Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(6)
Barłóg Krystyna
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Strzecha Janusz
(1)
Tomińska-Conte Edyta (1968- )
(1)
Wygoda Jerzy (1936- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
Temat
Młodzież niedosłysząca
(2)
Nauczyciele
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Głusi
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język migowy polski
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osobowość
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zdolności
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Podkarpacie Północne
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-[179].
Streszcz. w jęz. ang.
Odpowiedzialność w ujęciu teoretycznym i jej pedagogiczne implikacje ; Poczucie odpowiedzialności a niepełnosprawność człowieka ; Poczucie odpowiedzialności młodzieży w badaniach własnych ; Odpowiedzialność, jej rozumienie i poczucie w świetle wyników badań własnych ; Wybrane czynniki osobowościowe i ich znaczenie w kształtowaniu się poczucia odpowiedzialności młodzieży ; Poczucie odpowiedzialności w kontekście wybranych czynników edukacyjnych i rodzinnych ; Wspólne i swoiste czynniki psychospołeczne mające związek z poczuciem odpowiedzialności młodzieży słyszącej i z uszkodzonym narządem słuchu. Uogólnienie końcowe ; Zadania wychowania do odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-[194].
I. Integracja psychospołeczna osób niepełnosprawnych w kontekście podmiotowości człowieka ; II. Wada słuchu w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym i medycznym ; III. Funkcjonowanie osób z wadą słuchu w środowisku społecznym - wybrane problemy ; IV. Założenia metodologiczne badania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; V. Indywidualne determinanty postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VI. Edukacyjne uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VII. Środowiskowe uwarunkowania postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej ; VIII. Kierunek postaw osób z wadą słuchu wobec wybranych aspektów własnej integracji psychospołecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-[153].
I. SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE W ODNIESIENIU DO EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ: Edukacja włączająca - jej cele i praktyczne rozwiązania w polskim systemie oświaty, Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych, Udział uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkolnictwie ogólnodostępnym ; II. POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA: Prawne podstawy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Podstawowe założenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej ; III. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADANIA DOŚWIADCZEŃ I OPINII NAUCZYCIELI W ZAKRESIE ICH PRZYGOTOWANIA DO REALIZACJI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH: Problematyka badawcza, Opis próby badanych nauczycieli ; IV. DOŚWIADCZENIA I OPINIE NAUCZYCIELI NA TEMAT REALIZACJI ZAŁOŻEŃ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ: Kompetencje badanych nauczycieli do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Gotowość środowiska edukacyjnego podkarpackich placówek oświatowych do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów dostrzegane przez nauczycieli południowo-wschodniej Polski, Sieci wsparcia społecznego w realizacji zadań wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli ; WNIOSKI I UOGÓLNIENIA. IMPLIKACJE PRAKTYCZNE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 104. Indeksy.
Manualne metody komunikacji osób z wadą słuchu. Zarys problematyki ; Oznaczenia graficzne użyte w słowniku ; Liczebniki główne ; Liczebniki porządkowe ; Liczby ułamkowe (przykłady) ; Słownik matematyczny języka migowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94571 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
Wstęp. Uwarunkowania historyczno-polityczne aktualnych rozwiązań systemowych w zakresie wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu w wybranych krajach Europy ; AKTUALNE ROZWIĄZANIA W DIAGNOSTYCE I WSPARCIU WCZESNOROZWOJOWYM DZIECKA Z WADĄ SŁUCHU: Typy wsparcia wczesnorozwojowego dla dzieci z wadą słuchu i ich rodzin w wielojęzykowej i wielokulturowej Szwajcarii. Przykład kantonów romańskich ; Wczesne wsparcie bilingwalne: aktualne trendy w Niemczech ; Współczesne rozwiązania w diagnostyce i wsparcie oferowane dziecku z wadą słuchu na Słowacji ; System wczesnej diagnozy i interwencji terapeutycznej w Polsce ; Kontekst społeczno-polityczny problemu głuchoty we Francji ; EDUKACJA OSÓB Z WADĄ SŁUCHU W WYBRANYCH KRAJACH EUROPEJSKICH: System szkolnictwa ogólnodostępnego ze specjalnym wsparciem dla dzieci głuchych i niedosłyszących. Perspektywa szwajcarska na przykładzie kantonu genewskiego ; Edukacja bilingwalna dzieci z uszkodzonym słuchem w Niemczech ; Kształcenie uczniów z wadą słuchu na Słowacji ; Polskie rozwiązania systemowe w kształceniu dzieci i młodzieży z wadą słuchu ; Socjalizacja językowa dzieci niesłyszących w szkołach francuskich ; WYBRANE PROBLEMY WSPARCIA WCZESNOROZWOJOWEGO I EDUKACJI DZIECI I MŁODZIEŻY Z WADĄ SŁUCHU - PORÓWNANIE I PERSPEKTYWY BADAŃ: Analiza porównawcza wybranych rozwiązań europejskich w zakresie wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu ; Wnioski oraz perspektywy badawcze dotyczące systemu wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104706 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej