Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(29)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(6)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(6)
Leppert Leon
(3)
Szabelski Wojciech
(3)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Dolata Elżbieta
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Pach Daniel
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Burno-Nowakowa Helena
(1)
Buryn Urszula
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Frączek Zofia
(1)
Hayden Torey L
(1)
Jelska Wacława
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Kostecki Ryszard
(1)
Kruk Paweł
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(1)
Kubeczko Józef
(1)
Kubińska Olga
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lindner Gerhart (1925- )
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Mesrâkov Aleksandr I
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mrugalska Krystyna
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(1)
Pańczyk Jan
(1)
Polkowska Irena
(1)
Pop Teresa
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Robbins Clive
(1)
Serafin Teresa
(1)
Skarżyńska Maria (1952- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tłuchowski Witold
(1)
Uberman Marta
(1)
Wierzchowski Józef (1927-1999)
(1)
Wojak Maria
(1)
Wojak Maria. Jadę tramwajem
(1)
Wyczesany Jadwiga
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(10)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Pedagogika specjalna
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Kształcenie integracyjne
(5)
Czytanie
(4)
Muzyka
(4)
Rodzina
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(3)
Dziecko trudne
(3)
Głusi
(3)
Język migowy
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika
(3)
Porażenie mózgowe dziecięce
(3)
Rodzice
(3)
Wychowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Matematyka
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Programy nauczania
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Sztuka
(2)
Uniwersytet Rzeszowski
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Akademicki Ośrodek Fizjoterapii (Zamość)
(1)
Arteterapia
(1)
Biodro
(1)
Choroby kręgosłupa
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z przepukliną oponowo-rdzeniową
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Fizykoterapia
(1)
Fizykoterapia dziecięca
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hayden, Torey L.
(1)
Hipoterapia
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Katolickie Stowarzyszenie Lekarzy Polskich
(1)
Klasy łączone
(1)
Kolano
(1)
Komputery
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krioterapia
(1)
Kręgosłup
(1)
Kultura
(1)
Kwolek, Andrzej (1942- )
(1)
Liceum Medyczne (Łańcut)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mięśnie
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nadgarstek
(1)
Narodowy Fundusz Zdrowia
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(2)
Poradniki
(2)
Bibliografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-230.
Dlaczego pedagogika włączająca? ; Konsekwencje pułapek cywilizacyjnych dla rozwoju człowieka ; Współczesna rodzina w przeciągu ; Wczesny rozwój dziecka jako wypadkowa nakładających się, wzajemnych oddziaływań ; Różnorodność w jedności, czyli "Wszystkie dzieci nasze są" - wczesne manifestacje trudności dziecka z punktu widzenia zadań dla nauczyciela ; Znaczenie wczesnego rozpoznawania trudności dziecka dla ukierunkowania dalszego postępowania diagnostycznego ; Wybrane metody wspierania rozwoju dziecka z przykładowym zastosowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98298 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela Treści i Metody Wychowania ; 11)
Międzynarodowy Rok Oświaty 1970.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111207 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-56249 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84589 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46148 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
Na etykiecie płyty DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Aneksy.
"Wybrana bibliografia dotycząca muzykoterapii kreacyjnej Paula Nordoffa i Clive'a Robbinsa" s. [199]-204. Indeks.
Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi jest książką niezwykłą zarówno w formie, jak i w treści. Pod względem formalnym układ rozdziałów przeplata się z podziałem na chronologiczne okresy pracy autorów i rozwoju ich idei. Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła [...]. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie te doświadczenia autorów, poparte studium przypadków bądź opisami sesji zbiorowych [...]. Tekst przesiąknięty jest zrozumieniem dla niepełnosprawności, miłości i szacunkiem dla pacjentów, z którymi terapia w głęboką interakcyjną relację, oraz ukochaniem muzyki. Autorzy wieloaspektowo ujmują znaczenie tego medium dla przybliżenia zewnętrznego świata dzieciom, z którymi pracowali, zwiększenia edukacyjnych możliwości pacjentów, nawiązywania z nimi kontaktu, usprawniania komunikacji, umożliwiania ekspresji emocji oraz po prostu dostarczania im przyjemności [...]. Praca zawiera materiał niezbędny dla każdego muzykoterapeuty, zarówno w sensie poznawczym, jak i praktycznym. Dostarcza gotowych wzorów pracy lub inspiracji do polskich adaptacji opisywanych propozycji. Wnosi ważny wkład w muzykoterapeutyczną edukację i w istotny sposób wypełnia poważne braki na polskim rynku wydawniczym. [dr Ewa Klimas-Kuchtowa]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2401, Wyp.Muz.Księg 2188 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96094 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52160 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46411 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej