Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Kida Jan (1931- )
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Semenowicz Halina
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Uberman Marta
(2)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czerwosz Zofia
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Korobkiewicz Magdalena
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Kołakowska Anna
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwieciński Zdzisław
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Kądzielawa Danuta
(1)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(1)
Machura Witold
(1)
Marsollek Marcin
(1)
Newerly Igor (1903-1987)
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Smoczyńska Magdalena
(1)
Stępniewska Danuta
(1)
Tait Alice
(1)
Tyszkiewicz Magdalena
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wallner Grzegorz
(1)
Łoch Eugenia (1926-2019)
(1)
Łysiak Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(7)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(15)
Psychologia dziecka
(12)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Twórczość
(8)
Wychowanie estetyczne
(6)
Sztuka
(5)
Sztuka dziecka
(5)
Psychologia wychowawcza
(4)
Pedagogika
(3)
Wychowanie
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Estetyka
(2)
Gry i zabawy
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Orzeszkowa, Eliza (1841-1910)
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Reklama
(2)
Rodzina
(2)
Rysunek
(2)
Samobójstwo
(2)
Studenci
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zdolności
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aborcja
(1)
Administracja
(1)
Afazja
(1)
Alkoholizm
(1)
Andreev, Leonid Nikolaevič (1871-1919)
(1)
Androgynia (psychologia)
(1)
Antropozofia
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Badeni, Stefan (1885-1961)
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajka i baśń ludowa
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barok
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Carter-Johnson, Arabella
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Choroby ludzi
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Ciąża
(1)
Cukrzyca
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czynności
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ejsmond, Julian (1892-1930)
(1)
Elektrownie jądrowe
(1)
Etyka lekarska
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Felieton polski
(1)
Festiwal Młodych
(1)
Film
(1)
Film polski
(1)
Folklor
(1)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(1)
Garšin, Vsevolod Mihajlovič (1855-1888)
(1)
Gołubiew, Antoni (1907-1979)
(1)
Grabiński, Stefan (1887-1936)
(1)
Gruźlica
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grynberg, Henryk (1936- )
(1)
Grzech
(1)
Halmshaw, Iris Grace (2009- )
(1)
Hašek, Jaroslav (1883-1923)
(1)
Heraldyka
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(1)
Jakość życia
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język
(1)
Temat: dzieło
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Druskieniki
(1)
Echa leśne
(1)
Jak uszczypnie, będzie znak
(1)
Karta Praw Rodziny
(1)
Księga listów
(1)
Księga z San Michele
(1)
Lublana
(1)
Malieńkaja Groznaja
(1)
Mały bies
(1)
Nad Niemnem
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej
(1)
Puszcza
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1801-
(4)
2001-0
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Antologia
(1)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Szkice
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci lubią rysować / Zofia Czerwosz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1973. - 165, [1] s., [8] s. tabl. : il. ; 17 cm.
(Książki dla Rodziców)
Bibliogr.
- Twórczość dzieci - jak ją widzimy - Dzieci zdolne i niezdolne - Zajęcia artystyczne w domu - Przestrzeń na obrazkach dzieci - Kompozycje, które można ująć w rękę - Dobry smak i kultura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84391 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-[93].
Streszcz. fr.
I. Instynkt dramatyczny II. Teatr samorodny III. Eksperymenty własne IV. Wnioski V. Zagadnienia widowni VI. Teatr samorodny jako swoista metoda profilaktyki i terapii psychicznej VII. Teatr samorodny a współczesne prądy pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52201 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-33162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera teksty ref. wygłoszonych na Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej w listopadzie 1995 r. przez Zakład Nauczania Początkowego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. tł. z jęz. słowac.
I. KOMUNIKACJA PRZEZ SZTUKĘ: 1. Komunikacja przez sztukę, 2. Historyczne, społeczne i kulturalne aspekty rozwoju Romów, 3. Rysunki dzieci psychicznie chorych oraz młodocianych przestępców-narkomanów i nienarkomanów, 4. Rzeczywistość rodzin bezrobotnych w rysunku dziecka, 5.Odzwierciedlenie doświadczeń estetycznych dziecka przedszkolnego w twórczości plastycznej, 6. Twórczość rysunkowa dzieci jako forma ekspresji odzwierciedlenia percepcji rzeczywistości , 7. Wykorzystanie sztuki w diagnozie i stymulacji rozwoju motorycznego, percepcyjnego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego oraz estetycznego dziecka, 8. Świat przeżyć w zabawach twórczych dziecka niepełnosprawnego, 9. Kształcenie przez sztukę w Szkołach Waldorfskich jako forma promocji zdrowia; II. ZAGADNIENIA EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Umiejętność pisania listu uczniów klasy III a płeć dziecka, 2.Zainteresowania literackie młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Wyobraźnia, fantazja i ekspresja dziecięca narzędziem przetwarzania świata (na przykładzie twórczości literackiej), 4. Drama w edukacji wczesnoszkolnej jako możliwość kreowania siebie i świata, 5. Różne typy wypowiedzeń dziecięcych w swobodnych tekstach, 6. Odbicie świata dziecka w twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, 7.Współczesny przekład literacki dla dzieci - sztuka czy kicz? Na materiale polskich tłumaczeń "Piotrusia Pana", 8. Z badań nad słownictwem obcym w podręcznikach dla klas młodszych; III. WPŁYW LITERATURY NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW SPOŁECZNYCH, MORALNYCH, ESTETYCZNYCH DZIECI: 1.Osobliwości edukacji przedszkolnej w kontekście analogii między kulturami : artystyczną, dydaktyczną i magiczna, 2. Projekcyjny obraz rodziny a obraz Boga u dzieci, 3. Idea człowieka wrażliwego, 4. Sztuka poetyckiego rozumienia wierszy; IV. ROLA SZTUKI TEATRALNEJ I FILMOWEJ W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Wpływ sztuki teatralnej na kształtowanie postaw estetycznych dzieci i młodzieży, 2. Rola filmu w edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, 3. Komputerowa trójwymiarowa grafika w zabawach dzieci, 4. Sztuka kształci, bawi i wychowuje; V. INTEGRACJA I KORELACJA LITERATURY Z INNYMI DZIEDZINAMI SZTUKI: 1. Integrująca rola sztuki w edukacji wczesnoszkolnej, 2. Świat wartości w programach i filmach TV dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Postawy wobec sztuki współczesnej i doświadczenia z nią związane uczniów klasy VII, 4. Telewizja a świat dziecka. Analiza telewizyjnych programów dla dzieci względem zawartości merytorycznej i wartości etycznych, 5. Rola telewizji jako istotnego elementu spędzania wolnego czasu przez uczniów klas trzecich i czwartych; VI. ODDZIAŁYWANIE SZTUKI PLASTYCZNEJ NA DZIECI: 1. Osiągnięcia uczniów klas I-III w plastyce, 2. Edukacja plastyczna w klasach młodszych szkoły powszechnej w latach międzywojennych - przegląd programów szkolnych i literatury metodycznej, 3. Początki nauki rysunku i jego łączności z innymi przedmiotami nauczania w II Rzeczypospolitej, 4. Inspirowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym w praktyce pedagogicznej, 5. Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w przedszkolu poprzez kontakt ze sztuką, 6. Sztuka ludowa a dziecko w młodszym wieku szkolnym, 7. Dziecko w malarstwie Młodej Polski, 8. Przedstawienia dziecka w religijnych obrazach średniowiecza, 9. Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy twórczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Wybrane zagadnienia; VII. WYCHOWANIE MUZYCZNE A KSZTAŁTOWANIE WYOBRAŹNI I WRAŻLIWOŚCI DZIECKA: 1. Muzyczne inspiracje a twórczość plastyczna dzieci, 2. Aktywne słuchanie muzyki poprzez transfer impulsów akustycznych na strefę kinestetyczno-cielesną, 3. Rola ćwiczeń twórczych na lekcjach muzyki w kl. I-III szkoły podstawowej, 4. Wpływ uczestnictwa w koncercie na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie Filharmonii w Rzeszowie), 5. Formy aktywizacji muzycznej dzieci trzyletnich; VIII. TERAPETYCZNE ASPEKTY SZTUKI: 1. Wspólne zamieszkiwanie z dziadkami a kontakt dzieci ze sztuką, 2. Terapeutyczne oddziaływanie sztuki na osobowość dziecka, 3. Sztuka jako możliwości psychoterapeutycznego oddziaływania na dziecko, 4. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie sztuki w pracy z dziećmi z trudnościami, 5. Przygotowanie osób z dysfunkcją narządu ruchu do uczestnictwa w kulturze i jego rewalidacyjne znaczenie, realizowane w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Busku-Zdroju , 6. Więzi rodzinne dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu w świetle badań testem "Rysunek Rodziny" L. Cormana, 7. Biblioterapia jako jedna z metod pracy terapeutycznej z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Rzeszowa, oraz Rzeszowskiego i Przemyskiego.
Bibliogr. przy ref.
Wprowadzenie do problematyki konferencji ; Innowacje dydaktyczne czynnikiem rozwoju aktywności twórczej uczniów klas młodszych ; Koncepcja szkoły twórczej na przykładzie Społecznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Rzeszowie ; Rozwijanie aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym przez inscenizację ; Wykorzystanie wybranych technik Freineta w nauczaniu języka polskiego (swobodny tekst) ; Rozwój myślenia twórczego uczniów klas początkowych poprzez opanowanie umiejętności czytania ; Recepcja poezji przez uczniów klasy III szkoły podstawowej ; Rola ćwiczeń ortograficznych w kształceniu językowym uczniów w świetle polskich i zagranicznych doświadczeń ; Rozwijanie aktywności twórczej dzieci w matematyce przez wykorzystanie gier i zabaw ; Wyrażenie treści dzieła muzycznego poprzez twórczość plastyczną ; Twórczość wokalna, ruchowa i instrumentalna dzieci w świecie teorii i praktyki pedagogicznej ; Percepcja muzyki jako jedna z aktywizujących form pracy w nauczaniu początkowym ; Analiza formalna i merytoryczna materiałów metodycznych do przedmiotu "Plastyka" ; Lesefaryzm z intuicja w plastycznej twórczości dzieci ; Forma i treść plastyczna a deformacja liter i napisu w prostych układach kompozycyjnych ; Współdziałanie WOM z WSP w Rzeszowie w zakresie dokształcania i doskonalenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną ; Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej ; Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela ; Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych ; Samorzutna aktywność twórcza dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
- Czy znamy swoje dziecko. - Co należy wiedzieć o dziecku. - Jak poznajemy dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. fr., ros.
I. Rys historyczny II. Wpływ defektu schizofrenicznego na twórczość
malarzy profesjonalistów III.Twórczość plastyczna jako przejaw defektu
schizofrenicznego IV. Malarstwo i rysunek dzieci schizofrenicznych V. Twórczość plastyczna dzieci niedorozwiniętych
umysłowo VI. Rysunek i malarstwo chorego epileptyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41249 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybór pism estetycznych / Stefan Szuman ; wprow., wybór i oprac. Maria Kielar-Turska. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2008. - LVIII, 346, [4] s., [14] s. tabl. : il. (w tym kolor.), portr. ; 24 cm.
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Wykaz publ. S. Szumana z zakresu estetyki i wychowania estetycznego s. [343]-346.
Stefan Szuman - artysta i uczony ; 1. SZTUKA DZIECKA: Psychologia twórczości rysunkowej dziecka ; Analiza i ocena rysunków dzieci ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka. 2. ANALIZA DZIEŁA SZTUKI I JEGO ODBIORU: O artystach i ich twórczości ; Pojęcie dawki estetycznej ; Budowa utworów artystycznych ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; O kunszcie i istocie poezji lirycznej ; O słuchaniu i przeżywaniu muzyki ; Pogoda, humor i dowcip Mozarta (na tle jego listów) ; O "świecie" obrazu zamkniętym w jego ramach ; Styl groteskowy w teatrze lalek ; Pojęcie dyletantyzmu i jego rodzaje ; Sztuka samorodna a sztuka dyletancka. 3. O ROLI SZTUKI W ŻYCIU CZŁOWIEKA I WYCHOWANIU ESTETYCZNYM: Przeobrażające oddziaływanie sztuki na człowieka ; Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka ; O udostępnianiu, uprzystępnianiu i upowszechnianiu sztuki ; O doniosłej roli sztuki w wychowaniu dorosłych ; Wstęp zasadniczy do zagadnień wychowania estetycznego ; Specyfika wychowania estetycznego ; Kształtowanie wrażliwości młodzieży na sztukę ; Oddziaływanie teatru lalek na wyobraźnię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95914 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Wydawać by się mogło, że to dorośli powinni pisać bajki dla dzieci, być ich przewodnikami w życiu. Tymczasem Małopolskie bajki profilaktyczne dowodzą, jak wiele o świecie dorośli mogą dowiedzieć się od najmłodszych. Lektura tych tekstów to wielka lekcja pokory wobec dziecięcej przenikliwości i uczciwości. Lekcja, z której skorzystać powinniśmy my i rówieśnicy autorów zawartych w niniejszym tomie tekstów. Bo by czynić świat lepszym trzeba mieć w sobie uczciwość dziecka. Trzeba z odwagą młodego człowieka mierzyć się z przeciwnościami losu. I trzeba pamiętać, że nie jesteśmy sami, że zawsze gdzieś obok nas są ci, którzy czekają, by podać im rękę." Marek Nawara Marszałek Województwa Małopolskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 18)
Spis treści także ang.
S. tyt. również w jęz. ang.
Dziecko w świecie emocji literackich ; Antropologia dzieciństwa w twórczości Janusza Korczaka ; Składniki melodramatyczne w folklorze dziecięcym ; Wartości a przemoc w literaturze dziecięcej i w recepcji czytelniczej ; Teatr dźwięków - muzyczność poezji dla dzieci ; Ścieżka mokra od łez ; Atelier strachu ; Goście nocy ; "My" i "Oni", czyli stereotypy narodowe w literaturze dziecięcej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Iris Grace" 2016.
Iris ma sześć lat i cierpi na autyzm głęboki - do niedawna niemal nie nawiązywała kontaktów z otoczeniem, rzadko śmiała się i mówiła. Jej matka była w rozpaczy - wszystko wskazywało na to, że dziewczynka nigdy nie opuści świata ciszy. Cudem, który odmienił życie Iris, był jej odkryty przypadkiem talent malarski. Niezwykłymi obrazami dziecka, porównywanego do Renoira i Moneta, zachwycają się dziś kolekcjonerzy, właściciele największych domów aukcyjnych i krytycy sztuki. A jednak najważniejszy wyłom w milczącym świecie Iris uczyniła Thula - kotka, z którą dziewczynkę połączyła jedyna w swoim rodzaju więź. Rodzice patrzyli ze zdumieniem, jak Iris "rozmawia" z ufną, cierpliwą Thulą, jak zaczyna się śmiać, wychodzić do ogrodu i otwierać się na innych ludzi. Ta niezwykła, bardzo intymna książka, pełna poruszających zdjęć dziewczynki i jej kotki, została napisana przez matkę Iris, Arabellę. To opowieść o wspólnym życiu Iris i Thuli, a także o tym, że za sprawą przyjaźni i sztuki można zburzyć nawet najgrubszy mur. [Nasza Księgarnia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej