Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kurlak Irena
(2)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bonusiak Włodzimierz (1942- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Dyczewski Leon (1936- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Grata Paweł (1971- )
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gumienny Beata
(1)
Hofman Iwona
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Klonowski Adam
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(1)
Lenik Paweł
(1)
Machura Witold
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Meissner-Łozińska Justyna
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Nóżka Marcjanna (1975- )
(1)
Otręba Kinga
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Rogulska Aldona
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Smagacz-Poziemska Marta
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Uberman Marta
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Łaciak Beata
(1)
Łuczyński Andrzej (ksiądz)
(1)
Łukaszek Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
Temat
Dziecko
(11)
Młodzież
(10)
Psychologia dziecka
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Środki masowego przekazu
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Internet
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Rodzice
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wychowankowie domów dziecka
(3)
Administracja
(2)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Arteterapia
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dom dziecka
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziewczęta
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Kobieta
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Reklama
(2)
Samotność
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Świadomość społeczna
(2)
AIDS
(1)
Aborcja
(1)
Aktorstwo
(1)
Anoreksja
(1)
Autyzm
(1)
Berlin, Isaiah (1909-1997)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezradność
(1)
Bitwa 1940 r. pod Narwikiem
(1)
Brandt, Willy (1913-1992)
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chłopi
(1)
Cimek, Henryk (1941- )
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Duchowieństwo
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Dziennikarze
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Emisja głosu
(1)
Empatia
(1)
Erotomania
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Etnopsychologia
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Temat: dzieło
Biuletyn informacyjny (czasop. ; 1939-1945)
(1)
Dolina Issy
(1)
Jenerał Ludwik Mierosławski
(1)
SB a Lech Wałęsa
(1)
Szermierze wolności
(1)
Temat: czas
2001-0
(26)
1989-
(6)
1901-
(5)
1801-
(2)
1918-
(2)
2001-
(2)
1701-
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Europa
(1)
Euroregion Tatry
(1)
Galicja
(1)
Kodeń (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Młodzież
(1)
Niemcy
(1)
Nowosielce (woj. podkarpackie, pow. Przeworsk)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Region bałtycki
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki
(2)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Ilustracje
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Przysłowia
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mat. z konferencji, która odbyła się w ramach Roku Korczakowskiego w Warszawie 27 września 2012 r.
Bibliogr. przy ref.
Podmiotowe traktowanie dziecka ; Dwa modele socjalizacji ; Prezydent Maciuś Pierwszy ; Dawne i obecne obrazy dzieciństwa na wsi ; Między samodzielnością a pułapką migracyjną - praca nieletnich Polaków na obczyźnie ; Miasto (nie) dla dzieci? Przestrzeń miejska i problem dziecięcej partycypacji ; Małe dzieci w przestrzeni publicznej ; Dziecko jako konsument na przykładzie rynku usług dla dzieci w Warszawie ; Serialowe wizerunki dzieci i relacji z dziećmi ; Dziecięce wyobrażenia o Bogu i Szatanie ; Trzy bajkowe modele opisywania świata społecznego. Od świata porządku dzieckc przez świat porządku dorosłych do świata porządku przedmiotów i ich zaczarowania ; Niemożliwy Piotruś Pan. Poza normę i z powrotem: przedstawienie płci, seksualności, rodziny w powieści Jamesa M. Barriego ; Szczupła mistrzyni logistyki domowej, czyli dziecięce postrzeganie roli kobiety ; Między infantylnością a dorosłością: moda dla dzieci ; Utracone dzieciństwo. Merkantylizm czy nowa seksualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Okresy sensytywne w życiu człowieka ; Programy nauczania ; Metodyka nauczania umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce ; Metodyka nauczania obserwacji meczowych ; Przegląd kompetencji psychopedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim.
Bibliogr. s. 165-173.
Rozdz. I. Dom dziecka jako placówka opiekuńczo-wychowawcza: Domy dziecka wobec współczesnych tendencji w dziedzinie opieki nad dzieckiem ; Funkcje i zadania domów dziecka ; Rozwój psychospołeczny sierot społecznych i jego nieprawidłowości ; Charakterystyka wychowanków domów dziecka ; Stosunek wychowanków do placówki opiekuńczej i własnej rodziny ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domów dziecka ; Rola domu dziecka w procesie kształtowania postaw życiowych. Rozdz. II. Postawy młodzieży wobec życia w świetle literatury przedmiotu. Rozdz. III. Metodologia badań własnych. Rozdz. IV. Poczucie sensu i bezsensu życia u wychowanków domów dziecka w porównaniu z młodzieżą wychowującą się w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 1)
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 8-9 listopada 2007 r., Lublin.
Na okł. podtyt.: tożsamość osób, zbiorowości, instytucji.
I. TOŻSAMOŚĆ PROBLEMEM I PRZEDMIOTEM BADAŃ: Tożsamość i wielokulturowość jako kategorie badań procesów społecznych ; Tożsamość a sposoby zakorzenienia w kulturze ; Profile identyfikacyjne w analizie tożsamości kulturowej ; Przestrzeń miejska a tożsamość ; Tożsamość kulturowa społeczności małomiasteczkowej jako przedmiot badań etnologicznych ; Tożsamość na poziomie "parterowym" a aktywność kulturalna i społeczna (na przykładzie Ziem Zachodnich i Północnych) ; Socjologia nazwiska. Tożsamość na nowe czasy ; Tożsamość napiętnowana. II. TOŻSAMOŚĆ NARODOWA I EUROPEJSKA: Pojęcie narodu i ojczyzny w dobie współczesnej ; Narodowa tożsamość elementem zakorzenienia w Europie ; Fasada narodowej tożsamości w mozaice spękań ; Elementy polskiej tożsamości w procesie przemian ; Wartości kulturowe ważne dla polskiej tożsamości ; Próba dookreślenia treści ducha polskiego ; Wątki narodowo-patriotyczne w twórczości kompozytorów polskich i ich rola w budowaniu oraz podtrzymywaniu tożsamości narodowej ; Wartości kultury polskiej w deklarowanym przekazie nauczycieli szkół zawodowych w Białymstoku ; Tożsamość polska czy polskie tożsamości ; Kryzys polskiej tożsamości narodowej, narodziny tożsamości europejskiej - antynomie, dylematy, miraże ; Polska między narodem a Europą. Próba typologii postaw polskich parlamentarzystów wobec tożsamości narodowej i europejskiej ; Tożsamościowe nadzieje i obawy Wielkopolan w kontekście integracji z Unią Europejską w latach 2003 i 2005 ; Włosi o swej tożsamości kulturowo-narodowej. III. INNE RODZAJE TOŻSAMOŚCI: Tożsamość religijna w społeczeństwie pluralistycznym ; Dziedzictwo kulturowe drobnej szlachty na pograniczach dawnej Rzeczypospolitej ; Kształtowanie się tożsamości narodowej chłopów polskich ; Więź z miastem a gotowość do podejmowania aktywności obywatelskiej ; Kaszubska tożsamość w warunkach demokratycznych przemian w Polsce ; Podwójna tożsamość Kaszubów. Bogactwo czy problem? IV. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE TOŻSAMOŚĆ SPOŁECZNO-KULTUROWĄ I JEJ NOŚNIKI: Komunikacja symboliczna w rozwoju tożsamości kulturowej ; Tradycja podstawą tożsamości kulturowej i społecznej ; Tożsamościowa funkcja polskich mitów narodowych ; Więzi rodzinne czynnikiem wspomagającym kształtowanie tożsamości narodowej ; Dziecko ogniwem przekazu tożsamości społeczno-kulturowej ; Rola mediów w negocjowaniu tożsamości ; Polskie Radio a tożsamość Polaków ; Melchior Wańkowicz w obronie godności i tożsamości Polaków ; Czynniki kształtujące tożsamość polskiej uczelni ; Podręcznik do historii czynnikiem kształtowania tożsamości i międzykulturowej komunikacji ; Graffiti jako przejaw tożsamości zbiorowej polskich twórców graffiti.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[246].
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
I. Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym ; II. Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb ; III. Zjawisko sieroctwa społecznego ; IV. Metodologia badań własnych ; V. Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim ; VI. wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych ; VII. Wnioski i postulaty optymalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z sympozjum naukowo-szkoleniowego, Rzeszów 2004 r.
Badania przeprowadzono w Rzeszowie i miejscowościach woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Cz. I. PRAWA DZIECKA W TEORII PEDAGOGICZNEJ I PRAKTYCE WYCHOWAWCZEJ: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka / Zofia Frączek; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka / Katarzyna Być; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie / Adam Solak; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych / Wiesława Walc; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka / Anna Słapińska. Cz. II. PRAWA DZIECKA W PROCESIE EDUKACJI - OPINIE JEGO UCZESTNIKÓW: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli / Marzena Cwynar; Prawa ucznia we współczesnej szkole / Elżbieta Socha; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole / Ewa Stafiej; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej / Renata Zachara. Cz. III. PRAWA DZIECKA W SYSTEMIE OPIEKI: Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań) / Ewa Markowska-Gos; Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie / Dorota Dominik; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka / Beata Gumienny; Prawa dziecka w opiniach wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych / Małgorzata Półtorak. Cz. IV. DZIECI O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH I ICH PRAWA: Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej / Józef Sowa; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej / Beata Szluz; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju / Izabela Marczykowska. Cz. V. SCENARIUSZE ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH PRAW DZIECKA: Prawa dziecka w procesie wychowania / Justyna Meissner-Łozińska, Alicja Smoczeńska. ANEKS: [Kwestionariusze ankiet].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2007 na terenie woj. podkarpackiego w 15 placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Bibliogr. s. [151]-158.
Zarys problematyki niepełnosprawności intelektualnej ; Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Dom dziecka jako miejsce integracji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym ; Oddziaływania wychowawcze w procesie socjalizacji i kompensacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 211-221.
Streszcz. ang.
DZIECI ULICY - SPRAWA NIE TAK OCZYWISTA: 1. Problemy społeczne - problemy wieku dziecięcego i wczesnej młodości: Koncepcje problemów społecznych jako refleksja wprowadzająca ; Rozumienie dziecka i dzieciństwa ; Wpływ przemian rodziny na sytuację dziecka ; Źródła niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży ; 2. Młodzi mieszkańcy miast i ich problemowe sprawy: Miasta i jego problemy ; Przestrzeń miejska - przestrzeń życiowa młodych ludzi ; Podwórko, ulica, rynek, centrum handlowe ; Przegląd wybranych typologii dzieci ulicy ; 3. "Dzieci ulicy" przez pryzmat badań i komentarzy międzynarodowych ; Społeczeństwo, dzieci-młodzi, miasto ; Zjawisko - i problem - życia ulicznego ; Patrząc globalnie, widząc zjawiska i działania lokalne ; Ulica - dzieci - social welfare ; BADANIA KRAKOWSKIE: 4. Koncepcja i warsztat badań krakowskich ; Założenia i cele projektu ; Pytania badawcze ; Metodologia badań i źródła danych empirycznych ; 5. Krakowskie dzieci i młodzież oraz ich problemy. Prezentacja i analiza danych zastanych ; Szkice sytuacji demograficznej dzieci i młodzieży w Krakowie oraz regionie ; Sytuacja materialna dzieci i ich rodzin ; Sposoby spędzania czasu wolnego i aktywność społeczna młodych mieszkańców Krakowa ; Postawy młodzieży wobec substancji psychoaktywnych ; Agresja, przestępczość, prostytucja - zmienność problemów ; Rozpoznając zjawisko dzieci ulicy ; 6. Dzieci krakowskiej ulicy okiem obserwatora i z perspektywy eksperta ; Dzieci ulicy - stereotyp, znaczeniowy worek, adekwatne pojęcie? ; Główne cechy wizerunku dzieci ulicy ; Stawanie się dzieckiem ulicy. Dynamika zjawiska ; Społeczne reakcje na dzieci ulicy - ich źródła i konsekwencje ; MYŚLĄC APLIKACYJNIE: 7. Rekomendacje dla teorii i praktyki ; Typologia dzieci ulicy. Nowe spojrzenie ; Etyczne i metodologiczne aspekty badań nad dziećmi ulicy ; Praca z dziećmi ulicy w Krakowie - rozwiązania i rekomendacje ; 8. Na zakończenie: socjologia stosowana, polityka społeczna, praca socjalna jako narzędzia myślenia i działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-302.
Rozdz. 1. SEKSUALNOŚĆ MŁODZIEŻY: 1.1. Aktywność seksualna jako przejaw rozwoju psychoseksualnego, 1.2. Rola rodziny w kształtowaniu się seksualności, 1.3. Grupa rówieśnicza jako środowisko socjalizacji seksualnej, 1.4. Środki masowego przekazu a rozwój seksualności; Rozdz. 2. DETERMINANTY RYZYKOWNYCH ZACHOWAŃ SEKSUALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY: 2.1. Wczesna inicjacja seksualna, 2.2. Świadczenie usług seksualnych przez dzieci i młodzież, 2.3. Przemoc seksualna wśród dzieci i młodzieży (ofiary i sprawcy) ; Rozdział 3. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cele badań, problemy badawcze, zmienne i wskaźniki, 3.2. Metoda, technika i narzędzie badań, sposób analizy zebranego materiału, 3.3. Charakterystyka próby badawczej i terenu badań, 3.4. Organizacja i przebieg badań ; Rozdz. 4. DOŚWIADCZENIA SOCJALIZACYJNE A ZACHOWANIA SEKSUALNE WYCHOWANKÓW OHP: 4.1. Czynniki socjodemograficzne a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.1.1. Płeć, 4.1.2. Typ szkoły, 4.1.3. Miejsce stałego zamieszkania, 4.1.4. Zaangażowanie religijne, 4.2. Uwarunkowania rodzinne a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.2.1. Typ związku rodziców, 4.2.2. Osoby zamieszkujące z wychowankiem, 4.2.3. Liczba rodzeństwa, 4.2.4. Kolejność urodzenia się wychowanka w rodzinie, 4.2.5. Styl kierowania wychowawczego w rodzinie, 4.2.6. Poczucie wsparcia emocjonalnego ze strony rodziców, 4.3. Symptomy niedostosowania społecznego a zachowania seksualne wychowanków OHP, 4.3.1. Symptomy niedostosowania społecznego związane z nagannym pełnieniem roli ucznia, 4.3.2. Symptomy niedostosowania społecznego związane z kradzieżami, 4.3.3. Symptomy niedostosowania społecznego związane z używaniem środków psychoaktywnych, 4.3.3.1. Używanie narkotyków, 4.3.3.2. Wiek inicjacji narkotykowej, 4.3.3.3. Częstotliwość spożywania alkoholu, 4.3.3.4. Wiek inicjacji alkoholowej. 4.3.3.5. Zagrożenie uzależnieniem alkoholowym, 4.3.4. Karalność sądowa, 4.3.5 Kumulacja symptomów niedostosowania społecznego, 4.4. Wnioski z badań, rekomendacje do pracy profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa doktorska. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II.
Bibliogr. s. 297-310.
Rozdz. I. ELEMENTY WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W OPARCIU O LITERATURĘ PRZEDMIOTU: 1. Specyfika wychowania: 1.1. Istota wychowania, 1.2. Cele wychowania, 1.3. Cechy wychowania, 1.4. Zasady wychowania ; 2. Rodzice jako wychowawcy: 2.1. Prawo rodziców do wychowania dziecka, 2.2. Wychowanie jako podstawowa funkcja rodziny, 2.3. Cechy osobowości rodzica jako wychowawcy ; 3. Dziecko jako wychowanek: 3.1. Pojęcie rozwoju, 3.2. Charakterystyka rozwoju biologicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.3. Charakterystyka rozwoju psychicznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3.4. Charakterystyka rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym ; 4. Metody wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym w rodzinie: 4.1. Pojęcie metody wychowania, 4.2. Rodzaje metod wychowania dziecka w rodzinie. Rodz. II. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH. Rozdz. III. STAN WIEDZY RODZICÓW O WYCHOWANIU: 1. Sposób rozumienia pojęcia wychowanie, 2. Wiedza o celach wychowania, 3. Określenie cech wychowania, 4. Znajomość zasad wychowania. Rozdz. IV. WIEDZA O RODZICACH JAKO WYCHOWAWCACH: 1. Stan znajomości prawa rodziców do wychowania, 2. Sposób rozumienia funkcji wychowawczej rodziny, 3. Określenie cech osobowości rodzica jako wychowawcy. Rozdz. V. ZAKRES WIEDZY RODZICÓW O ROZWOJU DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM: 1. Wiedza rodziców o rozwoju biologicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 2. Wiedza rodziców o rozwoju psychicznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 3. Wiedza rodziców o rozwoju społecznym dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Rozdz. VI. STOSOWANE PRZEZ RODZICÓW METODY WYCHOWANIA DZIECKA W RODZINIE: 1. Sposób rozumienia metody wychowania dziecka w rodzinie, 2. Rodzaj stosowanych metod wychowania dziecka w rodzinie, 3. Kryteria wyboru i stosowania metod wychowania dziecka w rodzinie, 4. Źródła wiedzy rodziców o wychowaniu dziecka w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród rzeszowskich i krośnieńskich studentów i uczniów szkół średnich, także wśród podkarpackich wychowawców i specjalistów (s. 164-172).
Bibliogr. przy rozdz.
Supermarketyzacja w Pokoleniu Y - szansa czy zagrożenie? ; Rola postaw rodzicielskich w rozwoju społecznym uczniów w wieku gimnazjalnym ; Samotność młodzieży na przykładzie badań przeprowadzonych wśród uczniów liceum i przyszłych pedagogów ; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach przyszłych pedagogów ; Dorośli, którzy nie byli dziećmi ; „Doskonałość” mimo wszystko ; Dlaczego dziewczęta wpadają w pułapki niejedzenia? ; Kreowanie „idealnej kobiety” na szklanym ekranie a anoreksja wśród dziewcząt ; Poczucie umiejscowienia kontroli a uzależnienie od Internetu wśród lubelskiej młodzieży ; Cyberprzemoc jako zagrożenie dla rozwoju współczesnej młodzieży ; SMS - szybka metoda SLOWA. Spotkania przy telefonie, czyli o umiejętnościach komunikacyjnych naszych dzieci ; Fonoholizm jako zagrożenie dla uczniów szkół gimnazjalnych ; Seksting wśród młodzieży - niewinna zabawa czy zagrożenie? ; Nałóg nikotynowy - przegrane życie? ; „Mieć, by być” - czy młody konsument narażony jest na pułapki zakupoholizmu? ; Uzależnienie od seksu - wprowadzenie i badania własne z użyciem Sexual Addiction Screening Test ; Dysleksja jako jedno z zagrożeń dla rozwoju dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. studentów niepełnosprawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego i działalności Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ I PONADCZASOWOŚĆ KONCEPCJI REHABILITACJI, EDUKACJI I INTEGRACJI PROFESORA ALEKSANDRA HULKA: Ponadczasowość idei profesora Aleksandra Hulka ; Wspomnienie o prof. A. Hulku (1916-1993). Ponadczasowość idei w teorii i praktyce ; Profesor Aleksander Hulek - prekursor polskiej rehabilitacji ; koncepcje polskiej szkoły rehabilitacji współtworzone przez profesora Aleksandra Hulka nadal aktualne ; Idee profesora Aleksandra Hulka we współczesnym prawodawstwie dotyczącym osób niepełnosprawnych ; Rozwój działalności Sekcji Magistrów Wychowania Fizycznego w latach 1962-1987. II. WYZNANIA I POTRZEBY WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKIU SPECJALNEJ I REHABILITACJI: Świadomość oferty kompleksowej i wielospecjalistycznej pomocy wobec małych dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością w opiniach pedagogów ; Refleksje nad profesjonalizmem szkoły, czyli kto i jak wspiera rozwój ucznia ; Kompetencje diagnostyczne nauczyciela wychowawcy w teorii i praktyce pedagogicznej ; Możliwości psychospołecznej integracji osób z niepełnosprawnością na poziomie szkoły wyższej (Przykład rozwiązań w Uniwersytecie Rzeszowskim). III. WIELOWYMIEROWOŚĆ POSTRZEGANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W RÓŻNYCH PRZESTRZENIACH ICH FUNKCJONOWANIA: Z historii edukacji osób niesłyszących ; Style radzenia sobie w sytuacji trudnej, preferowane przez rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; Idea integracyjnego systemu kształcenia dzieci z niepełnosprawnością ; Arteterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w szkole specjalnej ; Działania integracyjne Oddziału Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem w Przemyślu w rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102421 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstrząsająca, oparta na faktach, relacja kobiety molestowanej w dzieciństwie przez księdza. Bohaterka po latach oskarża swojego oprawcę i rozpoczyna wieloletnią walkę o sprawiedliwość i własną godność. Fabuła, zbudowana z autentycznych wypowiedzi bohaterki oraz licznych dokumentów, rysuje przerażający portret przestępcy i duchownego w jednej osobie oraz odsłania mechanizmy utajniania prawdy działające w łonie kościoła katolickiego. Autorzy oddają głos Ewie Orłowskiej, z podkarpackiej wioski, której życie począwszy od momentu narodzin jest pasmem nieustającej gehenny. Koszmarowi domowego życia towarzyszy groza, trwającego latami, seksualnego molestowania przez miejscowego księdza. Bohaterka naznaczona piętnem opresyjnej rzeczywistości powiela rodzinny antywzorzec w dorosłym życiu, stając się ofiarą domowej przemocy. Przejmująca w swym autentyzmie opowieść Ewy Orłowskiej jest relacją z życia na krawędzi. [Czytelnia.Onet, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-272 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej