Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Autor
Sowa Józef (1939- )
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Brightman Alan J
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Haring Norris G. (1923- )
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nowak Stanisław Andrzej (lekarz)
(1)
Nowak Stanisław Stefan
(1)
Ploch Leszek
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rychlik Grażyna
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Simmonds Posy
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(22)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dziecko trudne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Rodzina
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dziecko
(2)
Harcerstwo
(2)
Język polski
(2)
Mowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Dom dziecka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nerwice
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Ojcostwo
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychozy
(1)
Rodzice
(1)
Sapkowski, Andrzej (1948- )
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Słuch
(1)
Uczenie się
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Wolontariusze
(1)
Wykształcenie
(1)
Władza rodzicielska
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdolności
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-60652 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnictwa Specjalnego)
Bibliogr. przy pracach.
Kazimierz Kirejczyk - Przestępczość i moralne zaniedbanie wśród anormalnych ; Piotr Suchan - Systemy wychowawcze w instytucjach opieki nad moralnie zaniedbanymi ; Stanisław Rogalski - Analiza obecnej sytuacji w dziedzinie wychowania nieletnich ; Jean Ziolkowski - Opieka nad dzieckiem upośledzonym we Francji i problem jego rehabilitacji ; Józef Nowakowski - Z pobytu polskich pracowników pedagogicznych we Francji ; Stanisław Bendkowski - Dlaczego młodzież łączy się w bandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8884 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48033 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83515 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37-Czyt. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Państwowym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Przemyślu, Państwowym Zakładzie Wychowawczym w Jaśle i Państwowym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Smoczce (obecnie w obrębie Mielca).
Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo w świetle reformy oświaty i szkolnictwa w Polsce ; Pojęcie sytuacji społecznej - wpływ sytuacji społecznych na zachowanie się dziecka upośledzonego umysłowo ; Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań ; Kierunki i formy działalności drużyny harcerskiej "Nieprzetarty szlak" w zakresie realizacji zadań rewalidacyjno-wychowawczych ; Aktywność społeczna dzieci upośledzonych umysłowo jako funkcja zintegrowania pracy szkoły specjalnej i działalności drużyny harcerskiej "Nieprzetarty szlak" ; Warunki i przebieg działalności społeczno-wychowawczej drużyn harcerskich "Nieprzetraty szlak", organizowanej na tle kontaktów ze środowiskiem ; Podstawowe przesłanki optymalnego modelu działania organizacji harcerskiej "Nieprzetarty szlak" w systemie rewalidacyjno-wychowawczym szkoły-zakładu specjalnego (wnioski i postulaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Poradnik - dzień po dniu jak nauczyć życia dzieci specjalnej troski.
Indeks.
Jako rodzic jesteś pierwszym i najbardziej wpływowym nauczycielem dziecka. To odpowiedzialne zadanie, ale niniejsze wydanie popularnego poradnika "Kroki ku samodzielności" znacząco Ci je ułatwi! Nasz interaktywny podręcznik, który dotąd pomógł wielu rodzicom, prezentuje sprawdzone strategie nauczania praktycznych umiejętności życiowych i niezbędnej samodzielności dzieci od lat trzech do początków dojrzewania. Rozpoczyna od łatwego w odbiorze przeglądu metod edukacyjnych, następnie staje się przewodnikiem w nauce "krok po kroku" siedmiu rodzajów umiejętności, by w końcu przedstawić uaktualnione dane, które pomogą Ci: - modyfikować trudne zachowania dziecka od momentu ich identyfikacji i określenia nasilenia do wprowadzenia zachowań alternatywnych, - wzmocnić więź partnerską z innymi nauczycielami dziecka podczas spotkań w ramach prowadzenia indywidualnych programów nauczania (IPN), w trakcie wolontariatu w klasie i poprzez codzienną komunikację, - zastosować współczesne technologie, takie jak poczta elektroniczna, komunikatory i fora internetowe, wyszukiwarki i oprogramowania, jako źródła informacji i wsparcia. Oparte na ponad 30-letnim doświadczeniu w pracy z rodzicami, zaprawione humorem i wzbogacone rysunkami "Kroki ku samodzielności" są godnym zaufania podręcznikiem, który warto mieć w zasięgu ręki w okresie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. [MediPage, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [187]-196.
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły. W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami. [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sygnały)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
Streszcz. ang., ros.
Inteligencja i jej odchylenia od jej normalnego poziomu ; Osobowość i zaburzenia emocjonalne u dzieci opóźnionych umysłowo ; Organiczne uszkodzenia mózgu i badania z zakresu psychofizjologii ; Problematyka uczenia się a opóźnienie umysłowe ; Rozwój pojęć i myślenia u dzieci opóźnionych ; Charakterystyka funkcji związanych z porozumiewaniem się i ich zaburzenia ; Rola i zadania rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
Bibliogr. s. [151]-164.
1. Wybrane problemy pedagogiki harcerskiej ; 2. Podstawy pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 3. Metodyka pracy drużyny zuchowej ; 4. Miejsce i rola drużyny zuchowej "Nieprzetartego szlaku" w zakładzie specjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Metoda instrumentalna i technika nauczania w szkolnictwie specjalnym ; Rozwój języka i jego kształtowanie ; Dzieci lżej upośledzone umysłowo (wyuczalne) ; Badania naukowe i postępowanie wychowawcze w stosunku do dzieci głębiej upośledzonych umysłowo (wyćwiczalnych) ; Problemy kształcenia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi ; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ; Trudności w czytaniu ; Dzieci niewidome i niedowidzące ; Zaburzenia słuchu ; Zespoły zaburzeń funkcji mózgu. Aspekty medyczne mające wpływ na metody pedagogiki specjalnej ; Dzieci szczególnie uzdolnione - badania i metody kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-32778 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-45399 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej