Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Woynarowska Barbara
(4)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Contento Isobel R
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Siara Olga
(1)
Szczepański Wojciech (pediatra)
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Edukacja zdrowotna
(2)
Odżywianie
(2)
Astma oskrzelowa
(1)
Białaczka
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Choroby układu pokarmowego
(1)
Cukrzyca
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Głuchota
(1)
HIV
(1)
Hemofilia
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nowotwór
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość
(1)
Otyłość
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pokwitanie
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczenie się
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wzrost
(1)
Wątroba
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Turnera
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [379]-393. Indeksy.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce. CZ. I. WYCHOWANEK, UCZEŃ. ROZWÓJ, ZDROWIE I POTRZEBY BIOLOGICZNE W RÓŻNYCH OKRESACH ŻYCIA. Rozdz. 1. Rozwój biologiczny człowieka: Rozwój osobniczy człowieka ; Rozwój fizyczny człowieka ; Rozwój motoryczny ; Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspakajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia ; Rozwój seksualny. Rozdz. 2. Wybrane układy i funkcje organizmu czlowieka ważne dla procesów uczenia się: Układ nerwowy ; Układ wzrokowy i słuchowy ; Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się ; Fizjologiczne podłoże emocji ; Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się ; Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej. Rozdz. 3. Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania: Żywienie ; Aktywność fizyczna ; Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku ; Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi. Rozdz. 4. Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży: Związki między zdrowiem a edukacją ; Zdrowie i czynniki je warunkujące ; Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży ; Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im ; Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych ; Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami. CZ. II. NAUCZYCIEL/WYCHOWAWCA - OCHRONA I PROMOCJA JEGO ZDROWIA: Charakterystyka społeczno-demograficzna nauczycieli ; Obciążenia zawodowe nauczycieli i ich skutki zdrowotne ; Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im ; Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. CZ. III. ŚRODOWISKO I ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY: Środowisko szkoły i jego wymiary ; Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły ; Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły ; Szkoła promująca zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-612 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94924 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 465-[496]. Indeksy.
1. PODSTAWY TEORETYCZNE I METODYCZNE EDUKACJI ZDROWOTNEJ: Zdrowie - podstawowe pojęcie w edukacji zdrowotnej ; Czynniki warunkujące zdrowie ; Dbałość ludzi o zdrowie ; Terminologia, cele i koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej ; Edukacja zdrowotna w terapii, profilaktyce chorób i innych problemów zdrowotnych oraz w promocji zdrowia ; Teorie i modele wykorzystywane w edukacji zdrowotnej ; Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej ; Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną ; Metodyka edukacji zdrowotnej ; Technologie informacyjne w edukacji zdrowotnej ; Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach. 2. WYBRANE OBSZARY TEMATYCZNE W EDUKACJI ZDROWOTNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Okres dzieciństwa i dorastania w kontekście potrzeb i realizacji edukacji zdrowotnej ; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi ; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną ; Edukacja do dbałości o ciało ; Edukacja do zdrowia psychicznego ; Edukacja żywieniowa ; Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej ; Edukacja do bezpieczeństwa ; Edukacja do zdrowia seksualnego ; Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym ; Edukacja do bycia aktywnym pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-104983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Bibliogr. i webogr. przy rozdz.
I. DZIECI I MŁODZIEŻ Z CHOROBAMI PRZEWLEKŁYMI W SZKOLE - ZAGADNIENIA OGÓLNE: Wpływ chorób przewlekłych na rozwój, zachowania i sytuację szkolną dzieci i młodzieży ; Opieka zdrowotna nad uczniami z chorobami przewlekłymi w szkole. II. WYBRANE CHOROBY PRZEWLEKŁE U UCZNIÓW: Astma oskrzelowa ; Białaczka i inne choroby nowotworowe ; Cukrzyca ; Fenyloketonuria ; Hemofilia ; Mózgowe porażenie dziecięce ; Mukowiscydoza ; Niedobór wysokości ciała ; Niedosłuch ; Otyłość ; Padaczka ; Zakażenie HIV ; Choroby układu sercowo-naczyniowego ; Choroby układu oddechowego ; Przewlekłe choroby przewodu pokarmowego i wątroby ; Wybrane zaburzenia psychiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska. - Wyd. 2 - 2 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2013. - 608 s. : il., portr., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [564]-588 i przy rozdz. Indeksy.
I. EDUKACJA ZDROWOTNA - PODSTAWY TEORETYCZNE I METODYCZNE: Zdrowie ; Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie ; Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce ; Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej ; Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia ; Metodyka edukacji zdrowotnej ; Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej ; Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach ; II. WYBRANE ZAGADNIENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM: Dbałość o ciało ; Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna ; Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom ; Seksualność - wybrane zagadnienia ; Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia ; Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych ; Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-59113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia, a także dla edukatorów żywieniowych.
I. POŁĄCZENIE BADAŃ, TEORII I PRAKTYKI: PODSTAWY: Edukacja żywieniowa: ważna, ciekawa i niezbędna w dzisiejszym skomplikowanym świecie ; Determinanty wyborów pokarmowych i zmian sposobu żywienia: implikacje dla edukacji żywieniowej ; Przegląd zagadnień dotyczących edukacji żywieniowej: pomoc w zdobyciu motywacji, umiejętności i wsparcia dla zmian zachowania ; Zwiększanie świadomości oraz wzmacnianie upodmiotowienia i motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działalnia ; Ułatwianie uzyskania zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działania ; Promowanie wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania ; II. WYKORZYSTANIE BADAŃ I TEORII W PRAKTYCE: PROCEDURA PROJEKTOWANIA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ OSADZONEJ W TEORII - KROK PO KROKU: Decyzja o wyborze docelowej zmiany zachowania na podstawie oceny problemów i zachowań uczestników ; Eksploracja determinant zmiany zachowania stanowiącej cel interwencji ; Selekcja teorii i wyjaśnienie filozofii interwencji ; Identyfikacja celów - przełożenie teorii behawioralnej na cele edukacyjne ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na wzmacnianie motywacji do zmiany zachowania i podjęcia działań ; Generowanie planów edukacyjnych - nacisk na rozwijanie zdolności do zmiany zachowania i podjęcia działalń ; Nakreślenie planu ewaluacji ; Wykorzystanie procedury DESIGN do promowania wsparcia środowiskowego dla zmiany zachowania i podjęcia działań ; III. BADANIA I TEORIA W DZIAŁANIU: REALIZACJA EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ W PRAKTYCE: Skuteczna realizacja edukacji żywieniowej ; Środki dydaktyczne i inne kanały dla edukacji żywieniowej ; Praca z osobami w różnym wieku, z różnych kultur i o różnym poziomie alfabetyzmu ; Edukatorzy żywieniowi jako agenci zmiany w środowisku.
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy w Polsce podręcznik edukacji żywieniowej. Książka Isobel Contento to kompendium wiedzy o tym, jak projektować, realizować i oceniać skuteczność programów i interwencji edukacyjnych związanych z zachowaniami żywieniowymi. W podręczniku omówiono: • najważniejsze teorie wykorzystywane w edukacji żywieniowej wraz z przykładami zastosowania wiedzy w praktyce; • procedurę ułatwiającą studentom i praktykom projektowanie skutecznej edukacji żywieniowej, przełożenie teorii na strategie, cele edukacyjne i praktykę oraz opracowanie planu edukacyjnego; • zagadnienia dotyczące realizacji edukacji żywieniowej w różnych grupach: wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, osób o niskim poziomie alfabetyzmu i osób z różnych grup kulturowych. „Edukacja żywieniowa” to książka przeznaczona dla studentów różnych poziomów studiów przed- i podyplomowych w zakresie żywienia. Może być przydatna także dla pracujących edukatorów żywieniowych i menedżerów jako źródło wszechstronnych informacji do planowania i realizacji skutecznych programów edukacji żywieniowej skierowanych do różnych grup odbiorców. Na całym świecie obserwujemy zwiększanie się częstości występowania chorób dietozależnych, w tym otyłości, oraz nadal istniejące w niektórych krajach niedożywienie. Edukacja żywieniowa jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Na szczęście w szkołach, miejscach pracy i społecznościach docenia się znaczenie tej edukacji dla zmniejszania ryzyka wystąpienia tych problemów zdrowotnych. Oznacza to, że edukatorzy żywieniowi mają obecnie możliwości dokonywania rzeczywistych zmian we współczesnym świecie. [Wydaw. Naukowe PWN, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-108824 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej