Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Andruszko Robert
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Makowska Iwona (psychiatra)
(1)
Sroufe L. Alan
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Adaptacja społeczna
(3)
Badania longitudinalne
(1)
Bezradność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Młodzież
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pewność siebie
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tytuł oryginału: "The development of the person : the Minnesota study of risk and adaptation from birth to adulthood" 2005.
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Cz. I. ZROZUMIEĆ ROZWÓJ: R. 1. Wyzwanie ; R. 2. Perspektywa rozwojowa ; R. 3. Początki ; R. 4. Strategia dalszych obserwacji ; CZ. II. ROZWÓJ I ADAPTACJA: R. 5. Adaptacja w okresie niemowlęctwa ; R. 6. Adaptacja w okresie poniemowlęcym. Kierowana samoregulacja ; R. 7. Adaptacja w okresie przedszkolnym. Powstanie spójnej osobowości ; R. 8. Adaptacja we współczesnym okresie szkolnym. Epoka kompetencji ; R. 9. Adaptacja w okresie adolescencji. Autonomia przy zachowaniu więzi ; R. 10. Przejście w okres dorosłości ; CZ. III. ROZWÓJ I PSYCHOPATOLOGIA: R. 11. Proces rozwojowy ; R. 12. Zaburzenia behawioralne i emocjonalne ; R. 13. Implikacje kliniczne ; R. 14. Dalsze zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej