Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(115)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje naukowe
(20)
Proza
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Filmy i seriale
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(198)
wypożyczone
(55)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(53)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(32)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(9)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(21)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(8)
Filia 2 (Fredry 5)
(8)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(5)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(17)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(18)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(14)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(7)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(13)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(12)
Filia 15 (Lwowska 60)
(17)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(6)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(2)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Grandin Temple (1947- )
(4)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(4)
Pisula Ewa
(4)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Hohol Mateusz (1987- )
(3)
Kaufman Raun K. (1973- )
(3)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(3)
Panek Richard
(3)
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Składanowska Kinga
(3)
Wołoszyn Kinga
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Drała Dorota
(2)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(2)
Frith Uta (1941- )
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Kazek Beata
(2)
Krall Hanna (1937- )
(2)
Paprocka Justyna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Trope Nicole
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wyrwińska Klaudia
(2)
Affleck Ben (1972- )
(1)
Banasik Aneta
(1)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baskin Nora Raleigh (1961- )
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bernthal Jon
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Borkowska Małgorzata (tłumacz)
(1)
Borowiec Piotr (1963- )
(1)
Bowers Keri
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Brauner Alfred (1910- )
(1)
Brauner Alfred (1910-2002)
(1)
Brauner Françoise
(1)
Brauner Françoise (1911-2000)
(1)
Brożek-Sala Aleksandra
(1)
Bruździak Weronika
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bullock Claire
(1)
Butcher James Neal (1933- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Březinová Ivona (1964- )
(1)
Carson Robert C. (1930- )
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chromińska-Szosland Dorota
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Dazieri Sandrone (1964- )
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Donlea Charlie
(1)
Dubuque Bill
(1)
Dudziak-Klempka Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dziubińska Joanna (filolożka)
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Florance Cheri
(1)
Gallardo Maria
(1)
Gallardo Miguel (1955- )
(1)
Gamon David
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gazzaniga Marin
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Genova Lisa
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Godek Jacek
(1)
Godlewska Beata
(1)
Golding Maggi
(1)
Gotlin Katarzyna
(1)
Grabowska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Grand Claire
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gruchała Jacek
(1)
Górski Adam (1979- )
(1)
Gębura Rafał
(1)
Haddon Mark (1962- )
(1)
Herman Anouk (1998- )
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Higashida Naoki (1992- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(87)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Język
polski
(110)
angielski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(20)
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
Młodzież
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Muzykoterapeuci
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurolodzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dorośli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatrzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci środowiskowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura angielska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura australijska
(2)
Film francuski
(1)
Film polski
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Autyzm
(95)
Dziecko autystyczne
(49)
Osoby z autyzmem
(23)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Zespół Aspergera
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(9)
Leczenie
(9)
Zespół ADHD
(7)
Matki i synowie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Rodzina
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko trudne
(4)
Kobieta
(4)
Matki i córki
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Mózg
(3)
Nastolatki
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Padaczka
(3)
Przyjaźń
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Adopcja
(2)
Cukrzyca
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Emigranci
(2)
Epidemiologia
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Homoseksualizm
(2)
Hrabowska, Maria
(2)
Internowani
(2)
Katecheza
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Ludzie a zwierzęta
(2)
Lęk
(2)
Macierzyństwo
(2)
Narządy zmysłów
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osobowość
(2)
Osoby zaginione
(2)
Pamięć autobiograficzna
(2)
Pedofilia
(2)
Polacy za granicą
(2)
Poznanie
(2)
Prawnicy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Twardokęs-Hrabowska, Maria
(2)
Uczucia
(2)
Umysł
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Współwystępowanie chorób
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Życie codzienne
(2)
Aborcja
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Alalia
(1)
Alkoholizm
(1)
Allen, Woody (1935- )
(1)
Analitycy giełdowi
(1)
Analiza kryminalna
(1)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Autystycy
(1)
Bezdomność
(1)
Bliźnięta
(1)
Choreoterapia
(1)
Temat: dzieło
Bezpowrotnie utracona leworęczność
(1)
Dzienniki rowerowe
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(9)
1945-1989
(8)
1989-2000
(8)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Australia
(2)
Nowa Południowa Walia (Australia)
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Błażowa (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Błażowa)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Dublin (Irlandia)
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
(1)
Kolumbia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kuwejt
(1)
Marche (Włochy)
(1)
Namibia
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Opracowanie
(13)
Powieść obyczajowa
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Monografia
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(6)
Thriller
(6)
Powieść
(5)
Poradniki
(4)
Reportaż
(4)
Film fabularny
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Antologia
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Kryminał
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Biografia
(1)
Dramat filmowy
(1)
Esej
(1)
Film amerykański
(1)
Film obyczajowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Film sensacyjny
(1)
Komediodramat
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki japońskie
(1)
Powieść polska
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Powieść psychologiczna szwedzka
(1)
Powieść szwedzka
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przysłowia polskie
(1)
Przysłowia rosyjskie
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(44)
Psychologia
(42)
Edukacja i pedagogika
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(5)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Kulinaria
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [237]-242. Indeks
Przedmowa: Nowe spojrzenie na autyzm ; Cz. I. ZROZUMIEĆ AUTYZM: R. 1. Zapytaj "dlaczego?" ; Wyzwanie labilności emocjonalnej ; Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach i zachowania stabilizujące ; Ludzie jako czynniki regulujące ; Dlaczego zrozumienie "zachowań" jest takie ważne ; Jak dorośli mogą się przyczynić do utraty równowagi ; Potęga słuchania i budowania zaufania ; R. 2. SŁUCHAJ: Przedefiniowanie echolalii ; Jak zrozumiałem echolalię ; Alternatywny sposób komunikacji ; Każda rodzina ma swój własny język ; Echolalia jako strategia uczenia się ; Słuchanie sprzyja komunikacji ; R. 3. Fascynacje: Potencjał fascynacji ; Skąd się biorą fascynacje? ; Król myjni samochodowych i inne niezwykłe opowieści o fascynacjach ; Wykorzystywanie zainteresowań do budowania relacji ; Fascynacje innymi ludźmi ; Gdy fascynacje przysparzają problemów ; Nauka - "na wszystko jest czas i miejsce" ; Wykorzystywanie mocnych stron ; R. 4. Zaufanie, strach i kontrola: Nieumiejętność zaufania ; Zaufanie do własnego ciała ; Zaufanie do świata ; Zaufanie do ludzi ; Funkcja strachu ; Pomóc dzieciom pokonać strach ; Kontrola: naturalna reakcja na strach i niepokój ; W jaki sposób dzieci wywierają kontrolę ; Kontrola w relacjach międzyludzkich ; Budowanie zaufania ; R. 5. Pamięć emocjonalna: Wpływ pamięci emocjonalnej ; Jak wspomnienia mogą wyjaśnić zachowanie ; Wszystko może się do tego przyczynić ; Lekcja o PTSD ; Jak można stwierdzić, czy pamięć emocjonalna jest problemem? ; Radzenie sobie z pamięcią emocjonalną: jak pomóc? ; Praca nad pozytywną pamięcią emocjonalną ; R. 6. Zrozumienie społeczne: Wyzwanie związane z przyswajaniem reguł społecznych ; Trudności w odczytywaniu sytuacji towarzyskich ; Ograniczenia możliwości przyswojenia zasad społecznych ; Przestrzeganie zasad może prowadzić do nieporozumień ; Znaczenie dosłowności ; Kiedy szczerość jest najlepszą strategią ; Stres związany z nieporozumieniem ; Zrozumienie społeczne i szkoła ; Rozumienie emocji ; Jak nie uczyć o emocjach ; Nauka o życiu społecznym: jaki jest cel? ; Rola niewypowiedzianych założeń ; Cz. II. ŻYCIE Z AUTYZMEM: R. 7. Co trzeba zrobić, by "mieć to coś": "Mieć to coś" w akcji ; Nauczyciele, którzy "mają to coś" ; Spotykanie ludzi, którzy są pozbawieni tego czegoś ; To ważne, by wiedzieć, jaka jest nasza rola ; R. 8. Mądrość grupy znajomych: Rodzice są ekspertami ; Idź za głosem serca, kieruj się intuicją ; Znajdź społeczność ; Załóż, że szklanka jest w połowie pełna ; Nie trać wiary ; Zaakceptuj swoje emocje i wyrażaj je ; Bądź odpowiednio asertywny, nie agresywny (i miej świadomość różnicy) ; Wybieraj, o co walczysz ; Odkryj poczucie humoru ; Naciskaj na szacunek ; Znajdź upust dla swojej energii ; R. 9. Prawdziwi eksperci: Ros Blackburn: "Nie udzielam się towarzysko" ; Michael John Carley: "Musimy usłyszeć o tym, co jesteśmy w stanie zrobić" ; Stephen Shore: "Zaakceptowali mnie" ; R. 10. Perspektywiczne spojrzenie: Rodzina Randallów: "Jeżeli daje się mu szansę, to on ją wykorzystuje" ; Rodzina Correiów: "On uczy mnie, jak żyć" ; Rodzina Domingue‘ów: "Musimy iść za głosem serca" ; Rodzina Canhów: "Musisz tyrać, żeby ci się udało" ; R. 11. Rozbudź ducha: Pytanie o możliwość wyzdrowienia ; Inna rodzina, inne marzenia ; Małe kroczki zmieniają perspektywę ; Szczęście i świadomość siebie czy sukces edukacyjny? ; Znaczenie samozaparcia ; R. 12. Ważne pytania: Przewodnik po źródłach ; O modelu SCERTSR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105245 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Epidemiologia autyzmu ; Autyzm - pozycja nozologiczna, charakterystyka kliniczna i diagnoza ; Neurorozwojowa hipoteza autyzmu ; Autyzm a upośledzenie umysłowe. Zaburzenia psychiczne w autyzmie ; Autyzm a padaczka ; Psychologiczne koncepcje rozwoju autyzmu ; Badania psychologiczne w autyzmie ; Autyzm? nie tylko dziecięcy - zaburzenia autystyczne w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości ; Trudności w badaniu internistycznym u pacjentów z upośledzeniem umysłowym i autyzmem ; Autyzm - wprowadzenie do metod terapeutycznych, doktryna terapii ; Leczenie farmakologiczne autyzmu ; Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem ; Terapia rodziny z dzieckiem autystycznym ; Terapia dziecka z zachowaniami autystycznymi - studium przypadku w oczach oligofrenopedagoga ; Edukacja dziecka autystycznego w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93266 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Każdy Może Być Wielki)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [146]-162. Indeksy.
1. Czym jest autyzm? ; 2. Autyzm u małego dziecka ; 3. Rozpoznawanie autyzmu u małych dzieci ; 4. Diagnoza autyzmu ; 5. Zabawa u dzieci z autyzmem ; 6. Terapia małych dzieci z autyzmem ; 7. Rodzice w terapii małego dziecka z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95228 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Autism Discussion Page on the core challenges of autism" 2014.
Bibliografia na stronie [447].
Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem, specjalistą, czy osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Autor przedstawia wnikliwe spojrzenie na podstawowe problemy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: trudności sensoryczne, poznawcze, społeczne i emocjonalne. Przekazuje też konkretne informacje oraz szczegółowe wskazówki umożliwiające pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi. Nie jest to jednak typowy poradnik, lecz raczej zbiór wypowiedzi o różnorodnym charakterze, które mają ułatwić czytelnikom „wejście” do świata osób z autyzmem. Lektura tej książki pozwoli ci zrozumieć, jak dzieci z ASD postrzegają świat i przetwarzają bodźce z otoczenia oraz dlaczego zachowują się w określony sposób. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [269]-281. Indeksy.
1. Czym jest autyzm? ; 2. Urok autyzmu ; 3. Lekcje z historii ; 4. Czy grozi nam epidemia autyzmu? ; 5. Czytanie w umysłach i ślepota na stany umysłu ; 6. Autystyczna izolacja ; 7. Trudne rozmowy z innymi ; 8. Inteligencja i szczególne uzdolnienia ; 9. Pokawałkowany świat ; 10. Doznawanie i powtarzanie ; 11. Mózg oglądany przez skaner ; 12. Inny mózg - inny umysł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
1. Asperger i zespół Aspergera 2. "Psychopatia autystyczna" okresu dzieciństwa 3. Związek między zespołem Aspergera i autyzmem Kannera 4. Kliniczne i neurobiologiczne aspekty zespołu Aspergera na podstawie sześciu badań rodzin 5. Zespół Aspergera w wieku dorosłym 6. Życie z zespołem Aspergera 7. Twórczość autobiograficzna trzech dorosłych osób z zespołem Aspergera: problemy interpretacyjne i implikacje teoretyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-90430 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autistic brain : thinking across the spectrum" 2013.
Indeks.
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle. [Copernicus Center Press, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.8-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism Movement Therapy® method : waking up the brain!"2016.
Bibliografia, netografia na stronach 147-149.
Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką. "Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism : the scientific truth about preventing, diagnosing, and treating autism spectrum disorders - and what parents can do now" 2012.
Bibliografia, netografia na stronach 291-296. Indeks.
POSZUKIWANIE PRZYCZYN: Epidemia autyzmu: kontrowersje a rzeczywistość ; Przyczyny autyzmu: geny a środowisko ; Co się dzieje w mózgu dziecka z autyzmem ; Czynniki ryzyka: co wynika z badań naukowych ; POSZUKIWANIE ROZWIĄZAŃ: Jaki masz styl poznawczy? ; Pomiar nierównowagi mózgu ; Słuchaj swego ciała: badanie diagnostyczne objawów ; Tryb życia i reakcja stresowa ; Gdy zaburzona zostaje równowaga w układzie odpornościowym ; Jak ograniczyć czynniki ryzyka, czyli plan 10 kroków przed poczeciem dziecka ; Program Brain Balance dla przyszłych rodziców ; WCZESNE WYKRYWANIE: Poszukiwanie wczesnych oznak autyzmu. Co możemy zrobić? ; Uwagi końcowe. Jak odzyskać prawą półkulę, czyli umysł w pełni?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Communicating better with people on the autism spectrum" 2016.
Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? ; Unikaj protekcjonalnego tonu ; Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy ; Stosuj neutralny język ; Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! ; Zrezygnuj ze słowa "normalny" ; Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu ; Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu" ; Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby ; Mów do rodziców po imieniu ; Przystosowanie języka i sposobu mówienia ; To, co mówisz, traktujemy dosłownie ; Sarkazm ; Etykietowanie związane z funkcjonowaniem ; Niewerbalny i prewerbalny ; Schematy myślowe ; Pozory mogą mylić ; Triada upośledzeń ; Nie każdy ma wyjątkowy talent ; Autyzm to schorzenie neurologiczne ; Osoba, a nie pacjent z autyzmem ; Nie ma powodu do rozpaczy ; Autysta jako zagadka ; Wyraz twarzy ; Mowa ciała ; Otoczenie ; Kontakt fizyczny ; Określ czas sesji terapeutycznej ; Proponuj przerwy podczas sesji ; Wyjaśnij plan spotkania ; Trzymaj się planu ; Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych ; Nie mów za szybko ; Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej ; Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Tytuł oryginału: "The pattern seekers : a new theory of human invention" 2020.
Indeksy.
Simon Baron-Cohen, psycholog z Uniwersytetu w Cambridge, od kilkudziesięciu lat prowadzi badania autyzmu i zgłębia psychologiczne spektrum ludzkiego myślenia, którego wszyscy doświadczamy. W książce "Poszukiwacze wzorów" Baron-Cohen przekonuje, że autyzm odegrał równie ważną rolę w historii naszej kreatywności i kultury, jak opanowanie ognia. Baron-Cohen twierdzi, że ludzie z autyzmem odgrywają decydującą rolę w rozwoju ludzkości już od siedemdziesięciu tysięcy lat, od powstania pierwszych narzędzi po rewolucję cyfrową. W jaki sposób? Otóż geny, które wywołują autyzm, umożliwiają również poszukiwanie wzorów będące istotą ludzkiej wynalazczości. Autyści płacą jednak za te zdolności nader wysoką cenę w postaci trudności społecznych, a często również problemów medycznych, dlatego Baron-Cohen apeluje, abyśmy wspierali i honorowali ludzi z autyzmem zarówno w ich ułomnościach, jak i w ich triumfach. Książka Poszukiwacze wzorów nie jest tylko opisem nowej teorii ludzkiej cywilizacji, lecz także wezwaniem do refleksji nad tym, jak społeczeństwo traktuje tych, którzy myślą inaczej. [https://sklep.smakslowa.pl/poszukiwacze-wzorow-autyzm-a-ludzka-wynalazczosc.html, dostęp 9.01.2023]
1. Urodzeni poszukiwacze wzorów ; 2. Mechanizm systematyzujący ; 3. Pięć typów mózgu ; 4. Umysł wynalazcy ; 5. Rewolucja w mózgu ; 6. Ślepota na systemy - dlaczego małpy nie jeżdżą na deskorolce ; 7. Pojedynek gigantów ; 8. Seks w Dolinie ; 9. Jak wychować przyszłych wynalazców? ; Dodatek 1. Wypełnij skale systematyzowania (SQ) i empatii (EQ), aby się dowiedzieć, jaki masz typ mózgu ; Dodatek 2. Wypełnij skalę autyzmu (AQ), aby się dowiedzieć, ile masz cech autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na okładce: Dlaczego świat nie jest stworzony dla osób autystycznych i jak powinniśmy temu zaradzić
Współczesny świat jest skrojony pod osoby neurotypowe - hałas, jasne migające światła, small talk, rozmowy telefoniczne, aluzje i niepisane zasady… Tymczasem dla autystów to może być koszmar. W książce Atypowy Pete Wharmby wyjaśnia, jak to jest „być innym” i funkcjonować w rzeczywistości, która nie została zaprojektowana dla ciebie. Sam autor został zdiagnozowany jako osoba w spektrum autyzmu późno, bo w wieku trzydziestu czterech lat. Przez całą młodość zmagał się z wieloma trudnościami, nie rozumiejąc, z czego wynikają. Latami „maskował się”, próbując się dostosować, co było dla niego koszmarnie wyczerpujące. Jego książka to coś znacznie więcej niż tylko prezentacja innego punktu widzenia - Wharmby podejmuje się roli tłumacza z „języka neuroróżnorodności” na „język neurotypowy”, aby większości społeczeństwa udało się zrozumieć przez tak długi czas pomijaną mniejszość. Autor obala stereotypy, rozprawia się z potocznym postrzeganiem autyzmu i w niezwykle empatyczny sposób odsłania kulisy życia osoby neuroatypowej. Bolesna prawda jest taka, że jako społeczeństwo nie robimy zbyt wiele, aby ulżyć tej grupie w cierpieniu. Atypowy podpowiada, w jaki sposób nasze dwa światy mogą się spotkać i co możemy zrobić dla wielu autystycznych osób w naszych szkołach, miejscach pracy i życiu. Tak oto powstał praktyczny podręcznik przeznaczony dla wszystkich tych, którzy pragną uczynić świat prostszym i lepszym dla osób w spektrum autyzmu. [Media Rodzina, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 3. - Kraków : Impuls, 2005. - 155, [1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147-[156].
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. [Impuls, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Maria y yo 2007.
„Jesteśmy wśród Was: dzieci i dorośli dotknięci autyzmem, a zarazem ich rodziny, którym autyzm całkowicie odmienił codzienność. Spójrzcie na nas z sympatią i zrozumieniem, chociaż często jesteśmy dziwni, mocno nietypowi, czasem uciążliwi. Wiele napisano uczonych artykułów i książek o specyfice rodzin dzieci z autyzmem. O ich rodzeństwie, problemach zespołu wypalenia, ale trudno z nich doświadczyć, poczuć, jak to jest naprawdę. A w tej książce to jest pokazane ciepło, serdecznie i z humorem. I to, jacy jesteśmy inni, i to, jak jesteśmy w gruncie rzeczy podobni do innych rodzin". [Z przedm.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-82200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-616-053.2 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Žan je drugačen" 2014.
Bajka “Janek jest inny” to opowieść o chłopczyku, który cierpi na autyzm. Autyzm to schorzenie, które nie jest jeszcze dobrze rozpoznane. Dzieci z autyzmem mają problemy z funkcjonowaniem w grupie, mają swój zamknięty świat w którym czują się bezpiecznie. Mają trudności z komunikacją, drażnią je różne dźwięki, nagłe zmiany otoczenia. W naszej opowieści opisane są losy chłopczyka o imieniu Janek. Poznajemy jego chorobę, widzimy miłość rodziców oraz rodzeństwa. Janek jest dzielnym chłopcem, który żyje w swoim świecie ale równocześnie okazuje się, że jest obdarzony wieloma zdolnościami, wystarczy je tylko z niego wydobyć. Po pewnym czasie rówieśnicy dostrzegają jaki ma w sobie potencjał. Okazuje się, że chłopczyk ma nieprawdopodobne zdolności matematyczne, wspaniale rysuje, wspaniale buduje z klocków. Książeczka ta zachęca nas do głębszego poznania tej choroby oraz zmusza do zastanowienia się jak pomóc dzieciom, które muszą z nią żyć. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Kids, music 'n' autism : beringing out the music in your child" 2017.
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. [Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3707 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej