Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(12)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Guerin Suzanne
(2)
Hennessy Eilis
(2)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Browne Deborah
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Campbell Ross (1936- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Herzberger Sharon D. (1949- )
(1)
Hollin Clive R
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Krahe Barbara
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Palmer Emma J
(1)
Palomares Susanna
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Pyżalski Jacek Łukasz
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Schilling Dianne
(1)
Sip Krystyna
(1)
Stone Jan
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Suggs Rob (1956- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(18)
Temat
Agresywność
(19)
Przemoc w szkole
(7)
Uczniowie
(6)
Młodzież
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Przemoc
(4)
Rodzina
(4)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Alkoholizm
(2)
Dziecko
(2)
Gniew
(2)
Konflikt
(2)
Metody nauczania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Samowychowanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Autodestruktywność
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotomania
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kłamstwo
(1)
Lenistwo
(1)
Lęk
(1)
Media
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Odżywianie
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatia
(1)
Płeć
(1)
Seryjni zabójcy
(1)
Socjalizacja
(1)
Stalking
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Ucieczki dzieci z domów
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wagary
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(4)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE UWARUNKOWANIA AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży - próba systematyzacji ; Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów ; Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej ; Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów ; Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia ; Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia nad zjawiskiem resilience) ; Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczycieli ; Masmedia a agresywność dzieci ; Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych ; Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży ; Temperamentalne uwarunkowania agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych ; Emocjonalny wymiar agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie ; PRZEJAWY I PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY: Skojarzenia związane ze słowem "agresja" u studentów ; Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży ; Kozioł ofiarny w klasie - w poszukiwaniu psychologicznego portretu ; Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej ; Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży ; Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci ; Agresja stadionowa - przejawy oraz strategie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99060 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6.- 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Indeksy
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Problemy w Klasie)
Bibliogr.
I. CO WIEMY NA TEMAT SKUTECZNEGO ZWALCZANIA PRZESTĘPCZOŚCI?: 1. Przegląd metod metaanalitycznych; 2. Elementy skutecznej pracy z przestępcami; 3. Znaczenie integralności terapii II. RODZINA A PRZESTĘPCZOŚĆ: 1. Rodzina a zachowania przestępcze młodzieży; 2. Znęcanie się w rodzinie a przestępczość; 3. Rodziny zastępcze a przestępczość; 4. Praca z rodzicami i dziećmi, III. POSTĘPY W PRACY Z PRZESTĘPCAMI: 1. Rola rozpoznania społecznego w przestępczości; 2. Dojrzałość moralna a zachowania przestępcze; 3. Praca nad systemem poznawczym przestępców; 4. Związek między postępami terapeutycznymi a tym, "co naprawdę działa"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
W niniejszej książce znajdują się materiały do przeprowadzenia piętnastu lekcji. Stanowią one blok zajęć i powinny być realizowane w takiej kolejności, w jakiej są opisane. Pierwszych kilka lekcji poświęconych jest rozwijaniu u dzieci świadomości, czym jest i jak działa zjawisko dręczenie rówieśników - uczucia i reakcje, jakie zjawisko to wywołuje w ofiarach i świadkach oraz prawdopodobne motywy działania dręczycieli. W ciągu kolejnych lekcji uczniowie mają możliwość poznać swoje prawa, zrozumieć, jak dręczenie pogwałca te prawa i zdać sobie sprawę z tego, jak ważna jest ich ochrona. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
(Pedagogika)
Bibliogr. s. 62-63.
I. Agresja: 1) Informacje ogólne; 2) Zmienna natura agresji; 3) Czy chłopcy są bardziej agresywni od dziewcząt?; 4) Kiedy agresywne zachowanie staje się problemem?; 5) Czynniki wywołujące agresję; 6) Różnice indywidualne; 7) Tłumienie zachowań agresywnych; 8) Wskazówki dla rodziców; II. Prześladowanie: 1) Informacje ogólne; 2) Gdzie dochodzi do prześladowania?; 3) Typy prześladowań; 4) Powszechność zjawiska; 5) Niebezpieczne skutki; 6) Kto kogo dręczy?;7) Przeciwdziałanie prześladowaniu III. Uwagi końcowe: Ocena agresji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł.: Profesor Anna Izabela Brzezińska poleca!
Bibliogr. s. [155]-164.
Rozdz. 1. DLACZEGO NOWE MEDIA SĄ NOWE: 1.1. Cyfrowość, 1.2. Łatwość modyfikacji materiału, 1.3. Interaktywność; Rozdz. 2. KOMUNIKACJA ZAPOŚREDNICZONA PRZEZ KOMPUTER; Rozdz. 3. CO NOWE MEDIA ZMIENIŁY W ŻYCIU MŁODZIEŻY?: 3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży, 3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów, 3.3. Które podejście jest prawdziwe?, 3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób; Rozdz. 4. AGRESJA ELEKTRONICZNA - ZARYS ZJAWISKA: 4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych, 4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów, 4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bullying), 4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa), 4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying); Rozdz. 5. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE CYBERBULLYINGU: 5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu, 5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości, 5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?, 5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego; Rozdz. 6. KTO JEST SPRAWCĄ MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 6.1. Płeć, 6.2. Wiek, 6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych, 6.4. Inne cechy społeczno-demograficzne; Rozdz. 7. PRZYCZYNY REALIZACJI MOBBINGU ELEKTRONICZNEGO: 7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska, 7.2. Happy slapping, 7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?; Rozdz. 8. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA AGRESJI ELEKTRONICZNEJ; Rozdz. 9. AGRESJA ELEKTRONICZNA - PROFILAKTYKA I INTERWENCJA; 9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną, 9.2. Regulacje wewnątrzszkolne, 9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna, 9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin, 9.5. Praca z ofiarami i sprawcami, 9.6. Praca grupowa oparta na współpracy, 9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne); Rozdz. 10. NORMATYWNOŚĆ W SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWEJ I ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z NOWYCH MEDIÓW: 10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95785 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-31 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Streszcz. art. ang. w jęz. pol.
WARTOŚCI W WYCHOWANIU: Kilka uwag na temat wartości społecznych w wychowaniu ; Znaczenie wartości w wychowaniu ; ZAGROŻENIA W PROCESIE WYCHOWANIA: Wagary uczniów gimnazjum w kontekście klimatu wychowawczego szkoły ; Skutki nadużywania alkoholu przez młodzież licealną ; Szkoła a zachowania agresywne uczniów ; Przemoc dzieci wobec rodziców - profilaktyka i przezwyciężanie ; Istota diagnozy relacyjnej w niwelowaniu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży ; Szkoła wobec współczesnych problemów wychowania zdrowotnego ; Edukacja seksualna we współczesnej szkole - możliwości i zagrożenia ; AKTUALNE KIERUNKI W WYCHOWANIU: Możliwości kształcenia do debaty publicznej w edukacji szkolnej ; Forming teenagers' positive attitude to work in the educational process ; rola agosu w wychowaniu przez pracę dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Socjokulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych - wyzwanie dla edukacji zdrowotnej ; Taniec w wychowaniu i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ; Estetyczne kształcenie uczniów w prcesie nauczania sztuki ludowej w ogólnokształcących szkołach Ukrainy ; Instytucjonalne poradnictwo wychowawcze w okresie zmian społeczno-edukacyjnych ; Realizacja procesu usamodzielniania młodzieży w SOS-Kinderdorf w Austrii ; WYCHOWANIE W ASPEKCIE HISTORYCZNYM: Education of children-orphans in Polish pedagogical theory and care practice (1918-1939) ; Kierunki kształcenia zawodowego kobiet na łamach czasopism Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX wieku ; Historia, teraźniejszość i wyzwania edukacji przyrodniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Środowisko akademickie i miasto ; I. OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ I ICH PRZYCZYNY: Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (na przykładzie alkoholizmu) ; Uzależnienia a temperament. Wokół temperamentalnego czynnika ryzyka uzależnień ; Uzależnienie od seksu ; Charakterystyka rodzin alkoholików II typu według Cloningera. Rodziny z transmisją i bez transmisji międzypokoleniowej alkoholizmu ; Zagubieni w sieci - czyli o nadmiernym używaniu zasobów i możliwości Internetu ; Płeć a uzależnienie od alkoholu ; Uwiedzeni przez jedzenie. Kontekst społeczno-kulturowy wybranych zaburzeń odżywiania ; Intymność w związkach dorosłych dzieci alkoholików. II. PROBLEMY LECZENIA UZALEŻNIEŃ: Substytucyjna kuracja metadonowa ; Zasoby osobiste a występowanie nawrotów u mężczyzn uzależnionych od alkoholu ; Grupy samopomocy anonimowych narkomanów. III. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ : Czynniki ryzyka i ochrony w przebiegu rozwoju dzieci alkoholików ; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwiązywania problemów społecznych ; O diagnozie w konstruowaniu programów profilaktycznych. Na przykładzie profilaktyki używania substancji psychoaktywnych ; Agresja dzieci i młodzieży - rozwojowe i środowiskowe czynniki ryzyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-95714 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
PROFILAKTYKA I RESOCJALIZACJA W ŚRODOWISKU OTWARTYM: Język agresji - pomiędzy normą a patologią ; Zjawisko autoagresji wśród młodzieży w Polsce ; Problem samouszkodzeń w percepcji nauczycieli ; Powszechność zachowań agresywnych wśród chorych psychicznie jako problem społeczny ; Przyczyny agresywnych zachowań uczniów w szkole - teoria i empiryczne egzemplifikacje ; Pozytywne i negatywne aspekty oddziaływania mediów na funkcjonowanie młodego pokolenia ; Uzależnienia a media ; Podejście motywujące w pracy z osobami uzależnionymi ; Czynniki ryzyka w kryminogenezie recydywistów penitencjarnych ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym ; Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym ; Wybrane instytucje resocjalizacji i wsparcia społecznego - podstawowe zadania i regulacje prawne ; Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych społecznych kuratorów sądowych w toku wykonywania dozorów probacyjnych ; Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą ; WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNO-METODYCZNE I PROBLEMY RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ: Wybrane aspekty nauczania Jana Pawła II jako wyzwanie dla więźniów i służb penitencjarnych ; Działalność i nauczanie Jana Pawła II jako inspiracja dla zmian w resocjalizacji i wykonywaniu kary pozbawienia wolności ; Rola resocjalizacyjnych programów penitencjarnych w resocjalizacji skazanych ; Seryjni mordercy - charakterystyka sprawców ; Przyczyny i przejawy zachowań autodestrukcyjnych w zakładach karnych ; Zjawisko subkultury występujące w warunkach izolacji penitencjarnej ; Problem korupcji w warunkach izolacji więziennej w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych a poczucie godności człowieka ; Problem używania alkoholu przez skazanych młodocianych ; Zjawisko bezrobocia wśród osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-46392 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej