Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(3)
Muzyka
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Autor
Bratkowski Tadeusz (1958- )
(2)
Adamus Jan Tomasz (1968- )
(1)
Hildegarda (święta ; 1098-1179)
(1)
Lida Tomasz (1956- )
(1)
Mielczewski Marcin (?-1651)
(1)
Presseisen Filip (1985- )
(1)
Segda Dorota (1966- )
(1)
Stańczyk Antoni
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1101-1200
(1)
1601-1700
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
łaciński
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Benedyktyni
(2)
Liturgia katolicka
(2)
Antyfona
(1)
Antyfonarz Mścisława z Tyńca
(1)
Antyfonarze
(1)
Czas
(1)
Muzyka
(1)
Śpiewy liturgiczne
(1)
Temat: czas
1401-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Antyfona (utwór muzyczny)
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Muzyka poważna
(2)
Muzyka religijna
(2)
Muzyka wokalna
(2)
Śpiewy liturgiczne
(2)
Antyfonarze
(1)
Canzona
(1)
Hymn (utwór muzyczny)
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Magnificat (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka na zespół wokalny
(1)
Muzyka polifoniczna
(1)
Rękopisy iluminowane łacińskie
(1)
Sekwencja (utwór muzyczny)
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi nieco zm. wersję rozprawy doktorskiej napisanej na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Bibliogr. s. 262-[266]. Indeks.
Streszcz. niem.
1. CZAS W TRADYCJI FILOZOFICZNEJ: 1. Czas muzyczny - tradycja platońska: 1.1. Temporalne układy niejednoczesne, 1.2. Temporalne układy jednoczesne, 2. Czas muzyczny - tradycja arystotelesowska, 3. Czas muzyczny - tradycja archimedejska ; 2. LINEARNA I CYKLICZNA KONCEPCJA CZASU: 1. Linearna koncepcja czasu muzycznego, 2. Cykliczna koncepcja czasu muzycznego: 2.1. Czas cyrkularny a rytm, 2.2. Czas cyrkularny a melodia, 2.3. Czas cyrkularny a tonalna struktura dzieła muzycznego, 2.4. Tempo a czas muzyczny, 3. Czas a wertykalny układ dzieła muzycznego ; 3. LINEARNA KONCEPCJA CZASU MUZYCZNEGO W CHORALE GREGORIAŃSKIM NA PRZYKŁADZIE ANTYFON IV TONU TRANSPONOWANEGO: 1. Antyfony IV tonu transponowanego, 2. Melodia antyfon IV tonu transponowanego, 3. Melodyczne warianty antyfony IVA ; 4. POLIFONIA ŚREDNIOWIECZNA A CZAS MUZYCZNY: 1. Organum ścisłe a czas muzyczny, 2. Organum swobodne, 3. Clausula, 4. Motet, 5. Porządek i miara strukturą czasu muzycznego: 5.1. Analiza motetu "Sicut cervus" Giovanniego da Palestriny w świetle porządku i miary, 5.2. Kwantowe pole informacji a organizacja przestrzeni dzieła muzycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. Wyp.Muz.Księg 2509 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Vesperae / Mielczewski. - Kraków : Capella Cracoviensis, 2012. - 1 płyta audio (CD) : digital, stereo ; 12 cm.
Dodatek drukowany w opakowaniu zawiera komentarz.
Płyta stanowi część 4 pakietu pt.: "Audite et admiramini. 17th century music in Poland".
Album wydany w celu promocji Małopolski na Międzynarodowych Targach Fonograficznych MIDEM 2012 w Cannes - Małopolska Region at Midem Cannes 2012.
Zawiera: Deus in nomine tuo ; Canzona terza á 3 ; Vesperae Dominicales (Dixit Dominus ; Confitebor ; Beatus vir ; Laudate pueri) ; Canzona prima á 3 ; Magnificat / Marcin Mielczewski.
Capella Cracoviensis ; Oltremontano ; Jan Tomasz Adamus, dyrygent.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.A/CD 2036 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Ad cælestem Jerusalem perducando / Flores Rosarum. - [Kraków] : Fundacja InCanto, copyright 2019. - 1 płyta audio (CD) (59 min 58 s) : digital, stereo ; 12 cm + Dodatek drukowany: LXIII, [1] strona.
Dodatek drukowany zawiera komentarz w języku polskim i angielskim oraz teksty utworów w językach: łacińskim, polskim i angielskim.
Zawiera: In principio ; O quam mirabilis ; Improwizacja instrumentalna ; O virga ac diadema ; Caritas abundat ; Improwizacja instrumentalna ; Cum processit factura; Cum erubuerint ; O magne Pater ; O aeterne Deus ; O Pastor animarum ; Improwizacja instrumentalna ; O successores ; Laus Trinitati ; Improwizacja instrumentalna ; Alleluia. O virga, mediatrix ; Ave generosa ; Improwizacja instrumentalna ; O Jerusalem ; Improwizacja instrumentalna ; Vos flores rosarum.
Reżyseria dźwięku i mastering Tomasz Lida, Orphée Classics.
Flores Rosarum (Adrianna Bujak-Cyran, Anita Pyrek-Nąckiewicz, Katarzyna Śmiałkowska, Katarzyna Wiwer, śpiew ; Maria Klich, śpiew, lira korbowa ; s. Sisu Ferfoglia, kierownictwo artystyczne, śpiew, wirginał) ; gościnnie: Dorota Segda, recytacja (In principio) ; Filip Presseisen, wirginał, portatyw (improwizacje instrumentalne).
Nagrania dokonano w dniach 24-28 września 2018 r. w kościele św. Marii Magdaleny w Krakowie-Witkowicach.
Śpiew w języku łacińskim; recytacja w języku polskim.
Płyta zawiera czternaście pieśni z cyklu Symphonia harmoniae caelestium revelationum, które prezentują podstawową myśl św. Hildegardy o tym, że na początku człowiek żył w harmonii ze swoim Stwórcą, a także ze światem i z samym sobą. Grzech tę harmonię zaburzył i jej odnowienie dokona się jedynie dzięki miłosierdziu Ojca, który w ofierze swojego Syna na krzyżu, widzi powrót wszystkich swoich synów. Zatem możemy odczytywać tę muzykę jako duchową drogę wygnanego z raju człowieka do Niebieskiego Jeruzalem. Zawarte na płycie utwory połączone zostały improwizacjami instrumentalnymi, dzięki którym poszczególne wątki przedstawionej narracji splatają się w zwartą całość. Wprowadzeniem do płyty i swoistym motto całości jest fragment tekstu św. Hildegardy z Liber divinorum operum przeczytany przez Dorotę Segdę, aktorkę Narodowego Teatru Starego i rektora krakowskiej AST. Krakowski zespół wokalny Flores Rosarum, od lat zajmujący się monodią liturgiczną, w śpiewach św. Hildegardy znalazł szczególne upodobanie, co ma swój wyraz także w jego nazwie nawiązującej do jednego z responsoriów dedykowanego męczennikom. Interpretacja i propagowanie muzyki tej niezwykłej Świętej stały się cechą charakterystyczną zespołu, dzięki której stał się on rozpoznawalny w całej Polsce. [www.empik.com, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-A/CD 2186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [245]-251.
Tekst częśc. łac. Streszcz. niem.
I. Opis zewnętrzny kodeksu ; II. Analiza Paleograficzna ; III. Zawartość Antyfonarza ; IV. Związek Antyfonarza Mścisława z tradycjami Polski i Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. benedyktynek przemyskich i jarosławskich.
Bibliogr. s. 313-322. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
Spis treści także w jęz. ang.
Geneza i rozwój benedyktyńskiego "officium divinum" ; Rękopiśmienne antyfonarze z polskich klasztorów benedyktyńskich ; Rok liturgiczny w antyfonarzach benedyktyńskich ; Muzyczny repertuar antyfonarzy klasztorów benedyktyńskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100531 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej