Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Autor
Ball James (1962- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Green Gina
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Krajewski Grzegorz (psychologia)
(1)
Luce Stephen C. (1950- )
(1)
Maurice Catherine
(1)
Moor Julia (1966- )
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Parker Jonathan (1960- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Randall Peter
(1)
Van de Logt Renata
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(10)
Autyzm
(4)
Armia Krajowa
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziewczęta
(1)
Emisja głosu
(1)
Grodzka-Gużkowska, Magdalena (1925- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos
(1)
Głusi
(1)
Homplewicz, Janusz (1931-2006)
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Logopedia
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Odżywianie
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Telemarketerzy
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Zabawki
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadczenia zdrowotne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Po co ten poradnik?; 2. Wybór efektywnego leczenia; 3. Czego uczyć?; 4. Jak uczyć?; 5. Kto powinien uczyć?; 6. Wsparcie praktyczne, organizacja i fundusze; 7. Zaburzenia językowo-logopedyczne; 8. Współpraca ze szkołą; 9. Pytania i opinie rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [269]-281. Indeksy.
1. Czym jest autyzm? ; 2. Urok autyzmu ; 3. Lekcje z historii ; 4. Czy grozi nam epidemia autyzmu? ; 5. Czytanie w umysłach i ślepota na stany umysłu ; 6. Autystyczna izolacja ; 7. Trudne rozmowy z innymi ; 8. Inteligencja i szczególne uzdolnienia ; 9. Pokawałkowany świat ; 10. Doznawanie i powtarzanie ; 11. Mózg oglądany przez skaner ; 12. Inny mózg - inny umysł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. [Impuls, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-82200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Epidemiologia autyzmu ; Autyzm - pozycja nozologiczna, charakterystyka kliniczna i diagnoza ; Neurorozwojowa hipoteza autyzmu ; Autyzm a upośledzenie umysłowe. Zaburzenia psychiczne w autyzmie ; Autyzm a padaczka ; Psychologiczne koncepcje rozwoju autyzmu ; Badania psychologiczne w autyzmie ; Autyzm? nie tylko dziecięcy - zaburzenia autystyczne w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości ; Trudności w badaniu internistycznym u pacjentów z upośledzeniem umysłowym i autyzmem ; Autyzm - wprowadzenie do metod terapeutycznych, doktryna terapii ; Leczenie farmakologiczne autyzmu ; Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem ; Terapia rodziny z dzieckiem autystycznym ; Terapia dziecka z zachowaniami autystycznymi - studium przypadku w oczach oligofrenopedagoga ; Edukacja dziecka autystycznego w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93266 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
1.Dlaczego zabawa jest tak ważna?2.Rozwijanie umiejętności zabawy:przyciąganie uwagi i dzielenie przestrzeni.3.Zabawa uporządkowana.4.Ach,te zabawki! 5.Gry i zabawy przy stoliku.6.Muzyka.7."Raz ja,raz ty" zabawy, w których robimy coś na zmianę.8.Gry i zabawy ruchowe.9.Zabawy na świeżym powietrzu.10.Zabawy wodne. 11.Pożytki z telewizji.12.Rozwijanie zdolności twórczych:zabawy plastyczne.13.Zabawa oparta na wyobraźni,czyli budowanie scenek tematycznych.14. Książki i czytanie.15.Problemy,frustracje i napady histerii-jak sprawić by zabawa była przyjemnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Early intervention and autism : real-life questions, real-life answers" 2008.
Bibliografia na stronach 383-386.
„Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil”. [z przedmowy dr Temple Grandin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. Rzeszowa, Dębicy i Pustkowa-Osiedla.
Bibliogr. przy pracach.
Krystyna Barłóg - Życiorys prof. dra hab. Janusza Homplewicza ; Janusz Homplewicz - Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełnosprawnych ; Waldemar Furmanek - Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza ; Jerzy Niemiec - Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej "na zawsze" ; Kazimierz Denek - Język jako nośnik wartości. Chrońmy go! ; Kazimierz Szmyd - Dziecko i nauczyciel wobec zagrożeń wychowania doby "postnowoczesnej" ; Krystyna Barłóg - Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju ; Aleksandra Mach - Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Izabela Marczykowska, Anna Potocka - Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i jego rodzinie ; Elżbieta Kłęczek - Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym ; Elżbieta Szuty - Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole integracyjnej ; Elżbieta Jurkiewicz - Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole Podstawowej nr 22 w Rzeszowie ; Lucyna Koryl - Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej ; Ilona Czyż - Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi ; Katarzyna Hul - Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie) ; Małgorzata Busz - Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rzeszowskich ; Joanna Sebastianka - Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Justyna Bereś - Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko autystyczne ; Magdalena Gołaszewska - Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96097 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczęściara / Magdalena Grodzka-Gużowska. - Warszawa : Prószyński i S-ka, cop. 2007. - 253 s. : faks., fot., portr. ; 23 cm.
Życie Magdaleny Grodzkiej-Gużkowskiej miało się potoczyć zupełnie inaczej: matura w elitarnej warszawskiej szkole, a potem studia na wymarzonej medycynie, jako że zawsze chciała pomagać ludziom. Wybuchła jednak wojna, przyszła okupacja i czternastoletnia Magda wstąpiła do konspiracji. Prowadziła nasłuch radiowy, pomagała przerzucać przez granicę żołnierzy, kolportowała ulotki. Później została agentką kontrwywiadu. Włączyła się też do akcji ratowania Żydów, przede wszystkim dzieci z warszawskiego getta. Niezwykła biografia niezwykłej kobiety; tego życiorysu wystarczyłoby dla kilkunastu osób. A najbardziej zdumiewająca jest jej bohaterka - nastolatka, która znalazła się w obliczu śmiertelnego ryzyka i wyborów moralnych, jakich nikt nigdy nie powinien podejmować. "Miałam szczęście" - powtarza wielokrotnie. Nie tylko dlatego, że uratowała siebie i żydowskiego chłopca z łapanki, uciekła z transportu do Majdanka, przeżyła powstanie warszawskie i obozy jenieckie, odnalazła po wojnie narzeczonego, a po 25 latach spędzonych w Kanadzie wróciła na stałe do Polski. "Całe życie miałam to szczęście, że ktoś podawał mi rękę - pisze Magdalena Grodzka-Gużkowska. - Nigdy też nie wstydziłam się wyciągać rąk, prosząc o pomoc". [Merlin 2007].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-94(438) (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-94(438) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-94(438) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-94(438) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.17-94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej