Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Bartoszak Magdalena
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Otręba Kinga
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Wawrzyniak Michał (1976- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Agresywność
(3)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Bezradność
(1)
Dziecko
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Forum (informat.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedofilia
(1)
Postawy
(1)
Przestępcy
(1)
Reklama społeczna
(1)
Samotność
(1)
Szarytki
(1)
Tatuaż
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej