Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Autor
Guerin Suzanne
(3)
Hennessy Eilis
(3)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(2)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Otręba Kinga
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Peisert Maria
(1)
Piasecka Bogusława (psycholog)
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Taras Bożena
(1)
Tomaszewski Henryk (1914-2005)
(1)
Wawrzyniak Michał (1976- )
(1)
Wolińska Jolanta Maria
(1)
Łuczeczko Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Agresywność
(16)
Przemoc
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Uczniowie
(4)
Młodzież
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Dziecko
(2)
Język polski
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Rodzina
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
AIDS
(1)
Alkoholizm
(1)
Antychryst
(1)
Atrament
(1)
Autodestruktywność
(1)
Banicja
(1)
Bezradność
(1)
Cagliostro, Alessandro (książę ; 1743-1795)
(1)
Chóry
(1)
Człowiek neandertalski
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Etruskowie
(1)
Etyka
(1)
Etyka seksualna
(1)
Forum (informat.)
(1)
Gladiatorzy
(1)
Harem
(1)
Hipochondria
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Jajko Kolumba
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język francuski
(1)
Kaktusy
(1)
Kobieta
(1)
Kodeks Hammurabiego
(1)
Kojot
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kosmobiologia
(1)
Kultura
(1)
Magia
(1)
Maszyny do pisania
(1)
Mowa
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczyciele
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osobliwości
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Owady
(1)
Pater familias
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedofilia
(1)
Perfumy i wody toaletowe
(1)
Piramidy
(1)
Pismo
(1)
Pismo klinowe
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Postawy
(1)
Powietrze
(1)
Prawo
(1)
Przestępcy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia
(1)
Pszczoły
(1)
Reklama społeczna
(1)
Rewolucja naukowo-techniczna
(1)
Rower
(1)
Rydwan
(1)
Róża (bot.)
(1)
Samotność
(1)
Seryjni zabójcy
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Strach
(1)
Strzemię
(1)
Symetria
(1)
Szarytki
(1)
Tatuaż
(1)
Tolerancja
(1)
Tsunami
(1)
Tulipan
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczucia
(1)
Upust krwi
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(1)
Wartość
(1)
Wieża Babel
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(2)
Felieton polski
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-[292]. Indeksy.
Streszcz. ang.
Zagadnienia wstępne: 1. Uwarunkowania zachowań agresywnych: Cywilizacja wojny v. cywilizacja pokoju ; Początek trzeciego tysiąclecia - czarna seria ataków ; Człowiek w świecie wartości ; Agresja a więzi rodzinno-towarzyskie. 2. Problematyka i metodologia badań: Semantyczno-pragmatyczny charakter pracy ; Przedmiot i źródła badań. Część I. AGRESJA W JĘZYKOZNAWSTWIE I NAUKACH POKREWNYCH: Rozdział 1. Charakterystyka psychologiczno-socjologiczna zachowań agresywnych: 1. Agresja jako przedmiot badań. 2. Natura i przyczyny agresji. 3. Problem znaczenia słowa "agresja". 4. Terminy pokrewne: "agresywność", "przemoc". Rozdział 2. Badania nad agresją we współczesnym językoznawstwie polskim: 1. Analiza pojęcia "agresja" ("agresywny", "agresywność"). 2. Agresja jako określony sposób działania językowego. 3. Formy agresji językowej. 4. Wykładniki agresji językowej. Część II. AGRESJA Z PERSPEKTYWY SEMANTYKI. Rozdział 3. Wybrane zagadnienia analizy semantycznej: 1. Koncepcje znaczenia w myśli filozoficznej i badaniach lingwistycznych. 2. Językoznawstwo kognitywne. 3. Obrazowanie. 4. Elementarne jednostki semantyczne. 5. Słownictwo jako klucz do zrozumienia kultury. 6. Gniew i złość - polskie pojęcia kulturowe. Rozdział 4. Znaczenie pojęcia agresja we współczesnym języku polskim: 1. Rozumienie pojęcia "znaczenie". 2. Wyraz "agresja" w źródłach leksykograficznych. 3. Pojęcie "agresji" w języku współczesnych użytkowników polszczyzny: Znaczenie pojęcia "agresja" w języku studentów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku więźniów ; Znaczenie pojęcia "agresja" w języku młodzieży szkolnej. Analiza semantyczna agresji - wnioski i propozycja definicji. Część III. AGRESJA W ŚWIETLE PRAGMALINGWISTYKI. Rozdział 5. Pragmalingwistyczne perspektywy analizy. Rozdział 6. Agresja i tożsamość: 1. Podmiotowy charakter tożsamości JA. 2. Zachowania agresywne a dysfunkcja mózgu. 3. Anonimowość tożsamości JA w przestrzeni wirtualnej. 4. Agresywne zachowania językowe internautów. Rozdział 7. Akty agresji a tabu komunikacyjne. Granice poprawności politycznej: 1. Cygan czy Rom, cygański czy romski - językowe rozterki poprawności politycznej. 2. Inwektywy polityczne odwołujące się do stereotypów. 3. Społeczne, kulturowe i religijne wyznaczniki poprawności politycznej. 4. Wolność słowa - akt wyboru dobra. Rozdział 8. Kłamstwo, manipulacja, wulgaryzacja. Komunikacyjne strategie agresji: 1. Strategie kłamliwego zachowania werbalnego i niewerbalnego. 2. Manipulowanie wizerunkiem. 3. Wulgaryzacja zachowań językowych i kulturowych. Analiza pragmalingwistyczna - zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; nr 2580)
Bibliogr. Indeks Streszcz. niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
I. PRZYCZYNY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: Tłumienie cielesności przyczyną powstawania agresji w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów a przynalezność do subkultur młodzieżowych ; "Lawina bieg od tego zmienia, /Po jakich toczy się kamieniach". Relacje nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel jako pochodna świadomości przemocy w środowisku szkolnym ; Rozpoznawanie przyczyn zachowań agresywnych u uczniów. II. PERCEPCJA ZJAWISK AGRESJI I PRZEMOCY: Od bierności do działania. Przegląd typów postaw uczniów wobec przemocy i agresji ; Przemoc w pomorskich gimnazjach ; Wartości preferowane przez młodzież licealną w kontekście doświadczanej przez nią przemocy w szkole ; Wykorzystanie kwestionariusza "Moje życie w szkole" do pomiaru zachowań agresywnych ; Agresywne zachowania uczniów - wyzwanie dla nauczyciela. Obawy i opinie studentów kierunków pedagogicznych. III. TYPY I FORMY AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE: "Fala w szkole"? Sprawcy, ofiary, motywy ; Wybrane przejawy agresji wśród uczniów gimnazjum na terenie miasta i gminy Słupsk ; Zjawisko agresji dziewcząt w wieku gimnazjalnym ; Dyskryminacja jako przejaw agresji wobec dzieci cudzoziemców w polskiej szkole ; Szkoła w Polsce miejscem rzetelnego kształcenia i krzewienia tolerancji wobec mniejszości seksualnych ; Uwarunkowanie agresji wśród młodzieży akademickiej ; Nieformalne programy nauczania a system szkolnej przemocy symbolicznej. IV. SZKOLNA PRZEMOC I AGRESJA W PERSPEKTYWIE KODEKSU KARNEGO: Przestępczość nieletnich. Odpowiedzialność nieletniego na gruncie Kodeksu karnego z 1997 roku i proponowanych zmian w prawie ; Administracyjno-prawne środki służące rozwiązywaniu problemu przemocy i agresji w szkole ; Znaczenie edukacji prawnej w zakresie profilaktyki przemocy w szkole. V. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA SZKOLNEJ AGRESJI I PRZEMOCY: Prewencja zachowań dewiacyjnych w szkole. Od pluralizmu do integralności metod przeciwdziałania ; Relacja mistrz - uczeń jako pozytywna propozycja wyjścia poza spiralę przemocy w szkole ; Kreowanie właściwych relacji między wychowawcą a wychowankiem w myśl pedagogiki niedyrektywnej jednym ze sposobów zapobiegania agresji w szkole ; Uzdrowić agresję. Edukacja emocjonalna młodzieży szkolnej ; Bezpieczeństwo małego dziecka w szkole ; Zachowania agresywne wśród uczniów i młodzieży. Praktyczne i teoretyczne aspekty przeciwdziałania ; Profilaktyka szkolna w internecie ; Przemoc w szkole - wyzwania i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-93038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju. [Helion, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79158 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. Streszcz. ang.
1. Adaptacja społeczna - jej powodzenie i zaburzenie; 2. Zachowania przestępcze i dewiacyjne w świetle wybranych doktryn etiologii kryminalnej: 2.2. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie biopsychologicznej, 2.3. Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość w perspektywie socjologicznej (Teorie napięcia, Teoria czynnika genetycznego i dynamicznego przestępstwa, Wybrane teorie procesu społecznego: Teorie społecznej kontroli, Teorie uczenia się, Teorie reakcji społecznej); 3. Cel, problematyka, metoda i organizacja badań własnych; 4. Cechy demograficzne, aktywność kryminalna i poziom agresywności badanych; 5.Stany napięcia psychicznego a przestępcza adaptacja; 6. Poczucie nieegalitarności a przestępcza adaptacja badanych; 7. Wybrane komponenty kontroli społecznej a przestępcze przystosowanie; 8. Zróżnicowane powiązania a przestępcza adaptacja badanych; Syntetyczne wnioski z badań; Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Katedry Psychiatrii UJ CM)
Materiały z konferencji naukowej pt. "Natura i kultura. Psychoterapia wobec fenomenu agresji we współczesnym świecie", 20-22 października 2016 r., Warszawa.
Bibliografia, netografia przy referatach.
Publikacja sfinansowana przez Sekcję Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Streszczenie w języku angielskim przy referatach.
Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Wstęp ; Barbara Józefik, Psychoterapeuci wobec konfliktu politycznego i mowy nienawiści ; Bogdan de Barbaro, Jakub Bobrzyński, Katarzyna Gdowska, Psychoterapeuta jako obywatel ; Mirosław Kofta, My kontra oni:: źródła wrogości w relacjach międzygrupowych ; Krystyna Skorżyńska, Wrogość i agresja jako efekty wizji siebie, własnej grupy i świata ; Bogusław Pawłowski, Biologiczne aspekty rywalizacji o status ; Irena Namysłowska, Czy przekaz transgeneracyjny może dotyczyć agresji? ; Krzysztof Szwajca, Odrażający, brudni, źli. Agresywni, biedni, źle wykształceni u progu gabinetów psychoterapeutycznych ; Sławomir Murawiec, Leki przeciwdepresyjne jako „modulatory agresji ; Agnieszka Klimowicz, Agresja a narodziny dziecka - planowanie interwencji na podstawie Dynamie Maturational Model of Attachment and Adaptation (DMM) ; Anna Król-Kuczkowska, Wstyd, mentalizacja i agresja ; Maciej Pilecki, Złożona natura zaburzeń zachowania w okresie rozwojowym ; Iwona Kozłowska-Piwowarczyk, Kiedy terapeuta przegrywa z siłami autodestrukcji pacjenta i jego rodziny pochodzenia ; Krystyna Mierzejewska-Orzechowska, Agresja w rozwoju bliskości w intymnej parze ; Joanna Duchniewicz, Złość, wściekłość, agresja w ujęciu terapii ISTDP ; Leszek Jaworski, Psychoterapia grupowa z elementami ISTDP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
PROFILAKTYKA I RESOCJALIZACJA W ŚRODOWISKU OTWARTYM: Język agresji - pomiędzy normą a patologią ; Zjawisko autoagresji wśród młodzieży w Polsce ; Problem samouszkodzeń w percepcji nauczycieli ; Powszechność zachowań agresywnych wśród chorych psychicznie jako problem społeczny ; Przyczyny agresywnych zachowań uczniów w szkole - teoria i empiryczne egzemplifikacje ; Pozytywne i negatywne aspekty oddziaływania mediów na funkcjonowanie młodego pokolenia ; Uzależnienia a media ; Podejście motywujące w pracy z osobami uzależnionymi ; Czynniki ryzyka w kryminogenezie recydywistów penitencjarnych ; Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym ; Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym ; Wybrane instytucje resocjalizacji i wsparcia społecznego - podstawowe zadania i regulacje prawne ; Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych społecznych kuratorów sądowych w toku wykonywania dozorów probacyjnych ; Strategie i programy pomocy dzieciom odrzucanym przez grupę rówieśniczą ; WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNO-METODYCZNE I PROBLEMY RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ: Wybrane aspekty nauczania Jana Pawła II jako wyzwanie dla więźniów i służb penitencjarnych ; Działalność i nauczanie Jana Pawła II jako inspiracja dla zmian w resocjalizacji i wykonywaniu kary pozbawienia wolności ; Rola resocjalizacyjnych programów penitencjarnych w resocjalizacji skazanych ; Seryjni mordercy - charakterystyka sprawców ; Przyczyny i przejawy zachowań autodestrukcyjnych w zakładach karnych ; Zjawisko subkultury występujące w warunkach izolacji penitencjarnej ; Problem korupcji w warunkach izolacji więziennej w kontekście zagrożeń bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych a poczucie godności człowieka ; Problem używania alkoholu przez skazanych młodocianych ; Zjawisko bezrobocia wśród osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu (s. 171-182, 210-217).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. ZJAWISKA PROBLEMOWE I DESTRUKCYJNE A ROZWÓJ I WYCHOWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY: Młodzież jako kategoria rozwojowa i społeczna - obszary zagrożeń i empirycznych analiz pokolenia transformacji ; Nowe typy i źródła zjawisk patologicznych zachowań destrukcyjnych wśród młodzieży - interpretacja socjologiczno-pedagogiczna ; Uzależnienie młodzieży od alkoholu w kontekście jakości życia ; Poziom wybranych aspektów funkcjonowania emocjonalnego u młodzieży o różnym stopniu dostosowania społecznego ; Wymiary wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi. Analiza porównawcza ; Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa ; Pomiar nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży z wybranych szkół woj. śląskiego za pomocą Skali Nieprzystosowania Społecznego Lesława Pytki ; Cz. II. PROBLEMY ŻYCIA SPOŁECZNEGO W ŚWIADOMOŚCI I POSTAWACH MŁODZIEŻY: Wartości preferowane przez studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia ; Formy życia małżeńsko-rodzinnego w opinii studentów i społeczności lokalnej ; Wiedza na temat HIV/AIDS oraz ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodzieży studenckiej ; Praca zarobkowa w życiu młodzieży studiującej ; Wartości w życiu młodzieży gimnazjalnej ; Tatuaż wolnościowy i kryminalny jako czynnik ryzyka marginalizacji społecznej ; Młodzi wobec odmienności - postrzeganie tolerancji jako zadania wychowawczego w środowisku pogranicza wyznań. Cz. III. PROBLEMY RODZINY A SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI I MŁODZIEŻY: Środowiskowe uwarunkowania jakości życia młodzieży z rodzin patologicznych ; Sytuacja życiowa dzieci rodziców migrujących zarobkowo ; Wpływ migracji zarobkowej rodziców na poczucie jakości życia dzieci - bilans zysków i strat ; Sytuacja społeczna uczniów klas 5 i 6 szkoły podstawowej pochodzących z rodzin emigrantów zarobkowych ; Indywidualne uwarunkowania jakości życia singli a ich społeczne funkcjonowanie w ponowoczesności ; Jakość życia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania ; Działalność Sióstr Miłosierdzia na rzecz dzieci osieroconych, ubogich i zagrożonych demoralizacją do początków XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97924 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej