Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Radochoński Mieczysław
(4)
Barłóg Krystyna
(2)
Bomba Jacek (1941- )
(2)
Horbowski Adam
(2)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(2)
Baliński Michał (1794-1864)
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Chmielewska Elżbieta (lekarz)
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopeć Ewa (1975- )
(1)
Kozłowska Kinga (1941- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krysztofowicz Irena
(1)
Kurlak Irena
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Librachowa Maria (1878-1955)
(1)
Lis Stanisława (1931-2001)
(1)
Michałowska Elżbieta (socjologia)
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rowid Henryk (1877-1944)
(1)
Spionek Halina
(1)
Studencki Stanisław M. (1883-1944)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Trzcińska Agata (psychologia)
(1)
Urban Andrzej (tłumacz)
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Śniadecki Jędrzej (1768-1838)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Gimnazja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko wiejskie
(6)
Rodzina
(6)
Język polski
(5)
Mowa
(4)
Młodzież
(4)
Opieka społeczna
(4)
Rodzice
(4)
Wychowanie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Alkoholizm
(2)
Autyzm
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dom dziecka
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziewczęta
(2)
Fonetyka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Seksuologia
(2)
Socjalizacja
(2)
Słuch fonematyczny
(2)
Wartość
(2)
Wsie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dogoterapia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głos
(1)
Higiena
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
Hospicja
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Katecheza
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Miasta
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka
(1)
Nerwice
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Noworodek
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(2)
1801-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Galicja
(2)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka polska
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Problemy i schematy : pierwszy rok nauki szkolnej dziecka / Krzysztof Konarzewski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Żak, 1995. - 165 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Streszcz. w j. ang.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75193 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w woj. płd.-wsch.
Dot. m.in. Galicji
Bibliogr. przy niektórych rozdz. oraz na s.282-291
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko wsi polskiej : próba charakterystyki : [praca zbiorowa]. Cz. 1-2 / [pod redakcją Marji Librachowej]. - Warszawa : nakładem "Naszej Księgarni", 1934 (Warszawa : Zakłady Graficzne "Nasza Drukarnia"). - 2 t. w 1 wol. (302, [1] strona, [6] kart tablic) : ilustracje ; 21 cm.
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; r. 9 nr 41/42)
Cz. 1 - Teoretyczna w oprac. M. Librachowej i S. M. Studenckiego, cz. 2 - Charakterystyki regjonalne pod red. Marji Librachowej.
BP 1901-1939 t. 6 poz. 52152.
Cz. 1. TEORETYCZNA: Charakterystyka środowiska wiejskiego ; Wygląd zewnętrzny dziecka wiejskiego ; Życie uczuciowe ; Dążności i popędy ; Cechy umysłowości ; Cz. II. CHARAKTERYSTYKI REGIONALNE: Dziecko śląskie ; Dziecko pomorskie ; Dziecko mazurskie ; Dziecko łowickie ; Dziecko południowego Podlasia ; Dziecko północnej Wileńszczyzny ; Dziecko ziemi Nowogródzkiej ; Dziecko poleskie ; Dziecko wołyńskie ; Dziecko podolskie ; Dziecko pokuckie ; Dziecko z okolic Drohobycza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-14906, AD-64514 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ono i jego rodzina (0-5 lat) 2. Wczesny wiek szkolny (5-11 lat) 3. Pokwitanie (12-15 lat) 4. Dorastanie (16-18 lat) 5. Późna adolescencja albo młoda dorosłość (18-25 lat)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47998 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 329-[344].
Streszcz. ang.
1. Historia i edukacja historyczna - wychodzenie poza schematy ; 2. Dziecięce konstruowanie historii w klasach początkowych - konteksty teoretyczne ; 3. Metodologia badań ; 4. Uczenie się z historii życia rodziny. Sytuacje edukacyjne uruchamiające dziecięce narracje ; 5. Morfologia tekstów dziecięcych ; 6. Historie rodzinne w narracjach dziecięcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-31 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 316 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [139]-145. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
SOCJALIZACJA EKONOMICZNA - ZAKRES PROBLEMATYKI BADAŃ I ICH METODOLOGIA: Czym jest socjalizacja ekonomiczna? ; Kontekst teoretyczny i główne kierunki badań nad socjalizacją ekonomiczną dzieci i młodzieży ; Metodologia badań socjalizacji ekonomicznej ; STRUKTURA I ELEMENTY WIEDZY EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Co dzieci wiedzą o pieniądzu i jego funkcjach? ; Rozumienie funkcjonowania banków przez dzieci i młodzież ; Praca i bezrobocie ; Ubezpieczanie dóbr materialnych ; Nierówność statusu materialnego - percepcja bogactwa i ubóstwa ; Rozumienie podstawowych praw ekonomicznych ; AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DZIECI I MŁODZIEŻY: Źródła dochodów dzieci i młodzieży ; Rola kieszonkowego w nabywaniu wiedzy ekonomicznej ; Stała i dorywcza praca dzieci i młodzieży ; Inwestowanie czy wydawanie pieniędzy? ; Postawy, motywy i formy oszczędzania ; Zasięg i formy zachowań konsumenckich ; ROLA ODDZIAŁYWAŃ SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH W SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Edukacja ekonomiczna w rodzinie i oddziaływanie osób znaczących ; Oddziaływania rówieśników ; Pozytywne i negatywne aspekty przekazów reklamowych ; Źródła i konsekwencje stereotypów ról płciowych ; Proces kształtowania się ról płciowych ; Negatywne konsekwencje stereotypów płciowych dla socjalizacji ekonomicznej ; Instytucjonalne formy edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98408 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71686 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój i wychowanie małego dziecka / Halina Spionek. - Wyd. 2. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1967. - 369, [7] s., [30] k. tabl., [1] k. tabl. złoż. : fot., il., tab., rys. ; 22 cm.
(Biblioteka Wiedzy Pedagogicznej)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-40436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. nazwa wydawcy: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Bibliogr. s. 101.
W przypadku tej książki trzeba jednak podkreślić aspekt społeczny i psychologiczny, szczególnie w zakresie rozwoju procesów poznawczych. Ćwiczenie z bliską osobą, w radosnej atmosferze wywołuje poczucie bezpieczeństwa. Dziecko z niepełnosprawnością umysłową czuje się przyjemnie, a poczucie bezpieczeństwa powoduje wzrost jego pewności siebie i dodaje mu odwagi do samodzielnej pracy. W prezentowanym tekście przedstawiono przykłady ćwiczeń charakteryzujących się emocjonalnością i prostotą bez przyrządów i przykłady ćwiczeń z przedmiotami codziennego użytku, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych lub, które można ewentualnie w prosty sposób wykonać. [GWP, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-37 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. woj. krośnieńskiego, przemyskiego, rzeszowskiego, Galicji, gminy Haczów, Tarnowca
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 4.
Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowanie wyrazów, porównywanie słów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów. [Wydawnictwo Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci w Rzeszowie oraz Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie.
Bibliografia na stronach 249-263.
Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie ; Zastosowanie analizy zachowania we wczesnej interwencji i procesie terapii zachowań trudnych dzieci ; Terapia zachowań trudnych dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. Założenia metodologiczne badań własnych ; Zachowania trudne dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i ich terapia. Analiza badań własnych ; Weryfikacja hipotez i dyskusja wyników ; Wnioski dla praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów klas drugich szkół podstawowych w Rzeszowie, Dębicy, Przemyślu i Jarosławiu
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85411 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-80764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela, w której w ramkach zawarte są informacje i wskazówki, jak wykonywać zadania. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji sluchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyrazy na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej - wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono materiał bezsensowny, najtrudniejszy. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden po drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7dz-81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej