Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Proza
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(6)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(7)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(6)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(3)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(3)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Brejnak Wojciech (1944- )
(3)
Kostyło Piotr (1963- )
(3)
Reid Gavin (1950- )
(3)
Wearmouth Janice (1948- )
(3)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(3)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kreczman-Madej Renata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Nosowska Dorota
(2)
Squires G
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. Specjalne moce
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojecka Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gamon David
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gąsowska Teresa (?-2000)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kraljič Helena (1971- )
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz (problemy psychopedagogiczne)
(1)
Kłos Joanna
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lewinson Joan
(1)
Lubi Maja (1980- )
(1)
McKeown S
(1)
McKeown Sally
(1)
Mckeown S
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Serejski Jerzy
(1)
Squires Garry
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Uberman Marta
(1)
Udałow Irena
(1)
Walc Wiesława
(1)
Waliś Robert
(1)
Warszewski Roman (1959- )
(1)
Zdunkiewicz Lech
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Bibliotekarze
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(38)
Dziecko
(12)
Czytanie
(5)
Dziecko trudne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Autyzm
(4)
Pisanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Młodzież
(3)
Nieśmiałość
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Cukrzyca
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Język polski
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Padaczka
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Uczniowie
(2)
Wstyd
(2)
Zdolności
(2)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioteki
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotomania
(1)
Fonetyka
(1)
Fonoholizm
(1)
Głuchota
(1)
Harcerze
(1)
Higiena szkolna
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Internaty
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Język angielski
(1)
Komputery
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kultura
(1)
Leworęczność
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nikotynizm dzieci i młodzieży
(1)
Obozy harcerskie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Pornografia
(1)
Poznanie
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SMS
(1)
Samotność
(1)
Sapkowski, Andrzej (1948- )
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Temat: dzieło
Ostatnie życzenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradniki
(12)
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Elementarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2003. - 221, [1] s. : 1 il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: poradnik
U góry s. tyt. i okł.: Nie jesteś sam
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I.TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia; 2. Neurobiologia dysleksji; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki; 5. Procesy wzrokowe; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I. TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; 2. Neurobiologia dysleksji ; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki ; 5. Procesy wzrokowe ; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja ; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych. II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej ; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego ; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych ; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami ; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania ; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Bibliogr. s. 483-[522]. Indeks.
I. TEORIA: 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; 2. Neurobiologia dysleksji ; 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: od teorii do praktyki ; 5. Procesy wzrokowe ; 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja ; 7. Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych. II. PRAKTYKA: 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej ; 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego ; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych ; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolnotariuszami ; 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania ; 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Książka ta skupia się na praktycznych trudnościach, z którymi stykają się uczniowie na co dzień w swojej klasie. Dostarcza nauczycielom i rodzicom strategii do wspierania dzieci dyslektycznych i umożliwia uczniom lepszy dostęp do programu nauczania. Autorzy uwzględniają punkt widzenia ucznia - jeden z działów poświęcony jest ośmielaniu dzieci, by były pozytywnie nastawione, rozwijały strategie dawania sobie rady i stały się samodzielnymi uczniami. Określa się rodzaj niezbędnego wsparcia dla dziecka i kładzie nacisk na zachęcanie do samodzielności. [ Internet, 2008].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
WSTĘP: 1. Aktywizacja dzieci dyslektycznych; 2. Stopniowe reagowanie; 3. Rodzice jako równi partnerzy, I. DEFINICJE I WYZWANIA: 1. Różne definicje dysleksji; 2. Dysleksja wzrokowa; 3. Pozytywne cechy w dysleksji; 4. Wyzwanie dla nauczycieli; 5. Podsumowanie; 6. Pięć przypadków; 7. Dysleksja - cechy niektórych definicji, II. ROZPOZNANIE SŁABYCH I MOCNYCH STRON: 1. Tabela kontrolna; 2. Poziomy wiekowe w czytaniu i ortografii; 3. Obserwacja w klasie; 4. Zauważanie rzeczy, które pomagają; 5. Analizowanie wzorów ortograficznych; 6. Programy wyrównawcze; 7. Indywidualne programy edukacyjne (IPE) i wychodzenie poza cele typu SMART(to znaczy ważne, specyficzne, dające się zmierzyć i osiągnąć w danym czasie); 8. Wsparcie w klasie; 9. Zróżnicowanie; 10. Wyuczona bezradność; 11. Porównanie z rówieśnikami, III. USTALENIA DOTYCZĄCE KLASY I STRATEGIE WSPOMAGAJĄCE: 1. Otoczenie klasowe; 2. Strategie wspomagające; 3. Wspieranie czytania w klasie; 4. Strategie nauczyciela podczas pracy z całą klasą; 5. Wspieranie pisania, IV. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMATYCZNO - KOMUNIKACYJNEJ DO POMOCY UCZNIOM DYSLEKTYCZNYM: 1. Laptopy; 2. Siła komputerowego redagowania tekstu, V. ZDOLNOŚCI ORGANIZOWANIA I PLANOWANIA: 1. Ogólna organizacja; 2. Rozbudowane pisanie; 3. Powtórka i planowanie zakresu materiału do nauczenia; 4. Słownictwo egzaminacyjne; 5. Specjalne warunki w czasie egzaminów, VI. DYSLEKSJA I MATEMATYKA: 1. Liczba i zapis; 2. Język i symbole; 3. Połączenia liczbowe i tablice do nauki; 4. Kalkulatory; 5. Wzory; 6. Ocena poprawności; 7. Sposoby pracy; 8. Co z programem komputerowym?, VII. WSPARCIE EMOCJONALNE: 1. Reakcje emocjonalne; 2. Blokada emocjonalna; 3. Zachęcanie uczniów do poszukiwania rozwiązań; 4. Przejścia, VIII. ROLA RODZICÓW: 1. Zniechęcone dziecko; 2. Twoje dziecko ma trudności w rozwijaniu umiejętności czytania i pisania; 3. Co możesz zrobić?; 4. Czytanie; 5. Pisanie; 6. Ortografia; 7. Uczniowie szkoły średniej, IX. DYSLEKSJA I JA: 1. Rozpoznawanie własnych trudności; 2. Co możesz zrobić z ...?; 3. Odkryj w czym jesteś dobry; 4. W czym jestem dobry?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dysleksja / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2003. - 221, [1] s. : 1 il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Na okł. podtyt.: poradnik
U góry s. tyt. i okł.: Nie jesteś sam
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 359, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
(Terapia)
Bibliogr. s. [318]-345. Indeks.
I. POJĘCIE DYSLEKSJI: 1. Dysleksja na tle trudności w uczeniu się ; 2. Definicje dysleksji. II. MECHANIZMY I OBRAZ KLINICZNY DYSLEKSJI: 3. Przyczyny dysleksji ; 4. Oblicza dysleksji rozwojowej. III. DYSLEKSJA W KONTEKŚCIE SPOŁECZYM: 5. Związek dysleksji z funkcjonowaniem społeczno-emocjonalnym ; 6. Dysleksja w percepcji szkolnej ; 7. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne a dysleksja. IV. PROBLEMY METODOLOGICZNE BADAŃ NAD DYSLEKSJĄ: 8. Metodologia badań naukowych nad zjawiskiem dysleksji ; 9. Metodologia indywidualnej diagnozy dysleksji. V. DYSLEKSJA ROZWOJOWA JAKO ZABURZENIE KOMUNIKACJI: 10. Językowo-poznawcze korelaty dysleksji ; 11. Dysleksja a komunikacja językowa. ZAKOŃCZENIE: Dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 17)
Co to jest żywa książka? Skąd się wziął kotomierz? Dlaczego Tomek kocha książki i nienawidzi ich jednocześnie? "Czapka, lamy i kotomierz" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza w świat dziecka z dysleksją, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat zaburzeń, chorób i niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105864 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Imam disleksijo" 2013.
Dyslektyków, czyli osoby cierpiące na trudności z pisaniem i czytaniem, możemy spotkać w każdej szkole. Dzieci te, mimo rozwiniętej kreatywności oraz inteligencji, często czują się niezrozumiane i odrzucone przez rówieśników. Książeczka o Stasiu pomoże oswoić problem dysleksji oraz udowodni, że dyslektycy mogą odnosić wielkie sukcesy. Czytelnik zapozna się ze sławnymi osobami, które miały problem z pisaniem i mówieniem, a także pozna przyczynę zaburzenia. To historia nie tylko dla małych dyslektyków i ich rodziców, ale również dla pozostałych uczniów. Uczy wrażliwości i otwartości na innych. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny Poradnik Dla Rodziców i Pedagogów)
Tytuł oryginału: "Dysgraphia" 2005.
Bibliografia na stronach 141-146.
Celem powstania tej książki jest przedstawienie społecznych, edukacyjnych i emocjonalnych aspektów dysgrafii, czyli niezdolności do wyraźnego pisania. Specjaliści szacują, że duża grupa uczniów szkół podstawowych zmaga się z zaburzeniami przyswajania wiedzy, które wymagają interwencji. Spektrum takich zaburzeń jest bardzo szerokie, a jednym z nich jest dysgrafia. Na łamach niniejszej książki przyjrzymy się dzieciom dotkniętym tym problemem. Gdy po raz pierwszy zajęłam się tym tematem w 1985 roku, odkryłam, że jest on bardzo zaniedbany i nie istnieją praktycznie żadne publikacje dotyczące dysgrafii. Od tamtej pory nauka poczyniła duże postępy. Dziś wiele osób zajmuje się rozpoznawaniem podobnych zaburzeń i układaniem dla dotkniętych nimi dzieci specjalnych programów edukacyjnych. Dzięki Internetowi wyniki najnowszych badań stały się ogólnie dostępne. Jestem zbudowana postępem, jaki dokonał się w ostatnich dwudziestu latach, i mam nadzieję, że moja książka stanie się dla państwa źródłem wiedzy i motywacji umożliwiającym skuteczną pomoc osobom doświadczającym problemów z pisaniem. [Liber, 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wyleczyłem dziecko z dyslekcji / Roman Warszewski. - Gdańsk : Tower Press, 2002. - 119 s. : fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Zdrowego Człowieka. T.3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-148.
Została tu zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas IľIII. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji. Starsze wydanie książki zawiera normy dla klasy 0, wydanie uaktualnione dodatkowo zostało poszerzone o normy dla klasy I. Z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, oraz o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji zamieszczono tu także arkusze badania w dwóch wersjach: uzupełnionej i nieuzupełnionej. [Harmonia, 2008]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja : nie jesteś sam / Wojciech Brejnak. - Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 221, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Poradnik dla Rodziców)
Bibliogr. s. 201-[206].
SPIS TREŚCI: * Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? * Rola rodziny i "zerówki" w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania * Symptomatologia ryzyka dysleksji i dysleksji rozwojowej * Diagnostyka i terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna * Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu * Drogowskazy wychodzenia z dysleksji * Polskie Towarzystwo Dysleksji * Zamiast zakończenia - przykłady z życia wzięte * Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce. * Aneks * Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji * Akty prawne dotyczące dysleksji * Przykłady typowego pisma dyslektycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. data wyd. 2009/2010.
Na okł.: ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, wstyd.
Bibliogr. s. 399-400.
W książce tej znajdziemy odpowiedzi na następujące pytania: Jak stwierdzić u dziecka dysleksję i jak z nią walczyć? W jaki sposób pomóc uczniowi z dysortografią? Jak wesprzeć dziecko z dyskalkulią? Jak radzić sobie z dzieckiem z ADHD? Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w walce ze wstydem? Wskazówki, jak oderwać dziecko od komputera. Rady dla rodziców telewizyjnego maniaka. Metody postępowania z fanem sieci fast food. Rady na czas dojrzewania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Tytuł oryginału: "Map challenge : a book about dyslexia" 2019.
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy - to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-I/N (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed wami książka, jakiej jeszcze nie było! Czy wiecie, że kobra potrafi splunąć jadem na odległość pięciu metrów, a większość muszli ślimaków skręca w prawo? Mnóstwo tu ciekawostek, o których nie mieliście pojęcia! „Elementarz dla dzieci z dysleksją” to wyjątkowa pozycja dla dzieci borykających się z zaburzeniami koncentracji. Specjalna i zarazem przyjazna konstrukcja oraz forma elementarza pomagają skupić się dziecku na konkretnym zagadnieniu. Elementarz jest podzielony na trzy części - naukę liter, naukę sylab oraz czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o świecie, skutecznie zachęcą dzieci do nauki. Wyraźna czcionka i duże odstępy między wierszami dodatkowo ułatwią czytanie i zmobilizują dzieci do pracy w skupieniu. Każda część elementarza, poza zasadniczymi ćwiczeniami czytania, zawiera również zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Ta niezwykła książka będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów. [Nasza Księgarnia, 2016]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej