Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(14)
Autor
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Anderson Gladys Lowe
(1)
Bartoszyński Kazimierz (1921-2015)
(1)
Bovet Pierre (1878-1944)
(1)
Chocianowicz Krystyna
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna (1911- )
(1)
Dudzińska Irena (1922- )
(1)
Grabowska Anna (1948- )
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Hyc Jan
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Paliński Antoni (1939- )
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wróbel Tadeusz
(1)
Zachrisson Bror (1906-1983)
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Ukraina
(1)
Język
polski
(16)
Temat
Czytanie
(16)
Dziecko
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Pisanie
(6)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Charakter
(1)
Czas
(1)
Czcionki
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelność druku
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Drukarstwo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Elementarz polski
(1)
Falski, Marian (1881-1974)
(1)
Fenomenologia
(1)
Informacja wizualna
(1)
Ingarden, Roman (1893-1970)
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Książka
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Pisarstwo
(1)
Pismo
(1)
Potocki, Jan (1761-1815). Rękopis znaleziony w Saragossie
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść polska
(1)
Prus, Bolesław (1847-1912). Lalka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Samokształcenie
(1)
Tekst
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Zagadnienia
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z badań nad mechanizmami percepcji pisma / Anna Grabowska. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1983. - 105, [2] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
(Monografie Psychologiczne / red. Tadeusz Tomaszewski ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Psychologicznych ISSN 0077-0515 ; t. 42)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie i lektura / Józef Pieter. - Wyd. 2 rozsz. - Katowice : Wydawnictwo Śląsk, 1967. - 351 s. ; 25 cm.
Bibliogr. s. 327-329.
Streszcz. w jęz. ang. i ros.
Spis treści w jęz. ang. i ros.
Wstęp ; Problematyka recepcji treści lektury ; Problem recepcji lektury w obrębie psychologii czytania ; Metodologia badań ; Dobór lektur i analiza ich treści ; Obiektywność treści lektur ; Metody stwierdzania jakości recepcji treści lektur ; Ogólna charakterystyka związków między czytaniem, czytelnikiem i lekturą ; Rozumienie treści lektur ; Problemy pochodne i korelacyjne rozumienia ; Refleksje i przekonania czytelnicze ; Uczucia czytelnicze ; Wpływ lektury na postępowanie ; Wpływ lektury na osobowość ; Recepcja treści lektur naukowych ; Recepcja lektur literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-5068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 356-361.
Założenia ; Co to jest wiedza? ; Człowiek - istota ucząca się ; O istocie i o stopniach inteligencji ; O skuteczności czytania ; Od klasówki do pisarstwa naukowego ; Budowa charakteru i rodzaje charakterów ; Pochodzenie cech charakteru i sprawa jego kształcenia ; Zakończenie (Drogi samokształcenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
Bibliogr., rez., streszcz. przy art.
Część tekstów w jęz. ros.
I. ZWIĄZKI I ZALEŻNOŚCI POMIĘDZY SŁUCHANIEM I CZYTANIEM W JĘZYKU OBCYM: Psychologiczna charakterystyka procesów słuchania i czytania w języku obcym w aspekcie porównawczym ; Słuchowa i wzrokowa percepcja rosyjskich tekstów w kl. VII i VIII polskiej szkoły podstawowej ; O receptivnyh vidah obučeniâ russkomu âzyku v VNR ; O potrzebie intensyfikacji pracy nad kształtowaniem sprawności receptywnych na studiach rusycystycznych ; Otbor učebnogo materiala i ustanovka na recepciU00FB pri obučenii neposredstvennomu obU015DeniU00FB /na otdeleniâh russkoj filologii/ ; II. PROCES SŁUCHANIA W JĘZYKU OBCYM. NAUKA SŁUCHANIA: Trudności związane ze słuchową percepcją tekstów obcojęzycznych ; Poziom umiejętności receptywnych uczniów na tle ich umiejętności produktywnych - na podstawie badań eksperymentalnych ; O kształtowaniu sprawności audiorecepcyjnych u studentów rusycystów ; III. PROCES CZYTANIA W JĘZYKU OBCYM. NAUKA CZYTANIA: Glottodydaktyczne aspekty kierowania procesem percepcji obcojęzycznego tekstu graficznego ; Utajona fonacja w procesie czytania cichego i jej implikacje glottodydaktyczne ; Rysunek schematyczny i jego funkcja w procesach recepcji tekstu obcojęzycznego w młodszych klasach szkoły podstawowej ; Vyrabotka umenij pravil'no ponimat' i ocenivat' hucožestvennyj tekst v processe auditornyh i vneauditornyh zanâtij po russkomu âzyku i literature ; Kratkosročnyj kurs obučenia bystromu čteniU00FB na inostrannom âzyke ; IV. TEKST, JEGO STRUKTURA I RECEPCJA: Komunikacyjna intencja w informacyjno-semantycznej strukturze tekstu ; Teoretyczne podstawy lingwistyki tekstu i percepcja treści rosyjskich tekstów specjalistycznych ; Z zagadnień percepcji tekstu specjalistycznego ; Recepcja nawiązań funkcjonalno-sematycznych tekstu ; Pragmalingvističeskie zakonomernosti vospriâtiâ izbrannyh imperativnyh konstrukcij russkogo âzyka inostrancami-filologami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój umiejętności czytania / Krystyna Sochacka. - Białystok : Trans Humana, 2004. - 235 s. ; tab., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko sześcioletnie uczy się czytać / Irena Dudzińska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 215, [1] s. : faks., fot., rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto uczniów szkół podstawowych w Krośnie, Brzozowie i Bliznem.
Bibliogr. s. 97-100.
O umiejętności czytania informacji wizualnej ; Co jest ważne w uczeniu się czytania informacji wizualnej? ; Umiejętność czytania informacji wizualnej przez uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej w świetle badań własnych ; Preferencje uczniów w zakresie słownych i obrazowych źródeł uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-[198].
Trudności w czytaniu i pisaniu, ich uwarunkowania i symptomy ; Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej w aspekcie pedagogicznym ; Udzielanie pomocy uczniowi z trudnościami w czytaniu i pisaniu w procesie edukacyjnym w szkole i w domu ; Terapia pedagogiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-48562 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej