Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Steiner Rudolf (1861-1925)
(3)
Prokopiuk Jerzy (1931- )
(2)
Bałchan Krystyna
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Köhler Henning (1951- )
(1)
Mazurkiewicz Tomasz
(1)
Megre Władimir (1950- )
(1)
Szoblik Mateusz
(1)
Wołowski M. K
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Antropozofia
(6)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(2)
Dusza
(1)
Dziecko trudne
(1)
Gnostycyzm
(1)
Kosmologia
(1)
Lęk
(1)
Manicheizm
(1)
Mistyka
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika
(1)
Sens życia
(1)
Wolność
(1)
Wszechświat
(1)
Wychowanie
(1)
Wyobraźnia
(1)
Ziemia
(1)
Świadomość
(1)
Światopogląd
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-14 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-30808 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wykład 1, Stuttgart, 21 sierpnia 1919 * Wprowadzenie; * Potrzeba obudzenia w dziecku wrażliwości artystycznej [i inne] 2. Wykład 2, Stuttgart, 22 sierpnia 1919 * O procesach, na których opiera się mówienie [i inne] 3. Wykład 3, Stuttgart, 23 sierpnia 1919 * Co dzieje się, gdy do dziecka podchodzimy tylko z aktywnością intelektualną? [i inne] 4. Wykład 4, Stuttgart, 25 sierpnia 1919 * Pierwsze lekcje [i inne] 5. Wykład 5, Stuttgart, 26 sierpnia 1919 * Formę litery wyprowadzamy zawsze z obrazu [i inne] 6. Wykład 6, Stuttgart, 27 sierpnia 1919 * Banalność współczesnej psychologii eksperymentalnej [i inne] 7. Wykład 7, Stuttgart, 28 sierpnia 1919 * Nauczanie w dziewiątym roku życia [i inne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-27 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
"Wszystko jest niezwykle proste, Władimirze. Człowiek jest jedyną istotą we Wszechświecie, która żyje równocześnie na wszystkich płaszczyznach egzystencji. Większość spostrzega swoje doczesne istnienie tylko jako ziemską, zmaterializowaną formę. Są jednak tacy, którzy odczuwają też inne, niewidzialne płaszczyzny. Ludzie, którzy nazywają Anastazję Boginią, nie grzeszą przeciw Prawdzie. Najważniejsz różnica pomiędzy człowiekiem, a wszystkim co istnieje, polega na tym, że człowiek został obdarzony zdolnością stwarzania teraźniejszości i przyszłości swoimi myslami, tworząc kształty i obrazy, które materializują się po pewnym czasie. Przyszłość zależy od wyrazistości, harmonijności, prędkości myśli i czystości intencji Człowieka - Stwórcy. W tym sensie Anastazja jest Boginią. Albowiem prędkość jej myśli, wyrazistość i czystość obrazów przez nią kształtowanych są takie, że sama okazała się zdolną, aby przeciwstawić się całej mrocznej gromadzie przeciwstawności. Sama. Tylko nie wiadomo, jak długo wytrzyma. Wciąż czeka, wierzy, że ludzie przejrzą na oczy i jej pomogą. Przestaną tworzyć mrok i piekło." [Stowarzyszenie Wartościowa Książka, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106303/ks.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Bibliogr. s. [137]-[139].
ZASADY PRAKTYKI WYCHOWAWCZEJ OPARTEJ NA PODSTAWACH DUCHOWYCH: Pomoc ze świata nocy ; Czy Anioł odpowiada? ; Pytania Strażnika na moście ; Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne ; Chłodna głowa i gorące serce ; Wychowanie moralne ; Postrzeganie jako proces twórczy ; Naśladowanie i pragnienie dobra. NA TROPIE ZMYSŁU ŻYCIA: Uwagi wstępne ; "Prazadowolenie" ; Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia ; Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata ; Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu ; Dziecko nerwowe i niespokojne ; Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja. NA TROPIE ZMYSŁU DOTYKU: Skóra jako narząd zmysłowy ; Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem ; "Uczucie bycia przenikniętym Bogiem" ; Zmysł dotyku a zainteresowanie światem: różnica - rezonans - oczywistość ; Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza ; Co to znaczy rozumieć...? ; Stosunek do świata wyrażający miłość ; Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia ; "Ja cielesne posiadające granice przestrzenne" ; Przybycie na Ziemię ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość ; Tajemny uraz dziecka lękliwego ; Zmysły cielesne i zmysły społeczne - o lękach nabytych ; Dziecko lękliwe i niepewne - obserwacje ; Przygotowanie do snu i początek dnia ; Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: "pozytywne spojrzenie" ; Dziecko lękliwe i niepewne - dalsze obserwacje ; Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi. NA TROPIE ZMYSŁÓW RUCHU I RÓWNOWAGI: Uwagi wstępne ; "Doznanie swobody w obszarze własnej duszy" ; Uczucie "autonomiczności" ; Ukryty kompozytor ; O subtelnym nastrojeniu duszy ; Postać duszy: postać stworzona z ruchu ; Zdolność do współodczuwania ; Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych ; Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu ; Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie ; Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka ; Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Mowa ukształtowana - gest, który ma sens Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania ; Zmysł równowagi ; Oswobodzenie ramion i dłoni ; Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów ; Równowaga duszy a zmysł równowagi ; "Umiejętność chodzenia jako dar łaski": kierownicza rola zmysłu równowagi ; Równowaga duszy a poczucie własnej wartości ; Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie ; Zakończenie: pedagogika a etyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93886 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej