Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Moor Julia (1966- )
(2)
Van de Logt Renata
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Golding Maggi
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Green Gina
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Luce Stephen C. (1950- )
(1)
Margański Janusz (1956- )
(1)
Maurice Catherine
(1)
Moore Debra
(1)
Moskal Maria
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Park Clara Claiborne
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Stacey Jill
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Dziecko autystyczne
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(12)
Autyzm
(5)
Wychowanie
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Gry i zabawy
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Macierzyństwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktorstwo
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Język
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Katecheza
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lektura szkolna
(1)
Matki i córki
(1)
Matki i synowie
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Nazwy własne
(1)
Onomastyka
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Park, Clara Claiborne
(1)
Park, Jessy (1958- )
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Postmodernizm
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Recytacja
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzice
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Stereotyp
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sztuka
(1)
Terminologia
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Kolumbia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kuwejt
(1)
Namibia
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Bajka i baśń
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Przysłowia
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Po co ten poradnik?; 2. Wybór efektywnego leczenia; 3. Czego uczyć?; 4. Jak uczyć?; 5. Kto powinien uczyć?; 6. Wsparcie praktyczne, organizacja i fundusze; 7. Zaburzenia językowo-logopedyczne; 8. Współpraca ze szkołą; 9. Pytania i opinie rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr.- Indeks
1.Dlaczego zabawa jest taka ważna?; 2.Rozwijanie umiejętności zabawy: przyciąganie uwagi i dzielenie przestrzeni; 3.Zabawa uporządkowana; 4.Ach, te zabawki!; 5.Gry i zabawy przy stoliku; 6.Muzyka; 7."Raz ja, raz ty" - zabawy, w których robimy coś na zmianę; 8.Gry i zabawy ruchowe; 9.Zabawy na świeżym powietrzu; 10.Zabawy wodne; 11.Pożytki z telewizji; 12.Rozwijanie zdolności twórczych: zabawy plastyczne; 13.Zabawa oparta na wyobraźni czyli budowanie scenek tematycznych; 14.Książki i czytanie; 15.Problemy, frustracje i napady histerii - jak sprawić by zabawa była przyjemnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209.
Książka Julii Moor, angielskiej psycholog i matki dziecka autystycznego, przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców i opiekunów zmagających się na co dzień z problemem wychowania maluchów, u których stwierdzono zaburzenia na tle autyzmu. W części wstępnej autorka omawia metody inicjowania i przeprowadzania zabaw, które pozwolą przyciągnąć uwagę dziecka, stwarzając okazję do kontaktów i komunikacji. W dalszych rozdziałach przedstawia szczegółowo różne rodzaje zabaw wraz z pomysłami, jak maksymalnie wykorzystać zawarty w nich potencjał edukacyjny i komunikacyjny. Niektóre zajęcia są przeznaczone dla dzieci bardzo zamkniętych w sobie, inne dla maluchów bardziej sprawnych i mówiących. Rodzic powinien wybrać te, które według niego nadają się dla jego dziecka i dotyczą umiejętności, nad którymi chce w danej chwili z nim pracować. Dzieląc się z rodzicami swym doświadczeniem, autorka pragnie przede wszystkim pomóc im uwierzyć w siebie, aby ich starania przyniosły jak najwięcej sukcesów. [Cyklady, 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Understanding autism : the essential guide for parents" 2015.
Netografia przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019]
1. Natura autyzmu ; 2. Poznajemy kilka osób z autyzmem ; 3. Ocena i diagnoza ; 4. Dbanie o siebie ; 5. Okres poniemowlęcy i przedszkolny ; 6. Problemy w okresie przedszkolnym ; 7. Szkoła podstawowa ; 8. Problemy w szkole podstawowej ; 9. Szkoła ponadpodstawowa ; 10. Rozumienie nowych informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm to wyzwanie. Warto je podjąć Przede wszystkim jestem dzieckiem. Mam autyzm. To od Ciebie zależy, co i w jaki sposób zrobisz, słysząc takie wyznanie. Autorka - matka chłopca z autyzmem - z niezwykłą wnikliwością opisuje sukcesy syna, wskazując sposoby ich osiągania. Bezwarunkowa miłość do dziecka, docenianie jego indywidualnych cech, akceptacja jego zdolności i możliwości pomagają mu rozwijać się i stopniowo stawać się niezależnym. Zamieszczone opisy wrażeń zmysłowych dziecka z autyzmem, problemy w kontaktach społecznych, komunikacji pozwalają dorosłym odnaleźć się w niełatwej sytuacji. [www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł oryginału: "The loving push" 2015.
Bibliografia, netografia na stronach [233]-238.
Cz. I ŚCIEŻKA PROWADZĄCA DO SUKCESU ZACZYNA SIĘ TUTAJ: PRZYWRACANIE NADZIEI: R. 1 Prawdziwe historie, prawdziwe sukcesy: osiem inspirujących sylwetek ; R. 2 Trzy najważniejsze elementy na drodze do sukcesu twojego dziecka ; R. 3 Jak pomóc dziecku uwolnić się od złych przyzwyczajeń - niezbędny krok, aby mogło się dalej rozwijać ; Cz. II JAK UNIKAĆ PUŁAPEK, MOTYWUJĄC DZIECKO DO DZIAŁANIA: R. 4 Jak nakłonić dziecko do wyjścia poza własną strefę komfortu ; R. 5 Co robić, kiedy twojemu dziecku na niczym nie zależy lub kiedy cały czas odczuwa niepokój ; R. 6 UWAGA NIEBEZPIECZEŃSTWO: Uzależnienie od gier komputerowych i ucieczka w wirtualny świat mediów ; Cz. III JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO DOROSŁOŚCI: R. 7 Nauka podstawowych umiejętności życiowych niezbędnych do osiągnięcia sukcesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105546 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84352 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo – agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych – wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
CZĘŚĆ PIERWSZA: AUTYZM - ROZWAŻANIA TEORETYCZNE: Anna Prokopiak (przy współpracy: Agnieszki Augustyniak, Elżbiety Hałasowskiej, Marty Jakubczyk, Aleksandry Połeć, Magdaleny Świątek-Koralewskej, Doroty Wójcickiej) - Autyzm - przegląd definicji, etiologia, kryteria diagnostyczne. CZĘŚĆ DRUGA: RODZINA DZIECKA Z AUTYZMEM: Magdalena Świątek-Koralewska - Obraz rodziny w wybranych powieściach autobiograficznych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ; Elżbieta Hałasowska - Rodzina w percepcji dziecka z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w świetle Testu Rysunku Rodziny ; Marta Jakubczyk - Program wspomagania rodziny dziecka z autyzmem. Studium przypadku ; Paulina Nowak - Warsztaty jako forma wsparcia rodziców dzieci uczestniczących w Programie Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Projekt programu ; Agnieszka Augustyniak - Relacje między rodzeństwem w rodzinie z dzieckiem z autyzmem ; Aleksandra Połeć - Specjalistyczne usługi opiekuńcze jako forma wsparcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem ; Dorota Wójcicka - Udział rodziców we wspomaganiu rozwoju językowego dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Autism mothers speak out : stories of advocacy and activism from around the world" 2018.
Wychowywanie dzieci z autyzmem stawia wiele wyzwań przed ich rodzicami, którzy często spotykają się z niezrozumieniem i muszą się tłumaczyć ze swoich strategii wychowawczych. Doświadczenie innych rodziców dzieci z ASD może więc stanowić cenne źródło inspiracji i wsparcie w trudnym procesie wychowania. Książka "Moje dziecko ma autyzm" zawiera opowieści matek osób z autyzmem z różnych zakątków świata - od Ameryki po Australię. To zbiór poruszających historii o lepszych i gorszych momentach życia rodzinnego oraz o zmianach w postrzeganiu autyzmu przez społeczeństwo. Oddając głos matkom dzieci z autyzmem, Maggi Golding i Jill Stacey obalają stereotypowy pogląd, że autyzm stanowi wynik błędów wychowawczych. Ich książka daje rodzicom poczucie, że są częścią wspierającej się międzynarodowej społeczności, wierzącej w moc rodzicielskiego uczucia. Jednocześnie ukazuje zarówno uwarunkowaną kulturowo różnorodność, jak i uniwersalność doświadczenia rodzica dziecka z ASD. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in. przedszkola "Niebieska kraina" w Łańcucie i Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z AUTYZMEM: Budowanie relacji terapeutycznej z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych ; Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka ; Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej ; Katechizacja i przygotowanie do sakramentów dzieci z autyzmem ; DZIECKO Z AUTYZMEM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE: Organizacja kształcenia dla dzieci z autyzmem na przykładzie przedszkola specjalnego "Niebieska Kraina" w Łańcucie ; Uczeń z autyzmem w szkole - na przykładzie Szkoły Podstawowej w Błażowej Dolnej ; Adaptacja uczniów z autyzmem do warunków szkoły masowej w opinii nauczycieli i wychowawców ; Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku ; Problemy z komunikacją u dziecka z autyzmem i możliwości terapii ; DZIECKO Z AUTYZMEM WYZWANIEM DLA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY I ŚRODOWISKA: Matki dzieci z autyzmem - kluczowe wyzwania i proponowane wsparcie ; Trajektoria cierpienia rodziców dzieci z autyzmem ; Współpraca rodziców dzieci z autyzmem z terapeutami ; Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym ; Stereotypy społeczne wobec dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej