Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(153)
Forma i typ
Książki
(152)
Proza
(12)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(213)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(34)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(94)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(7)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(10)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(12)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(3)
Filia 9 (Czackiego 5)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(3)
Filia 15 (Lwowska 60)
(19)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(6)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(5)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Filia 20 (Solarza 9a)
(2)
Autor
Barłóg Krystyna
(8)
Sowa Józef (1939- )
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Kielin Jacek
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Głowińska Anita
(3)
Głowińska Anita. Kicia Kocia
(3)
Leppert Leon
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Ostrowska Agnieszka
(3)
Borzyszkowska Halina (1929- )
(2)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Dolata Elżbieta
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Kruk-Lasocka Joanna (1954- )
(2)
Makowski Aleksander (pedagogika)
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nawrot Jacek (1936- )
(2)
Nowicki Janusz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(2)
Pach Daniel
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rożnowska Krystyna (1945- )
(2)
Szabelski Wojciech
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Szyszko Mieczysław (?-2010)
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Aly Monika (1945- )
(1)
Arusztowicz Barbara
(1)
Atys Paulina
(1)
Baker Bruce L. (1940- )
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłowska-Kuchar Monika
(1)
Berling Zbigniew
(1)
Biela Adam (1947- )
(1)
Blacher Jan B
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borecka Irena (1948-2008)
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Bożek Artur
(1)
Brightman Alan J
(1)
Brown Sandra (1948- )
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Burno-Nowakowa Helena
(1)
Buryn Urszula
(1)
Bąkowski Wojciech (psychologia)
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Canas Myriam
(1)
Carr Janet H. (1927- )
(1)
Cedro Andrzej (?-2009)
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Ciechanowska Alina
(1)
Cieśliński Arkadiusz
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drużyńska Monika
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Finnie Nancie R
(1)
Fornal Cezary
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gilbert Donald L
(1)
Ginalski Robert
(1)
Gonsales Gal'ego Ruben David (1968- )
(1)
Graczyk Anna
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gumienny Beata
(1)
Góralówna Maria (1919-1995)
(1)
Hayden Torey L
(1)
Horne Sarah (1979- )
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Hulk Aleksander
(1)
Jagoda Małgorzata
(1)
Janeczek Sławomir
(1)
Jankovic Joseph
(1)
Jankowska-Rachel Agnieszka
(1)
Janowska Katarzyna Maria
(1)
Jaroń Janina
(1)
Jaworski Janusz
(1)
Jelska Wacława
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kaczorowska Agnieszka (1992- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(137)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(135)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(11)
0-5 lat
(8)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura czeska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(63)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(58)
Pedagogika specjalna
(22)
Wychowanie w rodzinie
(21)
Dziecko
(16)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(15)
Rodzina
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Dziecko trudne
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Porażenie mózgowe dziecięce
(8)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(7)
Niedorozwój umysłowy
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Oligofrenopedagogika
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Rodzice
(6)
Biblioterapia
(5)
Młodzież niepełnosprawna
(5)
Osobowość
(5)
Przyjaźń
(5)
Czytanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Gry i zabawy
(4)
Głusi
(4)
Mowa
(4)
Muzyka
(4)
Psychologia kliniczna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dziecko chore
(3)
Gry w piłkę
(3)
Język migowy
(3)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(3)
Mózg
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Opieka społeczna
(3)
Padaczka
(3)
Pedagogika
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zabawa
(3)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Chorzy
(2)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dom dziecka
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Fizykoterapia dziecięca
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Harcerstwo
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język polski
(2)
Kalectwo
(2)
Kształcenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Medycyna
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawa ciała
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawa ucznia
(2)
Programy nauczania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psy
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychopatia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzeństwo
(2)
Schizofrenia
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Temat: dzieło
Druskieniki
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Ostatnie życzenie
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
1901-
(5)
1989-
(5)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(8)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradniki
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bibliografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Informator
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki rosyjskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Prawidłowy rozwój 2. Rozwój zakłócony : - przedwczesny poród - rozwój opóźniony 3. Rozwój opóźniony : - trwałe opóźnienie w rozwoju - zespół Downa - rozszczep kręgosłupa - Pareza Cerebralna 4. Pomiędzy nadzieją a niepewnością : - postępowanie diagnostyczne - popularne metody terapii - granice i nadzieje terapii 5. Perspektywa 6. Gdzie szukać pomocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim (s. 109-115), Rzeszowie (s. 121-127) i Stalowej Woli (s. 177-183).
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
TEORETYCZNE UZASADNIENIA WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO MAŁEGO DZIECKA: Przeszłość a dzień dzisiejszy pedagogiki specjalnej ; Zarys rozwoju rehabilitacji osów niepełnosprawnych w Polsce ; Teoretyczne uzasadnienia wczesnego wspomagania rozwoju ; Wsparcie rozwoju małego dziecka w ujęciu systemowym ; O terapeutycznych wartościach dzieła literackiego i wynikających stąd wątpliwościach ; SYSTEMOWE ROZWIĄZANIA WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO MAŁEGO DZIECKA: Formy wspierania systemu rodzinnego z dzieckiem z niepełnosprawnością ; Wspieranie rozwoju małego dziecka z autyzmem w ujęciu stosowanej analizy zachowania ; Terapia behawioralna w percepcji rodziców z autyzmem i jej znaczenie w procesie wczesnego wspomagania rozwoju ; Adaptacja rodziców do zaburzeń rozwojowych dzieci z autyzmem i jej znaczenie dla wczesnego wspomagania rozwoju ; INTERDYSCYPLINARNE PROBLEMY UWARUNKOWAŃ WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO DZIECKA: Empatia dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu ogólnodostępnym ; Wspomaganie rozwoju dziecka - wybrane metody pracy ; Stres zawodowy w grupie wolontariuszy klinik medycznych w Lublinie ; Wspieranie przez rodziców rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym a doświadczenia własnego dzieciństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 390-391.
I. ŻYCIE Z UPOŚLEDZENIEM: 2. Rozumienie swoich problemów ; 3. Rozumienie dziecka i jego problemów: Podstawowe potrzeby twego dziecka ; Pogodzenie się z upośledzeniem ; 4. Życie rodzinne: Stosunki z rodziną i sąsiadami ; Współdziałanie męża i żony ; II. OPIEKA MEDYCZNA I REHABILITACJA: 5. Poszukiwana przez ciebie pomoc medyczna ; 6. Opieka lekarska w życiu twego dziecka: Ogólny zakres oceny diagnostycznej ; Niektóre szeroko stosowane sposoby leczenia ; 7. Ty, twoje dziecko i lekarze: Rola rodziców ; Współpraca z lekarzami ; 8. Twoje dziecko w szpitalu: Dobre samopoczucie w czasie pobytu w szpitalu ; Co mogą uczynić rodzice ; 9. Specjalne rodzaje leczenia w czasie rehabilitacji: Fizjoterapia ; Terapia zajęciowa ; Specjalne ćwiczenia w "czynnościach życia codziennego" ; Leczenie mowy ; III. NAUCZANIE I WYCHOWANIE: 10. Twoje plany kształcenia dziecka ; 11. Poznanie dziecka i jego potrzeb w zakresie nauczania i wychowania ; 12. Szukanie możliwości kształcenia dziecka: Typy planowanych szkół dla dzieci upośledzonych ; 13. Budowanie podstaw ; 14. Twoje dziecko wybiera się do szkoły z internatem ; IV. PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA TWEGO DZIECKA: 15. Rzeczywistość i marzenia dotyczące zatrudnienia osób upośledzonych ; 16. Wpływ domu i zawód twego dziecka ; 17. Droga do zdobycia zawodu: Co należy wiedzieć o zawodzie ; Zatrudnienie w zwykłych zakładach pracy a warsztaty pracy chronionej ; V. RADOŚĆ ŻYCIA: 18. Zabawa i wypoczynek ; 19. Zabawy dla małych dzieci ; 20. Rozrywki dla dzieci starszych: Aktywne gry i dziedziny sportu ; Gry spokojne ; Zajęcia artystyczne i rzemieślnicze ; Sztuki piękne ; Camping ; Harcerstwo ; Wprowadzenie dziecka w życie społeczne ; Organizowanie wycieczek i rozrywek kulturalnych ; Radość z poczucia własnej użyteczności ; VI. ROZWÓJ SEKSUALNY I SPOŁECZNY: 21. Wczesne dzieciństwo: Wczesne młodzieńcze lata ; 22. Dojrzałość i małżeństwo ; VII. SPRZĘT W ŻYCIU CODZIENNYM: 23. Ogólne problemy organizacji życia domowego ; 24. Pomoce ułatwiające samowystarczalność: Podręczne pomoce w ubieraniu się ; Schludny wygląd ; Pożyteczne drążki ; Pomoc przy jedzeniu i piciu ; 25. Dziecko używające aparatu ortopedycznego ; 26. Dziecko używające kule ; 27. Używanie wózka inwalidzkiego: Przenoszenie się z wózka i na wózek inwalidzki ; 28. Używanie protezy: Zachęcenie dziecka do noszenia protezy ; 29. Nietrzymanie moczu i stolca w uszkodzeniach rdzenia kręgowego: Ćwiczenia i opieka ; Ochronne środki i ubranie ; Ułatwienie życia codziennego w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-230.
Dlaczego pedagogika włączająca? ; Konsekwencje pułapek cywilizacyjnych dla rozwoju człowieka ; Współczesna rodzina w przeciągu ; Wczesny rozwój dziecka jako wypadkowa nakładających się, wzajemnych oddziaływań ; Różnorodność w jedności, czyli "Wszystkie dzieci nasze są" - wczesne manifestacje trudności dziecka z punktu widzenia zadań dla nauczyciela ; Znaczenie wczesnego rozpoznawania trudności dziecka dla ukierunkowania dalszego postępowania diagnostycznego ; Wybrane metody wspierania rozwoju dziecka z przykładowym zastosowaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rady dla Matek)
Część pierwsza: o czym należy wiedzieć: 1. Pytania, które dręczą ; 2. Jak to się dzieje, że słyszymy - jak można określić słuch dziecka? ; 3. Różnica pomiędzy głuchotą u małego dziecka a głuchotą, która wystąpiła w późniejszym wieku ; 4. Jak rozwija się mowa u dziecka słyszącego - na jakie trudności napotyka dziecko niesłyszące lub słabo słyszące ; 5. Dlaczego dziecko głuche jest nerwowe ; 6. Dziecko niesłyszące w szkole ; 7. Głusi w społeczeństwie ; Cześć druga: Co można zrobić: 1. Jak kochać dziecko głuche? ; 2. Dziecko głuche jest przede wszystkim dzieckiem ; 3. Dziecko źle słyszące z dodatkowymi upośledzeniami ; 4. Jak dobierać i prowadzić zajęcia rozwojowe? ; 5. Jak pracować nad rozwojem mowy u dziecka niesłyszącego ; 6. Co rodzice powinni wiedzieć o aparatach słuchowych ; 7. Co warto wiedzieć na temat treningu słuchowego i na temat odczytywania mowy z ust ; 8. Przedszkola normalne i przedszkola specjalne ; 9. Wybór szkoły - działalność Ośrodków Selekcji ; 10. Plany na przyszłość - w sprawie wyboru zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Rzeszowie, Dębicy, Łańcucie i Jarosławiu.
Bibliogr. s. 495-515.
Streszcz. ang., niem.
Rozdz. I. EKOSYSTEM ROZWOJU I WYCHOWANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU LEKKIM: 1.1. Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności, 1.2. Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej, 1.3. Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju, 1.4. Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju, 1.5. Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie, 1.6. Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych, 1.7. Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych ; Rozdz. II. PROBLEMATYKA PRACY I METODOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA BADAŃ WŁASNYCH; 2.1. Przedmiot, cel oraz charakter badań, 2.2. Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy, 2.3. Metoda i techniki badań, 2.4. Teren badań i dobór próby badawczej, 2.5. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. III. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM W RODZINIE: 3.1. Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania, 3.2. Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny, 3.3. Podsumowanie ; Rozdz. IV. SZKOŁA JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU, PROFILAKTYKI, ZDROWIA I EDUKACJI UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM: 4.1. Szkoła w perspektywie rozwoju, 4.2. Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.3. Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 4.4. Atmosfera pomocy, wsparcia w środowisku szkoły, 4.5. Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów, 4.6. Podsumowanie ; Rozdz. V. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO SYSTEM WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA ORAZ WSPARCIA JEGO RODZINY: 5. 1. Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska, 5.2. Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy, 5.3. Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój, 5.4. Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 5.5. Podsumowanie ; Rozdz. VI. INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW I WIĘZI W RODZINIE NA POZIOMIE MIKROSYSTEMU DZIECKA: 6.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka, 6.2. Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności dziecka, 6.3. Konflikt między rodzeństwem, 6.4. Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, 6.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, 6.6. Podsumowanie ; Rozdz. VII. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE WZAJEMNYCH KONTAKTÓW RÓWIEŚNICZYCH NA POZIOMIE MEZOSYSTEMU DZIECKA: 7.1. Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi, 7.2. Samopoczucie w klasie szkolnej dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wynikające z obowiązków pełnienia roli ucznia, 7.3. Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami, 7.4. Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie mezosystemu dziecka, 7.5. Podsumowanie ; Rozdz. VIII. RÓŻNORODNOŚĆ I ATRAKCYJNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU W ZAKRESIE URUCHAMIANIA STRATEGII OPTYMALIZUJĄCYCH ROZWÓJ ORAZ POMOC DZIECKU I JEGO RODZINIE NA POZIOMIE EGZOSYSTEMU: 8.1. Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.2. Oczekiwana oraz otrzymywana przez dziecko pomoc ze strony szkoły, 8.3. Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 8.4. Współpraca rodziców ze szkołą, 8.5. Warunki wzajemnej współpracy organizowane przez szkołę, 8.6. Szkoła współpracująca ze środowiskiem dla zaspokojania potrzeb oraz rozwoju niepełnosprawnych dzieci i wsparcia ich rodzin, 8.7. Podsumowanie ; Rozdz. IX. INTENSYWNOŚĆ ORAZ WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU DLA ELIMINOWANIA BARIER, SPOŁECZNYCH STEREOTYPÓW, W TYM PREZENTOWANE POSTAWY I WARTOŚCI NA POZIOMIE MAKROSYSTEMU DZIECKA: 9.1. Hierarchia wartości rodziców dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 9.2. Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych, 9.3. Hierarchia wartości nauczycieli, 9.4. Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka oraz jego rodziny, 9.5. Podsumowanie ; Rozdz. X. WARUNKI WSPOMAGANIA ROZWOJU BADANYCH DZIECI ORAZ INTENSYWNOŚĆ I WSZECHSTRONNOŚĆ ODDZIAŁYWAŃ SYSTEMU WSPOMAGANIA ROZWOJU TYCH DZIECI A ICH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ, W TYM ICH PSYCHOSPOŁECZNA INTEGRACJA ZE SZKOLNYMI KOLEGAMI-RÓWIEŚNIKAMI: 10.1. Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.2. Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 10.3. Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami ; Zakończenie, podsumowanie, wnioski i prognozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja ; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej ; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej ; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja ; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie ; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia ; 7. Sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 174-[176].
Spis treści: * Przedmowa * Narodziny * Pierwsze pytania i wątpliwości * Od czego zacząć? * Życie rodziny z dzieckiem z zespołem Downa * Każdy dzień się liczy * Opieka medyczna i leczenie * Rozwój dziecka z zespołem Downa * Przyśpieszyć rozwój * Trudna sztuka integracji * Obszary wstydliwego milczenia * Czas dorastania * "Wieczne dzieci" jako dorośli * Póżne lata z zespołem Downa to podwójna starość * Teatr, wypoczynek, sport * List z Wiednia * Wiek matki a prawdopodobieństwo urodzenia dziecka z zespołem Downa * Historia zespołu Downa * Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz osób z zespołem Downa * Ośrodki i punkty wczesnej interwencji Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym * Poradnie genetyczne * Jak zdobyć orzeczenie o niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnictwa Specjalnego)
Bibliogr. przy pracach.
Kazimierz Kirejczyk - Przestępczość i moralne zaniedbanie wśród anormalnych ; Piotr Suchan - Systemy wychowawcze w instytucjach opieki nad moralnie zaniedbanymi ; Stanisław Rogalski - Analiza obecnej sytuacji w dziedzinie wychowania nieletnich ; Jean Ziolkowski - Opieka nad dzieckiem upośledzonym we Francji i problem jego rehabilitacji ; Józef Nowakowski - Z pobytu polskich pracowników pedagogicznych we Francji ; Stanisław Bendkowski - Dlaczego młodzież łączy się w bandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8884 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej