Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(27)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Machura Witold
(5)
Sokołowski Marek (1962- )
(4)
Hofman Iwona
(3)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(3)
Dyczewski Leon (1936- )
(2)
Baran Leszek (socjologia)
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Furman Wojciech (1946- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gołda-Sobczak Maria
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kuca Paweł (1975- )
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Michałowski Piotr (1955- )
(1)
Muszyński Wojciech (socjologia)
(1)
Myszka Agnieszka
(1)
Otręba Kinga
(1)
Polak Rafał (1978- )
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Soin Maciej (1961- )
(1)
Stefański Ryszard (1967- )
(1)
Szulich-Kałuża Justyna
(1)
Szumlewicz Piotr (1976- )
(1)
Szwed Robert
(1)
Wadowski Dariusz
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Zamojski Adam (1970- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Środki masowego przekazu
(24)
Internet
(10)
Dziennikarstwo
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Kobieta
(6)
Reklama
(6)
Dziennikarze
(5)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(4)
Edukacja medialna
(4)
Komunikacja polityczna
(4)
Public relations
(4)
Celebryci
(3)
Graffiti
(3)
Kultura
(3)
Kultura masowa
(3)
Marketing polityczny
(3)
Nauczyciele
(3)
Polityka
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Wolność słowa
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Cenckiewicz, Sławomir (1971- )
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko
(2)
Dziennikarstwo internetowe
(2)
Gontarczyk, Piotr (1970- )
(2)
Język polski
(2)
Katastrofa smoleńska (2010)
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Krzyże
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Prawo
(2)
Rodzina
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spożycie
(2)
Studenci
(2)
Sztuka
(2)
Telewizja
(2)
Telewizja publiczna
(2)
Turowicz, Jerzy (1912-1999)
(2)
Wolność prasy
(2)
AIESEC
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Amnesty International
(1)
Antropolodzy społeczni
(1)
Axel Springer Polska
(1)
Baudouin de Courtenay, Jan Niecisław (1845-1929)
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Chłopi
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne norweskie
(1)
Czasopisma ukraińskie
(1)
Czasopisma zakładowe polskie
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
Domosławski, Artur (1967- )
(1)
Drukarstwo
(1)
Durczok, Kamil (1968-2021)
(1)
Dyskurs (filoz.)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziennikarstwo obywatelskie
(1)
Dziewczęta
(1)
Dźwięk
(1)
ELSA
(1)
Edytorstwo
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Emisja głosu
(1)
Emotikony
(1)
Empatia
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Erotyzm
(1)
Etnopsychologia
(1)
Etykieta językowa
(1)
Eugenika
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Exposé
(1)
Film animowany
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Film polski
(1)
Forum (informat.)
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Fukuyama, Francis (1952- )
(1)
Głos
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Heineken Music Open'er Festiwal
(1)
Holokaust
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hołownia, Szymon (1976- )
(1)
Informacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informacje niejawne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakóbiak, Łukasz (1983- )
(1)
Temat: dzieło
SB a Lech Wałęsa
(2)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(2)
Dziennik Zachodni (czasop.)
(1)
Echo Miasta
(1)
Express Bydgoski
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Kapuściński non-fiction
(1)
Kartoteka
(1)
Koniec człowieka
(1)
MM Moje Miasto (czasop.)
(1)
Nowy Dzień (czasop.)
(1)
Polityka (czasop. ; 1957- )
(1)
Życie Warszawy (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(22)
1989-
(8)
1901-
(4)
1945-
(2)
1501-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Euroregion Tatry
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Krym (Ukraina)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Blogi
(5)
Publicystyka polska
(3)
Czasopisma katolickie polskie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Programy telewizyjne
(2)
Czasopisma elektroniczne
(1)
Czasopisma elektroniczne polskie
(1)
Felieton polski
(1)
Film
(1)
Gazety brukowe polskie
(1)
Gazety polskie
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura grozy
(1)
Literatura polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Powieść kryminalna szwedzka
(1)
Publicystyka
(1)
Słuchowiska
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dot. m.in. woj. podkarpackiego i Jarosławia.
Bibliogr. przy pracach.
Zmiana paradygmatu w komunikowaniu lokalnym? Propaganda versus technologia ; Nowe media jako narzędzie polityki komunikacyjnej w samorządzie terytorialnym. Doświadczenia podkarpackie. Profesjonalizm urzędników gminnych w kontekście implantacji innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych ; Od petenta do klienta ľ jak zmienia się komunikowanie w samorządzie i administracji publicznej ; E-administracja i e-komunikacja na poziomie lokalnym ; Zebranie wiejskie na tle innych form komunikowania się władzy lokalnej z mieszkańcami ; Kulturalny wizerunek miasta Jarosławia w kontekście wyników badań ; Wymiary kultury dziennikarskiej tygodników lokalnych Podkarpacia ; Działania dziennikarskiego komitetu wyborczego jako wypełnienie funkcji czwartej władzy ; Media mniejszości etnicznych w Polsce po 1989 r. ; Integracja lokalna czy globalna? Medialne narzędzia integracji z cudzoziemcami na przykładzie Lubelszczyzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim i małopolskim.
Bibliogr. s. [261]-289.
Adolescent w przestrzeni medialnej ; Społeczny kontekst kultury medialnej ; Edukacja szkolna w kształtowaniu kultury medialnej ; Metodologiczne podstawy badań własnych ; Kultura medialna adolescentów - analiza wyników badań własnych ; Implementacja kultury medialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Piotr Szumlewicz pokazuje mechanizmy rządzące polskimi mediami. "Wielkie pranie mózgów" to zbiór błyskotliwych, świetnie napisanych felietonów. Każdy dotyczy innego aspektu funkcjonowania mediów. Autor odsłania pustkę świata, który szczegółowo zbadał od wewnątrz. Piętnuje brak wiedzy znanych dziennikarzy i obnaża głupotę celebrytów namaszczonych przez zaprzyjaźnione media. Przedstawia świat dziennikarski jako autorytarną, bezrefleksyjną władzę, która tępi krytyczne myślenie, wypiera z debaty publicznej kluczowe tematy, reprodukuje i umacnia najbardziej szkodliwe stereotypy. Książka z jednej strony stanowi odważną krytykę polskiego dziennikarstwa, a z drugiej jest przenikliwą analizą wpływu mediów na świadomość społeczną. [Wydawnictwo Czarna Owca, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Nowe media: konwergencja technologiczna i rozszerzenie praktyk komunikacyjnych ; I. ZMIENIAJĄCA SIĘ MEDIOSFERA: Słowo i Dotyk. Media na pograniczu ; Mediamorfoza mediów a funkcjonowanie i rozwój Internetu ; Afordancje nowych mediów mobilnych ; Współczesne technologie medialne a przestrzeń fizyczna. Masowa konfiguracja przestrzeni ; Internet - czy współczesna wieża Babel? ; Aksjologia współczesnych mediów w przestrzeni społecznej ; NOWE MEDIA I SPOSOBY ICH WYKORZYSTYWANIA: Nowe media w służbie osób niepełnosprawnych fizycznie, intelektualnie i społecznie ; Żyć z siecią w tle ; Informacja i spam. Ustanawianie progów encyklopedyczności dla podmiotów opisywanych w polskojęzycznej Wikipedii ; Wykorzystanie nowych mediów w coachingu ; III. SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE I SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE: Przyjaźń w relacjach zapośredniczonych przez technologię ; Wirtualne tożsamości. Portale społecznościowe jako formy autokreacji ; Masz anoreksję? Chcesz mieć anoreksję? To blog dla Ciebie ;) Tola wannarexics w cyberśrodowiskach pro-ana ; Wizerunek osób otyłych i przekazy na temat otyłości. Analiza dyskursu w Internecie (forum www.otylosc.org) ; DZIENNIKARSTWO W NOWYM ŚRODOWISKU TECHNOLOGICZNYM: "Ćwierkające dziennikarstwo" - Twitter w służbie dziennikarzy sportowych ; Dziennikarze w blogosferze. Potencjał interaktywności dziennika internetowego a jego (nie)wykorzystywanie ; Aktor społeczny czy racjonalny człowiek gospodarujący? O roli dziennikarzy w dobie nowych mediów ; NOWE MEDIA A KULTURA POPULARNA: Humanistyka cyfrowa w badaniu kultury popularnej ; Informacyjny potencjał gier internetowych w systemie komunikowania masowego. Efektywność, struktura, tematyzacja ; Komiks internetowy jako przykład przeniesienia kultury masowej do Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. mieszkańców Podkarpacia.
Cz. I. WARTOŚCI A MEDIA: Maciej Soin - Dziennikarstwo zaangażowane w świetle socjologii moralności ; Paweł Przywara - O informacyjnej funkcji współczesnych mediów ; Anna Dudzińska - W obliczu odpowiedzialności za słowo. Wtórna wiktymizacja w mediach: teoria i przykłady ; Anna Miś - Piękno i bestia ukryta w reklamie. Rozważania na temat kobiecego piękna jako wartości na podstawie kampanii Dove "Prawdziwe Piękno". Cz. II. MEDIA I SPOŁECZEŃSTWO: Małgorzata Lorenc-Szpila - Z pilotem, gazetą i/lub książką w ręku bądź w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Czas wolny mieszkańców Podkarpacia i Polaków en bloc ; Leszek Baran - Preferencje czytelnicze i tożsamość kulturowa a cechy społeczno-demograficzne podkarpackich konsumentów prasy codziennej ; Marcin Szewczyk - Zabezpieczenie interesów odbiorców przekazu treści on-line w konsultacjach społecznych: Public Consultation on "Content On-line" October 2009 ; Markus Lipowicz - Pornografizacja społeczeństwa? Próba formalnej analizy współczesnego życia społecznego scentralizowanego wokół medialnego przekazu pornograficznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Media - czwarta władza? / pod red. Ryszarda Kowalczyka i Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Scriptorium Wydawnictwo Naukowe, 2010. - 200 s. : il. ; 24 cm.
M.in.: Prasa ziemi ropczyckiej w wersji on-line (s. 180-185).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Odmienność kulturowa - bariera w procesie komunikacji? ; Czy media sprzyjają populizmowi penalnemu? ; Prawo a media ; Dziennikarze polscy - pomiędzy mitem "czwartej władzy" a świadomością misji ; Monografia gazety bezpłatnej "Echo Miasta" w kontekście funkcjonowania gazet bezpłatnych na polskim rynku. Analiza zagadnienia na podstawie materiałów publikowanych w latach 2005-2009 ; Strategie dyskursywne nadawcy w nagłówkach prasowych na przykładzie "Expressu Bydgoskiego" ; Kwestia męska w wizerunku kobiety współczesnej. Istota zjawiska zwanego "kobiecością" ; Obraz polskich rodzin wielodzietnych w mediach ; Analityczna synteza celów i funkcji dyskursu reklamowego ; Człowiek i reklama. Najważniejsze potrzeby psychiczne leżące u podstaw przekazu reklamowego ; Obraz psychologa w mediach ; Zarys historii prasy w internecie. Implikacje dla czasopiśmiennictwa ziemi ropczyckiej ; Rola monitoringu mediów w przygotowaniu programu i strategii PR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliogr. s. [305]-322.
Część rozdz. i spis treści w jęz. ang.
I. WOKÓŁ TEORII I AKSJOLOGII MEDIÓW: 1. Nauka o mediach i komunikacji społecznej. W stronę integracji dyscypliny ; 2. Kultura i media. Nowe "mapy znaczeń" w XXI wieku ; 3. Manipulacja informacją z przekazach medialnych ; 4. Spojrzenie po latach. Medialne utopie McLuhana a współczesne teorie mediów ; 5. Komunikacja jako wartość w nauczaniu Jana Pawła II o mediach ; 6. Kościół katolicki wobec mediów. (Re)konstrukcja odniesień ; 7. Reporter, agent, mistyfikator? Wokół etycznego wymiaru biografii "Kapuściński non-fiction" Artura Domosławskiego. II. OBLICZA INTERNETU - DEFINIOWANIE WIRTUALNEGO ŚWIATA: 1. Internet jako nowoczesne medium komunikacyjne ; 2. Internet a tożsamość społeczna. Zarys problematyki ; 3. Internetoholizm. Fakty i mity ; 4. Zróbmy to razem. Internet a zachowania samobójcze młodzieży ; 5. Miłość w cyberprzestrzeni. Związki partnerskie zwierane on-line. III. OBRAZ POLSKIEJ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ W ZWIERCIADLE MEDIÓW: 1. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach, polityce ; 2. Między skandalem a spektaklem. Media wobec olsztyńskiej "seksafery". Studium przypadku ; 3. Kulturotwórcza i informacyjna rola prasy lokalnej na przykładzie "Tygodnika Ostrołęckiego" ; 4. Barwy tęczowego sztandaru. Problematyka homoseksualizmu w polskich mediach. Rekonesans badawczy ; 5. Seriale telewizyjne jako instrument medialny w budowaniu wizerunku polskich policjantów. IV. VARIA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prasa kruszy demokrację. Dokąd wiodą nas media ; Media jako narzędzie kształtowania kultury politycznej w Polsce po 1989 roku ; Rola mediów w funkcjonowaniu "nowej dyplomacji" ; Wolne słowo na przetargu. Między misją a komercją ; Odcienie "wolnych mediów" - rozważania semantyczne ; Tabloidyzacja a mediatyzacja i logika mediów - wzajemne relacje pojęć ; Publiczność medialna i jej współczesne wymiary ; "Nowy Dzień" - nieudany eksperyment Agory ; Freepolboks, Dzieci Neo, Jasiu Śmietana, Arnold Buzdygan - bohaterowie nowych mediów, wolnych mediów? ; Medialne aspekty horroru ; Czy media są wolne od rzetelnego informowania? Przekazy komunikacji masowej w "kulturze typu instant" ; Kultura polityczna w kształtowaniu struktur społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; Marines z palcami na... klawiaturach. Milblogi a swoboda wypowiedzi w internecie ; Przeszkody epistemologiczne w mediach ; Kim jest Rysio z Klanu? Medialne symulakra w dyskursie publicznym ; Rola mediów w kształtowaniu opinii na temat korupcji ; Mechanizmy medialne a wizerunek sądu w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Misyjność mediów w perspektywie teologicznej ; W walce o pryncypia... Media w tworzeniu obrazu kultury wysokiej ; "Dajcie nam pieśni... Wychowujcie młodzież..." ; Publiczne dotowanie sztuki w debacie medialnej. Agenda Settings i Art-Funding-Controversy (1989) ; Jedność zawodowa polskich dziennikarzy na tle żurnalistów norweskich ; Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji a postulat apolityczności administracji publicznej - pułapka, wyzwanie czy szansa? (Uwagi wybrane) ; Format: nadawca publiczny ; Dziennikarskie prawo do informacji a tajemnice ustawowo chronione. Dostęp, wykorzystanie, odpowiedzialność ; Prawo reportera do fikcji ; Rola stand up'u we współczesnej informacji telewizyjnej ; Codzienność bez dziennikarzy? ; Kabaret w lokalnym wydaniu "Dziennika Zachodniego" ; Między "prawdą" a "Prawdą". Rola współczesnej polskiej prasy katolickiej ; Media wobec problemu bezdzietności wśród Polaków ; Dokąd zmierzają nowe media? Nowe zagrożenia, nowe szanse... ; Wizerunek ofiary w mediach elektronicznych. Analiza przypadku ; Efekty współczesnego modelu kształcenia dziennikarzy - uwag kilka ; Dzieje przestępstwa zniesławienia w prawie polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.3.cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media a komunikowanie polityczne / red. nauk. Marek Sokołowski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. - 366, [1] s. : faks., fot., wykr. ; 23 cm.
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Streszcz. ang. przy rozdz.
I. KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Public relations w polityce. Ujęcie krytyczne ; Polityczne public relations - o trudnościach pojęciowych ; Kultura polityczna elit jako determinanta manipulacji medialnej ; Błazen, bulterier, tygrysica. Strategie komunikacyjne politycznych ekstremistów ; Informacja w telewizyjnej reklamie politycznej ; Ewolucja medialnego wizerunku polityka na przykładzie zdjęć Andrzeja Leppera zawartych we "Wprost" oraz w "Przeglądzie" ; Barack Obama w ujęciu prasy francuskiej (dziennik "Le Monde") ; Językowa siła rażenia. Kaczyński i Tusk - analiza porównawcza exposé premierów ; Abdykacja rozumu. Czerwcowa debata na łamach "Gazety Wyborczej" o książce Sławomira Cenckiewicza i Piotra Gontarczyka "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii" ; Manipulacje w mediach na przykładzie recepcji raportu o WSI w "Gazecie Wyborczej" ; Manipulacje nastrojami wojennymi w mediach hitlerowskich. II. POLITYCZNE ASPEKTY INTERNETU: Interent jako remedium na kryzys demokracji. Historia pewnego złudzenia ; Zarządzanie reputacją w Internecie - aspekty społeczne i polityczne ; "Tyle razy głosowałam i nic z tego nie wynika" - przyczyny absencji wyborczej osób młodych a wpływ Internetu na zwiększenie udziału w głosowaniu ; Internetowe portale informacyjne: analiza z użyciem zautomatyzowanych narzędzi badawczych (i pierwsze wyniki) ; Wikipedia jako scena walki politycznej: strategie politycznych ataków oraz obrony przed upolitycznieniem projektu ; Muzyka tożsamościowa jako przejaw aktywności społecznej w nowych realiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Na s. red. wyłącznie błędny ISBN.
Streszcz. ang. przy pracach.
Na s. red. wyłącznie błędny ISBN.
Skąd przychodzimy, dokąd zmierzamy? Przemiany polskiego systemu medialnego. I. RYTUALNA KONCEPCJA KOMUNIKACJI W PRAKTYCE: Wizerunek Lecha Kaczyńskiego w mediach - przed i po katastrofie smoleńskiej ; Casus krzyża na Krakowskim Przedmieściu - wprawka do analizy dyskursu prasowego "Gazety Polskiej" ; Między strukturą a communitas: listy do telewizji w czasie żałoby. II. POLSCY CELEBRYCI - IDOLE POPKULTURY - MEDIALNE GWIAZDY: Idol pokultury w blogu młodzieżowym ; Ciąża i rodzicielstwo celebrytów w świetle plotkarskich portali internetowych ; Celebryci w roli życiowych przewodników. III. MEDIAL LOKALNE - STRATEGIE NA PRZETRWANIE: Prasa lokalna - jaka była, jest, będzie? Oczekiwania i... rozczarowania... ; Współczesne strategie rozwoju szczecińskich dzienników regionalnych - samodzielnie czy w ramach koncernu? ; Konflikt interesów a praca dziennikarza lokalnego. IV. PROBLEMY PRASY W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI MEDIALNEJ W POLSCE: Nowe technologie w "starych" mediach. Kilka uwag o transformacji technologicznej prasy po 1989 roku ; Kolportaż w polskim rynku prasy po 1989 roku ; Konkurencja na polskim rynku prasowym na przykładzie Axel Springer Polska w latach 2000-2010 ; Kultura organizacyjna dziennikarzy i jej znaczenie dla zarządzania na rynku mediów ; Postrzeganie wizerunku i roli kobiety przez współczesną prasę masową w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY WOLNOŚCI MEDIÓW: Nie ma wolności słowa bez... spojrzenie etyczne na wolność mediów i wolność słowa ; Dziennikarstwo: służba społeczna czy biznes? Analiza porównawcza badań opinii publicznej w latach 1996-2006 ; Wolność przekazu medialnego jako warunek możliwości etyki dyskursu publicznego w ujęciu Jürgena Habermasa ; Problem etyki w mediach w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" ; Etyka w dziennikarstwie regionalnym i lokalnym - analiza na przykładzie rynku prasy Lubelszczyzny ; Czy prawo może (powinno) nakazywać dziennikarzowi bycie etycznym? ; Naruszenie czci a odpowiedzialność mediów ; Zakres dozwolonej krytyki prasowej ; Krytyka prasowa jako gwarancja wolności mediów ; Co dalej z autoryzacją wypowiedzi prasowej? ; Regulatorzy medialni podmiotami polityki administracyjnej ; Pierwszy proces koncesyjny w zakresie radiofonii i telewizji jako element budowy podstaw ustroju III RP - przebieg, skutki i wnioski w kontekście budowy platform cyfrowych ; Problem przestrzegania wymogu proporcjonalności prawnych ograniczeń wolności mediów w Polsce. II. MEDIA A KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: Media publiczne na rynku - szansa czy konieczność? ; Nowy medialny ekosystem: zmiany wzorców obiegu przekazów w globalnym systemie medialnym wywołane rozwojem nowych mediów ; Biznes to biznes. Mit niezależności mediów w Polsce po 1989 roku ; Dziennikarze czy politycy? Związki między dziennikarstwem a polityką w pierwszych latach kształtowania się ładu medialnego w Trzeciej Rzeczypospolitej ; Politycy na straży wolności słowa. Argumentacja w sejmowych debatach wokół KRRiT ; Wybory w lokalnej prasie. Relacje, informacje czy sensacje? ; "Pełzająca rewolucja". Spór o reprezentację na szczyt Unii Europejskiej na łamach prasy w Polsce ; Rola mediów w kryzysach wizerunkowych aktorów politycznych ; Rola wzorca idealnego polityka w kreacji wizerunku polityka ; Narzędzia marketingu politycznego w telewizyjnej reklamie wyborczej w 2007 roku ; "Lifting PiS-u", czyli zmiana wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość ; "Polityka miłości" PO i PiS w mediach ; Demokracja sondażowa w USA na przykładzie ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95544/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera również artykuły przedstawione na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Wolność a/i odpowiedzialność : problemy współczesnych mediów", która odbyła się w listopadzie 2010 r. w Opolu.
Bibliogr. przy art.
Mediatyzacja życia społecznego i politycyzacja mediów ; Nowa regulacja prawna ochrony informacji niejawnych a realizacja prawa do informacji publicznej ; Podstawy prawne dziennikarskiego prawa do informacji publicznej ; Medialna władza nad wartościami ; Prawo do informacji a utrwalanie wizerunku nagiej osoby bez jej zgody ; Publikacja sprostowań i odpowiedzi - ustawowy obowiązek ingerujący w wolność mediów czy przejaw ich odpowiedzialności? Analiza prawno-etyczna ; Prawo do prywatności a wolność słowa i prasy ; Infotainment - analiza aksjologiczno-etyczna zjawiska ; Polityka a wolność słowa we włoskim sektorze telewizyjnym ; Techniki moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej ; Rola mediów w polityce ; Wybory prezydenckie 2010 w internecie - PR czy propaganda? Autoprezentacja głównych aktorów politycznych ; Media relations w erze social media ; Copywriting, public relations i dziennikarstwo ; Etyczne aspekty posługiwania się przez środki masowego przekazu informacją o przestępczości ; Problemy z anonimowością w dziennikarstwie społecznym ; Weryfikacja informacji źródłowych w świetle wybranych artykułów prasowych ; Prasa regionalna w serwisach społecznościowych - wybrane przykłady ; Współczesny plakat a odpowiedzialność (nie tylko) wizualna ; Polityczna Poprawność - w obronie wolności, czy przeciwko niej? ; Telewizja jako imperium XXI wieku. Dylematy i zagrożenia ; Przekaz medialny a rzeczywistość stadionowa. Rozważania na temat "wizerunku kibica piłkarskiego" ; "Skazy, zadry i szczerby"... Media w sporze o Sienkiewicza w kanonie szkolnym ; Nierzeczywisty obraz ubóstwa w mediach ; Wybrane aspekty prawne dotyczące granic wolności mediów w kontekście obowiązywania ciszy wyborczej ; Problem odpowiedzialności bibliotek akademickich za przekaz informacji naukowej ; Wolność a odpowiedzialność mediów w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa ; Public Relations - ważna dziedzina zarządzania ; Edukacja medialna w warszawskich szkołach podstawowych ; Złożone uwarunkowania kryptoreklamy ; Wolność ekspresji artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95899/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
Bibliogr. przy rozdz.
EMPATYCZNE ROZUMIENIE INNYCH LUDZI A TENDENCJE DO ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I TRZECICH GIMNAZJUM "TAK" W OPOLU: 1. Agresja. 2. Empatia. 3. Metodologia badań własnych. POZNANIE SAMEGO SIEBIE KLUCZEM DO SUKCESU. INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA ŻYCIE ; SEKSUALNE NADUŻYCIA WOBEC DZIECI. ANALIZA REKLAMY SPOŁECZNEJ NA PRZYKŁADZIE INTERNETU I TELEWIZJI: 1. Teorie socjologiczne akcentujące czynnik społeczny w determiniowaniu zjawisk dewiacyjnych. 1.1. Teoria kontroli społecznej Alberta J. Reissa i Ivana F. Nyelt. 1.2. Teoria reakcji społecznej naznaczenia (stygmatyzacji) Howarda S. Beckera. 2. Kontrowersje edukacyjne. 2.1. Czy należy zajmować się edukacją seksualną w szkole? 2.2. Kto, kiedy i jak powinien rozmawiać z dziećmi o seksie. 2.3. Rola oświaty i wychowania w społecznej profilaktyce seksualnego wykorzystywania dzieci. 3. Pedofilia, czyli czyn lubieżny na nieletnim - próba zdefiniowania zjawiska. 3.1. Pedofilia jako dewiacja seksualna. 3.2. Pedofilia na przestrzeni wieków. 3.3. Pierwsze doznania i doświadczenia seksualne - znaczenie ich zakłóceń w życiu człowieka. 3.4. Wzierunek sprawcy i ofiary. 3.5. Oznaki seksualnego wykorzystywania u dziecka. 4. Konsekwencje seksualnego wykorzystywania w życiu emocjonalnym dorosłych ofiar. 4.1. Leczenie ofiar i sprawców seksualnego wykorzystywania. 4.2. Terapia sprawców prowadzona jest w czterech etapach. 5. Media jako obrońca dziecięcej niewinności. 5.1. Utożsamianie mediów z rzeczywistością. 5.2. Wpływ mediów na postawy społeczne. 6. Reklama społeczna jako proces komunikacji i kreacji postaw. 6.1. Czym jest reklama społeczna? 6.2. Walka z pedofilią czyli przemawianie do masowej wyobraźni. 7. Pedofilia i internet czyli seks w sieci. 71.1. Popularność oddziaływania internetu. 7.2. Skala powiązań Internetu z seksualnością. 7.3. Świat dewiacyjny w internecie. 7.4. Walka z pedofilią w Internecie. 7.5. Dziecko w cyberprzestrzeni - eksperyment badawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tożsamość Osób, Zbiorowości, Instytucji ; 1)
Materiały z ogólnopolskiej konf. nauk., 8-9 listopada 2007 r., Lublin.
Na okł. podtyt.: tożsamość osób, zbiorowości, instytucji.
I. TOŻSAMOŚĆ PROBLEMEM I PRZEDMIOTEM BADAŃ: Tożsamość i wielokulturowość jako kategorie badań procesów społecznych ; Tożsamość a sposoby zakorzenienia w kulturze ; Profile identyfikacyjne w analizie tożsamości kulturowej ; Przestrzeń miejska a tożsamość ; Tożsamość kulturowa społeczności małomiasteczkowej jako przedmiot badań etnologicznych ; Tożsamość na poziomie "parterowym" a aktywność kulturalna i społeczna (na przykładzie Ziem Zachodnich i Północnych) ; Socjologia nazwiska. Tożsamość na nowe czasy ; Tożsamość napiętnowana. II. TOŻSAMOŚĆ NARODOWA I EUROPEJSKA: Pojęcie narodu i ojczyzny w dobie współczesnej ; Narodowa tożsamość elementem zakorzenienia w Europie ; Fasada narodowej tożsamości w mozaice spękań ; Elementy polskiej tożsamości w procesie przemian ; Wartości kulturowe ważne dla polskiej tożsamości ; Próba dookreślenia treści ducha polskiego ; Wątki narodowo-patriotyczne w twórczości kompozytorów polskich i ich rola w budowaniu oraz podtrzymywaniu tożsamości narodowej ; Wartości kultury polskiej w deklarowanym przekazie nauczycieli szkół zawodowych w Białymstoku ; Tożsamość polska czy polskie tożsamości ; Kryzys polskiej tożsamości narodowej, narodziny tożsamości europejskiej - antynomie, dylematy, miraże ; Polska między narodem a Europą. Próba typologii postaw polskich parlamentarzystów wobec tożsamości narodowej i europejskiej ; Tożsamościowe nadzieje i obawy Wielkopolan w kontekście integracji z Unią Europejską w latach 2003 i 2005 ; Włosi o swej tożsamości kulturowo-narodowej. III. INNE RODZAJE TOŻSAMOŚCI: Tożsamość religijna w społeczeństwie pluralistycznym ; Dziedzictwo kulturowe drobnej szlachty na pograniczach dawnej Rzeczypospolitej ; Kształtowanie się tożsamości narodowej chłopów polskich ; Więź z miastem a gotowość do podejmowania aktywności obywatelskiej ; Kaszubska tożsamość w warunkach demokratycznych przemian w Polsce ; Podwójna tożsamość Kaszubów. Bogactwo czy problem? IV. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE TOŻSAMOŚĆ SPOŁECZNO-KULTUROWĄ I JEJ NOŚNIKI: Komunikacja symboliczna w rozwoju tożsamości kulturowej ; Tradycja podstawą tożsamości kulturowej i społecznej ; Tożsamościowa funkcja polskich mitów narodowych ; Więzi rodzinne czynnikiem wspomagającym kształtowanie tożsamości narodowej ; Dziecko ogniwem przekazu tożsamości społeczno-kulturowej ; Rola mediów w negocjowaniu tożsamości ; Polskie Radio a tożsamość Polaków ; Melchior Wańkowicz w obronie godności i tożsamości Polaków ; Czynniki kształtujące tożsamość polskiej uczelni ; Podręcznik do historii czynnikiem kształtowania tożsamości i międzykulturowej komunikacji ; Graffiti jako przejaw tożsamości zbiorowej polskich twórców graffiti.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto studentów uczelni rzeszowskich.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., ros.
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku ; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej) ; Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej ; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej ; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra ; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli ; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych ; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia ; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów ; Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii ; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej ; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia ; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej ; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW ; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela ; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli ; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia ; Postawy i wartości - zarys problematyki ; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna charakterystyka (problem do dyskusji) ; Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy ; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek ; Oczekiwania studentów kierunku pielęgniarstwo wobec nauczyciela zawodu ; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole ; Osoblyvosti profesiynoho stanovlennya vchytelya inozemnoi movy u protsesi kulturnykh zmin ; Mediakompetentnost kak nyeobhodimaya sostavnaya professionalnoi pídgotovki sovremennogo uchitelya ; Soderzhanie i formy media obrazovatelnoi dyeyatelnosti sovremennogo uchitelya ; Formuvannya imidzhu vchytelya yak zaporuka yoho uspikhu v maybutniy pedahohichniy diyalnosti ; Kul'tura movi vikladacha vishchoí shkoli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Świat norm a codzienność / pod red. Witolda Machury. - Poznań ; Opole : Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2010. - 181 s. : il., faks., wykr. ; 24 cm.
(Etyka w Mediach ; vol. 7)
Bibliogr. przy wybranych pracach.
Psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej ; Europejskie prawo i bezprawie na przykładzie reklamy wyrobów tytoniowych ; Wizerunek urzędnika administracji publicznej w mediach ; Agresja jako cecha języka polityków ; Obnażanie ciała pedagogicznego. Obraz nauczyciela w kinie polskim ; Ezo(teryczna) telewizja ; Telewizja Publiczna w Polsce w latach 2005-2009: między misją a polityką ; W poszukiwaniu idelanych wiadomości telewizyjnych ; Przykład nadużycia praw autorskich przez dziennik "Życie Warszawy" ; Połykać życie czy je degustować czyli rozważania nad współczesnym "mieć czy być".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria The Peculiarity of Man ; 4 (14))
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Tekst częśc. ros.,
Streszcz. ang. i pol. przy pracy ros.
Podstawowe cechy społeczeństwa informacyjnego w aspekcie funkcjonalno-pragmatycznej teorii doświadczenia ; Wspólny umysł ; Homo Europeicus (?) ; Człowiek i wiara ; Kontury ideologii ignorancji ; Dyskurs, wiedza, uprzedmiotowienie - człowiek w myśli filozoficznej Michela Foucaulta ; O uniwersalności wartości ; Współczesny system wartości społeczno-kulturowych a aksjologia Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej ; Podejmowanie decyzji w warunkach prawnego i prawniczego potopu informacyjnego ; Społeczeństwo zrównoważone w ujęciu japońskim ; O kondycji homo oeconomicus w rynkowym świecie ; Homo oeconophysicus ; O indywidualnych różnicach mężczyzn i kobiet w percepcji rzeczywistości i przetwarzania informacji ; Rodzina w wybranych tekstach kultury ; Bałkańskie trawestacje mitu pochodzenia ; Procesy manipulacji i sterowania społeczeństwem na przykładzie propagandy Polski Ludowej w pierwszych latach po II wojnie światowej ; Przekaz medialny jako oręż w wojnie asymetrycznej ; Znaczenie symulakrów w dyskursie informacyjnym ; Symulakry etniczne jako przejaw wirtualizacji społeczeństwa ; Bycie znanym w społeczeństwie oraz posiadanie przez społeczeństwo informacji jako czynniki bytu lub niebytu osoby historycznej (na przykładzie sylwetki Jana Baudoina de Courtenay) ; Wzajemne oddziaływanie wartości emocjonalno-etnicznych i racjonalno-logicznych w ludzkim obrazie świata ; Ponâtie sud'by v aspekte russkih i ukrainskih epitetnyh harakteristik ; Biotechnologia jako problem społeczeństwa informacyjnego na przykładzie koncepcji "końca człowieka" Francisca Fukuyamy ; Eugenika a transhumanizm. Nowe środki i stare cele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
I. KONTEKSTY KOMUNIKOWANIA WIZUALNEGO: O komunikacji wizualnej / Jan Nuckowski ; Akademia, akademizm i awangardy / Piotr Głowacki ; Czerwone zygzaki po przekątnej kartki, czyli o sposobach budowy przekazu w obrazie / Beata Bigaj-Zwonek ; Autorska metoda konstruowania przestrzeni wirtualnej umożliwiająca percepcję przestrzeni otwartej (pejzaż, tło, otoczenie) / Dariusz Grzybowicz ; Mediatektura - architektura i przestrzeń medialne / Magdalena Pińczyńska ; O funkcji fotografii / Aleksandra Anzel, Magdalena Pińczyńska ; Ikoniczność w komunikowaniu / Paweł Przywara ; Neuroestetyczne podejście do komunikacji ze sztuką / Katarzyna Kogut ; Filozoficzne aspekty komunikacji wizualnej / Maciej Ulita. II. KOMUNIKOWANIE WIZUALNE W PRAKTYCE: Mistrzowskie wdrażanie strategii / Wiktor Siegel ; Kontrowersyjne okładki, czyli jak kontekst zmienia sztukę w skandal / Sylwester Zimon ; Zaangażowana społecznie komunikacja wizualna. Analiza zagadnienia na przykładzie organizacji Amnesty International / Anna Dudzińska ; Identyfikacja wizualna w brandingu narodowym - przykład Księstwa Liechtensteinu / Sławomir Gawroński ; Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikowania wizualnego / Rafał Polak ; Komunikowanie wizualne w promocji regionów turystycznych województw małopolskiego i śląskiego / Aneta Pawłowska, Krzysztof Groń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96194 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej