Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(17)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(2)
Autor
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Kurlak Irena
(2)
Agatston Patricia W
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Czerwiński Kazimierz (edukacja)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fraisse Nora
(1)
Frosh Stephen
(1)
Frączek Zofia
(1)
Glaser Danya
(1)
Gretkowski Andrzej (1952- )
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Klonowski Adam
(1)
Kowalski Robin M. (1964- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kubiczek Jan
(1)
Limber Sue
(1)
Majchrzyk Zdzisław
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Papież Jan
(1)
Portman Rosemarie
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pyżalski Jacek Łukasz
(1)
Płukis Andrzej
(1)
Rogulska Aldona
(1)
Rykowska Magdalena
(1)
Sauvignon Anna
(1)
Sikora Ewa (socjolog)
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Sobolewski Zbigniew
(1)
Szluz Beata
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Wicher Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Dziecko
(16)
Młodzież
(12)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rodzina
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Agresywność
(4)
Patologia społeczna
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Alkoholizm
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Narkomania
(3)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Eurosieroctwo
(2)
Kobieta
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mobbing
(2)
Nieśmiałość
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Aborcja
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bulimia
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dom dziecka
(1)
Duchowieństwo
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziewczęta
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Erotomania
(1)
Fraisse, Marion
(1)
Fraisse, Nora
(1)
Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo (Lublin)
(1)
Gimnazja
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hospicja
(1)
Kibice
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie
(1)
Lekozależność
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Orławska, Ewa
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Pornografia
(1)
Praca
(1)
Pracoholizm
(1)
Prawa dziecka
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przestępczość
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samotne matki
(1)
Samotność
(1)
Satanizm
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Starość
(1)
Temat: dzieło
Polska Zbrojna
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1901-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Galicja
(1)
Gatunek
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliogr. s. [211]-225. Indeksy.
Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy ; Czym jest cyberprzemoc? ; Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy ; Co mogą zrobić rodzice ; Co mogą zrobić nauczyciele ; Prawa i proceduty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-96717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE UWARUNKOWANIA AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży - próba systematyzacji ; Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów ; Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej ; Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów ; Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia ; Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia nad zjawiskiem resilience) ; Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczycieli ; Masmedia a agresywność dzieci ; Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych ; Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży ; Temperamentalne uwarunkowania agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych ; Emocjonalny wymiar agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie ; PRZEJAWY I PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Skojarzenia związane ze słowem "agresja" u studentów ; Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży ; Kozioł ofiarny w klasie - w poszukiwaniu psychologicznego portretu ; Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej ; Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży ; Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci ; Agresja stadionowa - przejawy oraz strategie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-290.
CHARAKTERYSTYKA ŚWIATA NOWYCH MEDIÓW: Czym są nowe media? ; Cechy nowych mediów ; KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER: Komunikacja tekstowa ; Komunikacja wizualna i dźwiękowa ; Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer ; NOWE MEDIA JAKO ŚRODOWISKO SOCJALIZACYJNE, CZYLI CZŁOWIEK W KOMUNIKACJI ZAPOŚREDNICZONEJ: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji zapośredniczonej ; Instrumenty mediów społecznych ; MŁODZI LUDZIE JAKO POKOLENIE CYFROWYCH TUBYLCÓW: Wykorzystanie nowych mediów ; Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych ; WPŁYW NOWYCH MEDIÓW NA DZIECI I MŁODZIEŻ: Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów ; Uzależnienie od Internetu i telefonów komórkowych ; NORMATYWNOŚĆ W INTERNECIE: Normy grupowe w Internecie ; Normy dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole i rodzinie ; BULLYING JAKO SPECYFICZNY RODZAJ PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ: Typologie agresji ; Bullying (tradycyjny lobbing) ; Cyberbullying ; TEORIA ABACUS W WYJAŚNIENIU CYBERBULLYINGU: Konsekwencje bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawcy bullyingu i cyberbullyingu ; Ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Sprawco - ofiary bullyingu i cyberbullyingu ; Bullying a cyberbullying - współwystępowanie zjawisk ; NIE TYLKO CYBERBULLYING - W KIERUNKU INNYCH TYPÓW AGRESJI ELEKTRONICZNEJ: Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych ; Agresja elektroniczna wobec celebrytów ; Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying) ;Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (impulsywna) ; METODOLOGIA BADAŃ: Badanie "Cyberbullying 2010" ; Badanie "Nauczyciele 2009" ; Badanie "Studenci 2009" ; CYBERBULLYING I AGRESJA ELEKTRONICZNA JAKO RYZYKOWNE ZACHOWANIA MŁODZIEŻY - BADANIA WŁASNE: Zaangażowanie młodych ludzi w nowe media i komunikację zapośredniczoną ; Spostrzeganie zagrożeń z użytkowaniem nowych mediów ( w tym agresji elektronicznej) przez uczniów i nauczycieli ; Sposoby realizacji agresji elektronicznej i cyberbullyingu oraz rozpowszechnienie tych zjawisk ; Rozpowszechnienie cyberbullyingu i bullyingu wśród gimnazjalistów ; Poza agresją rówieśniczą - inne typy agresji elektronicznej ; Nowe jakościowo cechy cyberbullyingu ; Agresja rówieśnicza online i offline jako jedność ; Charakterystyka motywacji i atrybucji działań sprawców agresji elektronicznej ; Konsekwencje doświadczenia agresji elektronicznej i cyberbullyingu ; Reagowanie pracowników szkół i rodziców na sytuacje związane z agresją elektroniczną ; Uwarunkowania agresji elektronicznej i cyberbullyingu: Szerszy kontekst wykorzystania nowych mediów a agresja elektroniczna i cyberbullyingu ; Środowisko rodzinne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko szkolne a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Środowisko rówieśnicze a agresja elektroniczna i cyberbullying ; Normatywność w środowisku szkolnym i rodzinnym a agresja elektroniczna i cyberbullying.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97425 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art. Dot. m.in. Rzeszowa i woj. podkarpackiego (aneks)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po przeczytaniu pierwszego tomu można z całą odpowiedzialnością stwierdzić, iż stanowi ona zwartą, logiczną całość, a profesjonalnie uczynione uporządkowanie materiału poprawia czytelność całej pracy. Czytelnik ma więc możliwość pogłębienia wiedzy na temat różnego rodzaju aspektów przemocy. Zapoznaje się zarówno z badaniami prowadzonymi w wielu środowiskach wychowawczych, jak i z teoretycznvmi analizami, które ukazują skalę zjawiska przemocy w społeczeństwie. Ma także szansę dotarcia do informacji o przyczynach i skutkach przemocy, co niewątpliwie wpływa na większą atrakcyjność publikacji, bowiem współczesny człowiek gorączkowo poszukuje odpowiedzi na pytanie: dlaczego tyle agresji jest wśród nas? Każdy, czytając niniejszy tom, jest w stanie na to pytanie odpowiedzieć, a co więcej - uświadomić sobie wiele niekorzystnych zjawisk generowanych przez przemoc. Jest to więc naukowe kompendium wiedzy na temat społeczno-psycho-logicznych aspektów przemocy. [Z recenzji ks. prof. PAT dra hab. Janusza Mastalskiego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. AGRESJA W ŚWIECIE WIRTUALNYM: 1. REALNA I WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ: 1.1. Rzeczywistość wirtualna (RW), 1.2. Antropologiczne doświadczenie kulturowe a teleobecność, 1.3. Elektroniczne Media, 1.4. Moralny wymiar czasu w RW, 1.5. Cyberbullying a agresja w cyberprzestrzeni, 1.6. Cyberprzestrzeń, 1.7. Cyberbullying, 1.8. Motywacja cyberagresorów, 1.9. Internet a przestępstwo, 1.10. Przemoc w grach komputerowych ; 2. BOYLOVERS - MISTRZOWIE MANIPULACJI W CYBERPRZESTRZENI: 2.1. Boylovers a Internet, 2.2. Konsekwencje "przyjaźni" chłopców z Boylovers, 2.3. Strategie manipulacji stosowanych przez boylovers ; 3. AGRESJA I JEJ WPŁYW NA DZIECI I NIELETNICH W WYBRANYCH GRACH KOMPUTEROWYCH: 3.1. Agresja w grach komputerowych, 3.2. Wybrane grupy gier zawierające sceny agresji, 3.3. Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na gracza, 3.4. Hipotezy odnoszące się do angażowania w agresję poprzez gry ; 4. GRY KOMPUTEROWE A WYBRANE ELEMENTY OSOBOWOŚCI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ: 4.1. Gry komputerowe, ich rodzaje i zawarta w nich treść, 4.2. Gry a przemoc, dotychczasowe wyniki badań, 4.3. Badania własne ; 5. PORZĄDEK NORMATYWNY W CYBERPRZESTRZENI. Cz. 2. AGRESJA W ŚWIECIE REALNYM: 6. PRZEMOC W RELACJACH RODZIC - DZIECKO W ŚWIETLE TEORII PRZYWIĄZANIA BOWLBY'EGO: 6.1. Podstawowe twierdzenia Teorii Przywiązania Bowlby'ego, 6.2. Źródła przemocy wobec dziecka w ujęciu teorii przywiązania, 6.3. Rozwój więzi emocjonalnych w nacechowanej przemocą relacji rodzic - dziecko, 6.4. Style przywiązania jako czynniki adaptacyjne wobec doświadczeń przemocy rodzicielskiej, 6.5. Wzorce przywiązania oraz przemoc w przekazie międzypokoleniowym, 6.6. Wzorce więzi w warunkach doświadczania przemocy a zaburzenia w rozwoju osobowym, 6.7. Zastosowanie teorii przywiązania w terapii ; 7. ROLA LĘKU I AGRESJI W ZACHOWANIU NIELETNICH SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW PRZECIWKO ZDROWIU I ŻYCIU ; 8. PRZEMOC W RODZINIE A POCZUCIE OSAMOTNIENIA DZIECKA: 8.1. Aspekty przemocy wobec dzieci, 8.2. Teoretyczne podstawy przemocy, 8.3. Skutki przemocy ; 9. OJCOWIE NIEOBECNI I SAMOTNI ORAZ ICH ROLA W WYCHOWANIU DO AGRESYWNOŚCI ; 10. PRZEMOC WOBEC DZIECI W OCENIE POLICJANTÓW: 10.1. Przemoc jest wszechobecna, 10.2. Rodzaje złego traktowania dzieci ; 11. SAMOBÓJSTWA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: CZYNNIKI RYZYKA I PROFILAKTYKA ; 12. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY JAKO ALTERNATYWA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH NIELETNICH: 12.1. Sytuacje konfliktowe rozwiązywane na drodze metodyki Porozumienia bez Przemocy, 12.2. Porozumienie bez Przemocy a działalność mediacyjna ; 13. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA PRZED PLACÓWKAMI RESOCJALIZACYJNYMI DLA NIELETNICH: 13.1. Współczesne wyzwania wobec wychowania resocjalizującego, 13.2. Błędy w relacji wychowanek - wychowawca, 13.3. Sylwetka skutecznego wychowawcy resocjalizującego ; 14. MEDIACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ NAPRAWCZA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ NIEDOSTOSOWANĄ SPOŁECZNIE: 14.1. Założenia paradygmatu sprawiedliwości naprawczej, 14.2. Współczesne poglądy na sprawiedliwość naprawczą, 14.3. Sprawiedliwość naprawcza w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich ; 15. KARA POZBAWIENIA WOLNOŚCI JAKO NEGATYWNY SPOSÓB REAKCJI NA PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH: 15.1. Zasady odpowiedzialności nieletnich na podstawie art. 10 § 2 k.k., 15.2. Długość kary pozbawiania wolności a jej skuteczność, 15.3. Zasady wymiaru kary nieletnim, 15.4. Alternatywa dla kary pozbawiania wolności względem nieletnich ; 16. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI NIELETNICH W MYŚL ART. 10 § 2 K.K. W ŚWIETLE ORZECZNICTWA SĄDU NAJWYŻSZEGO ; 17. PRZESTĘPCZOŚĆ DZIECI I MŁODZIEŻY W OBSZARZE MEZOSYSTEMU SZKOŁY: 17.1. Indywidualna i zbiorowa interwencja, 17.2. Przestępczość wśród uczniów "problemowych", 17.3. Szkoła i przestępczość ; 18. POTRZEBA DOZNAŃ A AGRESJA U BOKSERÓW I PIEKARZY: 18.1. Potrzeba doznań jako podstawowy mechanizm regulacji poziomu aktywacji, 18.2. Społeczna funkcja agresji, 18.3. Podstawowe rodzaje agresji według Bussa, 18.4. Agresywność jako cecha osobowości i cecha sytuacyjna, 18.5. Badania własne nad związkiem potrzeby doznań z agresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moja Historia : autobiografie)
Na okł. podtyt.: moja historia.
Tyt. oryg.: "Marion, 13 ans pour toujours" 2015.
Ta książka poraża. To krzyk matki - krzyk rozpaczy: do córki, do siebie, do kolegów, do nauczycieli, do ministra i do samego prezydenta Francji! Dlaczego? Dlaczego jej trzynastoletnia córka odebrała sobie życie? Co przeżywała w szkole? Dlaczego nikt nie reagował? Dlaczego nauczyciele byli obojętni? Dlaczego system jest tak bezduszny? Przemoc w szkole dotyka co dziesiątego ucznia. Bo jest słabszy, inny, odstaje od grupy. Ofiary często nie proszą o pomoc. Boją się, wstydzą, nie chcą martwić rodziców. Marion też nic nie mówiła... Matka chce zrozumieć. Prowadzi śledztwo, rozmawia z rodzicami, nauczycielami, szuka wskazówek w sms-ach do córki, na jej koncie na Facebooku. Znajduje potworne, obrzydliwe wyzwiska, groźby. I przeżywa kolejny szok: śmierć dziecka nie wywołuje skruchy, tylko agresję oprawców. Jej książka to oskarżenie, studium agresji, tchórzostwa i bezkarności, wstrząsające jak thriller psychologiczny. To ostrzeżenie - dla rodziców, nastolatków, nauczycieli. Żeby nie przegapić czyjegoś życia. Bo każdy może doprowadzić do śmierci dziecka. To pełne bólu wołanie matki: „Niech twoja śmierć pomoże innym. Po to piszę tę książkę”. [Amber, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-929` (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-929 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. s. [235]-247.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
1. RELACJE INTERPERSONALNE W EDUKACJI I ICH ZAGROŻENIA: Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla ; Stres a komunikacja społeczna ; Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między dorosłymi i dziećmi ; Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania jakościowe ; Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie ; Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka ; Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej. 2. KOMUNIKACJA I NEGOCJACJE - ZAGROŻENIA PSYCHOSPOŁECZNE I PROFILAKTYKA: Učitel' - zdroj bezpečia v školskom prostredi? ; Narracje - przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym ; Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych ; Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom interpersonalnym w grupie ; Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w efektywnej komunikacji w szkole ; Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-304 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-83344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [257]-264.
PROBLEMATYKA ZJAWISK PATOLOGICZNYCH I UZALEŻNIEŃ W LITERATURZE PRZEDMIOTU W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM: Pojęcie i rodzaje patologii ; Przyczyny zjawisk patologicznych. PSYCHOSPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PATOLOGII INDYWIDUALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY: Uzależnienia od odżywiania: anoreksja i bulimia ; Internetoholizm - uzależnienie od internetu - zagrożenia dla osobowości dzieci, młodzieży i dorosłych ; Lekomania - uzależnienie psychiczne i fizjologiczne - nałóg nadużywania leków ; Seksoholizm (erotomania) i pornografia - uzależnienie od seksu - dramatyczne skutki ; Samookaleczenia - autoagresja jako działanie patologiczne wobec siebie ; Samobójstwa dzieci i młodzieży. PATOLOGIA CYWILIZACJI KONSUMPCYJNEJ I CHOROBY CYWILIZACYJNE U DZIECI I MŁODZIEŻY: Zakupoholizm - przyczyny, skutki, leczenie ; Alkoholizm - choroba chemiczna - etiologia i leczenie ; Uzależnienie narkotykowe - nałóg przymusowy - negatywne zmiany w osobowości dzieci i młodzieży ; Nikotynizm - utajona choroba cywilizacyjna - pojęcie, przyczyny, fazy i skutki oraz leczenie ; Depresje dziecięce: pojęcie, rodzaje, etiologia, leczenie i profilaktyka ; Nerwice dziecięce: pojęcie, rodzaje, przyczyny, leczenie i zapobieganie ; Nieśmiałość i samotność dzieci i młodzieży jako forma zaburzeń w relacjach interpersonalnych ; Psychopatia - cechy antysocjalności w zachowaniu patologicznym dzieci i młodzieży. RODZINA PATOLOGICZNA I JEJ WPŁYW NA ZABURZENIA ZACHOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY: Rola rodziny w kształtowaniu osobowości dzieci - funkcje rodziny ; Dysfunkcjonalność rodziny a agresja i przemoc rodziców wobec dzieci ; Gwałt - akt przemocy wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży i jego wpływ na osobowość pokrzywdzonych ; Przestępczość nieletnich w rodzinie - źródła tkwiące w rodzinie, w środkach masowego przekazu i Internecie ; Rodziny z problemem alkoholowym - wpływ sytuacji na życie w dzieciństwie i w dorosłości (zespół dziecko maltretowane) ; Zaburzenia emocjonalne dzieci - przyczyny w rodzinach oraz w szkole - i ich skutki w zachowaniu się. PATOLOGIA ZACHOWAŃ DZIECI I MŁODZIEŻY W GRUPACH SPOŁECZNYCH: Subkultury młodzieżowe: wartości, normy, wzory zachowań - patologia czy przestępczość ; Zjawisko patologii w środowisku żołnierskim - "fala" w wojsku ; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych - przyczyny i skutki ; Pscyhomanipulacje w patologicznych sektach religijnych - destrukcyjna działalność pseudoewangeliczna - dławienie indywidualności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.6 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94918 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstrząsająca, oparta na faktach, relacja kobiety molestowanej w dzieciństwie przez księdza. Bohaterka po latach oskarża swojego oprawcę i rozpoczyna wieloletnią walkę o sprawiedliwość i własną godność. Fabuła, zbudowana z autentycznych wypowiedzi bohaterki oraz licznych dokumentów, rysuje przerażający portret przestępcy i duchownego w jednej osobie oraz odsłania mechanizmy utajniania prawdy działające w łonie kościoła katolickiego. Autorzy oddają głos Ewie Orłowskiej, z podkarpackiej wioski, której życie począwszy od momentu narodzin jest pasmem nieustającej gehenny. Koszmarowi domowego życia towarzyszy groza, trwającego latami, seksualnego molestowania przez miejscowego księdza. Bohaterka naznaczona piętnem opresyjnej rzeczywistości powiela rodzinny antywzorzec w dorosłym życiu, stając się ofiarą domowej przemocy. Przejmująca w swym autentyzmie opowieść Ewy Orłowskiej jest relacją z życia na krawędzi. [Czytelnia.Onet, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-272 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr.
1. WYBRANE ASPEKTY PROBLEMATYKI ZAGROŻEN FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE: Niektóre współczesne zagrożenia człowieka z punktu widzenia psychologii ; Mobbing w kontekście psychopatologii pracy a możliwości profilaktyki i przeciwdziałania zjawisku ; Eurosieroctwo jako patologia i jego negatywne konsekwencje ; Przemoc i agresja w zachowaniu młodzieży ; Nieobecna ojcostwo a rozwój dzieci. 2. POMOC MEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNA I SOCJALNO-PEDAGOGICZNA DZIECIOM, DOROSŁYM I LUDZIOM STARSZYM JAKO CZYNNIK PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU WIKTYMIZACJI: Wybrane zagadnienia opieki rodzinnej wobec osób cierpiących na chorobę Alzheimera ; Metodychni psykholohichnoi dopomohy dityam , roztashovanykh u kryzovomu stani cherez travmy oka (Metodyczno-psychologiczne asystowanie dzieciom znajdującym sie w stanie kryzysowym na skutek zranienia oka) ; Wsparcie dla kobiet po mastektomii w przepisach prawa polskiego ; Deyaki pytannya pidvyshchennya yakosti zhyttya litnikh lyudey v Ukraini v konteksti sotsial'noi roboty (Niektóre problemy podwyższenia jakości życia osób starszych na Ukrainie w kontekście pracy socjalnej) ; Wybrane aspekty aborcyjnych zachowań współczesnych ukraińskich kobiet a profilaktyka w oparciu o metodę ustalenia grupy ryzyka. 3. PEDAGOGICZNE I KRYMINOLOGICZNE ASPEKTY PATOLOGICZNYCH ZJAWISK SPOŁECZNYCH A FORMY I METODY PROFILAKTYKI: Charakterystyka sprawcy przemocy domowej na podstawie analizy akt sądowych ; Rola pedagoga szkolnego w rozpoznawaniu oraz eliminowaniu przejawów ubóstwa dzieci i młodzieży ; Poradnictwo zawodowe dla młodzieży z pogranicza normy a patologii ; Zapobieganie patologiom w społeczeństwie ogólnej tendencji kultury ponowoczesnej ; Pol's'kyy dosvid mozhe buty adaptovana do zapobihannya seksualnoho rozbeshchennya nepovnolitnikh u suchasnykh umovakh ukrains'koho (Możliwości przystosowania polskich doświadczeń z profilaktyki demoralizacji seksualnej osób nieletnich do współczesnych warunków ukraińskich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej nt. "Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: problemy, osiągnięcia, perspektywy", 2007, Stalowa Wola.
Dot. m.in. działalności zakonów żeńskich i fundacji stypendialnych duchowieństwa rzymskokatolickiego w diecezji przemyskiej w okresie autonomii galicyjskiej.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ukr., słowac. Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
I. TEORETYCZNE ASPEKTY PROBLEMU PRZEŻYWANIA I RADZENIA SOBIE W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ: Opieka rodzinna w perspektywie antropologicznej / Sylwia Badora ; Rodzina rozbita i zrekonstruowana - źródłem sytuacji trudnych dla kobiety i dziecka / Irena Kurlak ; Samotne bezdomne matki - specyfika sytuacji i pomocy / Danuta M. Piekut-Brodzka ; Główne zasady rodzinnej psychoterapii / Tamara Hovorun ; Stres reakcją dzieci i dorosłych w obliczu sytuacji trudnych / Małgorzata Gorczyca ; Psychologiczne aspekty radzenia sobie ze stresem w sytuacji trudnej / Katarzyna Dziuba-Owsianka ; Strategie radzenia sobie ze stresem przez rodziców dzieci z autyzmem / Anna Banasiak ; Zagadnienie profilaktyki stresu w zawodowym przygotowaniu pracowników socjalnych na Ukrainie / Wołodymyr Robak ; Czynniki rozpowszechnienia zjawiska demoralizacji płciowej nieletnich dziewcząt na Ukrainie / Anna Szydełko ; Rola Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w rozwiązywaniu kryzysów wieku dziecięco-młodzieżowego . Barbara Szmyd. II. POMOC DZIECIOM I RODZINOM W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH: DOŚWIADCZENIA HISTORYCZNE: Działalność opiekuńczo-wychowawcza żeńskich zgromadzeń zakonnych w diecezji przemyskiej w okresie autonomii Galicji / Roman Pelczar ; Fundacje stypendialne duchowieństwa rzymskokatolickiej diecezji przemyskiej dla młodzieży w okresie autonomii galicyjskiej / Beata Lorens ; Ważniejsze inicjatywy duszpasterskie i patriotyczno-narodowe, ukierunkowane na rodzinę i młode pokolenie w sytuacji emigracyjnej / Magdalena Pluskota ; Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej - doświadczenia historyczne / Anna Szylar ; Solidarność w systemie społecznym a pomoc ekonomiczna rodzinom w obowiązującej reformie na Słowacji w roku 2002 . Antoni Lisnik ; Hospicjum - instytucja społeczna przeszłości i przyszłości. III. FORMY I METODY POMOCY POTRZEBUJĄCYM W SYTUACJI KRYZYSOWEJ: Zróżnicowane oddziaływania w ramach opieki społecznej nad dziećmi w Ameryce Północnej: od ochrony dziecka do świadczenia usług socjalnych rodzinie / Brad McKenzie ; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna rodzinie i dziecku przewlekle choremu / Andrzej Gretkowski ; Arteterapia jako forma rehabilitacji społecznej dzieci niepełnosprawnych z rodzin kryzysowych na Ukrainie / Ludmiła Firsova ; Pomoc rodzinie z problemami alkoholowymi (zastosowanie metody empowermentu) / Jadwiga Daszykowska ; Narkotyki i co dalej? Pomoc dzieciom i młodzieży z problemem uzależnień i ich rodzinom / Łukasz Kołomanski ; O potrzebie wspomagania rodzin dotkniętych problemem przemocy / Anna Śniegulska ; Pomoc duszpasterska dzieciom wywodzącym się z rodzin z przemocy domowej / Jerzy Zamorski ; Pomoc dzieciom z rodzin emigrantów wyjeżdżających do pracy zagranicę jako aktualny kierunek pracy socjalno-pedagogicznej na Ukrainie / Nina Gordijenko, Tatiana Łogwynenko ; Socjalno-pedagogiczna pomoc dzieciom rodziców wyjeżdżających za granicę w celach zarobkowych / Odarka Peniszkewycz , Natalia Kubjak ; Pomoc społeczna udzielana rodzinie niepełnej / Magdalena Remisz-Skrojna ; Praca socjalna w domu dziecka / Elena Karpuszenko ; Pomoc dziecku i rodzinie wyzwaniem dla władz samorządowych i organizacji pozarządowych . Teresa Zbyrad ; Wolontariat w służbie rodziny (na przykładzie działalności Fundacji "Szczęśliwe Dzieciństwo").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Streszcz. ang. przy pracach.
I. PRACA DLA RODZINY CZY RODZINA DLA PRACY? SZANSE I ZAGROŻENIA MAŁŻEŃSTWA I RODZINY: Demograficzne uwarunkowania polityki rodzinnej państwa ; Zróbmy to razem? Między deklaracją a realizacją obowiązków domowych ; Rodzina i praca - czy to się da pogodzić? Rozwiązania na rzecz łączenia ról rodzinnych i zawodowych ; Praca i rodzina w perspektywie temporalnej ; Kobieta w żywiole domowego ogniska ; Ryzyko pracoholizmu dla trwałości małżeństwa i rodziny ; Wielkokorporacyjny system pracy i jej wpływ na życie rodzinne ; Migracja - szansa czy zagrożenie rodziny ; Rodzice za granicą- perspektywa zmiany warunków bytowych a rozdzielenie systemu. Dylematy terapeutyczne ; Konsumpcyjny charakter rodziny w społeczeństwie ponowoczesnym ; Rodzina i soft skills. Jak zwyczajnie uczyć nadzwyczajnie potrzebnych "miękkich umiejętności". II. RODZINA W MEDIACH I MEDIA W RODZINIE. MIEJSCE RODZINY W KULTURZE MEDIALNEJ I ZNACZENIE MEDIÓW W ŻYCIU RODZINY: Obraz rodziny w polskich serialach telewizyjnych ; Problematyka rodziny wojskowej w tygodniku wojskowym "Polska Zbrojna" (2001-2007) ; Współczesne macierzyństwo w dyskursie medialnym - na przykładzie polskiej prasy ; Rodzina homoseksualna jako wartość i jako antywartość ; Małżeństwo i rodzina jako motywy inwencji retorycznej w reklamie. Konteksty antropologiczno-aksjologiczne. III. ANIOŁY CZY DEMONY? (NIE)KOCHANE DZIECI, (NIE)KOCHANI RODZICE: Wystarczająco dobrzy rodzice? Obraz i ideał rodzica w percepcji kobiet dwudziestoletnich ; Nie(kochane) dzieci w rodzinach zastępczych ; Niekochane dzieci - o kompensowaniu braków rodziny naturalnej u wychowanków placówek rodzinnych. Komunikat z badań własnych ; Rodzice w percepcji współczesnej młodzieży ; Deprywacja miłości jako imperatyw postaw kryminalnych -dorosłe dzieci źle kochających rodziców. IV. MIŁOŚĆ I RODZINA NA PERYFERIACH. WSPÓŁCZESNE PATOLOGIE RODZINY I PATOLOGIE W RODZINACH: Prawa dziecka w rodzinie ; Patologie rodziny współczesnej ; Wielowymiarowa dysfunkcjonalność współczesnej rodziny i jej wpływ na proces wychowania ; Potrzeby dzieci a wymagania współczesności w stosunku do dorosłych - narodziny patologii ; Retrospektywny obraz rozpadu rodziny w oczach dorosłych dzieci ; Deprywacja potrzeb dzieci żyjących w ubóstwie ; Współpraca nauczycieli i rodziców sposobem rozwiązywania sytuacji problemowych uczniów ; Konferencja Grupy Rodzinnej metodą uaktywniającą rodzinę i dziecko w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych. V. PROBLEM ALKOHOLIZMU I PRZEMOCY W RODZINACH: Współczesne oblicze rodziny z problemem alkoholowym ; Miłość i dyscyplina w rodzinach z problemem alkoholowym ; Współuzależnienie i socjalizacja- analiza wzajemnych powiązań między koalkoholizmem a uspołecznianiem jednostki na podstawie wypowiedzi na forach i blogach ; Przemoc w rodzinie zagrożeniem niedostosowania społecznego młodzieży ; Preferencje wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy w rodzinie ; Dom rodzinny młodocianych przestępców agresywnych ; Znaczenie rodziny w realizacji celów życiowych przez skazanych odbywających karę pozbawienia wolności korzystających z przepustek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95467 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej