Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(15)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(3)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(3)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(2)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(4)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Góralówna Maria (1919-1995)
(2)
Kaiser-Grodecka Irmina (1941- )
(2)
Löwe Armin
(2)
Milewska Marta H
(2)
Smoleńska Jadwiga
(2)
Tłuchowski Witold
(2)
Buryn Urszula
(1)
Byliniak Maciej (1981- )
(1)
Csányi Yvonne
(1)
Domańska Anna (pedagog)
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Frączek Zofia
(1)
Geppertowa Lidia
(1)
Hołyńska Bożena
(1)
Jančiauskaitė Rasa (1991- )
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Krajewski Marek (1966- )
(1)
Lewandowska-Jaros Dorota (1931-2007)
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Okopiński Henryk
(1)
Perier Olivier
(1)
Solov'eva I.M
(1)
Stawowy-Wojanrowska Irena
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymańska Beata
(1)
Tułodziecka Irena (1920- )
(1)
Zalewska Marina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
6-8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko głuche
(19)
Głusi
(7)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(4)
Mowa
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Gry i zabawy
(2)
Język
(2)
Język migowy
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Piłka nożna
(2)
Piłkarze nożni
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Rodzina
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Eberhard Mock (postać fikcyjna)
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głuchota
(1)
Higiena szkolna
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język migowy polski
(1)
Język polski
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niewidomi
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Tajne organizacje
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Ucho
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Uprowadzenie
(1)
Wakacje
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wyobraźnia
(1)
Życie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Powieść
(2)
Kryminał
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Podstawą tł. na jęz. pol. była książka wyd. w jęz. niem. : Hör - Sprach - Erziehung für hörgeschädigte Kinder".
Bibliogr. s. 208-[211].
1. Znaczenie słuchu, pojęcie wychowania słuchowego ; 2. Najważniejsze etapy w historii wychowania słuchowego ; 3. Najważniejsze konsekwencje utraty słuchu ; 4. Wczesne wykrywanie uszkodzenia słuchu i wczesne zaopatrywanie w aparat słuchowy ; 5. Wczesne wychowanie sluchowo-werbalne ; 6. Najważniejsze założenia nauczania języka macierzystego w grupach dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu ; 7. Typy lekcji języka macierzystego ; 8. Rozwijanie mowy poprzez metodę przedmiotowego praktycznego działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-67032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 256-[261].
Streszcz. w jęz. ang., fr. i ros.
PRÓBA KLASYFIKACJI GŁUCHYCH DLA POTRZEB PEDAGOGICZNYCH: 1. Dotychczasowe systemy klasyfikacji ; 2. Proponowany system klasyfikacji głuchych ; 3. Zestawienie kategorii dzieci głuchych wyróżnionych w proponowanym systemie klasyfikacji ; CELE NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Określenie celu kształcenia ludzi głuchych w warunkach życia współczesnego ; 2. Wszechstronny rozwój głuchych: Wychowanie fizyczne ; Rozwój umysłowy ; Wychowanie społeczne ; Przygotowanie do zawodu ; 3. Zagadnienia specjalnego rozwoju głuchych ; ŻYCIE GŁUCHYCH W STAROŻYTNOŚCI I W ŚREDNIOWIECZU. KSZTAŁTOWANIE SIĘ SYSTEMU OPIEKI CHARYTATYWNEJ: 1. Podział dziejów wychowania głuchych na okresy i dominujące w nich systemy nauczania i wychowania ; 2. Losy głuchych w starożytności ; 3. Sytuacja głuchych w średniowieczu ; 4. Początki kształtowania się i rozwoju systemu opieki charytatywnej ; 5. Pierwsze wiadomości o próbach pracy pedagogicznej nad rozwojem głuchych ; DRUGI OKRES W DZIEJACH WYCHOWANIA GŁUCHYCH: 1. Rozwój i zmierzch systemu indywidualnego nauczania: Warunki rozwoju wiedzy o głuchych i ich wychowaniu ; Hieronim Cardano ; Pablo de Ponce ; Manuel Ramirez de Carrion i Juan Pablo Bonet ; Szkoła angielska ; Jan Helmont i Jan Konrad Amman ; Sukcesy i rozkwit nauczania indywidualnego pod koniec II okresu ; Zmierzch i znaczenie systemu indywidualnego nauczania dzieci głuchych ; 2. Dalszy rozwój charytatywnego systemu opieki nad głuchymi ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH NA ŚWIECIE W TRZECIM OKRESIE NAUCZANIA: 1. Rozwój szkolnictwa: Początki i rozwój szkolnictwa dla głuchych ; Zmiana sytuacji szkół i wzrost powszechności nauczania ; Organizacja placówek kształcenia dzieci głuchych ; 2. Programy i organizacja procesu nauczania ; 3. Metody nauczania dzieci głuchych w III okresie: Najwazniejsze przyczyny rozwoju metod nauczania ; Francuska metoda nauczania dzieci głuchych ; Niemiecka czysta ustna metoda nauczania ; Wiedeńska metoda nauczania głuchych ; Szlezwicka metoda nauczania ; Reforma niemieckiej czystej ustnej metody nauczania przez Maurycego Hilla ; Nowa metoda nauczania głuchych ; Polska metoda nauczania dzieci głuchych ; Rosyjskie poglady na metodę nauczania dzieci głuchych ; SZKOLNICTWO SPECJALNE DLA DZIECI GŁUCHYCH W POLSCE: 1. Szkolnictwo dla dzieci głuchych przed pierwszą wojną światową: Pierwsze próby zorganizowania zakładu ; Organizacja Instytutu Głuchoniemych i Ociemniałych w Warszawie ; Jan Siestrzyński ; Inne zakłady i szkoły dla dzieci głuchych ; 2. Szkolnictwo dla dzieci gluchych w Polsce po pierwszej wojnie światowej: Rozwój liczbowy szkolnictwa ; Realizacja powszechności nauczania ; Nauczyciele, oddziały i ich obciążenie ; Inne charakterystyczne cechy ówczesnego szkolnictwa ; Program i metody nauczania ; 3. Szkolnictwo dla głuchych w Polsce po drugiej wojnie światowej: Struktura i rozwój szkolnictwa ; Organizacja procesu dydaktycznego w szkołach dla normalnych dzieci głuchych ; Szkolnictwo dla dzieci niedosłyszących, głuchych opóźnionych w nauce i głuchych upośledzonych umysłowo ; Dalsze ogolne i zawodowe kształcenie głuchych oraz problem walki z analfabetyzmem ; Inne czynniki wpływające na proces rewalidacji w szkołach specjalnych dla głuchych ; wyniki nauczania dzieci głuchych ; TENDENCJE ROZWOJOWE W SZKOLNICTWIE DLA GŁUCHYCH NA ŚWIECIE PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ: 1. Ogólne kierunki krytyki dotychczasowego systemu nauczania ; 2. Problem profilaktyki ; 3. Tendencja do zrównania głuchych ze słyszącymi ; 4. Realizacja powszechności nauczania ; 5. Wczesna opieka pedagogiczna nad dziećmi gluchymi ; 6. Dążenie do zmniejszenia izolacji dzieci głuchych od połeczenstwa słyszących ; 7. Dostosowanie oddziaływania rewalidacyjnego do potrzeb i możliwości głuchych ; 8. Wykorzystanie zdobyczy naukowych i stosowanie pracy zespołowej ; POSZUKIWANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ: 1. Kolegium im. Gallaudeta w Waszyngtonie ; 2. Nauczanie głuchych razem ze słyszącymi: Znaczenie i możliwość kontaktu głuchych ze słyszącymi w procesie nauczania ; Nieudane próby wspólnego nauczania ; Eksperyment Instytutu Defektologii w Moskwie ; Doświadczenia w Rio de Janeiro w Brazylii ; Badania przeprowadzone w Polsce ; 3. Wyniki dotychczasowych poszukiwań ; ZARYS KONCEPCJI NOWEGO SYSTEMU NAUCZANIA I WYCHOWANIA DZIECI GŁUCHYCH: 1. Załozenia ogolne ; 2. Selekcja dzieci głuchych: Podstawowe zadania selekcji ; Dzieci głuche wymagające nauki w szkołach specjalnych ; Dzieci głuche nadające się do nauki w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; Organizacja systemu selekcji ; 3. Wychowanie dzieci głuchych w wieku poprzedzającym obowiązek szkolny: Cele wychowania dzieci głuchych w pierwszych latach życia w świetle współczesnych poglądów naukowych ; Organizacja pracy wychowawczej ; 4. Pion szkół specjalnych w zreformowanym systemie kształcenia dzieci głuchych ; 5. Kształcenie dzieci głuchych w szkołach normalnych razem z dziećmi słyszącymi ; 6. Organizacja kształcenia dzieci niedosłyszących i z resztkami słuchu ; ZADANIA STOJĄCE PRZED OPIEKĄ I POMOCĄ DOROSŁYM GŁUCHYM: 1. Pomoc głuchym absolwentom szkół ; 2. Pomoc głuchym analfabetom i półanalfabetom ; 3. Opieka nad dorosłymi głuchymi dodatkowo upośledzonymi ; 4. Pomoc niedosłyszącym ; 5. Praca z ludźmi tracącymi słuch .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Hörerziehung für hörgeschädigte Kinder : Geschichte - Methoden - Möglichkeiten".
Bibliogr. przy rozdz., bibliogr. wybranych prac Armina Löwego s. 257-259. Indeks.
PODSTAWY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Historia wychowania słuchowego ; Dlaczego wychowanie słuchowe należy rozpocząć już w wieku niemowlęcym ; Wychowanie słuchowe dzieci z resztkami słuchu ; Migi towarzyszące mowie dźwiękowej a wychowanie słuchowe ; Słuchanie i rozumienie w klasie szkolnej ; METODY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Przegląd najważniejszych współczesnych metod wychowania słuchowego ; Unisensoryczne wychowanie słuchowe ; Metoda Listening-Reading-Speaking ; Wychowanie słuchowe niemowląt i małych dzieci ; Wychowanie słuchowe i rozwój myślenia ; Adaptacyjne wychowanie słuchowe ; SPECJALNE PROBLEMY WYCHOWANIA SŁUCHOWEGO: Dzieci z uszkodzonym słuchem uczą się telefonować ; Wychowanie słuchowe w czasie wolnym od nauki za pomocą kart magnetofonowych ; Implanty ślimakowe u dzieci rzeczywiście niesłyszących.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-74627 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rady dla Matek)
Część pierwsza: o czym należy wiedzieć: 1. Pytania, które dręczą ; 2. Jak to się dzieje, że słyszymy - jak można określić słuch dziecka? ; 3. Różnica pomiędzy głuchotą u małego dziecka a głuchotą, która wystąpiła w późniejszym wieku ; 4. Jak rozwija się mowa u dziecka słyszącego - na jakie trudności napotyka dziecko niesłyszące lub słabo słyszące ; 5. Dlaczego dziecko głuche jest nerwowe ; 6. Dziecko niesłyszące w szkole ; 7. Głusi w społeczeństwie ; Cześć druga: Co można zrobić: 1. Jak kochać dziecko głuche? ; 2. Dziecko głuche jest przede wszystkim dzieckiem ; 3. Dziecko źle słyszące z dodatkowymi upośledzeniami ; 4. Jak dobierać i prowadzić zajęcia rozwojowe? ; 5. Jak pracować nad rozwojem mowy u dziecka niesłyszącego ; 6. Co rodzice powinni wiedzieć o aparatach słuchowych ; 7. Co warto wiedzieć na temat treningu słuchowego i na temat odczytywania mowy z ust ; 8. Przedszkola normalne i przedszkola specjalne ; 9. Wybór szkoły - działalność Ośrodków Selekcji ; 10. Plany na przyszłość - w sprawie wyboru zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekspresyjnie zilustrowana książka obrazkowa wprowadzająca w świat niesłyszących Jak rozmawiają ludzie, którzy nie słyszą? Czy różnią się od słyszących? I co o nich myślą? Poznajcie Indre, Dmitrijusa, Rasę, Deimante, Arnoldasa i Vaivę. Każde z nich jest inne, ale coś ich łączy. Potrafią bez trudu dogadać się w największym hałasie – i w całkowitej ciszy. Umieją opowiedzieć dowcip bez wydawania dźwięków, a gdy dyskutują, robią to całym ciałem. Niektórzy dziwnie wtedy na nich patrzą – a oni po prostu mówią w innym języku. Bo czy to, że ktoś nie słyszy, naprawdę znaczy, że jest inny niż my? Sześć autobiograficznych wypowiedzi osób doświadczających na różne sposoby głuchoty, przystępnie podana wiedza o społeczności Głuchych i języku migowym oraz wyraziste, pełne ekspresji i humoru ilustracje złożyły się na niezwykłą obrazkową książkę non-fiction. [www.azymut.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mietek i tajemnica starej willi / Marta H. Milewska. - Rzeszów : Wydawnictwo Dreams, 2018. - 156, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
„W życiu pewne są tylko zmiany”… To miały być najlepsze wakacje w ich życiu. W nagrodę za świetną grę trener zorganizował całej drużynie obóz piłkarski z najsilniejszym klubem w mieście. Wszystko dla nich - nowoczesny hotel, baseny i wypasione boiska. Miały być… no właśnie. Ale - jak to mówi babcia - w życiu pewne są tylko zmiany. Kiedy nic nie jest takie, jak miało być, może się okazać, że to właśnie będzie początek czegoś wyjątkowego. Zwłaszcza gdy ma się jeszcze na głowie dziewczyny, które niczego się nie boją! Nawet „nawiedzonych” miejsc! Mietek i tajemnica starej willi to druga część przygód Mietka, Amelki (głuchej dziewczynki, która świetnie gra w piłkę) i ich drużyny. Dzieci nie są chodzącymi ideałami, za to uwielbiają wciskać nos tam, gdzie nikt ich nie zapraszał. [Wydawnictwo Dreams, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-III/Prz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-III/Prz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-II/P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mietek, drużyna i piwnica, której nie ma / Marta H. Milewska. - Rzeszów : Wydawnictwo Dreams, 2017. - 109, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Mietek - chłopak z osiedla marzy o karierze sędziego lub trenera. Niestety trudno być trenerem bez własnej drużyny. A jak tu zbudować zespół, jeśli połowa chłopaków jest za Barcą, a połowa za Realem, i ani myślą o współpracy? A do tego wszystkiego na osiedlu pojawia się dziewczyna, która gra lepiej od niejednego chłopaka i do tego potrafi czytać z ruchu warg. Tymczasem w bloku zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Podobno ma to związek z jakąś tragiczną historią sprzed kilkudziesięciu lat, w którą był zamieszany sam trener reprezentacji Polski! Mietek, drużyna i piwnica, której nie ma to pełna humoru książka dla małych zawadiaków i fanów zagadkowych historii. Jej akcja rozgrywa się na jednym z osiedli z lat 70. Okazuje się, że stare, szare bloki mogą skrywać niejedną tajemnicę, podobnie zresztą, jak ich dziwni mieszkańcy. [Dreams, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 12 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-II/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-II/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50760 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 11 cyklu "Eberhard Mock".
Wrocław, rok 1934. Podczas perwersyjnej orgii zostaje porwany, a następnie zamordowany urzędnik pocztowy Sepp Frömel. Kilkanaście dni później z rąk oprawców ginie jego kochanka. Ich syn z nieprawego łoża, niemy, niepełnosprawny Rolf dziwnym zrządzeniem losu trafia pod opiekę radcy kryminalnego Eberharda Mocka. Ten niespodziewanie odkrywa w sobie pokłady ojcowskich uczuć. Śledztwo w sprawie dwóch morderstw prowadzi do grupy ludzi połączonych osobliwą emocjonalną więzią, opartą na wspólnych przeżyciach i ponurych doświadczeniach. Mock wie, że aby rozbić to tajne stowarzyszenie, musi odkryć, kto stoi na jego czele. Stawka rośnie z dnia na dzień. W plugawych lupanarach, eleganckich gabinetach i jaskiniach nielegalnego hazardu Mock staje twarzą w twarz z mrocznymi żądzami i własną słabością. Czerwone i czarne pola ruletki podpowiadają mu, że klucz do zagadki może mieć tylko Rolf. Tymczasem chłopiec znika, a nad Mockiem gromadzą się burzowe chmury. [Wydawnictwo Znak, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 14 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-lit.pol./K (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.2-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-krym. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-krym. (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-lit.pol.w. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.16-krym. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.pol.w. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej