosów można upodobnić się do mieszkańca Ulicy Sezamkowej?". [Wydawnictwo Replika, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 63-[64].
Kilka słów o tym, jak rozwija się funkcjonuje dziecko w wieku przedszkolnym ; Czy przedszkole jest dobrym miejscem dla mojego dziecka? ; Jakie przedszkole wybrać? ; W co wyposażyć dziecko do przedszkola? ; Trudne początki ; Pierwsze koty za płoty ; Przedszkole miejscem spotkań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola.)
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. s. 240-241.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 9 godz. 26 min.
Tytuł oryginału "How to talk so little kids will listen" 2017.
Czyta Paulina Holtz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły", nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich. [Media Rodzina, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/1714/37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-KM/CD 4158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 423.
Publikacja dostępna również w formie książki mówionej.
ZESTAW PODSTAWOWYCH NARZĘDZI: Narzędzia służące do radzenia sobie z uczuciami... O co tyle hałasu z powodu uczuć? ; Narzędzia zachęcające do współpracy... Co tam uczucia - przecież musi umyć zęby ; Narzędzia służące do wyrażania pochwał i uznania... Pochwała pochwale nierówna ; Narzędzia dla dzieci o innej wrażliwości... Czy to pomoże mojemu dziecku? ; Podstawowe sprawy... Od tego się nie wykręcisz ; NARZĘDZIA W DZIAŁANIU: Walka o jedzenie - bitwy nad talerzem ; Poranne szaleństwo - jak wydostać się z domu ; Rywalizacja między rodzeństwem - oddaj to dziecko! ; Zakupy z dziećmi - zadyma w markecie ; Kłamstwa - twórcza interpretacja rzeczywistości ; Rodzice też mają uczucia ; Skarżenie i donoszenie ; Sprzątanie - najbrzydsze słowo świata ; Zalecenia lekarzy - lekarstwa, zastrzyki, pobieranie krwi i inne horrory ; Nieśmiałe dzieci - lęk przed życzliwymi ludźmi ; Mali uciekinierzy - gdy dzieci znikają na parkingach i w miejscach publicznych ; Bicie, popychanie, szczypanie, szturchanie, walenie - nawet go nie dotknąłem! ; Sen - Święty Graal ; Kiedy rodzice się wkurzają! ; Krótki przegląd - gdy narzędzia nie działają.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 21 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110838 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.18-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
R. 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych, E. Gruszczyk-Kolczyńska ; R. 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci, M. Nerło ; R. 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym, A. Mikler-Chwastek ; R. 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna, A. Jegier ; R. 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia, A. Gąstoł ; R. 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia, M. Plandowska ; R. 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii, M. Wiśniewska ; R. 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego, M. Kierzkowska ; R. 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi, E. Gogacz ; R. 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom, K. Skarbek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "So lernt mein Kind logisch-mathematisch denken" 2007.
Dzieci od urodzenia mają kontakt z pojęciami matematycznymi. Nie zauważają tego, gdyż odbywa się to w formie zabawy oraz atmosferze radości. Rodzice mogą więc wspierać dziecko, nie stawiając zbyt wysokich wymagań, rozpoczynając naukę od układania przedmiotów według pewnych kryteriów, budowania wieży z klocków itp. Książka zawiera wskazówki, ćwiczenia, zabawy, które w odpowiedni sposób przygotują dziecko do szkoły. Przedstawione są sposoby planowania działań, zapamiętywania, opanowania orientacji przestrzennej. Przydatne mogą być także testy zawarte w książce. Dzięki nim można łatwiej obrać właściwy kierunek nauki swojej pociechy. [Wydawnictwo Jedność, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania, [2017]. - 216, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce: Jak pomóc sobie i dziecku w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem. Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na strone [221].
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - czy moje dziecko jest już gotowe? - co jeśli rodzic ma wątpliwości? - jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru? - jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny. [Wydawnictwo Mamania, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowy etap w życiu dziecka.
Bibliografia na stronie [219].
"Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - Czy moje dziecko jest już gotowe? - Co, jeśli rodzic ma wątpliwości? - Jak wybrać przedszkole i co, jeśli nie mamy wyboru? - Jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? - Co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? - Co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-159 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci w Rzeszowie oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie.
Bibliografia na stronach 249-263.
Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie ; Zastosowanie analizy zachowania we wczesnej interwencji i procesie terapii zachowań trudnych dzieci ; Terapia zachowań trudnych dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Założenia metodologiczne badań własnych ; Zachowania trudne dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i ich terapia. Analiza badań własnych ; Weryfikacja hipotez i dyskusja wyników ; Wnioski dla praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe systemy wychowania przedszkolnego / Natalja Cicimirska. - Lwów : nakł. autorki, 1925 (Lwów : Drukarnia Zakładu Narodowego im. Ossolińskich). - 57, [2] s. : rys. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33157 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej