Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(39)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(6)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(15)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(22)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Wojciechowska Maja
(5)
Kamińska Joanna
(4)
Zybert Elżbieta Barbara
(4)
Żołędowska Beata
(4)
Pioterek Paweł
(3)
Grygrowski Dariusz
(2)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(2)
Borkowska Władysława (1902-1994)
(1)
Chapska Joanna (1966- )
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Czarnecka Jadwiga (1914-2008)
(1)
Dobosz Piotr (1961- )
(1)
Figiel Grzegorz
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grygrowski Dariusz (1962- )
(1)
Górny Witold
(1)
Głowacka Ewa (1959- )
(1)
Jazdon Artur (1956- )
(1)
Kotulska Joanna
(1)
Kozień Adam
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Kłapa Jan
(1)
Mazur Anna (prawo)
(1)
Pawlikowska Ewa (1913-1992)
(1)
Przybysz Janina
(1)
Pyrzyk Aleksander
(1)
Stachowska-Musiał Ewa
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekarstwo)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(26)
Bibliotekarze
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Biblioteki akademickie
(4)
Innowacje
(4)
Zarządzanie
(4)
Bibliologia
(3)
Biblioteki naukowe
(3)
Biblioteki publiczne
(3)
Czytelnictwo
(3)
Czytelnictwo dzieci
(3)
Wyższa Szkoła Bankowa (Poznań)
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Informacja naukowa
(2)
Praca zespołowa
(2)
Służba informacyjna biblioteczna
(2)
Zabytki kultury
(2)
Akademia Ekonomiczna (Poznań)
(1)
Biblioteka Narodowa (Warszawa)
(1)
Biblioteka Raczyńskich (Poznań)
(1)
Biblioteki
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Drzewiecki, Marcin (1948-2012)
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Głusi
(1)
Infobrokerzy
(1)
Informacja
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konserwacja zabytków
(1)
Książka
(1)
Książnica Zamojska im. Stanisława Kostki Zamoyskiego (Zamość)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Marketing
(1)
Muzea
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nieruchomości
(1)
Normy
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ochrona dziedzictwa kulturowego
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Prawo ochrony zabytków
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(1)
Warszawa
(1)
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Hieronima Łopacińskiego (Lublin)
(1)
Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości (Poznań)
(1)
Zarządzanie dziedzictwem kulturowym
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Związek Zawodowy Bibliotekarzy i Pracowników Bibliotek
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
2001-0
(3)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Blogi
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Normy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Szkice
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Przekładów / Biblioteka Narodowa. Instytut Książki i Czytelnictwa ; nr 34)
Maszynopis powielany
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-47006 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 83)
Bibliogr. s. 281-[299].
Streszcz. i spis treści w j. ang.
I. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁALNOŚCI BIBLIOTEKI: 1. Pojęcie skuteczności działalności biblioteki jako organizacji non profit; 2. Czynniki wpływające na skuteczność działalności biblioteki, II. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W BIBLIOTECE: 1. Pojęcie zmiany w organizacji; 2. Wpływ otoczenia na zmiany w biblotece; 3. Planowanie zmian; 4. Wdrażanie i realizacja zmian; 5. Opór wobec zmian i sposoby jego przezwyciężenia, III. METODY SKUTECZNEGO ZARZADZANIA DZIAŁALNOŚCIĄ BIBLIOTEKI: 1. Pojęcie i istota zarządzania; 2. Zastosowanie i użyteczność metod zarządzania; 3. Przegląd metod zarządzania mających zastosowanie w bibliotekach; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Zarządzanie jakością; 6. Zarządzanie wiedzą; 7. Lean Management; 8. Benchmarking biblioteczny; 9. Reengineering; 10. Just in Time; 11. Zespoły zadaniowe i heurystyczne metody rozwiązywania problemów; 12. Metoda Delficka; 13. Samoocena pracowników biblioteki; 14. Technika kartowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Biblioteczna wartość naddana / Jacek Wojciechowski. - Kraków : Wydaw. UJ, cop. 2006. - 138 s. ; 24 cm.
Bibliogr. - Indeks. - Streszcz. w j. ang.
I. CZAS I POWINNOŚCI; II. BIBLIOTECZNA WARTOŚĆ NADDANA: 1. Generowanie naddań; 2. Strukturalizacja oferty; 3. Oferta; 4. Inne przedsięwzięcia biblioteczne; III. BIBLIOTEKARSTWO W STANIE EWOLUCJI: 1. Prognozy i przyszłość; 2. Sytuacja w komunikacji publicznej; 3. Biblioteka w komunikacji; 4. Tendencje organizacyjne; 5. Organizacja usług; 6. Współpraca pozasieciowa; 7. Bibliotekarze; 8. Podstawowe powinności; IV. BIBLIOTECZNE STRATEGIE: 1. Strategiczne plany i zarządzanie; 2. Główne zadania; 3. Konieczne analizy; 4. Treści programu; 5. Warunki programu; 6. Pożytek; V. KONSORCJA BIBLIOTECZNE: 1. Konsorcjum jako forma kooperacji; 2. Biblioteki w konsorcjach; 3. Zadania; 4. Zasady konstytuowania; 5. Chrakterystyka organizacji; 6. Pożytki i niedogodności; VI. KIEROWNIK BIBLIOTEKI: POŻĄDANE CECHY I STYLE KIEROWANIA: 1. Kierowanie; 2. Role kierownika; 3. Cechy i umiejętności; 4. Style kierowania; VII. BIBLIOTECZNE REKOMENDACJE I FILTRACJE: 1. Meandry demokracji; 2. Kolekcja; 3. Zasoby elektroniczne; 4. Promocja i filtracja; 5. Kryteria i decyzje; 6. Mediacja to wybór; VIII. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA: JĘZYK - ODBIORCA - BIBLIOTECZNA MEDIACJA: 1. Punkt wyjścia; 2. Punkt dojścia; 3. Cechy komunikatów elektronicznych; 4. Formy wypowiedzi elektronicznych; 5. Odbiorca; 6. Biblioteczna mediacja; IX. FLIRT LITERATURY Z MASZYNĄ TURINGA: 1. Odporność literatury; 2. Literatura literacka; 3. Inwazja elektroniki; 4. Liternet; 5. Współistnienie; 6. Biblioteczna poręka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 83)
Bibliogr. s. 281-299.
Druga s. tyt. i spis treści także ang.
1. Skuteczność działalności biblioteki. 2. Zarządzanie zmianami w bibliotece. 3. Metody skutecznego zarządzania działalnością biblioteki. 4. Zainteresowania bibliotek zmianami w metodach zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr./pow.rzesz, A-Udost, A-Instr, A-Dyrekcja (4 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [301]-330. Indeks.
Pojęcie zasobów niematerialnych w społeczeństwie informacyjnym ; Charakterystyka i analiza wybranych niematerialnych zasobów organizacyjnych ; Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
Bibliogr. przy pracach.
Cz. I WYKORZYSTANIE TEORII ZASOBOWEJ W PRAKTYCE I TEORII ZARZĄDZANIA BIBLIOTEKAMI: Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w bibliotece ; Ekologia informacji w zarządzaniu zasobami niematerialnymi biblioteki w społeczeństwie informacji i wiedzy ; Konsument na rynku usług bibliotecznych - zachowania, trendy ; Secret client - moda pomiaru niematerialnych zasobów biblioteki ; Cz. II ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM: Wprowadzenie do problematyki zarządzania kapitałem ludzkim w bibliotekach ; Zarządzanie talentami jako metoda wzbogacania zasobów niematerialnych biblioteki ; Wiedza użytkowników zasobem nowoczesnej biblioteki ; Biblioteki jako organizacje uczące się ; Cisza w bibliotece jako wartość wspierająca kapitał ludzki ; Znaczenie motywacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi - przykład bibliotek koszalińskich ; Cz. III KOMUNIKACJA I RELACJA: O psychologii konfliktów w bibliotece. Mediacje i negocjacje jako konstruktywne sposoby rozwiązywania sporów pracowniczych ; Rola międzynarodowej Sieci Bibliotekarzy (International Librarians Network) w ich rozwoju zawodowym ; Biblioteczna społeczność Wielkiej Ligi Czytelników jako przykład współpracy międzyinstytucjonalnej ; Satysfakcja użytkownika jako podstawa budowania relacji z nowoczesną biblioteką uczelnianą. Wyniki badań Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego ; Dostosowanie oferty bibliotecznej do potrzeb osób z niepełnosprawnością (na podstawie stron internetowych wybranych bibliotek uniwersyteckich w Polsce) ; CZ. IV. KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU I ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ: Noc Bibliotek w Lille jako przykład budowania pozytywnego wizerunku bibliotek ; Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej ; Budowanie marki na przykładzie działań Sekcji Promocji Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego ; Aktywność Biblioteki Narodowej w zakresie zarządzania marką Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej ; Pojęcie marki w kontekście biblioteki uniwersyteckiej. Analiza działań i celów na przykładzie funkcjonowania Oddziału Promocji, Wystaw i Współpracy Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie ; Marka Biblioteki Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie ; Budowanie reputacji biblioteki akademickiej w kontekście kształtowania księgozbioru ; CZ. V INNOWACYJNOŚĆ I ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W BIBLIOTEKACH: Czy bibliotekarze są trendy? O nowych tendencjach w zarządzaniu zasobami niematerialnymi w bibliotekach ; Innowacyjne zarządzanie biblioteką akademicką w kontekście działań Biblioteki Uniwersyteckiej UWM w Olsztynie ; Zarządzanie zmianą w bibliotece akademickiej - na przykładzie zmian organizacyjnych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej ; Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem jako instrumenty wspomagające doskonalenie biblioteki akademickiej - rozwiązanie zastosowane w Bibliotece Uniwersyteckiej Jana Kochanowskiego w Kielcach ; Zarządzanie zasobami niematerialnymi w małej bibliotece uczelnianego systemu biblioteczno-informacyjnego na przykładzie Biblioteki Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego ; CZ. VI ZARZĄDZANIE NOWYMI TECHNOLOGIAMI, OBSŁUGA PROCESÓW: Zastosowanie technik eksploatacji danych w ocenie zachowań i potrzeb użytkowników instytucji bibliotecznych: możliwości i bariery ; Platforma "Zapytaj bibliotekarza" jako narzędzie wspierające budowę kompetencji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu ; Nowe rozwiązania technologiczne odpowiedzią na potrzeby użytkowników Biblioteki Głównej Wojskowej Akademii Technicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-[276]. Indeks.
Streszcz. w j. ang.
1. Wprowadzenie do problematyki ; 2. Organizowanie ; 3. Struktura organizacyjna ; 4. Specyfika organizacji bibliotecznej ; 5. Organizacja bibliotek według rodzajów ; 6. Organizowanie procesów bibliotecznych ; 7. Biblioteka jako instytucja niedochodowa ; 8. Bibliotekarz w organizacji ; 9. Kierowanie i zarządzanie biblioteką ; 10. Funkcje kierownicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77395 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-Podr.02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 02-Czyt. (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Met.02 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-0 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-Podr.02 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr., A-Grom. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77866 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55097 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ICS 01.140.20.
Bibliogr. s. 70-71.
Wprowadza ISO 11620:1998 +A1:2003, IDT ; Zatwierdzona 27 lutego 2006 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. N-Inf.-142 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
ICS 01.140.20.
Bibliogr. s. 86-87.
Wprowadza ISO 11620:2008 ITD ; Zatwierdzona dnia 28 lutego 2012 r. ; Zastępuje PN-ISO 11620:2006.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. N-Inf.-154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 97)
Tyt. równol.: Human resources management in libraries.
Bibliogr. s. 149-[156].
Spis treści także ang.
1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką; 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki; 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 97)
Bibliogr. s. 149-[156].
Druga s. tyt. w jęz. ang.
Spis treści także ang.
1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 97)
Bibliogr. s. 151-[159].
Druga s. tyt. w jęz. ang.
Spis treści także ang.
1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką ; 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki ; 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-273.
Tekst częśc. ang. (Aneksy).
Streszcz. pol. i ang.
Rozdz. 1. KULTURA OCENY W BIBLIOTEKACH: 1.1. Rozwój oceny jakości w bibliotekach ; 1.2. Wybrane modele oraz metody oceny jakości: 1.2.1. Obszary badania jakości bibliotek, 1.2.2. Wybrane modele oceny, 1.2.3. Wybrane metody jakościowe i metodologia mieszana. Rozdz. 2. BADANIE FUNKCJONALNOŚCI ZASOBÓW I USŁUG BIBLIOTECZNO-INFORMACYJNYCH: 2.1. Standardy statystyki bibliotecznej ; 2.2. Standardy wskaźników funkcjonalności bibliotek ; 2.3. Rozwój międzynarodowych norm związanych z oceną bibliotek ; 2.4. Projekty i inicjatywy badania funkcjonalności bibliotek ; 2.5. Ocena funkcjonalności zasobów cyfrowych tworzonych bądź prenumerowanych przez biblioteki: 2.5.1. Ocena prenumerowanych przez biblioteki bibliograficznych baz danych, 2.5.2. Ocena funkcjonalności bibliotek i repozytoriów cyfrowych. Rozdz. 3. BADANIA JAKOŚCI USŁUG BIBLIOTECZNO-INFORMACYJNYCH: 3.1. Metoda ServQUAL ; 3.2. LibQUAL+ ; 3.3. Analiza połączona (ang. conjoint analysis) ; 3.4. StatsQUAL ; 3.5. WebQUAL ; 3.6. TechQUAL+. Rozdz. 4. BADANIA WPŁYWU ZASOBÓW I USŁUG BIBLIOTECZNO-INFORMACYJNYCH NA OTOCZENIE SPOŁECZNO-EKONOMICZNE: 4.1. Badania wpływu edukacyjno-informacyjnego bibliotek ; 4.2. Badania wpływu kulturalno-środowiskowego bibliotek ; 4.3. Wpływ ekonomiczny oraz wartość ekonomiczna usług biblioteczno-informacyjnych ; ANEKSY.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104031 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibliotekarstwo powszechne : praca zbiorowa / pod red. Ewy Pawlikowskiej ; t. 1)
Bibliogr. przy rozdz.
BIBLIOTEKA I JEJ ORGANIZACJA: Charakterystyka ogólna bibliotek ; Zbiory biblioteczne i aparat pomocy bibliotecznych ; Organizacja czytelnictwa ; Lokal biblioteczny ; Obsada biblioteki ; Struktura organizacyjna biblioteki ; Organizacja pracy i jej normalizacja ; Sieci biblioteczne i ich struktura ; PLANOWANIE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ BIBLIOTECZNA: Wprowadzenie ; Wskaźniki działalności bibliotecznej i jej analiza jakościowa oraz normowanie ; Planowanie usług (pracy) ; Planowanie zatrudnienia ; Planowanie zaopatrzenia i inwestycji bibliotecznych ; Planowanie finansowe (budżet) ; Biblioteczne plany gospodarcze ; Sprawozdawczość biblioteczna LOKAL I URZĄDZ4ENIE BIBLIOTEKI: Uwagi wstępne ; Lokalizacja i ogólne wymagania techniczne ; Pomieszczenia biblioteczne, ich rozplanowanie i wyposażenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-27807/t.1, A-6422/t.1 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Associaton ; 4)
Bibliogr. s. 107-108, 222.
Tekst częśc. tł. z ang., niem.
S. tyt. i spis treści również w jęz. ang.
Streszcz. przy rozdz. ang.
Z problematyki samodzielności finansowej biblioteki szkoły wyższej ; System biblioteczno-informacyjny szkoły wyższej ; System biblioteczno-informacyjny Politechniki Wrocławskiej - teraźniejszość i przyszłość ; Automatyzacja w Universitas - i Landesbibliothek Sachsenanhalt w Halle. Teraźniejszość i przyszłość ; Organizacja procesu komputeryzacji w Bibliotece Politechniki Szczecińskiej ; Komputeryzacja Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu. Problemy i perspektywy ; Pytania i problemy dotyczące organizacji i zarządzania zautomatyzowanych procesów pracy w bibliotekach naukowych ; Wybrane problemy zarządzania projektem automatyzacji bibliotek naukowych w ramach Krakowskiego Zespołu Bibliotecznego ; Problemy organizacji automatyzacji bibliotek lubelskich ; Aspekty bibliotecznej reorganizacji. Biblioteka Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie ; Rozwój organizacyjny i komputeryzacja bibliotek akademickich na przykładzie Państwowej i Uniwersyteckiej i Uniwersyteckiej Biblioteki w Aarhus ; Kryteria wyboru programów komputerowych przy realizacji projektów lokalnego katalogowania i opracowania zbiorów ; Perspektywy i problemy przestawienia Badische Landesbibliothek Karlsruhe na nowoczesne technologie w perspektywie roku 2000 ; Aktualne problemy zarządzania Biblioteką Uniwersytecką w Leeds ; Impresje na temat zmian organizacyjnych w bibliotece ; Biblioteka uniwersytecka w okresie przejściowym od konwencjonalnej do komputerowej technologii bibliotecznej ; Biblioteka centralna - biblioteki instytutowe. Z problematyki wprowadzania zintegrowanego systemu obsługi bibliotek w Uniwersytecie Jagiellońskim ; Organizacja i zarządzanie bibliotekami sieci ; Zarządzanie w czasie wprowadzania automatyzacji do dużych bibliotek ; Wokół public relations bibliotek akademickich ; Kierunki gromadzenia i modele budżetowe jako podstawa planowania wydatków finansowych w bibliotekach uniwersytetów i szkół wyższych ; Biblioteka uczelniana i jej pracownicy w ustawach o szkolnictiwe wyższym wczoraj - dziasiaj - jutro ; Praktyczne sposoby kierowania personelem ; Z problemów planowania obsady personalnej w bibliotekach naukowych ; W kierunku charakterystyki kwalifikacyjnej bibliotekarza naukowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93359 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 74)
Bibliogr. s. 45-46.
Spis treści równol. pol., ang.
1. Zespół w organizacji; 2. Analiza badanego zespołu; 3. Kierunki rozwoju zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-02 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Associaton ; 74)
Bibliogr. s. 45-46.
Streszczenie: Oparte na doświadczeniach Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
Druga s. tyt. w jęz. ang.
Spis treści także w jęz. ang.
I. Zespół w organizacji II. Analiza badanego zespołu III. Kierunki rozwoju zespołu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 189)
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 613-[646]. Indeksy.
Wstęp. CZĘŚĆ I. ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ - ZAGADNIENIA PODSTAWOWE. Rozdział 1. Misja współczesnej biblioteki: 1.1. Misja biblioteki – historia, definicje, deklaracje. 1.2. Misja biblioteki narodowej. 1.3. Misja biblioteki naukowej. 1.4. Misja biblioteki publicznej. 1.5. Misja biblioteki szkolnej. Rozdział 2. Otoczenie biblioteki: 2. 1. Otoczenie i jego elementy. 2.2. Otoczenie ogólne. 2.3. Otoczenie zadaniowe. 2.4. Środowisko wewnętrzne. 2.5. Dopasowanie biblioteki do otoczenia. 2.6. Odpowiedzialność społeczna. Rozdział 3. Marka i kształtowanie wizerunku biblioteki: 3.1. Pojęcie marki i wizerunku. 3.2. Struktura, funkcje i rodzaje marek. 3.3. Metody budowania marki i kształtowania wizerunku biblioteki – przegląd i przykłady dobrych praktyk. 3.4. Kształtowanie marki i wizerunku – kluczowe elementy. Rozdział 4. Zasoby materialne i niematerialne w bibliotekach: 4.1. Zasoby organizacyjne – definicje i rodzaje. 4.2. Materialne i niematerialne zasoby organizacyjne. 4.3. Zasoby organizacyjne bibliotek. 4.4. Zasoby materialne bibliotek (rzeczowe i finansowe). 4.5. Zasoby niematerialne bibliotek. Rozdział 5. Innowacyjność i zarządzanie zmianami w pracy bibliotek: 5.1. Istota zmian i innowacji. 5.2. Rodzaje zmian i innowacji. 5.3. Procesy wdrażania zmian i innowacji. 5.4. Zmiany i innowacje w perspektywie bibliotecznej. 5.5. Rodzaje zmian i innowacji bibliotecznych. 5.6. Zarządzanie zmianami w bibliotece Rozdział 6. Etyka bibliotekarska a etyka informacyjna: 6.1. Rozważania terminologiczne. 6.2. Etyka bibliotekarska – etyka biblioteczna. 6.3. Etyka komputerowa – netykieta – globalna etyka informacyjna. 6.4. Etyka informacyjna. 6.5. Kodeksy etyczne. CZĘŚĆ II. STRUKTURA I ORGANIZACJA BIBLIOTEKI. Rozdział 7. Proces zarządzania w bibliotekach: 7.1. Zarządzanie a kierowanie. Problemy definicyjne. 7.2. Kadra kierownicza w procesie zarządzania. 7.3. Planowanie. 7.4. Organizowanie. 7.5. Motywowanie i przywództwo. 7.6. Kontrolowanie. 7.7. Decydowanie. Rozdział 8. Rozwiązania strukturalne współczesnych bibliotek: 8.1. Definicje struktury organizacyjnej. 8.2. Klasyczne struktury organizacyjne. 8.3. Nowoczesne rozwiązania strukturalne. Rozdział 9. Kultura organizacyjna w bibliotece: 9.1. Czym jest kultura organizacyjna?. 9.2. Modele kultury organizacyjnej i ich elementy składowe. 9.3. Wymiary kultury organizacyjnej. 9.4. Rola kultury organizacyjnej w przystosowywaniu się bibliotek do zmian w ich otoczeniu. Rozdział 10. Metody i narzędzia zarządzania stosowane w bibliotekach: 10.1. Metody zarządzania – definicje i obszary. 10.2. Metody zarządzania relacjami biblioteki z otoczeniem. 10.3. Struktura organizacyjna biblioteki i jej przekształcenia. 10.4. Metody zarządzania procesem pracy. 10.5. Metody zarządzania relacjami personalnymi. 10.6. Wybrane metody zarządzania zmianami w organizacji biblioteki. 10.7. Nowe metody zarządzania instytucją biblioteczną. Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne w bibliotece: 11.1. Definicja i geneza zarządzania strategicznego. 11.2. Misja i wizja biblioteki. 11.3. Analiza strategiczna biblioteki. 11.4. Ocena pozycji strategicznej biblioteki. 11.5. Strategia biblioteki. 11.6. Planowanie strategiczne. 11.7. Implementacja strategii biblioteki. 11.8. Kontrola strategiczna. Rozdział 12. Zarządzanie informacją i wiedzą w strategii biblioteki: 12.1. Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą w bibliotece. 12.2. Funkcje informacji. 12.3. Strumienie informacji w bibliotece. 12.4. Zarządzanie informacją a potrzeby i zachowania informacyjne biblioteki i użytkowników indywidualnych. 12.5. Strategia zarządzania informacją. 12.6. Wiedza organizacyjna biblioteki oraz podstawy zarządzania wiedzą. 12.7. Biblioteka jako inteligentna i ucząca się organizacja. 12.8. Narzędzia zarządzania informacją i wiedzą w bibliotekach. Rozdział 13. Źródła finansowania bibliotek: 13.1. Podstawy finansowania bibliotek. Wysokość dotacji budżetowych. 13.2. Programy wspierające rozwój bibliotek. 13.3. Ogólne zalecenia dotyczące aplikowania o fundusze. Rozdział 14. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie biblioteką: 14.1. Technologia informacyjna w zarządzaniu bibliotek. 14.2. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie zasobami bibliotecznymi. 14.3. Systemy informatyczne wspierające zarządzania wiedzą i informacją. 14.4. Systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem, komunikację i zarządzanie wiedzą w organizacji. 14.5. Systemy informatyczne wspierające monitoring, prowadzenie badań oraz statystyki działalności bibliotecznej. 14.6. Systemy informatyczne wspierające szkolenia dla użytkowników. 14.7. Systemy informatyczne wspierające marketing i kontakty z użytkownikami. 14.8. Technologia informacyjna w innych obszarach zarządzania. CZĘŚĆ III. KIEROWANIE PERSONELEM BIBLIOTEKI. Rozdział 15. Przywództwo i role menedżerskie: 15.1. Definicje i geneza przywództwa. 15.2. Paradygmaty przywództwa. 15.3. Style przywództwa. 15.4. Kompetencje kierownicze. 15.5. Typy kadry kierowniczej. 15.6. Role menedżerskie. Rozdział 16. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka kadrowa: 16.1. Istota i treść zarządzania zasobami ludzkimi. 16.2. Analiza pracy. 16.3. Planowanie zasobów ludzkich. 16.4. Pozyskiwanie pracowników. 16.5. Adaptacja pracownicza. 16.6. Ocenianie pracowników. 16.7. Rozwój zawodowy pracowników. 16.8. Motywowanie i wynagradzanie pracowników. 16.9. Odejścia pracowników. Rozdział 17. Komunikacja i stosunki interpersonalne: 17.1. Istota i poziomy komunikacji. 17.2. Model procesu komunikowania w bibliotece. 17.3. Cele, zasady i bariery komunikowania się w bibliotece. 17.4. Psychologiczne aspekty komunikacji i stosunków interpersonalnych. 17.5. Komunikowanie się z nietypowym lub trudnym użytkownikiem. Rozdział 18. Zarządzanie zespołami: 18.1. Tło organizowania zespołów zadaniowych. 18.2. Zespoły zadaniowe – definicja i rodzaje. 18.3. Budowa zespołów zadaniowych. 18.4. Zarządzanie procesem i zasobami ludzkimi w zespole. Rozdział 19. Zarządzanie jakością w pracy biblioteki: 19. 1. Początki zarządzania jakością w działalności bibliotecznej. 19.2. Nurty zarządzania jakością w bibliotekach. 19.3. Obszary i metody badań jakości bibliotek. Rozdział 20. Controlling w bibliotekach: 20.1. Definicje i geneza controllingu. 20.2. Kryteria podziału controllingu. 20.3. Rola contro llera. 20.4. Wdrażanie controllingu. 20.5. Cele i zadania controllingu w bibliotece. 20.6. Controlling w zarządzaniu biblioteką. Rozdział 21. Stres i patologie w zawodzie bibliotekarza: 21.1. Patologie w zawodzie bibliotekarza. 21.2. Patologie w procesie rekrutacji i selekcji. 21.3. Patologie na etapie zatrudniania i podczas codziennej pracy. 21.4. Patologie w obszarze rozwoju i motywacji. 21.5. Stres, jego przyczyny i wpływ. Rozdział 22. Nowe specjalności w zawodzie bibliotekarza: 22.1. Praca, zawód, specjalność zawodowa. 22.2. Profesjonalizacja i deprofesjonalizacja zawodu bibliotekarza. 22.3. Charakterystyka zawodu bibliotekarza i specjalisty informacji. 22.4. Tradycyjne i nowe specjalności i kryteria ich wyodrębniania. 22.5. Nowe specjalności bibliotekarskie. CZĘŚĆ IV. BIBLIOTEKA A ŚRODOWISKO ZEWNĘTRZNE. Rozdział 23. Klienci bibliotek: 23.1. Rodzaje klientów. 23.2. Badania potrzeb klientów. 23.3. Strategia obsługi klienta. 23.4. Prosumenci. Rozdział 24. Marketing biblioteczny. 24.1. Zagadnienie marketingu. 24.2. Koncepcja marketingu mix. 24.3. Elementy promocji biblioteki. 24.4. Marketing biblioteczny w literaturze przedmiotu. Rozdział 25. Promocja biblioteki i public relations. 25.1. Promocja – definicje i narzędzia. 25.2. Public relations i kształtowanie wizerunku biblioteki. 25.3. Organizowanie działalności promocyjnej – case study. Rozdział 26. Biblioteki a kapitał społeczny: 26.1. Pojęcie kapitału społecznego. 26.2. Biblioteki jako miejsca budowania kapitału społecznego. 26.3. Biblioteki jako miejsca spotkań. 26.4. Biblioteki jako miejsca włączenia społecznego. 26.5. Biblioteki współtworzące wspólnoty lokalne. 26.6. Warunki do tworzenia kapitału społecznego – przestrzeń i pracownicy. Rozdział 27. Rola stowarzyszeń bibliotekarskich w rozwoju bibliotek i społeczeństwa: 27.1. Stowarzyszenia i inne organizacje bibliotekarskie – definicje, geneza. 27.2. Działalność międzynarodowa organizacji bibliotekarskich – przykład IFLA. 27.3. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. 27.4. Wypływ stowarzyszeń bibliotekarskich na użytkowników bibliotek na przykładzie działań w zakresie edukacji informacyjnej. 27.5. Działania organizacji niebibliotekarskich na rzecz bibliotek – studium przypadku Programu Rozwoju Bibliotek. Rozdział 28. Lobbing na rzecz bibliotek: 28.1. Lobbing – wybrane zagadnienia teoretyczne. 28.2. Metody lobbingowe. 28.3. Lobbing biblioteczny. 28.4. Działalność lobbingowa na rzecz bibliotek w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107671 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej