Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Chmielewski Tadeusz (1927-2016)
(1)
Mazur Daria (1968- )
(1)
Zwierzchowski Piotr (1972- )
(1)
Śmiałowski Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Chmielewski, Tadeusz (1927- )
(2)
Batory, Jan (1921-1981)
(1)
Brylski, Ryszard (1950- )
(1)
Has, Wojciech (1925-2000)
(1)
Konecki, Tomasz (1962- )
(1)
Linda, Bogusław (1952- )
(1)
Pasikowski, Władysław (1959- )
(1)
Pietraka, Marek (1938-)
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Saramowicz Andrzej (1965-)
(1)
Tuszyńska, Teresa (1942-1997)
(1)
Temat: dzieło
Debora (film)
(1)
Lejdis (film)
(1)
Psy (film)
(1)
Spotkanie ze szpiegiem (film)
(1)
Testosteron (film)
(1)
Gatunek
Film polski
(2)
Komedia filmowa polska
(1)
Wywiady
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okł.: Wywiad-rzeka Piotra Śmiałowskiego.
Filmogr. Tadeusza Chmielewskiego s. [259]-271. Indeks.
Wywiad-rzeka z reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie "Ewa chce spać") czy nawet wojna ("Gdzie jest generał...", "Jak rozpętałem drugą wojnę światową"). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny [Trio, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kino Polskie Wczoraj i Dziś)
Indeksy.
I. Filmowa kariera Tadeusza Dołęgi-Mostowicza ; O czym się nie mówi. Obraz prostytucji w kinie popularnym dwudziestolecia międzywojennego ; Polskie kino popularne okresu dwudziestolecia międzywojemmego w oczach miejskiej prowincjonalnej publiczności ; II. Tadeusz Chmielewski - zmysł precyzji ; Śmiech i piosenka - małżeństwo z rozsądku. O polskiej komedii muzycznej lat 60 ; Poszukiwana, poszukiwany... Krytyka wobec polskiej komedii filmowej lat 1945-1989 ; Sny o miłości i urodzie życia, czyli polskie filmowe komedie romantyczne ; III. Złoto Wojciecha Hasa - ironiczna gra z konwencją produkcyjniaka ; Lojalny śpi spokojnie, czyli kino popularne w służbie ideologii. Spotkanie ze szpiegiem Jana Batorego ; Surrealizm w kamp przemieniony - o filmowej twórczości Marka Piestraka ; Horror - gatunek rodzimy czy adaptowany? Konteksty kulturowe i perspektywa odbioru. Powody marginalności ; Konwencja melodramatyczna w filmowym opowiadaniu o Zagładzie - kilka uwag o Deborze Ryszarda Brylskiego IV. "Amerykańskie kino polskie": Psy, pozytywna wtórność i polityczny przekaz ; Po przełomie 1989. Polska krytyka filmowa wobec Psów Władysława Pasikowskiego ; Producent placement w kinie popularnym. Polska droga do unifikacji grupy docelowej w kulturze masowej (1989-2006) ; Filmowe realizacje grupy ITI jako przekład lokalnej imitacji reguł "globalnego Hollywood" ; Władcy Móch jako całościowy system rozrywkowy VI. Pół serio, czyli Koneckiego i Saramowicza zabawy z widzem ; Autor! Autor! O problemie autorstwa w polskim kinie popularnym na przykładzie filmów Lejdis i Testosteron Tomasza Koneckiego oraz Andrzeja Saramonowicza ; VII. Kino popularne a polskie społeczeństwo po roku 1989 ; Metafizyka w wersji pop. Refleksja nad wybranymi filmami dekady 1998-2008 ; Droga do Tamtąd. Filmy kabareciarzy (przełom XXiXXI wieku) ; "Janek chodź zagramy im rocka" ; VIII. Badania gwiazdorstwa filmowego. Przypadek Bogusława Lindy ; Teresa Tuszyńska: krótka historia pewnwj gwiazdy ; "Ciemność, widzę ciemność!", czyli spojrzenie na polskie kino popularne jako źródło cytatów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97730 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej