Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(18)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Autor
Abrahamowicz Michał
(1)
Alexander Stephon
(1)
Babiński Grzegorz (1943- )
(1)
Bartczuk Rafał Piotr
(1)
Bernatowicz Waldemar
(1)
Bieniok Bogumił (1968- )
(1)
Binder Anna
(1)
Bojar Hanna
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Botwina Bernadeta
(1)
Chacińska-Abrahamowicz Barbara
(1)
Crick Francis (1916-2004)
(1)
Cynk Karolina
(1)
Damasio Antonio R
(1)
Damásio António (1944- )
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Domańska Łucja
(1)
Hales Colin F
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Karpiński Maciej (1950- )
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Kluz Elżbieta
(1)
Kocójowa Maria (1939- )
(1)
Koralewicz Jadwiga
(1)
Kurczewska Joanna
(1)
Miłkowski Marcin (1976- )
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Popławska Monika (tłumaczka)
(1)
Przechrzta Karina
(1)
Raczkowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Raftowicz Magdalena (1979- )
(1)
Rogers Mary F
(1)
Rosling Hans (1948-2017)
(1)
Rosling Ola (1975- )
(1)
Rosling Rönnlund Anna (1975 - )
(1)
Ryng-Duczmal Wiktoria
(1)
Skotnicka-Illasiewicz Elżbieta
(1)
Stokłosa Ewa
(1)
Szkudlarek Łukasz
(1)
Weiner Paul
(1)
Wiechetek Michał
(1)
Wilber Ken (1949- )
(1)
Witek Lucyna
(1)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(1)
Zarzycka Beata (1974- )
(1)
Ziętek-Fidecka Anna
(1)
Łokas Ewa L. (1968- )
(1)
Śliwak Jacek (1954- )
(1)
Żyłkiewicz-Płońska Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Świadomość społeczna
(11)
Świadomość
(7)
Mózg
(4)
Studenci
(3)
Świadomość ekologiczna
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Kultura masowa
(2)
Polska
(2)
Poznanie
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczucia
(2)
Afazja
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bartoszyce (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Baza danych
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biografistyka
(1)
Biomasa
(1)
Budownictwo drewniane
(1)
Ciemna energia
(1)
Cięcie drzew i krzewów
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dialekty i regionalizmy
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Drewno
(1)
Drzewa
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekorozwój
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etnografowie
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Fizyka
(1)
Folklor
(1)
Garncarstwo
(1)
Gastronomia
(1)
Gender
(1)
Gimnazja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Granice
(1)
Grupy nacisku
(1)
Haft lasowiacki
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel emisjami zanieczyszczeń
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Hotelarstwo
(1)
Huta szkła
(1)
Imprezy kulturalne
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Inwestycje ekologiczne
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Katolicyzm
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Klimat
(1)
Kobieta
(1)
Kolędowanie
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kosmologia
(1)
Książka
(1)
Kuchnia chłopska
(1)
Kult maryjny
(1)
Kultura materialna
(1)
Kultura popularna
(1)
Las
(1)
Lasowiacy
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Ludność miejska
(1)
Marketing
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Mechanika kwantowa
(1)
Medycyna ludowa
(1)
Miasta
(1)
Międzynarodowy Program Medialny: "Partnerstwo na rzecz Demokracji"
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Muzealnicy
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neuropsychologia
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Obrzędy
(1)
Obrzędy ludowe
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
2001-0
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Belgia
(1)
Gmina Kamień (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski)
(1)
Japonia
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie, pow. łańcucki, gm. Czarna ; okolice)
(1)
Medynia Głogowska (woj. podkarpackie, pow. łańcucki, gm. Czarna)
(1)
Podkarpacie
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Powiat leżajski (woj. podkarpackie)
(1)
Przeworsk (woj. podkarpackie)
(1)
Puszcza Sandomierska
(1)
Sokołów Małopolski (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Sokołów Małopolski)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wola Raniżowska (woj. podkarpackie, pow. kolbuszowski, gm. Raniżów ; okolice)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(7)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Historia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65123 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86589 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84896, A-85908 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Feeling & knowing : making minds conscious" 2021.
Bibliografia na stronach [175-193]. Indeks.
Jak powstaje świadomość? W jaki sposób biologiczne procesy zachodzące w naszym organizmie przekształcają się w treści umysłu i subiektywne odczucia? Czy emocje są przeciwieństwem myślenia? Dlaczego słabością robotów jest brak kruchego ciała? Antonio Damasio, jeden z czołowych badaczy ludzkiego umysłu, wyjaśnia, jak biologia, neuronauka, psychologia i sztuczna inteligencja wyposażyły nas w narzędzia do odkrywania tajemnic świadomości. Wykorzystując swoją wszechstronną wiedzę, łączy w harmonijną całość pozorne sprzeczności: ciało i umysł, serce i rozum. Stanowczo podkreśla przy tym różnicę między świadomością a procesami poznawczymi i emocjonalnymi. W tym celu przygląda się zdolnościom poznawczym innych żyjących organizmów oraz sztucznej inteligencji robotów. Jak na tym tle wypadają ludzie? Czy rzeczywiście jesteśmy jedynymi świadomymi istotami na Ziemi? Damasio prowokuje, zachęca do myślenia i sprawia, że zbliżamy się jak nigdy dotąd do zrozumienia własnej świadomości oraz sposobu, w jaki doświadczamy siebie i otaczającego nas świata. [Copernicus Center Press, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ścieżkach Nauki)
Indeks.
Żeby odkryć, czym naprawdę jest fizyka, trzeba podjąć ryzyko, przestać się bać nawet pozornie najbardziej szalonych pomysłów. W Lęku przed czarnym Wszechświatem Stephon Alexander dowodzi, że wielkie teorie zawsze rodzą się poza głównym nurtem, a ich rodzicami są intuicja i improwizacja. Podążając właśnie tym tropem, mierzy się z największymi wyzwaniami współczesnej fizyki – od pytania, co było przed Wielkim Wybuchem, poprzez ciemną materię i energię, po rozważanie, czym jest świadomość. Stephon Alexander jest profesorem fizyki na Uniwersytecie Browna, uznanym saksofonistą jazzowym, a także autorem książki Jazz i fizyka (Prószyński i S-ka, 2015). Urodził się na Trynidadzie. W 2020 roku był prezesem National Society of Black Physicists. [Prószyński i S-ka, 2024]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113676 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-84003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Factfulness : ten reasons we're wrong about the world and why things are better than you think" 2018.
Wykresy na wyklejkach.
Bibliografia, netografia na stronach 325-[347]. Indeks.
Factfulness: nawyk wygłaszania opinii w oparciu o niepodważalne fakty. Kiedy ktoś zadaje nam proste pytania na temat światowych trendów - np. jaki procent światowej populacji żyje w biedzie; dlaczego liczba ludności na świecie rośnie; jaki procent dziewcząt kończy szkołę podstawową - zwykle udzielamy błędnych odpowiedzi. I to do tego stopnia, że szympans, który wybiera je losowo, uzyskuje lepszy wynik od nauczycieli, dziennikarzy, laureatów nagrody Nobla czy też bankierów inwestycyjnych. W książce "Factfulness" profesor zdrowia międzynarodowego i wykładowca konferencji TED, Hans Rosling, wraz z dwoma wieloletnimi współpracownikami, Anną i Olem, proponują nowe, choć dość radykalne wyjaśnienie tego zjawiska. Opisują dziesięć instynktów, które zakłócają nasz punkt widzenia - począwszy od tendencji do podziału świata na dwa obozy („my” i „oni”), poprzez sposób, w jaki odbieramy informacje medialne (w których dominuje strach), a kończąc na tym, jak postrzegamy postęp (zwykle zakładamy, że wszystko idzie ku gorszemu). Okazuje się, że nasz świat pomimo swoich niedoskonałości, znajduje się w znacznie lepszym stanie niż się spodziewamy. Nie oznacza to, iż prawdziwe zagrożenia nie istnieją. Jednak gdy nieustannie martwimy się o wszystko, zamiast skupiać się na faktach i na ich podstawie budować sobie obraz świata, możemy nie zauważyć tego, co naprawdę nam zagraża. Inspirująca i rewolucyjna, pełna interesujących anegdot i poruszających historii. "Factfulness" jest książką, którą należy przeczytać, ponieważ zmieni ona twój sposób postrzegania świata. [https://mediarodzina.pl/prod/1668/Factfulness--Dlaczego-swiat-jest-lepszy--niz-myslimy--czyli-, dostęp 10.10.2019]
1. Instynkt przepaści ; 2. Instynkt pesymizmu ; 3. Instynkt prostej linii ; 4. Instynkt strachu ; 5. Instynkt wyolbrzymiania ; 6. Instynkt generalizowania ; 7. Instynkt przeznaczenia ; 8. Instynkt pojedynczej perspektywy ; 9. Instynkt szukania winowajcy ; 10. Instynkt pośpiechu ; 11. Idea factfulness w praktyce ; Główne zasady idei factfulness ; Załącznik: Jaki wynik osiągnął twój kraj?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-001 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 225-233.
Cz. I. ROLA WARTOŚCI W ŻYCIU MŁODZIEŻY ZGLOBALIZOWANEGO ŚWIATA: 1. Pojęcie wartości, 2. Rola zmiany kulturowej w systemie wartości młodzieży, 3. System wartości i autorytety zglobalizowanego nastolatka, 4. Liberalizm i tolerancja w zderzeniu z tradycyjnymi wartościami, 5. Stan i zakres badań świata wartości wśród młodzieży w Polsce ; Cz. II. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE WŁASNYCH BADAŃ: 1. Konceptualizacja własnych badań ; Cz. III. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE I JEGO MŁODZIEŻ: 1. Charakterystyka regionu i młodzieży Podkarpacia, 2. Kolebka tradycyjnych wartości w konfrontacji z kulturą globalną, 3. Efektywność edukacyjno-wychowawcza kształcenia ponadgimnazjalnego, 4. Aspiracje i system wartości młodzieży Podkarpacia, 5. Poziom kształcenia i perspektywy pracy ; Cz. IV. WARTOŚCI DEKLAROWANE PRZEZ PODKARPACKĄ MŁODZIEŻ - ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ: 1. Ogólna charakterystyka badanej populacji, 2. Wartości deklarowane przez młodzież szkół ponadgimnazjalnych z Podkarpacia, 3. Czynniki różnicujące system wartości młodzieży ; Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [677]-707. Indeks.
Czym jest świadomość? Jak wyewoluowała? Czym jest doświadczenie zmysłowe? Wielu współczesnych myślicieli uważa, że odpowiedzi na te pytania są tajemnicą, której odkrycie nie jest ludziom pisane. Jednak dzięki przenikliwości Daniela C. Dennetta możemy się przekonać, że nawet najgłębsze zakątki naszego umysłu nie muszą pozostawać zagadką. Autor wykorzystuje swoją zdumiewającą wiedzę z zakresu filozofii, psychologii, neurobiologii i sztucznej inteligencji i przedstawia model wielokrotnych szkiców, który skrupulatnie wyjaśnia działanie świadomości i znakomicie tłumaczy, dlaczego mózg czasem płata nam figle. Dennett w błyskotliwy i dowcipny sposób pokazuje, że umysł jest całkowicie zakorzeniony w mózgu. Działanie świadomości zaś nie wymyka się naszemu zrozumieniu po wsze czasy - wręcz przeciwnie, można je badać naukowo. [Copernicus Center Press, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [293]-320.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Ekologiczne zachowania nabywców i ich konsekwencje dla marketingu: 1. Geneza i rozwój marketingu ekologicznego ; 2. Rozwój teorii zachowań nabywców ; 3. Pojęcie i zakres zachowań nabywców ; 4. Zmiany w zachowaniach nabywców ; 5. Ewolucja ekologicznych zachowań nabywców ; 6. Badania nad ekologicznymi zachowaniami nabywców ; 7. W kierunku marketingu zrównoważonego ; R. II. Koncepcja produktu ekologicznego: 1. Istota i zakres pojęcia "produkt ekologiczny" ; 2. Produkt ekologiczny w ujęciu marketingowym ; 3. Oznaczenia ekologiczne produktów i ich funkcje dla nabywcy ; 4. Główne rodzaje produktów ekologicznych ; 5. Rozwój rynku produktów ekologicznych ; R. III. Determinanty zachowań nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Klasyfikacja czynników wpływających na zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Wartości a zachowanie nabywcy wobec produktów ekologicznych ; 3. Indywidualna świadomość ekologiczna nabywcy ; 4. Czynniki demograficzne ; 5. Czynniki o charakterze psychologicznym ; 6. Czynniki społeczno-kulturowe ; 7. Czynniki marketingowe i ekonomiczne ; R. IV. Relacje między postawą a zachowaniem nabywców: 1. Istota i wymiary postaw ; 2. Postawy w modelach zachowań nabywców ; 3. Zgodność postaw i zachowań nabywców ; 4. Pomiar postaw nabywców ; R.V. Rozbieżność między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Istota rozbieżności między postawami a zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych ; 2. Źródła rozbieżności między postawami wobec produktów ekologicznych a zachowaniami zakupowymi: Asymetria informacji ; Niski poziom wiedzy ; Konflikt wartości ; Brak akceptacji wyższych cen ; Brak zaufania ; Niski poziom działań marketingowych ; 3. Rozwój teorii wyjaśniających rozbieżność między postawami a zachowaniami ekologicznymi ; 4. Modele wyjaśniające rozbieżność między postawami a zakupem produktów ekologicznych ; 5. Teoria uzasadnionego działania M. Fishbeina i I. Ajzena oraz teoria planowanego zachowania I. Ajzena ; R.VI. Metodyka badań własnych nad zachowaniami nabywców wobec produktów ekologicznych: 1. Problem badawczy, cele i hipotezy badawcze ; 2. Uzasadnienie zastosowania teorii planowanego zachowania ; 3. Zmienne w modelu TPB ; 4. Zastosowane metody badawcze ; 5. Pomiar i operacjonalizacja zmiennych ; 6. Opis badanych obiektów ; R. VII. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: 1. Postawy wobec zakupu produktów ekologicznych ; 2. Częstość i motywy zakupu produktów ekologicznych ; 3. Czynniki różnicujące postawy i zachowania wobec produktów ekologicznych ; 4. Czynniki warunkujące i ograniczające zakup produktów ekologicznych ; 5. Atrybuty prośrodowiskowe produktu i ich rola w procesie zakupu ; 6. Możliwości rozwoju zachowań nabywczych wobec produktów ekologicznych - weryfikacja założeń modelu ; 7. Typologia nabywców na rynku produktów ekologicznych ; 8. Dyskusja wyników badania ; R. 8. Wnioski, rekomendacje, ograniczenia i kierunki przyszłych badań: Wnioski o charakterze teoretycznym ; 2. Wnioski o charakterze praktycznym i rekomendacje dla marketingu ; 3. Ograniczenia i kierunki dalszych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce logo: Podkarpackie Regionalne Obserwatorium Terytorialne; u góry okładki: Podkarpackie - przestrzeń otwarta.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 125-128.
Streszczenie w języku angielskim.
1. Streszczenie raportu ; 2. Wprowadzenie: 2.1. Wykaz skrótów, 2.2. Opis głównych założeń badania ; 2.3. Opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystane w badaniu ; 3. Wyniki badania: 3.1. Kształtowanie się koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w kraju i na świecie, 3.2. Ogólne uwarunkowania województwa podkarpackiego w kontekście transformacji w kierunku gospodarki cyrkularnej, 3.3. Wdrażanie idei gospodarki obiegu zamkniętego przez mieszkańców województwa podkarpackiego, 3.4. Rozwiązania GOZ podejmowane przez jednostki samorządu terytorialnego, 3.5. Rola administracji publicznej w stymulowaniu transformacji w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego, 3.6. Wpływ organizacji pozarządowych z terenu województwa podkarpackiego (podkarpackich NGO-sów) na pobudzanie przemian w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego, 3.7. Kształtowanie postaw społecznych dotyczących zrównoważonej konsumpcji i dbania o środowisko na poszczególnych etapach kształcenia, 3.8. Problemy i wyzwania związane z wdrażaniem rozwiązań z zakresu gospodarki cyrkularnej w analizowanych obszarach badawczych województwa podkarpackiego, 3.9. Inwestycje i działania w wybranych sektorach gospodarki o obiegu zamkniętym z funduszy strukturalnych UE oraz innych środków bezzwrotnych ; 4. Wnioski i rekomendacje odnoszące się do poszczególnych obszarów badawczych (pogrupowane tematycznie) ; 5. Podsumowanie ; 6. Bibliografia (źródła informacji wykorzystywane w badaniu, itp.) ; 7. Aneksy przedstawiające analizy i zestawienia danych, itp. ; 8. Aneks tabelaryczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. RF-12068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Cz. I. ZAGADNIENIA OGÓLNE: 1. Mózg a umysł ; 2. Struktura i funkcja układu nerwowego ; 3. Współczesne techniki badania ośrodkowego układu nerwowego ; 4. Plastyczność mózgu. Cz. II. NEUROPSYCHOLOGICZNE NASTĘPSTWA DYSFUNKCJI MÓZGU: 5. Zaburzenia spostrzegania ; 6. Patogeneza i neuropsychologiczna diagnostyka afazji ; 7. Mózg i pragmatyka ; 8. Zaburzenia dowolnych czynności ruchowych - apraksje ; 9. Zaburzenia uwagi ; 10. Zaburzenia pamięci w następstwie uszkodzeń mózgu ; 11. Demencja ; 12. Zaspoły czołowe ; 13. Analiza neuropsychologiczna zaburzeń emocji i osobowości u pacjentów z dysfunkcjami mózgu ; 14. Nowe koncepcje lateralizacji funkcji w mózgu ; 15. Globalne a wybiórcze zaburzenia świadomości w deficytach neuropsychologicznych ; 16. Dysocjacja procesów świadomych i nieświadomych w różnych formach zaburzeń neuropsychologicznych. Cz. III. WPROWADZENIE W ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII NEUROPSYCHOLOGICZNEJ: 17. Planowanie i realizacja procesu diagnozy neuropsychologicznej ; 18. Terapia neuropsychologiczna ; 19. Skuteczność i efektywność terapii/rehabilitacji neuropsychologicznej ; 20. Radzenie sobie z chorobą przez osoby z dysfunkcjami OUN ; 21. Pomoc psychologiczna osobom z dysfunkcjami mózgu ; 22. Prawny status osoby z uszkodzeniami mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-92232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-84984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-189.
Wprowadzenie teoretyczne. Metodologia badań. Wizerunek Polski i Polaków w grupach uczestników ŚDM: Poziom i źródła zainteresowania Polską i Polakami oraz źródła pochodzenia takiej wiedzy na temat Polski i wybitnych Polaków ; Stereotypowe postrzeganie Polaków ; Wizerunek kraju. Podsumowanie. Rekomendacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje, Badania, Rozwój)
Bibliografia, netografia na stronach [319]-335. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Streszczenie w języku angielskim.
Europejski wymiar w edukacji na tle przemian w Europie - ujęcia, znaczenia, elementy ; Wybrane elementy konstytuujące europejski wymiar w edukacji ; Metodologiczne założenia badań własnych ; Europejski wymiar w edukacji - wyniki badań własnych.
Publikacja ta to interesujące, osadzone zarówno w teorii, jak i w praktyce badawczej studium porównawcze, dotyczące postrzegania przez młodzież akademicką z wybranych krajów europejskich europejskiego wymiaru w edukacji. Walorem badań przeprowadzonych przez autorkę jest uchwycenie zmian zachodzących w postrzeganiu Europy i poczuciu tożsamości uczących się młodych dorosłych w warunkach integracji europejskiej. [...] Uzyskane rezultaty badań skłaniają do wniosku, że dobrze by było, gdyby w niedalekiej przyszłości podjęte zostały próby nakreślenia solidnie uzasadnionych propozycji modelu międzykulturowej edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego. prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112147 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej