Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(22)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Czasopisma
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(5)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(14)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(3)
Freyssac Marie
(2)
Gostyńska Dorota (1957- )
(2)
Habich Krzysztof (1947- )
(2)
Hampden-Turner Charles (1934- )
(2)
Nowakowska Magdalena (aktorka)
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Adler Mortimer Jerome (1902-2001)
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Berezowski Maksymilian (1923-2001)
(1)
Bohdanowicz Julian (1942- )
(1)
Borkowska Danuta
(1)
Buksiński Tadeusz (humanista)
(1)
Chevalier Michel (1806-1879)
(1)
Collier Peter (1939- )
(1)
Conniff Richard (1951- )
(1)
Dancygier Józef
(1)
Droz Joseph-François-Xavier (1773-1850)
(1)
Ferster Karol (1902-1985)
(1)
Frentzel-Zagórska Janina
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Gurevič Aron Âkovlevič (1924- )
(1)
Horowitz David (1939- )
(1)
Jarosz Maria (1931-2016)
(1)
Jungblut Michael (1937-)
(1)
Jurasz Witold
(1)
Keynes John Maynard (1883-1946)
(1)
Kryczyński Stanisław
(1)
Kurasiński Artur (1974- )
(1)
McIver Meredith
(1)
Michniewicz Tomasz (1982- )
(1)
Pakszys Elżbieta (1950- )
(1)
Panûškin Valerij (1969- )
(1)
Raczkiewicz Marek
(1)
Skąpska Grażyna
(1)
Sowińska Agnieszka
(1)
Strickler Yancey (1978- )
(1)
Stępień Beata
(1)
Szling Agnieszka
(1)
Tawney R.H
(1)
Trump Donald (1946- )
(1)
Veblen Thorstein (1857-1929)
(1)
Velben Thorstein
(1)
Zielińska Teresa
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Bogactwo
(27)
Nierówności społeczne
(7)
Ubóstwo
(6)
Życie codzienne
(5)
Praca
(4)
Społeczeństwo
(4)
Jakość życia
(3)
Postawy
(3)
Dochody indywidualne
(2)
Dotacje unijne
(2)
Ekonomia
(2)
Elita władzy
(2)
Freyssac, Marie
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Kraje gospodarczo rozwinięte
(2)
Lenistwo
(2)
Milionerzy
(2)
Nauczyciele
(2)
Pieniądz
(2)
Prawo
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek pracy
(2)
Struktura społeczna
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Władza
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Administracja
(1)
Aktywa finansowe
(1)
Analiza wielokryterialna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arystokracja
(1)
Bankomaty
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biegi
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Czas
(1)
Człowiek
(1)
Decyzje
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyplomaci
(1)
Dyplomacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Elita ekonomiczna
(1)
Etologia
(1)
Etyka
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Finansjalizacja
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gminy
(1)
Godność ludzka
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel
(1)
Historiografia
(1)
Imprezy sportowe
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Ironia
(1)
Jackowski, Tadeusz (1936- )
(1)
Jurasz, Witold
(1)
Język
(1)
Kapitalizm
(1)
Kariera
(1)
Karty płatnicze
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Klasy społeczne
(1)
Klasy społeczne a praca
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Korelacja (statystyka)
(1)
Korupcja
(1)
Koszty
(1)
Kotowa, Barbara
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Kwiatkowski, Eugeniusz (1888-1974)
(1)
Literatura polska
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Luka technologiczna
(1)
Luksus
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mieszkania
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauka
(1)
Newton, Isaac (1642-1727)
(1)
Niemcy (Republika Federalna)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obrót bezgotówkowy
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Temat: dzieło
Graficzne przygody z architekturą
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Moskwa (Rosja)
(4)
Rosja
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białoruś
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Niemcy
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Opracowanie
(2)
Reportaż
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-39853 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-57360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "This could be our future : a manifesto for a more generous world" 2019.
Społeczeństwo zachodnie wpadło w pułapkę trzech założeń: 1) że sensem życia jest maksymalizacja własnego interesu i bogactwa; 2) że jesteśmy jednostkami uwięzionymi w świecie pełnym przeciwności; oraz 3) że jest to naturalne i nieuniknione. Takie założenia dzielą nas, pozbawiają mocy i ograniczają to, jak widzimy przyszłość. Postrzegamy je jako prawdę. A nie są nią. Są punktem widzenia, który przyjęły poprzednie pokolenia. Nadszedł czas, by zastąpić je czymś nowym. Książka To jest nasza przyszłość opowiada o tym, jak znaleźliśmy się w tym miejscu i jak zmienić kurs. Nie chodzi o to, żeby pozbyć się pieniędzy, ale by poszerzyć nasze kategorie wartości. Przypisując racjonalną wartość innym wartościom poza pieniędzmi – takim jak wspólnota, cel i zrównoważony rozwój – możemy ponownie skupić energię na budowaniu społeczeństwa, które jest szlachetne, sprawiedliwe i gotowe na przyszłość. Zmieniając definicję wartości, świat niedoboru może stać się światem obfitości. Dająca nadzieję, ale mocno osadzona w realiach, pełna konkretnych rozwiązań i przepełniona kreatywnością książka To jest nasza przyszłość w błyskotliwy sposób poddaje analizie świat, w którym żyjemy i pokazuje nam drogę do świata, który możemy stworzyć. [www.azymut.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stanowi cz.1 cyklu publicystycznego "O Drodze do Bogactwa". Cz. 2 pt.: Powietrze na kartki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 2 cyklu publicystycznego "O drodze do bogactwa". Cz. 1 pt.: Ostatnich gryzą psy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach. 305-344.
I. FILOZOFICZNA I SPOŁECZNA NATURA WARTOŚCI: 1. Wartość jako kategoria filozoficzna: Klasyczne ujęcia wartości - od Demokryta do I. Kanta ; W kierunku współczesnego ujęcia wartości w filozofii ; Konsekwencje filozoficznej debaty o wartości dla rozumienia luksusu ; 2. Socjologiczne ujęcia wartości 1.2.1. Wartości jako konstrukty kształtowane społecznie: Wartości uniwersalne a społecznie zróżnicowane ; Znaczenie socjologicznych badań dotyczących wartości w analizie luksusu ; 3. Psychologiczne ujęcia wartości i wartościowania: Znaczenie afektu w procesie kształtowania wartości i wartościowania ; Przetwarzanie informacji w procesie wartościowania i podejmowania decyzji ; Znaczenie dorobku psychologii w analizie luksusu ; II. POJMOWANIE I BADANIE WARTOŚCI W NAUKACH EKONOMICZNYCH: 1. Rozumienie wartości w ekonomii: Wartość w rozważaniach ekonomicznych do momentu powstania ekonomii jako nauki ; Poglądy na wartość w ekonomii - od D. Ricardo do ukształtowania ekonomii neoklasycznej ; W kierunku rewolucji poglądów na temat wartości w ekonomii - od J.R. Hicksa do dziś ; Konsekwencje pojmowania wartości w ekonomii dla analizy wartości luksusu ; 2. Ujęcie wartości w badaniach z obszarów zarządzania i zachowań konsumentów: Definiowanie wartości postrzeganej przez klienta (WPK) w obszarze zarządzania i teorii zachowań konsumentów ; Składowe wartości postrzeganej przez konsumenta ; 3. Narzędzia pomiarowe wartości postrzeganej przez konsumenta - dlaczego metody ilościowe przeważają w badaniach? ; 4. Wartość jako kategoria badawcza - podsumowanie ; III. CECHY LUKSUSU I HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA: 1. Definicja luksusu - co jest, a co nie jest luksusem? ; 2. Cechy dóbr luksusowych: Rzadkość występowania a wysoka cena ; Artyzm a polisensualność ; Wysoka jakość a funkcjonalność ; Luksus jako symbol społecznego pragnienia i moralnego napiętnowania ; 3. Ewolucja konsumpcji i produkcji dóbr luksusowych - rys historyczny: Luksus przed powstaniem zjawiska masowego konsumpcjonizmu ; Demokratyzacja luksusu - od rewolucji przemysłowej do dziś ; IV. PODAŻ LUKSUSU; STRUKTURA, DYNAMIKA, STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW: 1. Globalny rynek luksusu - struktura i dynamika sprzedaży: Struktura i dynamika sprzedaży produktów luksusowych w podziale na rynki geograficzne ; Kategorie dóbr i usług luksusowych i ich udział w globalnym rynku ; 2. Konkurenci na rynku dóbr luksusowych ; 3. Luksusowa marka 4.3.1. Cechy i odmiany marek dóbr luksusowych: Piramida luksusu a pozycja marek ; Piramida czy gruszka? - konsekwencje demokratyzacji luksusu a migracje i rozciąganie marek ; 4. Modele biznesu na rynku dóbr luksusowych: Strategie związane z architekturą zaopatrzenia i produkcji ; Strategie komunikacji ; Strategie dystrybucji i sprzedaży ; Strategie fonetyzacji ; 5. Konfiguracje właścicielskie a modele biznesowe na rynku dóbr luksusowych ; 6. Konsekwencje zmian struktury i dynamiki rozwoju rynku luksusu dla propozycji wartości - podsumowanie ; V. ZAKRES I METODYKA BADAŃ LUKSUSU - WARTOŚCI A ZACHOWANIA KONSUMENTÓW: 1. Potrzeby, preferencje i postawy a wartości związane z luksusem ; 2. Wartości a wybory i zachowania konsumentów ; 3. Zakres i metody badania luksusu - przegląd dotychczasowego dorobku naukowego ; 4. Zakres i metody badań obcych i własnych dotyczących luksusu, przedstawione w monografii: Zakres, metodyka, przebieg badań własnych ; Opis i charakterystyka treści poszczególnych badań oraz prób badawczych ; Metody analizy wyników badań ; VI. ZRÓŻNICOWANIE PERCEPCJI WARTOŚCI DÓBR LUKSUSOWYCH WŚRÓD KONSUMENTÓW NA POSZCZEGÓLNYCH RYNKACH NARODOWYCH - WYNIKI BADAŃ OBCYCH I WŁASNYCH: 1. Kraj zamieszkania a kultura narodowa i postrzeganie dóbr luksusowych ; 2. Wpływ kraju zamieszkania i kultury narodowej na postrzeganie dóbr luksusowych - przegląd badań obcych ; 3. Wpływ kraju zamieszkania na percepcję wartości dóbr luksusowych wśród konsumentów - wyniki badań własnych: Wymiary kulturowe i religia w analizowanych krajach ; Społeczne i etyczne składniki WLPK ; Hedoniczne, funkcjonalne i estetyczne składniki WLPK ; Postrzeganie ceny dóbr luksusowych w relacji ze społecznymi i z funkcjonalnymi komponentami WLPK ; 4. Wnioski z badań dotyczących zróżnicowania WLPK na rynkach narodowych ; VII. BADANIA WPŁYWU CECH SPOŁECZNO-DEMOGRAFICZNYCH, EKONOMICZNYCH I PSYCHOGRAFICZNYCH NA POSTRZEGANIE WARTOŚCI DÓBR LUKSUSOWYCH: 1. Cechy społeczno-demograficzne i ekonomiczne a postrzeganie luksusu - uwagi wstępne: Wiek jako kryterium globalnej segmentacji konsumentów luksusu? ; Płeć jako czynnik różnicujący podejście do luksusu ; Wykształcenie a percepcja luksusu ; Dochód czy materializm jako kategoria różnicująca postrzeganie luksusu? ; 2. Percepcja wartości dóbr luksusowych przez konsumentów a ich cechy socjodemograficzne i ekonomiczne - wyniki badań obcych: Percepcja luksusu a wiek ; Percepcja luksusu a płeć ; Percepcja luksusu a wykształcenie, dochód i stosunek do materializmu ; 3. Zróżnicowanie WLPK pod względem wieku, płci, wykształcenia i poziomu dochodu - wyniki badań własnych: Badanie WLPK pokoleń Y i X ; Badania WLPK a wykształcenie, płeć i dochód ; Wnioski ; 4. Percepcja wartości luksusu a cechy psychograficzne konsumentów: Międzynarodowa segmentacja konsumentów dóbr luksusowych, oparta na cechach psychograficznych - przegląd badań ; Międzynarodowa segmentacja oparta na cechach psychograficznych - wyniki badań własnych ; Wnioski ; 5. Konsumpcja zorientowana na status, inklinacje naśladowcze i skłonności snobistyczne w ocenie wartości luksusu: Status, konsumpcja na pokaz, pogoń za tłumem i skłonności snobistyczne - przegląd badań obcych, dotyczących dóbr luksusowych ; Pomiędzy snobizmem a pogonią za tłumem w wartościowaniuluksusu - wyniki badań własnych ; 6. Indywidualne cechy konsumentów a ich percepcja luksusu - wnioski ; VII. BADANIE UDZIAŁU POSZCZEGÓLNYCH OGNIW SYSTEMU WARTOŚCI W TWORZENIU PROPOZYCJI WARTOŚCI DLA KONSUMENTA DÓBR LUKSUSOWYCH: 1. Rola poszczególnych ogniw systemu wartości w kreowaniu propozycji wartości dla konsumenta - wprowadzenie ; 2. Ocena wkładu poszczególnych ogniw systemu wartości w tworzenie propozycji wartości dóbr luksusowych - wyniki badań własnych: Postrzeganie wkładu przedsiębiorstw w tworzenie propozycji wartości - wyniki międzynarodowej ankiety skierowanej do konsumentów ; Analiza wywiadów z przedstawicielami przedsiębiorstw na temat ich wkładu w kreowanie propozycji wartości luksusu ; 3. Wkład sprzedawców w tworzenie i komunikowanie propozycji wartości - wyniki badań własnych w branży mody luksusowej: Komponenty propozycji wartości komunikowane przez sprzedawców luksusowej mody ; Komunikowanie idei zrównoważonego rozwoju przez sprzedawców luksusowej mody ; 4. Wnioski z badań dotyczących wpływu przedsiębiorstw na kreowanie propozycji wartości dóbr luksusowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. DYSPROPORCJE: Dysproporcje w Polsce i Unii Europejskiej: zarys problematyki ; Polska bieda w szerszym kontekście ; Nierówności materialne i bezrobocie ; Korupcja w Polsce i Europie ; Międzynarodowy transfer wiedzy: szansa złagodzenia dysproporcji rozwojowych. II. PODZIAŁY SPOŁECZNE: Rolnicy - między upośledzeniem a przywilejami ; Polscy robotnicy a losy transformacji ; Bogactwo w Polsce i Unii Europesjkiej ; Elity polityczne wobec integracji europejskiej ; Dziedziczenie statusu w rodzinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka u Progu Trzeciego Tysiąclecia t. 26)
Tytuł oryginału: "Natural history of the rich : a field guide" 2002.
Bibliografia na stronach 391-[403].
"Jeżeli kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa, to skąd, do diabła, wzięli się bogacze? - to jedno z pytań, która zadaje Richard Conniff, znany i wielokrotnie wyróżniony prestiżowymi nagrodami dziennikarz i eseista, współpracownik między innymi "Smithsonian", "National Geographic", "Worth" i "Architectural Digest". Conniff z perspektywy naturalisty i biologa ewolucyjnego przygląda się najbogatszym przedstawicielom naszego gatunku i i portretuje tę szczególną grupę z wielką dociekliwością i olbrzymim poczuciem humoru. Ukazując zaś na ich przykładzie kwestie społecznej hierarchii, dominacji, seksu i terytorializmu, Conniff sięga do porównań z innymi, równie dla nas egzotycznymi gatunkami - od pręgowców amerykańskich po szympansy. Podobieństwo zachowań, przynajmniej czasami, okazują się szokujące. [Wydawnictwo CiS, 2002]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-288. Indeksy.
I. PERCEPCJA ZJAWISK I DZIAŁAŃ EKONOMICZNYCH: 1. Struktura relacji pomiędzy pojęciami ekonomicznymi ; 2. Mechanizm kształtowania się wiedzy (pojęciowej) o ekonomii ; 3. Kryteria oceny działań ekonomicznych ; 4. Postrzeganie ryzyka ekonomicznego. Punkt widzenia laików i profesjonalistów. II. POSTAWY WOBEC PIENIĘDZY A ZACHOWANIA EKONOMICZNE: 1. Formy pieniądza i ich percepcja ; 2. Postawy wobec pieniędzy - sposoby definiowania i narzędzia pomiaru ; 3. Uwarunkowania postaw wobec pieniędzy i ich związek z zachowaniami ekonomicznymi ; 4. Percepcja wspólnej europejskiej waluty - euro i czynniki wpływające na akceptację jej wprowadzenia. III. SKŁONNOŚĆ DO OSZCZĘDZANIA JAKO PRZEJAW MYŚLENIA PERSPEKTYWICZNEGO: 1. Czym jest oszczędzanie? Punkt widzenia ekonomistów i psychologów ; 2. Wkład teorii ekonomicznych i psychologicznych w zrozumienie, dlaczego ludzie są skłonni do zapobiegliwości finansowej ; 3. Motywy oszczędzania, czyli w jakim celu ludzie ograniczają swoje bieżące wydatki ; 4. Czy Polacy są skłonni do oszczędzania? IV. ADAPTACJA ZACHOWAŃ PRACOWNIKÓW DO RADYKALNYCH ZMIAN NA RYNKU PRACY: 1. Zmiana znaczenia pracy w życiu jednostki oraz wartości zaspokajanych przez pracę ; 2.Odmienność strategii działania pracowników u pracodawcy państwowego vs. Prywatnego ; 3. Wpływ przemian w środowisku pracy na funkcjonowanie pracowników i organizacji ; 4. Pozytywne i negatywne konsekwencje nietypowych form zatrudnienia dla pracownika i firmy (organizacji) ; 5. Psychologiczne koszty dążenia do sukcesu zawodowego i patologiczne formy funkcjonowania jednostki w środowisku pracy. V. PSYCHOSPOŁECZNE SKUTKI BEZROBOCIA, CZYLI CO LUDZIE CZUJĄ, MYŚLĄ I ROBIĄ, GDY NIE MAJĄ PRACY: 1. Początki bezrobocia w Polsce ; 2. Analiza struktury bezrobocia ; 3. Zjawisko bezrobocia w Polsce jako przedmiot badań psychologicznych. Zakres problematyki badawczej ; 4. Percepcja bezrobocia przez młodzież. Ocena szans znalezienia pracy i odniesienia sukcesu zawodowego ; 5. Sposoby postrzegania sytuacji utraty pracy i ich związek z ponoszonymi przez bezrobotnych kosztami psychologicznymi ; 6. Uwarunkowania skuteczności poszukiwania pracy i rodzaje zachowań zaradczych wśród osób długotrwale bezrobotnych ; 7. Pozytywne i negatywne skutki otrzymywania wsparcia społecznego ; 8. Stres bezrobocia i sposoby radzenia sobie z nim w świetle analizy pamiętników bezrobotnych. VI. ZACHOWANIA PRZEDSIĘBIORCZE - UWARUNKOWANIA PSYCHOLOGICZNE, SPOŁECZNE I KULTUROWE: 1. Czym jest przedsiębiorczość? ; 2. Rozumienie przedsiębiorczości w ekonomii i psychologii ; 3. Kontekst teoretyczny badań nad przedsiębiorczością ; 4. Obraz polskiego przedsiębiorcy i osób przedsiębiorczych w świetle badań psychologicznych. VII. PSYCHOLOGICZNE I SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA POCZUCIA NIERÓWNOŚCI STATUSU MATERIALNEGO: 1. Czy istnienie nierówności w stanie posiadania jest nieuniknione? Koncepcja sprawiedliwości społecznej w ujęciu egalitarnym i merytokratycznym ; 2. Zasięg i przejawy bogactwa we współczesnym społeczeństwie polskim ; 3. Postrzeganie obszaru bogactwa i kryteria uznawania kogoś za osobę bogatą ; 4. Treść pojęcia bogactwo i sposoby dochodzenia do bogactwa ; 5. Miejsce bogactwa wśród innych wartości życiowych ; 6. Stosunek Polaków do bogacenia się - uwarunkowania nietolerancji wobec bogatych ; 7. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające niechęć i/lub nietolerancję wobec ludzi bogatych ; 8. Konsekwencje negatywnego stosunku do bogactwa i perspektywy zmian w postrzeganiu osób zamożnych. VIII. PROCES SOCJALIZACJI EKONOMICZNEJ: 1. Problematyka badań nad socjalizacją ekonomiczną i metody ich prowadzenia ; 2. Rola środowiska, stylu wychowania oraz cech demograficznych w nabywaniu wiedzy i umiejętności ekonomicznych ; 3. Atrybucja przyczyn nierówności społecznych w opinii dzieci i młodzieży ; 4. Dziecięce oszczędzanie -jego motywy i formy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96957 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Sceny z życia rosyjskich milionerów / Marie Freyssac. - [Warszawa] : Poradnia K ; Piaseczno : Storybox.pl, [2017]. - 1 płyta CD (3 godz. 53 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 3 godz. 53 min.
Czyta Magdalena Nowakowska.
Nagranie w formacie mp3.
"Sceny z życia rosyjskich milionerów" to wiarygodna relacja z pierwszej ręki. Autorka, Marie Freyssac, przez kilkanaście miesięcy była blisko mieszkańców Rublowki - jednej z najbogatszych dzielnic Moskwy. Uczyła tam dzieci rosyjskich milionerów języka francuskiego, dobrych manier i zasad etykiety. To nie sensacyjny zapis obyczajów panujących w domach niezwykle bogatych ludzi, raczej wyważona, niemal socjologiczna relacja osoby, która pilnie przyglądała się codzienności osób przyzwyczajonych do luksusu. Audiobook zaskoczy, momentami rozbawi, innym razem przerazi. Zaskakujące historie, które wydają się nierealne, a które Marie Freyssac miała okazje obserwować z bliska nie tylko w domu swoich pracodawców, ale również ich sąsiadów i przyjaciół. Przed Wami błyskotliwa opowieść kobiety, która przybyła z innego świata i bacznie obserwowała ten, w którym nagle przyszło jej żyć. [Storybox.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1846 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Sceny z życia rosyjskich milionerów / Marie Freyssac. - [Warszawa] : Poradnia K ; Piaseczno : Heraclon International. Storybox.pl, [2018]. - 1 płyta audio CD (3 godz. 53 min) : digital, stereo ; 12 cm.
Czas trwania: 3 godz. 53 min.
Tytuł oryginału: "Ma vie chez les milliardaires russes" 2013.
Czyta Magdalena Nowakowska.
Nagranie w formacie mp3.
"Sceny z życia rosyjskich milionerów" to wiarygodna relacja z pierwszej ręki. Autorka, Marie Freyssac, przez kilkanaście miesięcy była blisko mieszkańców Rublowki - jednej z najbogatszych dzielnic Moskwy. Uczyła tam dzieci rosyjskich milionerów języka francuskiego, dobrych manier i zasad etykiety. To nie sensacyjny zapis obyczajów panujących w domach niezwykle bogatych ludzi, raczej wyważona, niemal socjologiczna relacja osoby, która pilnie przyglądała się codzienności osób przyzwyczajonych do luksusu. Audiobook zaskoczy, momentami rozbawi, innym razem przerazi. Zaskakujące historie, które wydają się nierealne, a które Marie Freyssac miała okazje obserwować z bliska nie tylko w domu swoich pracodawców, ale również ich sąsiadów i przyjaciół. Przed Wami błyskotliwa opowieść kobiety, która przybyła z innego świata i bacznie obserwowała ten, w którym nagle przyszło jej żyć. [Heraclon International, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-KM/761/316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-km-514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rublowka / Walerij Paniuszkin ; tłumaczenie Agnieszka Sowińska. - Warszawa : Agora, 2013. - 219, [3] strony ; 21 cm.
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
(Reporterzy Dużego Formatu)
Na okładce podtytuł: Przewodnik po podmoskiewskim rezerwacie milionerów, miejscu, gdzie władza i pieniądze są sąsiadami.
Podmoskiewski park narodowy milionerów nazywa się Rublowka. Poruszamy się tu powoli, a naprzeciwko nas suną samochody klasy luks: mercedes, mercedes, maybach, mercedes, bentley, volkswagen (ups, to służba pojechała), mercedes, mercedes, maybach, mercedes. Wokół nas rozpościera się dziewiczy las. Na jego skraju reklamy zachęcają do kupna pierścionka w cenie niewielkiej posiadłości, posiadłości w cenie niewielkiego kraju, łódki w cenie niewielkiego lotniskowca? Bogaci i sławni żyją tu za wysokimi płotami, a my, po drugiej stronie, chcemy wiedzieć, co jedzą, w co wierzą, czego się boją, na co mają nadzieję... I - a niech ich czort! - skąd mają tyle pieniędzy? [Agora, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-reportaż (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Wyp-308
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-308 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-304+308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-308 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chrobot : życie najzwyklejszych ludzi świata / Tomasz Michniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Otwarte, 2018. - 449, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Siedem podróży w czasie. A ponieważ czas dany nam jest jako pamięć, będzie to siedem podróży przez siedem pamięci siedmiu zwykłych ludzi. Niby ten sam świat i te same czasy, ale widziane z różnych perspektyw - mieszkańca Ugandy, USA, Kolumbii, Indii, Finlandii, Zimbabwe i Japonii. Siedem opowieści zwykłych ludzi o problemach, wyzwaniach, szansach i możliwościach. Ich zestawienie uświadamia, jak wiele zależy od tego, czy miało się szczęście urodzić się tu, a nie gdzieś indziej. Siedem ludzkich historii i jedna próba odpowiedzi na pytanie, po co to wszystko. Najnowsza książka nagradzanego reportażysty Tomasza Michniewicza to niezwykłe połączenie zapisu osobistych historii i wnikliwego spojrzenia na globalne problemy współczesnego świata. Autor w niezwykle plastyczny i wiarygodny sposób pokazuje świat takim, jak widzą go bohaterowie, zmuszając do refleksji nad kondycją człowieczeństwa. [Wydawnictwo Otwarte, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-308 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-308 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10-308 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.13-3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Trump : how to ger rich" 2004.
U dołu strony tytułowej: Focus.
W książce Donald J. Trump opowiada o wszystkim - o swoim imperium nieruchomości i zarządzaniu dwudziestoma tysiącami pracowników The Tramp Organization, o idei programu "The Apprentice", jak również swojej najważniejszej roli - ojca, który nauczył swoje dzieci szacunku dla pieniądza i ciężkiej pracy. [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej