Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(10)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(40)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Sowa Józef (1939- )
(4)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Dolata Elżbieta
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Aly Monika (1945- )
(1)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brightman Alan J
(1)
Buryn Urszula
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Koch Ewa
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kostencki Leon
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwolek Andrzej (1942- )
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Nawrot Jacek (1936- )
(1)
Nowak Stanisław Andrzej (lekarz)
(1)
Nowak Stanisław Stefan
(1)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Perier Olivier
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rychlik Grażyna
(1)
Schiefebusch Richard L
(1)
Schiefelbusch Richard L
(1)
Simmonds Posy
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Strączek Krystyna (1977- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Tuleya Arleta
(1)
Uberman Marta
(1)
Wojciechowski Franciszek (1948- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Łubkowska Krystyna (1920?-2014)
(1)
Ślenzak Jadwiga
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(6)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(30)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(22)
Wychowanie w rodzinie
(21)
Pedagogika specjalna
(14)
Rodzina
(10)
Dziecko trudne
(7)
Dziecko
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Wychowanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Harcerstwo
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Zespół Downa
(2)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Głuchota
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język angielski
(1)
Kalectwo
(1)
Klasy łączone
(1)
Komputery
(1)
Kultura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nerwice
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osobowość
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy (Zielona Góra)
(1)
Oświata
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pediatria
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychozy
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1901-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Prawidłowy rozwój 2. Rozwój zakłócony : - przedwczesny poród - rozwój opóźniony 3. Rozwój opóźniony : - trwałe opóźnienie w rozwoju - zespół Downa - rozszczep kręgosłupa - Pareza Cerebralna 4. Pomiędzy nadzieją a niepewnością : - postępowanie diagnostyczne - popularne metody terapii - granice i nadzieje terapii 5. Perspektywa 6. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Rady dla Matek)
Część pierwsza: o czym należy wiedzieć: 1. Pytania, które dręczą ; 2. Jak to się dzieje, że słyszymy - jak można określić słuch dziecka? ; 3. Różnica pomiędzy głuchotą u małego dziecka a głuchotą, która wystąpiła w późniejszym wieku ; 4. Jak rozwija się mowa u dziecka słyszącego - na jakie trudności napotyka dziecko niesłyszące lub słabo słyszące ; 5. Dlaczego dziecko głuche jest nerwowe ; 6. Dziecko niesłyszące w szkole ; 7. Głusi w społeczeństwie ; Cześć druga: Co można zrobić: 1. Jak kochać dziecko głuche? ; 2. Dziecko głuche jest przede wszystkim dzieckiem ; 3. Dziecko źle słyszące z dodatkowymi upośledzeniami ; 4. Jak dobierać i prowadzić zajęcia rozwojowe? ; 5. Jak pracować nad rozwojem mowy u dziecka niesłyszącego ; 6. Co rodzice powinni wiedzieć o aparatach słuchowych ; 7. Co warto wiedzieć na temat treningu słuchowego i na temat odczytywania mowy z ust ; 8. Przedszkola normalne i przedszkola specjalne ; 9. Wybór szkoły - działalność Ośrodków Selekcji ; 10. Plany na przyszłość - w sprawie wyboru zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 390-391.
I. ŻYCIE Z UPOŚLEDZENIEM: 2. Rozumienie swoich problemów ; 3. Rozumienie dziecka i jego problemów: Podstawowe potrzeby twego dziecka ; Pogodzenie się z upośledzeniem ; 4. Życie rodzinne: Stosunki z rodziną i sąsiadami ; Współdziałanie męża i żony ; II. OPIEKA MEDYCZNA I REHABILITACJA: 5. Poszukiwana przez ciebie pomoc medyczna ; 6. Opieka lekarska w życiu twego dziecka: Ogólny zakres oceny diagnostycznej ; Niektóre szeroko stosowane sposoby leczenia ; 7. Ty, twoje dziecko i lekarze: Rola rodziców ; Współpraca z lekarzami ; 8. Twoje dziecko w szpitalu: Dobre samopoczucie w czasie pobytu w szpitalu ; Co mogą uczynić rodzice ; 9. Specjalne rodzaje leczenia w czasie rehabilitacji: Fizjoterapia ; Terapia zajęciowa ; Specjalne ćwiczenia w "czynnościach życia codziennego" ; Leczenie mowy ; III. NAUCZANIE I WYCHOWANIE: 10. Twoje plany kształcenia dziecka ; 11. Poznanie dziecka i jego potrzeb w zakresie nauczania i wychowania ; 12. Szukanie możliwości kształcenia dziecka: Typy planowanych szkół dla dzieci upośledzonych ; 13. Budowanie podstaw ; 14. Twoje dziecko wybiera się do szkoły z internatem ; IV. PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA TWEGO DZIECKA: 15. Rzeczywistość i marzenia dotyczące zatrudnienia osób upośledzonych ; 16. Wpływ domu i zawód twego dziecka ; 17. Droga do zdobycia zawodu: Co należy wiedzieć o zawodzie ; Zatrudnienie w zwykłych zakładach pracy a warsztaty pracy chronionej ; V. RADOŚĆ ŻYCIA: 18. Zabawa i wypoczynek ; 19. Zabawy dla małych dzieci ; 20. Rozrywki dla dzieci starszych: Aktywne gry i dziedziny sportu ; Gry spokojne ; Zajęcia artystyczne i rzemieślnicze ; Sztuki piękne ; Camping ; Harcerstwo ; Wprowadzenie dziecka w życie społeczne ; Organizowanie wycieczek i rozrywek kulturalnych ; Radość z poczucia własnej użyteczności ; VI. ROZWÓJ SEKSUALNY I SPOŁECZNY: 21. Wczesne dzieciństwo: Wczesne młodzieńcze lata ; 22. Dojrzałość i małżeństwo ; VII. SPRZĘT W ŻYCIU CODZIENNYM: 23. Ogólne problemy organizacji życia domowego ; 24. Pomoce ułatwiające samowystarczalność: Podręczne pomoce w ubieraniu się ; Schludny wygląd ; Pożyteczne drążki ; Pomoc przy jedzeniu i piciu ; 25. Dziecko używające aparatu ortopedycznego ; 26. Dziecko używające kule ; 27. Używanie wózka inwalidzkiego: Przenoszenie się z wózka i na wózek inwalidzki ; 28. Używanie protezy: Zachęcenie dziecka do noszenia protezy ; 29. Nietrzymanie moczu i stolca w uszkodzeniach rdzenia kręgowego: Ćwiczenia i opieka ; Ochronne środki i ubranie ; Ułatwienie życia codziennego w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-230.
Dlaczego pedagogika włączająca? ; Konsekwencje pułapek cywilizacyjnych dla rozwoju człowieka ; Współczesna rodzina w przeciągu ; Wczesny rozwój dziecka jako wypadkowa nakładających się, wzajemnych oddziaływań ; Różnorodność w jedności, czyli "Wszystkie dzieci nasze są" - wczesne manifestacje trudności dziecka z punktu widzenia zadań dla nauczyciela ; Znaczenie wczesnego rozpoznawania trudności dziecka dla ukierunkowania dalszego postępowania diagnostycznego ; Wybrane metody wspierania rozwoju dziecka z przykładowym zastosowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
CZĘŚĆ I RODZINA A DZIECKO NIEPELNOSPRAWNE: 1. Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych ; 2. Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych ; 3. Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych ; CZĘŚĆ II WYCHOWANIE DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH: 1. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo ; 2. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych sensorycznie ; 3. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo ; 4. Wychowanie dzieci niepełnosprawnych somatycznie ; 5. Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy ; 6. Wychowanie dzieci o niesprawności sprzężonej ; 7. Pomoc rodzicom dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 174-[176].
Spis treści: * Przedmowa * Narodziny * Pierwsze pytania i wątpliwości * Od czego zacząć? * Życie rodziny z dzieckiem z zespołem Downa * Każdy dzień się liczy * Opieka medyczna i leczenie * Rozwój dziecka z zespołem Downa * Przyśpieszyć rozwój * Trudna sztuka integracji * Obszary wstydliwego milczenia * Czas dorastania * "Wieczne dzieci" jako dorośli * Póżne lata z zespołem Downa to podwójna starość * Teatr, wypoczynek, sport * List z Wiednia * Wiek matki a prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa * Historia zespołu Downa * Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa * Ośrodki i punkty wczesnej interwencji Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym * Poradnie genetyczne * Jak zdobyć orzeczenie o niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-58205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnictwa Specjalnego)
Bibliogr. przy pracach.
Kazimierz Kirejczyk - Przestępczość i moralne zaniedbanie wśród anormalnych ; Piotr Suchan - Systemy wychowawcze w instytucjach opieki nad moralnie zaniedbanymi ; Stanisław Rogalski - Analiza obecnej sytuacji w dziedzinie wychowania nieletnich ; Jean Ziolkowski - Opieka nad dzieckiem upośledzonym we Francji i problem jego rehabilitacji ; Józef Nowakowski - Z pobytu polskich pracowników pedagogicznych we Francji ; Stanisław Bendkowski - Dlaczego młodzież łączy się w bandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8884 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 21)
Streszcz. ang., ros.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96094 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej