Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Góralówna Maria (1919-1995)
(2)
Buryn Urszula
(1)
Csányi Yvonne
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Lewandowska-Jaros Dorota (1931-2007)
(1)
Löwe Armin
(1)
Perier Olivier
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymańska Beata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dziecko głuche
(7)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Rodzina
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Głuchota
(1)
Higiena szkolna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Surdopedagogika
(1)
Ucho
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Gatunek
Poradniki
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Podstawą tł. na jęz. pol. była książka wyd. w jęz. niem. : Hör - Sprach - Erziehung für hörgeschädigte Kinder".
Bibliogr. s. 208-[211].
1. Znaczenie słuchu, pojęcie wychowania słuchowego ; 2. Najważniejsze etapy w historii wychowania słuchowego ; 3. Najważniejsze konsekwencje utraty słuchu ; 4. Wczesne wykrywanie uszkodzenia słuchu i wczesne zaopatrywanie w aparat słuchowy ; 5. Wczesne wychowanie sluchowo-werbalne ; 6. Najważniejsze założenia nauczania języka macierzystego w grupach dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu ; 7. Typy lekcji języka macierzystego ; 8. Rozwijanie mowy poprzez metodę przedmiotowego praktycznego działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101243 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rady dla Matek)
Część pierwsza: o czym należy wiedzieć: 1. Pytania, które dręczą ; 2. Jak to się dzieje, że słyszymy - jak można określić słuch dziecka? ; 3. Różnica pomiędzy głuchotą u małego dziecka a głuchotą, która wystąpiła w późniejszym wieku ; 4. Jak rozwija się mowa u dziecka słyszącego - na jakie trudności napotyka dziecko niesłyszące lub słabo słyszące ; 5. Dlaczego dziecko głuche jest nerwowe ; 6. Dziecko niesłyszące w szkole ; 7. Głusi w społeczeństwie ; Cześć druga: Co można zrobić: 1. Jak kochać dziecko głuche? ; 2. Dziecko głuche jest przede wszystkim dzieckiem ; 3. Dziecko źle słyszące z dodatkowymi upośledzeniami ; 4. Jak dobierać i prowadzić zajęcia rozwojowe? ; 5. Jak pracować nad rozwojem mowy u dziecka niesłyszącego ; 6. Co rodzice powinni wiedzieć o aparatach słuchowych ; 7. Co warto wiedzieć na temat treningu słuchowego i na temat odczytywania mowy z ust ; 8. Przedszkola normalne i przedszkola specjalne ; 9. Wybór szkoły - działalność Ośrodków Selekcji ; 10. Plany na przyszłość - w sprawie wyboru zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Hörerziehung für hörgeschädigte Kinder : Geschichte - Methoden - Möglichkeiten".
Bibliogr. przy rozdz., bibliogr. wybranych prac Armina Löwego s. 257-259. Indeks.
PODSTAWY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Historia wychowania słuchowego ; Dlaczego wychowanie słuchowe należy rozpocząć już w wieku niemowlęcym ; Wychowanie słuchowe dzieci z resztkami słuchu ; Migi towarzyszące mowie dźwiękowej a wychowanie słuchowe ; Słuchanie i rozumienie w klasie szkolnej ; METODY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Przegląd najważniejszych współczesnych metod wychowania słuchowego ; Unisensoryczne wychowanie słuchowe ; Metoda Listening-Reading-Speaking ; Wychowanie słuchowe niemowląt i małych dzieci ; Wychowanie słuchowe i rozwój myślenia ; Adaptacyjne wychowanie słuchowe ; SPECJALNE PROBLEMY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Dzieci z uszkodzonym słuchem uczą się telefonować ; Wychowanie słuchowe w czasie wolnym od nauki za pomocą kart magnetofonowych ; Implanty ślimakowe u dzieci rzeczywiście niesłyszących.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74627 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej