Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(4)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(5)
Filia 9 (Czackiego 5)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(3)
Autor
Doman Adrian
(1)
Grotowicz Wiktor (1919-1985)
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Iwaniec Dawid
(1)
Kidacka Elżbieta
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Stawiszyński Tomasz (1978- )
(1)
Wilk Sławomir (1982- )
(1)
Wurmb-Seibel Ronja von (1986- )
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Bezradność
(8)
Praca
(2)
Przemoc
(2)
Smutek
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezrobocie
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Duma
(1)
Dziecko
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Imigranci
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Klimat
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kontrola
(1)
Kryzys finansowy 2007 r.
(1)
Kultura
(1)
Las
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nadleśnictwo Rudy Raciborskie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Ogień
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Państwo
(1)
Państwowa Inspekcja Pracy
(1)
Pewność siebie
(1)
Poradnictwo prawne
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Pożar
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo do informacji
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Radość
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Samodzielność
(1)
Samotność
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spółdzielczość
(1)
Strach
(1)
Straż pożarna
(1)
Strażacy
(1)
System społeczny
(1)
Szarytki
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły
(1)
Szlachta
(1)
Tatuaż
(1)
Tolerancja
(1)
Tęsknota
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Użytkownicy informacji
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współczucie
(1)
Wstyd
(1)
Wybory
(1)
Wykluczenie cyfrowe
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wyuczona bezradność
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zazdrość
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zdziwienie
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kuźnia Raciborska (woj. śląskie, pow. raciborski, gm. Kuźnia Raciborska ; okolice)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1907 / Adrian Doman. - Gdynia : Novae Res, copyright 2021. - 203, [3] strony ; 20 cm.
(Obyczajowa)
Czy odnajdzie wolność ten, kto zgubił się w więzieniu własnego umysłu? Na brzeg pewnego tajemniczego miasta przypływają szalupy pełne uciekinierów. Jednym z nich jest mężczyzna, który za sprawą nieporozumienia trafia do ogarniętego suszą majątku ziemskiego jako ekspert od uprawy roli. Poznaje tutaj konkubinę lokalnego szlachcica, która wkrótce staje się przedmiotem jego obsesji. Tymczasem nadciągają czarne chmury – gnębieni od wielu lat przez skrajną nędzę chłopi szykują się do przejęcia szlacheckiej rezydencji, bez względu na to, jaką cenę będą musieli za ten akt desperacji zapłacić… „1907” to uwodząca onirycznym klimatem powieść o bezsilności, którą odczuwamy w zderzeniu z prawami natury, a także o braku możliwości uwolnienia się z niewoli własnego umysłu. [lubimyczytac.pl, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dwunastu autorów napisało dwanaście opowiadań pełnych emocji. Towarzyszyło im zadowolenie, gdy bohaterowie stawali się dokładnie tacy, jak chcieli. Złość, gdy zbyt długo nie mogli wpaść na dobry pomysł, i wiele innych… uczuć. Dzieci skaczą z radości, pękają z dumy, onieśmiela je wstyd czy strach. Każda z doświadczanych przez nie emocji jest ważna! Wszystkie warto poznać i zrozumieć. Czytajmy dzieciom tę książkę, zachęcając do rozmowy o emocjach, które codziennie przeżywają. Niech wyrosną na dorosłych, którzy potrafią sobie z nimi radzić. [Publicat, 2020]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-II/Op (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.9-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-II/Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.17-II/Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 309-[318].
Epoka buntu zaczyna się właśnie teraz. Czy wiesz, że słowa „dom” i „dominacja” mają ten sam rdzeń, a łacińska familia (rodzina) pochodzi od słowa famulus oznaczającego niewolnika? Czy wiesz, że praktyki wychowawcze wykorzystywane dziś w szkołach i przedszkolach mają swój początek w badaniach nad zachowaniami i tresurą zwierząt? Czy wiesz, że na każdym etapie życia jesteśmy uczeni bezmyślnego patologicznego posłuszeństwa? System, w którym tkwimy od narodzin, wmawia nam, że dla naszego dobra musimy się mu podporządkować. Ograniczyć pewnymi ramami swoją wyobraźnię, nie wychylać się, nie odzywać bez pytania. Im dłużej w nim tkwimy, tym bardziej przyzwyczajamy się do tego, że tak musi być. Zaczynamy wierzyć, że takie posłuszeństwo jest normalne i naturalne. A co, jeśli wcale tak nie jest? Co jeśli rządząca naszym światem ekonomia oparta jest na XIX-wiecznych spostrzeżeniach, które już dawno zostały podważone? Co jeśli szkoła ma za zadanie nauczyć nas między innymi akceptowania różnych form przemocy systemowej, jakie spotkamy w dorosłym życiu? Co jeśli katastrofy klimatyczne, kryzys gospodarczy, ogólnoświatowa pandemia i konflikty zbrojne to efekty bezrefleksyjnego powielania wzorców wymyślonych przeszło 200 lat temu i mających na celu stworzenie społeczeństwa całkowicie podległego sprawującym władzę? Mikołaj Marcela pokazuje, że nie jesteśmy skazani na trwanie w tym systemie. Już dziś są dostępne alternatywne opcje. Musimy tylko znaleźć w sobie odwagę, by się na nie zdecydować. Kiedyś zostaliśmy nauczeni, że świat musi wyglądać tak, jak wygląda. Teraz przyszedł czas, by się tego oduczyć. [Wydawnictwo Znak, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111144, A-111270 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.7-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 337-[342].
CZEGO OBAWIA SIĘ WSPÓŁCZESNA KULTURA? JAKIE TEMATY WYPIERA? I JAK MOŻEMY PORADZIĆ SOBIE W ŚWIECIE, W KTÓRYM NIE MA MIEJSCA NA BEZRADNOŚĆ? Tomasz Stawiszyński nie boi się ani trudnych tematów, ani myślenia przewrotnego, idącego w poprzek utartych schematów. Z zacięciem badacza odrzucającego łatwe i oczywiste rozwiązania bierze na warsztat wszystko to, co w kulturze wyparte, czego się boimy, o czym wolimy zapomnieć, a co – paradoksalnie – jest nieodłączną częścią ludzkiej egzystencji. Śmierć, żałoba, smutek, bo o nich między innymi mowa, to tematy, od których społeczeństwo późnego kapitalizmu odwraca wzrok. Stara się je ukryć, zdeprecjonować, sprowadzić do patologii wymagającej farmakologicznej albo terapeutycznej interwencji. W zamian oferuje nam iluzję wspólnoty zbudowanej w bańce social mediów, opartej na ideologiach wzmagających plemienną lojalność albo nowych mitach, które niebezpiecznie zaczynają przypominać teorie spiskowe. Dlaczego wciąż uciekamy przed bezradnością? Przed tym, że przemijamy, starzejemy się i nieustannie tracimy to, co pragniemy zachować? Czy kiedykolwiek uda nam się zatrzymać i czy może pomóc w tym modny ostatnio transhumanizm? Nowa monograficzna książka Tomasza Stawiszyńskiego – filozofa, eseisty, dziennikarza – w błyskotliwy sposób próbuje zmierzyć się z tymi pytaniami i umieszcza je w kontekście zbudowanym zarówno przez ważne teksty współczesnej humanistyki, jak i kulturę popularną. OBOWIĄZKOWA LEKTURA DLA WSZYSTKICH, KTÓRYM NIE WYSTARCZAJĄ PROSTE ODPOWIEDZI NA TRUDNE PYTANIA [Znak, 2021]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-316.7 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111652 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Wie wir die Welt sehen : was negative Nachrichten mit unserem Denken machen und wie wir uns davon befreien" 2022.
Bibliografia na stronach 317-[318].
Jak widzimy świat ; Only bad news is good news? Co za bzdura! ; Jak nauczyliśmy się czuć bezradnymi - i jak możemy się tego oduczyć ; Kupa plus X - nowa czarodziejska formuła ; A co teraz? Udajemy się na poszukiwanie X ; Nowe historie, nowe drogi ; Wyostrzone spojrzenie ; dlaczego musimy niekiedy oszukiwać nasz mózg ; Przyszłość powstaje z odwagi.
Antidotum na wypalenie negatywnymi wiadomościami Wiadomości są z nami wszędzie. Ich zdecydowana większość ma negatywny i bardzo negatywny wydźwięk. Otrzymujemy je nieustannie, ze wszystkich stron, z najróżniejszych źródeł i urządzeń. Ich odbiór w takim natężeniu uzależnia. Ciągle sprawdzamy co nowego i nie potrafimy wyobrazić sobie odcięcia od informacji. Wiadomości oddziałują na nasze życie bardziej niż możemy przypuszczać. Kształtują nasz obraz świata. Wpływają na to, na kogo głosujemy, na co wydajemy pieniądze, jak wychowujemy nasze dzieci. Decydują o tym, jak się czujemy, kiedy budzimy się rano, i o czym myślimy, kładąc się wieczorem spać. Wiadomości mogą być przyczyną zabójczego stresu, wywoływać apatię, poczucie bezsilności, a nawet paraliż. To, co w teorii miało nas chronić, informować, ostrzegać i edukować, demoluje nam psychikę. Strach jest zaraźliwy. Spokój również Jak bronić się przed czarną falą złych wieści, która potrafi zatopić niejedną zdrową psychikę? Jak odbierać wiadomości, by nie deformowały naszego postrzegania rzeczywistości? Jak skutecznie przeciwstawiać się negatywnemu odbiorowi świata? Jak pozbyć się balastu i zacząć żyć w sposób bardziej wolny, bezpieczny, zdrowy i samodzielny? Ta książka nigdy nie była tak potrzebna. [www.zymut.pl, 2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113355 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ogień wyszedł z lasu / Dawid Iwaniec. - Warszawa : Dowody na Istnienie Wydawnictwo, 2022. - 206, [2] strony : mapa ; 21 cm.
(Seria Reporterska)
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki.
Bibliografia na stronach 200-[204].
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki.
Latem 1992 roku w lasach w okolicach Kuźni Raciborskiej paliło się kilkadziesiąt razy, a pod koniec sierpnia z powodu ekstremalnej suszy wybuchało po kilka pożarów dziennie. Strażacy nie mieli nawet czasu zjeść, bo gdy tylko ugasili jeden ogień, za chwilę jechali do kolejnego. Gdyby nie to, że w upał mundury schły w ciągu godziny, nie nadążyliby z ich praniem. Wczesnym popołudniem 26 sierpnia iskry spod kół pociągu towarowego jadącego z Pawłowic Górniczych do Huty Częstochowa wywołały katastrofę, w której spłonęło ponad dziewięć tysięcy hektarów lasu. Z żywiołem walczyło cztery tysiące siedmiuset strażaków z trzydziestu czterech województw, trzy tysiące dwustu żołnierzy, sześciuset pięćdziesięciu policjantów, tysiąc dwustu dwudziestu członków formacji obrony cywilnej oraz tysiąc stu pięćdziesięciu leśników. Pierwsi strażacy zjawili się na miejscu pożaru w niespełna dziesięć minut, lecz byli bezradni. Silny wiatr na ich oczach wpychał płomienie coraz głębiej w las. Ogień był przebiegły. Zanim zbliżył się na tyle, że mogła wreszcie dosięgnąć go woda z węży i armatek, strażacy usłyszeli dochodzące spomiędzy drzew fuknięcia. Zajęte ogniem korony drzew eksplodowały, wyrzucając w powietrze płonące szyszki i kawałki gałęzi, które przeleciały nad ich głowami. Kiedy się odwrócili, zobaczyli, jak deszcz żarzących się pocisków ląduje po drugiej stronie drogi, co najmniej kilkadziesiąt metrów od jej krawędzi. Tam, gdzie upadły, natychmiast strzelały w górę płomienie, które podsycał wiatr. Książka Dawida Iwańca to reporterska rekonstrukcja wydarzeń niemal minuta po minucie. Ukazuje się w 30. rocznicę największego pożaru lasu w Polsce. Jest też ostrzeżeniem, bo świat nękany konsekwencjami kryzysu klimatycznego coraz częściej staje w ogniu. [www.azymut.pl, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-63 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-63 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. działalności Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz ang. przy rozdz.
I. OBSZARY WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO: Zbędni, odtrąceni i niechciani - wykluczeni! ; Wykluczenie społeczne w dobie kryzysu ; Wykluczenie społeczne problemem współczesnego świata ; Ubogi w kulturze symulakrów ; Prekariat jako fenomen współczesnego wykluczenia społecznego. Analiza socjologiczna ; Wykluczenie społeczne (ekonomiczne, cyfrowe, polityczne, przestrzenne) i jego wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy regionu ; Psychologiczne skutki wykluczenia społecznego ; Wykluczenie społeczne osób chorych psychicznie ; Wykluczanie edukacyjne wśród młodzieży - przypadek gimnazjalistów z południa Polski ; Bezrobotni - pariasi XXI wieku ; Wykluczenie polityczne jako aspekt życia społecznego w Polsce. II. NOWY WYMIAR WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - WYKLUCZENIE CYFROWE: Ewolucja wykluczenia cyfrowego. Od dostępu po kompetencje i użytkowanie ; Przyczyny i skutki wykluczenia informacyjnego w społeczeństwie informacyjnym i gospodarce opartej na wiedzy ; Alea, iacta est - kości zostały rzucone, czyli wykluczenie cyfrowe a gospodarka oparta na wiedzy ; Wykluczenie cyfrowe jako szczególny przykład wykluczenia społecznego w gospodarce opartej na wiedzy ; Gospodarka oparta na wiedzy a wykluczenie cyfrowe. Analiza porównawcza nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej ; Zjawisko e-wykluczenia w Polsce. Analiza własna ; Mazowieckie wykluczenie cyfrowe ; Wykluczenie cyfrowe czynnikiem podziału społecznego. Instytucjonalne formy przeciwdziałania na przykładzie gminy Włoszczowa) ; Uprawnienia wynikające z art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jako instrument przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych ; Delimitacja wykluczenia cyfrowego w zamówieniach publicznych. III. MINIMALIZACJA WYKLUCZENIA SPOŁECZNEGO - PROGRAMY I DZIAŁANIA: Znaczenie spółdzielczości w walce z wykluczeniem społecznym i finansowym ; Spółdzielnie socjalne jako sposób na wykluczenie społeczne ; Działalność Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu spowodowanemu nieświadomością prawną na przykładzie Okręgowego Inspektoratu pracy w Rzeszowie ; Analiza strategii minimalizacji wykluczenia społecznego i ekonomicznego na przykładzie działania publicznych i katolickich szkół licealnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-100129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej