Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Rodzina
(2)
Autyzm
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Nieśmiałość
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisanie
(1)
Pornografia
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Starość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[360].
I. OGÓLNE ZAŁOŻENIA PRACY WYRÓWNAWCZEJ: 1. Cele i kierunki pracy z dziećmi dyslektycznymi ; 2. Zasady prowadzenia zajęć wyrównawczych ; 3. Zasady korzystania z przedstawionego zestawu ćwiczeń. II. ZAJĘCIA MANUALNE: 1. Malowanie ; 2. Usprawnianie końców palców ; 3. Ćwiczenia graficzne. III. USPRAWNIENIE SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ. IV. USPRAWNIANIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ, KOORDYNACJI SŁUCHOWO-RUCHOWEJ: 1. Uwagi wstępne ; 2. Odtwarzanie "rytmu" i wiązanie go z układem prze4strzennym ; 3. Analiza zdań na wyrazy i wyrazów na sylaby ; 4. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek z wyrazów. V. CZYTANIE I PISANIE SYLAB I WYRAZÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Utrwalanie znajomości liter i różnicowanie samogłosek i spółgłosek ; 3. Czytanie i pisanie sylab i wyrazów ; 4. Ćwiczenia poprawiające grafikę pisma. VI. CZYTANIE ZDAŃ I DŁUŻSZYCH TEKSTÓW: 1. Uwagi wstępne ; 2. Czytanie i pisanie pojedynczych zdań ; 3. Czytanie tekstów z przesłoną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dot. mieszkańców woj. podkarpackiego (zagadnienie edukacji do starości) i wychowanków Domu dla Dzieci i Młodzieży "Mieszko" w Rzeszowie.
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki ; Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej posmodernizmu ; Uczenie się cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel" ; Przemoc i agresja w szkole ; Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia ; Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego) ; Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole ; Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci ; Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży ; Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka ; Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość ; Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98575 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej