Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Zielecki Alojzy (1933- )
(6)
Maternicki Jerzy (1935- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Historia
(5)
Myślenie
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [142]-144.
I. GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PORADNIKA: 1. Cele publikacji ; 2. Struktura treści poradnika ; 3. Przeznaczenie poradnika ; II. CELE STUDIOWANIA DYDAKTYKI HISTORII: 1. Cele poznawcze dydaktyki i metodyki nauczania historii ; 2. Cele kształcące dydaktyki historii ; 3. Cele wychowawcze dydaktyki historii ; III. ORGANIZACJA PRACY STUDENTA: 1. Praca studenta ujęta w cykl organizacyjny ; 2. Synchronizacja pracy studenta ; 3. Zasady organizacji pracy umysłowej ; 4. Podstawowe środki w studiowaniu dydaktyki historii ; IV. SPOSOBY STUDIOWANIA DYDAKTYKI HISTORII: 1. Sposoby korzystania ze słownych środków komunikacji ; 2. Sporządzanie notatek ; 3. Praca z podręcznikiem metodyki historii ; 4. Opracowanie lektury metodycznej ; 5. Pisemne prace ćwiczeniowe z dydaktyki historii ; 6. Próbne prace badawcze studenta ; 7. Konstruowanie i udzielanie odpowiedzi ustnych ; V. PROGRAM METODYKI NAUCZANIA HISTORII ; VI. UCZESTNICTWO STUDENTA W ZAJĘCIACH PRAKTYCZNYCH: 1. Hospitacje lekcji historii ; 2. Lekcje próbne studenta historii ; 3. Przygotowanie pracy pozalekcyjnej ; 4. Zapoznanie się z pracą pozaszkolną młodzieży ; VIII. PRAKTYKI PEDAGOGICZNE: 1. Praktyki studentów w szkołach podstawowych ; 2. Praktyki studenckie w szkołach średnich ; VIII. ANEKSY: 1. Program dydaktyki wiedzy obywatelskiej i propedeutyki nauki i społeczeństwie ; 2. Wykaz literatury do dydaktyki wiedzy obywatelskiej i propedeutyki nauki o społeczeństwie ; 3. Protokół z lekcji historii ; 4. Notatka z hospitacji lekcji historii ; 5. Konspekt lekcji historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Ogólne założenia poradnika ; Cele studiowania dydaktyki nauk społecznych ; Organizacja pracy studenta ; Sposoby studiowania nauk społecznych ; Program metodyki nauczania przedmiotów społecznych ; Uczestnictwo studenta w zajęciach praktycznych ; Praktyki pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [274]- 278.
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA I PROBLEMY PUBLIKACJI: Zarys problematyki badawczej ; Ustalenie terminologii ; ORGANIZACJA BADAŃ NAD UKŁADEM I STRUKTURĄ HISTORII NAUCZANEJ W SZKOLE ORAZ MYŚLENIEM HISTORYCZNYM UCZNIÓW: Badania wstępne ; Ustalenie metodą grafów systemu materiału historycznego w szkole ponadpodstawowej i średniej ; Metody i narzędzia zastosowane w badaniach procesu myślenia historycznego uczniów ; Organizacja i przebieg badań ; UCZENIE SIĘ HISTORII: Główne kierunki psychologii uczenia się ; Uczenie się jako proces ; Warunki uczenia się ; Uczenie się jako działanie ukierunkowane ; Uczenie się jako rozwiązywanie problemów ; Uczenie się jako odbiór i przetwarzanie informacji ; STRUKTURA WIADOMOŚCI A MYŚLENIE: Układ i struktura wiadomości ; Badania nad układem i strukturą wiadomości historycznych jako przedmiot nauczania szkolnego ; Struktura historii nauczonej w szkole wyrażona grfem ; Struktura uczenia się historii ; PROCESY MYŚLENIA W UCZENIU SIĘ HISTORII: Proces myślenia ; Rodzaje myślenia, myślenie historyczne ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale spostrzeżeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale wyobrażeniowym ; Myślenie rozwijane na historycznym materiale pojęciowym ; KIEROWANIE PROCESEM MYŚLENIA: Tworzenie racjonalnych warunków uczenia się historii ; Samodzielne kierowanie myśleniem historycznym w uczeniu się ; Teza główna w świetle badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera zbiór rozpraw i artykułów prezentowane na sesji naukowej zorganizowanej w Rzeszowie 16-18 września 1985 r.
Bibliogr. s. 238-[239].
I. ŚWIADOMOŚĆ HISTORYCZNO-DYDAKTYCZNA NAUCZYCIELA HISTORII A WARSZTAT JEGO PRACY: Kultura historyczna i dydaktyczno-historyczna nauczycieli historii ; System środków nauczania historii ; II. WARSZTAT PRACY POLSKIEGO NAUCZYCIELA HISTORII: Warsztat pracy nauczyciela historii, stan aktualny i potrzeby ; Zmodernizowane programy nauczania historii a warsztat pracy nauczyciela ; Dydaktyczny warsztat pracy nauczyciela historii ; Literatura pamiętnikarska jako element warsztatu pracy nauczyciela historii ; III. WARUNKI NAUCZANIA HISTORII ZA GRANICĄ: Warsztat pracy nauczyciela historii za granicą ; IV. HISTORIA REGIONALNA A WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELA HISTORII: Polska południowo-wschodnia w badaniach historycznych ; Stan i potrzeby w zakresie rozwoju teoretycznej refleksji nad historią regionalną ; Problemy ruchu izb pamięci narodowej ; V. DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY NAUCZYCIELA HISTORII: Rola pracowni metodyki nauczania historii w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli ; Wdrażanie studentów historii do posługiwania się technicznymi środkami nauczania ; Praca nauczyciela historii nad wzbogacaniem pracowni historycznej ; Ku racjonalizacji własnego warsztatu pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.377-379.
1. Po co i jak studiować dydaktykę historii. 2. Historia i teoria jej upowszechniania. 3. Proces szkolnej edukacji historycznej. 3. Środki edukacji historycznej. 4. Nauczyciel historii i jego warsztat pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90074 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera materiały ogólnopolskiej konferencji naukowej "Cele i treści kształcenia historycznego w perspektywie reformy szkolnej", która odbyła się w Krakowie w dniach 21-23 września 1992 r.
Edukacja historyczna - refleksje socjologa ; Próba nowego spojrzenia na cele kształcenia historycznego ; W sprawie operacjonalizacji celów kształcenia historycznego ; Cele historycznego kształcenia w świetle praktyki szkolnej ; Nauczanie-uczenie się historii czynnikiem rozwojowym ucznia ; Modernizacja szkolnej edukacji historycznej w Republice Federalnej Niemiec ; Miejsce i rola historii regionalnej (lokalnej) w edukacji historycznej młodzieży ; Nauczanie historii a przełamywanie stereotypów ; Nauczanie historii a przełamywanie stereotypowych cech narodowych (na przykładzie Śląska Opolskiego) ; Nowe założenia i plany nauczycielskich studiów historycznych ; Omówienie dyskusji konferencyjnej ; Uchwała Ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyków Historii w sprawie aktualnej sytuacji w nauczaniu historii oraz projektowanych zmian w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100806 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej