Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Drzał Elwira
(1)
Dziedzic Anna
(1)
Gudro Maria
(1)
Jezierska-Wiejak Elżbieta (1956- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Królica Maria
(1)
Michałowska Danuta
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Skibińska-Czechowicz Iwonna
(1)
Witerska Kamila
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(4)
Temat
Drama (pedagogika)
(10)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Język polski
(2)
Leczenie
(2)
Muzykoterapia
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Choreoterapia
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Heppening
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Socjoterapia
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Teksty
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [189]-200.
I. Teoretyczne źródła dramy edukacyjnej ; II. Drama we współczesnej teorii dydaktycznej ; III. Modele i funkcje szkoły współczesnej ; IV. Właściwości dramy jako metody dydaktycznej na różnych poziomach kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [251]-256.
DRAMA - JEST W NIEJ UKRYTY SKARB: Drama - od definicji do pełnego znaczenia ; Drama a cztery filary edukacji ; Drama w raporcie strategicznym DICE ; Drama w perspektywie nowych zadań edukacyjnych ; W POSZUKIWANIU ŹRÓDEŁ DRAMY: Geneza dramy w świetle antropologii filozoficznej ; Teatr jako przedstawienie w działaniu ; Źródła dramy w świetle antropologii kulturowej ; Dramowe pierwiastki w kultach religijnych ; IMPERATYW ROLI ľ W ŻYCIU I W DRAMIE: Wszechobecność i potencjalność roli w życiu człowieka ; Rola społeczna jako system i wzorzec stosunków normatywnych ; Rola jako narzędzie wywierania wrażeń ; Edukacyjna i rozwojowa aktualność ról społecznych ; Rola społeczna w dramie edukacyjnej ; DRAMA JAKO MODEL SYTUACJI I ZACHOWAŃ SPOŁECZNYCH: Drama a interakcje społeczne ; Partnerzy interakcji w dramie ; Interakcjonizm symboliczny ; Komunikacja i konstruowanie znaczeń ; Między strukturą a działaniem ; DRAMA I GRY, KTÓRE SIĘ TOCZĄ: Gry i ich reguły ; Znaczenie gier w życiu człowieka ; Gry o utajonej motywacji ; Drama a gry językowe ; Szkoła i gry uczniowskie ; Gry a inteligencja społeczna ; KIM JESTEM - HOMO DRAMUS W PROCESIE AUTOKREACJI: Drama i tożsamość ; äJaĺĺ w zwierciadle innych ; Kim jestem ľ perspektywa różnych dyscyplin naukowych ; Dzisiejsze problemy z tożsamością a drama ; NARRACYJNY CHARAKTER DRAMY: Drama jako opowieść o życiu ; Od literatury do procesu życia ; Narracja w dramowym rozwoju człowieka ; Narracja w edukacji - narracja w dramie ; Narracja literacka - narracja w dramie ; Cechy narracji w dramie ; ZACHOWANIA JĘZYKOWE I ROZUMIENIE W DRAMIE: Drama a właściwości zachowań językowych ; Drama a rozwój i funkcje języka ; Język jako narzędzie komunikacji w dramie ; Inne formy ekspresji ; Drama - od dialogu do rozumienia ; Drama - rozumienie przez doświadczenie ; TWORZENIE ŚWIATÓW RÓWNOLEGŁYCH: Drama w zabawie i w fikcji ; Zabawa jako działanie w rozwoju dziecka i edukacji ; Zabawa tematyczna i drama ; Zabawa a drama projekcyjna i właściwa ; Problem wyobraźni i fikcji w dramie i zabawie ; Fikcja literacka a fikcja w dramie ; DRAMA A SCENARIUSZE LUDZKIEGO ŻYCIA: Scenariusze ludzkich biografii ; Sposoby odgrywania scenariuszy ; Biografia jako skrypt realizowany ; Pedagogiczny wymiar biografii a drama ; Drama i metoda badań biograficznych ; Drama - biografia i psychoterapia ; DRAMA ľ OD NURTU NOWEGO WYCHOWANIA DO PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ I KRYTYCZNEJ: Drama - przełom progresywistyczny ; Drama w Polsce - kontekst teorii wychowania estetycznego ; Drama w kręgu pedagogiki emancypacyjnej i krytycznej ; Drama społeczna w Anglii ; Drama wobec pedagogiki postmodernizmu ; Drama stosowana ľ nowy etap dramy w Polsce ; CZY DRAMA MA PRZYSZŁOŚĆ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [223]-229.
I. Geneza, istota i struktura dramy ; II. Procedura badawcza ; III. Przyjęte założenia interpretacyjne ; IV. Drama jako sytuacja edukacyjna ; V. Wartości dydaktyczne i wychowawcze dramy w przekonaniach nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Drama i happening w edukacji przedszkolnej / Maria Królica. - Kraków : Impuls, 2006. - 151 s. : fot., rys. ; 24 cm.
Bibliogr.
1.Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży.2.Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym.3.Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu.4.Wykorzystanie dramy i happeningu. 5.Stosunek dzieci i nauczycieli do dramy i happeningu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-88824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej ; Badania integralnokulturowe w resocjalizacji i terapii ; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych ; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju ; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej ; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji ; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji ; Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich ; Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką) ; Drama stosowana jako interwencja społeczna ; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich ; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej ; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych ; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności ; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Resocjalizacja a terapia ; Milieu therapy w resocjalizacji nieletnich ; Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie ; Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy ; Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach ; Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych ; Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń) ; Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujących swoje ciało - propozycja modelu ; Narracja w dramie ; Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna ; Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności ; Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej ; Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków psychoaktywnych ; System pomocy skazanym uzależnionym od środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności ; Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego ; Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93254/cz.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pisma Filozoficzne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; t. 107.)
Bibliogr. s. [202]-213.
I. Drama jako metoda nauczania i uczenia się ; II. Badania: drama w edukacji prozdrowotnej ; III. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem danych demograficznych (zmienne demograficzne dotyczące uczniów) ; IV. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem czynników psychologicznych (zmienne niezależne uboczne dotyczące uczniów) ; V. Prezentacja badań własnych z uwzględnieniem zmiennych zależnych i zmiennej niezależnej (wyniki nauczania a metoda kształcenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej