Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Zieliński Janusz (pedagog)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Gromadzenie informacji
(1)
Kształcenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Nadprodukcja informacji
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stres szkolny
(1)
Studenci
(1)
Wartość
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 374-385.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. ANTOLOGICZNY KONTEKST PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Historia i eksploracja zjawiska przeciążenia informacyjnego ; 2. Neurobiologiczny kontekst przeciążenia informacyjnego człowieka ; 3. Pedagogiczny wymiar przeciążenia informacyjnego ; 4. Psychologiczne aspekty przeciążenia informacyjnego ; 5. Socjokulturowe przyczyny przeciążenia informacyjnego współczesnego człowieka ; Konkluzje ; R. II. EDUKACYJNY WYMIAR PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO: 1. Człowiek wobec wartości wiedzy i nauki w świecie informacyjnym ; 2. Sukces edukacyjny człowieka w przestrzeni przeciążenia informacyjnego ; 3. Poziom uzdolnień poznawczych człowieka a jego skłonności do przeciążenia informacyjnego ; 4. Człowiek zagrożony przeciążeniem informacyjnym wobec procesu kształcenia ; Konkluzje ; R. III. WYCHOWAWCZE CZYNNIKI RYZYKA ROZWOJU ZAGROŻENIA PRZECIĄŻENIEM INFORMACYJNYM: 1. Wychowanie w środowisku rodzinnym źródłem przeciążeń informacyjnych współczesnego człowieka ; 2. Umiejscowienie poczucia kontroli wyznacznikiem podatności człowieka na przeciążenia informacyjne ; 3. Socjodemograficzne czynniki skłonności człowieka do przeciążenia informacyjnego ; 4. Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na przeciążenie informacyjne ; Konkluzje ; R. IV. TEORETYCZNE PODSTAWY METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH: 1. Rozwiązywane problemy badawcze ; 2. Zastosowane techniki badawcze: Skala Edukacyjnego Przeciążenia Informacyjnego (SEPI) ; Wywiad standaryzowany ; Kwestionariusz do Badania Zaburzonych Relacji w Rodzinie (KBZRR) ; Skala Wartości (SW) ; Skala Ustosunkowań Interpersonalnych (SUI) ; Kwestionariusz do Pomiaru Poczucia Kontroli (KBPK) ; Test Matryc – Wersja Standard J.C. Ravena ; 3. Charakterystyka grupy osób objętych badaniem ; 4. Organizacja i przebieg badań własnych ; R. V. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Socjodemograficzne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich etapu edukacji ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wykształcenia ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich liczby rodzeństwa ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście nawyków wolnoczasowych ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście dziennego czasu pracy ich rodziców ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście struktury ich rodziny ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nawyków wolnoczasowych ; 2. Psychologiczne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich relacji w rodzinie ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście lokalizacji u nich poczucia kontroli ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich nastawienia do świata zewnętrznego ; 3. Edukacyjne problemy pracy: Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście wartościowania przez nich wiedzy i nauki ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu sukcesów edukacyjnych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich poziomu uzdolnień poznawczych ; Analiza zróżnicowania edukacyjnego przeciążenia informacyjnego wśród osób badanych w kontekście ich postawy wobec procesu kształcenia ; Wnioski z badań własnych ; Weryfikacja stawianych hipotez ; Postulaty do świata edukacyjnego naznaczonego przeciążeniem informacyjnym ; Projektowanie programu edukacyjnego: 1. Wprowadzenie ; 2. Adresaci programu ; 3. Główne cele programu ; 4. Oczekiwane efekty ; 5. Sposób realizacji programu edukacyjnego ; 6. Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami: A. Nauka współpracy i współdziałania ; B. Nauka planowania i organizowania działań ; C. Kształtowanie umiejętności kontrolowania działań ; D. Obiektywne ocenianie działań ; 7. Przykładowa prelekcja dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badaniami objęto osoby osadzone w zakładzie karnym w woj. podkarpackim oraz jako grupę porównawczą studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 169-177.
Streszcz. w jęz. ang.
PODMIOTOWE I PRZEDMIOTOWE DETERMINANTY SKUTECZNOŚCI ODDZIAŁYWAŃ: Lokalizacja poczucia kontroli a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne ; Rola systemu wartości w kształtowaniu się podatności na oddziaływania resocjalizacyjne ; Funkcjonowanie interpersonalne jednostki w kontekście jej podatności na wpływy resocjalizacyjne ; Wychowanie determinantem skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych ; Podstawy religijne i ich funkcja regulacyjna ; R. II WYBRANE ASPEKTY ZJAWISKA PRZESTĘPCZOŚCI: Podstawowe pojęcia związane z przestępczością ; Rozwój zachowań niezgodnych z kanonem społecznym ; Psychologiczne aspekty przestępczego wykolejenia ; Pogląd na temat społecznych determinantów przestępczych zachowań człowieka ; R. III METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: Problem pracy ; Zmienne i ich wskaźniki ; Dobór i charakterystyka technik badawczych ; Metody analizy statystycznej wyników ; Charakterystyka badanej grupy ; Organizacja badań ; R. IV. ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Analiza oddziaływań wychowawczych stosowanych w środowisku osób badanych: Wychowanie wobec praktyk religijnych ; Analiza sytemu wartości badanych osób ; Analiza lokalizacji poczucia kontroli badanych osób: Umiejscowienie poczucia kontroli a stosunek do praktyk religijnych ; Analiza wyników skali SUI ; Analiza podatności na oddziaływania resocjalizacyjne młodych przestępców ; PODSUMOWANIE: Umiejscowienie poczucia kontroli a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne ; Stosunek do otaczającego środowiska a podatność na oddziaływanie resocjalizacyjne ; System wartości a podatność na oddziaływanie resocjalizacyjne ; Spójność postaw religijnych a podatność na oddziaływania resocjalizacyjne. WERYFIKACJA HIPOTEZ BADAWCZYCH. WYNIKI I POSTULATY DLA PRAKTYKI RESOCJALIZACYJNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100527 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej