Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Autor
Hald Joanna
(2)
Witkowska Monika
(2)
Witkowska Monika (1966- )
(2)
Bazylko Arkadiusz
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Czop Robert (1968- )
(1)
Czyżewska Alina (1980- )
(1)
Domańska Aleksandra (1989- )
(1)
Frey-Witkowski Leszek (1949- )
(1)
Głowacki Piotr (1980- )
(1)
Hamelusz Kamil
(1)
Herman Maja (psychiatrka)
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaczmarek-Templin Berenika
(1)
Klonowska Monika (psycholog)
(1)
Konieczna Aleksandra (1965- )
(1)
Koroniewska Joanna (1978- )
(1)
Korwin-Piotrowska Karolina (1971- )
(1)
Kwiatkowska-Cylke Marta
(1)
Lit Zuzanna (1994- )
(1)
Lubasz Dominik
(1)
Malajkat Wojciech (1963- )
(1)
Mochnaczewska Anna
(1)
Morawska Monika
(1)
Namysłowska Monika
(1)
Nieradkiewicz Marta (1983 - )
(1)
Ogrodzińska-Miłoszewska Marta
(1)
Paliga Anna (1997- )
(1)
Pękalski Zdzisław (1941- )
(1)
Rosati Weronika (1984- )
(1)
Susałko Monika
(1)
Urbaniak Monika (ilustrator)
(1)
Volny Patrycja (1988- )
(1)
Witkowska-Nowakowska Katarzyna
(1)
Witkowska-Panas Agata
(1)
Witkowski Piotr (1988- )
(1)
Wolańska Wiktoria (1993- )
(1)
Zawadzka Natalia (prawnik)
(1)
Łuczak-Tarka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Alpiniści
(2)
Witkowska, Monika (1966- )
(2)
Aktorzy
(1)
Alpinizm
(1)
Dzieci
(1)
Góry
(1)
Kobieta
(1)
Me Too (ruch społeczny)
(1)
Mobbing
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Podróże
(1)
Podróżnicy
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Przyjaźń
(1)
Studenci
(1)
Szkoły filmowe
(1)
Szkoły teatralne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Dania
(2)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Himalaje (góry)
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Lhotse (góra)
(1)
Mount Everest (góra)
(1)
Polska
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poezja polska
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Przewodniki turystyczne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Relacja z podróży
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Góry z duszą / Monika Witkowska ; National Geographic. - Warszawa : Burda NG Polska, copyright 2015. - 388, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
Na okładce i grzbiecie podtytuł: Kilimandżaro, Mont Blanc, Ararat, Rysy, Aconcagua, Großglockner, Kala Pattar, Lobuche East.
Góra to nie tylko czekający na zdobycie szczyt, ale cała otoczka - ludzie którzy żyją na jej stokach, przyroda, legendy tłumaczące jej nazwę, fascynujące historie pierwszych zdobywców oraz wiele interesujących historii stanowiących "duszę góry". Właśnie owej "duszy" poświęcona jest książka - owszem, podpowiada jak opisywane góry zdobyć (na większości z nich nie jest wymagane doświadczenie wspinaczkowe), ale nawet jeśli nie mamy takich ambicji, mało tego - wcale nie jesteśmy górskimi turystami, i tak pełne ciekawostek opowieści zapewne szybko nas "wciągną". W tym tomie dowiemy się m.in.: - skąd się wzięła w lodowcu Mont Blanc szkatułka z kamieniami szlachetnymi i dlaczego wspinacze boją się Rolling Stones? - jak to jest na Araracie z poszukiwaniami rzekomo osiadłej tam Arki Noego i o co chodzi w legendzie z siostrami? - kto i od kogo dostał Kilimandżaro w prezencie urodzinowym i na czym polega pole-pole? - kim są lodowi pokutnicy na stokach Aconcaguy i skąd się pod szczytem wzięła mumia w papuzich piórach? - gdzie na Rysach zobaczyć stopy Lenina, ile wierzchołków ma szczyt i czym podpadła niedźwiedzica Magda? - jak świętowano pierwsze zdobycie Grossglocknera i jak wygląda życie świstaków? - gdzie na trasie do bazy pod Mt Everestem zobaczyć yeti, co oznaczają chorągiewki na Kala Pattar i jak zdobyć Lobuche East - jeden z najłatwiejszych himalajskich sześciotysięczników? [Burda NG Polska, 2015]
Drodzy czytelnicy, czyli prolog ; Moja Górska droga, czyli sama o sobie ; Fenomen gór w opinii znanych wspinaczy ; Co i jak, czyli instrukcja obsługi niniejszej książki ; Jambo Kiki! - Kilimandżaro (Tanzania) ; Biała Góra - Mont Blanc (Francja) ; Na tropach arki - Ararat (Turcja) ; Dwie twarze jednej góry - Rysy (Polska, Słowacja) ; Kamienny strażnik - Aconcagua (Argentyna) ; Komu bije dzwon? - Großglockner (Austria) ; Z widokiem na Everest - Kala Pattar (Nepal), Lobuche East (Nepal) ; Plecak, a w nim... czyli co zabrać w góry? ; Choroba (wysoko)górska - cichy zabójca ; Górski słowniczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lhotse : lodowa siostra Everestu / Monika Witkowska. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 376 stron : fotografie kolorowe ; 22 cm.
(Bezdroża - Helion)
Lhotse (8516 m n.p.m.), czwarta góra świata, to trzeci ośmiotysięcznik zdobyty przez Monikę Witkowską. Stanęła na nim 16 maja 2019 roku. Książka, która trzymasz w ręku, stanowi relację z tej wyprawy, złożoną z opowieści o wspinaczce, o spotkanych ludziach, o chwilach szczęścia, ale także o prawdziwych dramatach. Sporo wątków dotyczy Mount Everestu - wszak obie góry wznoszą się dosłownie po sąsiedzku i żeby wejsc na ich szczyty, trzeba pokonać drogę, która w trzech czwartych, łącznie z obozami, jest wspólna. Z KSIĄŻKI DOWIECIE SIĘ TAKŻE: dlaczego Lhotse jest górą trudniejszą od Everestu, jacy są w bezpośrednich relacjach słynni wspinacze (m.in. Ali Sadpara czy Nirmal "Nims" Purja), jaka jest historia zdobywania Lhotse i kim byli Polacy,którzy na tej górze zginęli, jak przebiegało pierwsze zimowe wejście na Lhotse (wywiad z Krzysztofem Wielickim), kto wyznacza drogę przez icefall i montuje osławione drabinki, co się stało z dłonię yeti z klasztoru w Pangboche , jaka jest historia psa, do którego prawdopodobnie należy rekord wysokości pośród czworonogów, jak w praktyce wygląda akcja ściągania śmieci ze stoków Everestu i Lhotse, jaki związek z górami ma Viagra i o czym warto wiedzieć z punktu widzenia medycyny wysokogórskiej jakie angielskie słówka warto znać, jeśli się planuje wysokogórską wyprawę. [Helion, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [541]-568. Indeks.
Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki: "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złożoności badawczej ; Zyski symboliczne i profity duchowe, czyli projekcje celów badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? Jakie są jego przyczyny? ; O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna. Cz. I. PEDAGOGIKA MIĘDZY TROPAMI KULTURY (PROBLEMY METODOLOGICZNE). Rozdz. I. Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice: W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację (R. Nycz) ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności edukacji w pedagogice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowskim, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej. Rozdz. II. Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskiwaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące): Ontologika pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncepcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu). Zysk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pożytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury. Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski): Dzikość jako kategoria dla pedagogiki, Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury, Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania? ; Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego: Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłowej, Wampir i Cień człowieka, Wampir jako osobowość prześladowcza, Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów, Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami, Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistomologicznej integralności. Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy możliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki. Rozdz. III. Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe): Jaka kultura? (L. Witkowski). Jaki paradygmat? (B. Śliwerski). Jakie (tropy) pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność", "mikroantropologia psychoanalityczna"(D. Danek) i humanizm przyszłości. Kierunki przemian metodologii a pedagogika z kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O "dyskretnych" i "przekornych" pedagogiach (Z. Kwieciński). Nośność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa). Rozdz. IV. Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty): Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel). Rozdz. V. O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki): Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości. Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia. Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między "Skrywającą ziemią" i "Otwartym świata" (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i przeczucie skoku. Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman). Status poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice). Cz. II. PRÓBY PEDAGOGICZNEGO MYŚLENIA WOBEC OPORU JĘZYKA. TEKST KULTUROWY MIĘDZY OPOREM A TWÓRCZOŚCIĄ (METODA VERSUS ZYSK SYMBOLICZNY). Rozdz. VI. Metodyczny eklektyzm - awangrada (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki?: Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów, czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategią Beethovena ; Rozrywanie dyskursywnej (mega)narracji: "rumowiska" kultury (W. Benjamin) i "wieczną" wartość "śmietnika" (T. Kantor) dla pedagogiki. Rozdz. VII. Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice: Kompilacja tekstów: grabież, przemyślne pasożytnictwo intertekstualna współpraca? ; Myślące siebie myślenie, czyli zyski z para-doksa-lności eseju ; Konstruowanie oboczności, czyli esej jako mimikra trybu percepcji ; Esej jako "raz wydarzająca się metodologia" ; Esej jako kategoria podejrzana i podejrzliwa w pedagogice ; Esej w roli re-kreacji ; Twórcze napięcie między para i doksa, czyli miejsce eseju między siłami konserwatywnymi i konserwującymi ; Eseistyczny opór, czyli "sytuacja wielokrotnego nieustabilizowania" ; Esej: odzyskanie "dawno utraconego świata" czy przebudzenie "monstrum"? Rozdz. VIII. Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury: Kolaż języków humanistyki. O zwiększeniu "przepustowości" tekstów kultury (dla) pedagogiki ; Twórczość między typografią a oralnością. Myślenie mimo oporu języka ; Kolaż jako poznawcza kreacja "dla wszystkich zmysłów" (A. Rimbaud) ; Kolaż kontekstów dla pedagogiki (z wnętrza) kultury ; Filozofia (twórczego) przypadku. O znaczącym miejscu granicy w kolażu ; Kolaż kulturowy wobec archiwum pedagogiki ; Kolaż (dla) pedagogiki. Szkoła szycia między twórczym oporem a użytkową refleksją ; Eklektyzm między pejzażem wewnętrznym a kolażem pedagogicznym. Rozdz. IX. Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza. Dyskurs(y) kultury a pedagogika czytania ; Kultura teorii literatury (R. Nycz, M.P. Markowski) a dyskursy możliwe pedagogiki ; Oblicza prawdy powieściowej: poznanie - mądrość - dialogiczność: Status dyskursywny fikcji a funkcje poznawcze powieści, Poznanie (w) powieści (Z. Mirosek) i jej mądrość niepewności (M. Kundera), Poznanie polifoniczne (M. Bachtin) jako opór wobec dyskursywnej przemocy. Rozdz. X. Rozumienie wobec interpretacji. Metodologia czytania między hermeneutyką a pedagogiczną heurystyką: Dialektyczna czy dialogiczna hermeneutyka? ; Perspektywa epistemologiczna i epistemiczna czytania (M. Siemek). Rozumienie a poznanie ; Profilowanie pojęć a profilowanie sensu interpretacji ; Teoria, interpretacja i (pedagogiczna) wiedza ; Spór autorów, opór tekstu, upór czytelnika i napór (nad)interpretacji. Rozdz. XI. Osobliwości pedagogicznego czytania kultury. Warianty (akty) dyskursywne i zdarzenia metodologiczne: Janusowa brama literatury. Odczytanie wpisanego w kulturę, czyli poszukiwanie i przeszukiwanie inności ; Literatura jako interfejs dla dyskursów pedagogiki. Prze-kładanie granic kultury ; Akty versus zdarzenia, czyli czytanie poszukujące i przeszukujące ; Między symptomem a rozumieniem: Doczytanie nienapisanego a wpisanego w tekst, czyli czytanie symptomów i lektura symptomalna, Niedoczytanie napisanego, czyli czytanie bez (totalnego) zrozumienia ; Dialektyki czytania: Czytanie aptekarskie versus czytanie prze-skokowe, Czytanie odpowiedzialne versus czytanie amoralne, Czytanie pod-dane versus czytanie oporowe, Czytanie od-dane versus czytanie niewierne, Czytanie nie-uprzedzone versus od-czytywanie, Czytanie zamieszkałe versus czytanie gościnne ; Poławianie pereł, czyli idiosynkratyczne poznanie na wyspach pragnienia ; Utwory wampiryczne i dyskurs wampiryczny ; Zbłąkany opór czy twórcze zboczenie? O czytaniu i pisaniu kobiet, czyli samica tropi ślady wspólnika ; Miejsce refleksji pedagogicznej między idiografizmem a idiomodyficznością (przeżycie, przebudzenie, przemiana) ; Pożytki z literatury. Zysk symboliczny między aktami a zdarzeniami czytania. Rozdz. XII. Światłocienie na wyspach oporu, czyli kreatywny potencjał buntu w przestrzeni edukacji (z ilustracjami literackimi w tle): Szkoła jako instytucja (opornego) przejścia ; Opór przeciw "termitom redukcji" (M. Kundera) i "bakcylom dżumy" (A. Camus) ; "Mądrość powieści" jako perspektywa (nowej) dydaktyki przeciw "cichemu końcowi" "człowieka, który utracił potrzebę poezji" ; Inicjalne rytuały oporu przeciw "zawieszeniu i wyłączeniu" w prozie H. Hessego ; Szkoła (bez) Cienia oporu - dalszy kształcący przykład H. Hessego ; Opór (wobec) ciała ; Opór przed życiem, czyli psychoanaliza pewnego stepowego wilka ; Męski opór przed ciałem matki i kobiece poszukiwanie "czarnego lądu" (L. Irigaray) w Cieniu patriarchatu ; Kreatywność jako opór przeciw postawie "niezróżnicowanego reprezentanta tłumu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92776 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dania / Monika Witkowska, Joanna Hald. - Warszawa : Wiedza i Życie, 2005. - 320 s. : fot. kolor., mapy, rys. ; 22 cm.
(Przewodniki Wiedzy i Życia)
Indeks.
I. WPROWADZENIE: 1. Dania na mapie; 2. Panorama Danii; 3. Rok w Danii; 4. Historia Danii; II. KOPENHAGA KROK PO KROKU: 1. Rzut oka na Kopenhagę; 2. Północna Kopenhaga; 3. Centralna Kopenhaga; 4. Południowa Kopenhaga; 5. Poza Centrum; 6. Zakupy w Kopenhadze; 7. Rozrywki w Kopenhadze; 8. Plan miasta; III. DANIA REGION PO REGIONIE: 1. Rzut oka na Danię; 2. Północno-zachodnia Dania; 3. Południowa Zelandia i Wyspy; 4. Fionia; 5. Południowa i Środkowa Jutlandia; 6. Bornholm; 7. Grenlandia i Wyspy Owcze; IV. INFORMACJE TURYSTYCZNE: 1. Gdzie się zatrzymać; 2. Gdzie zjeść; 3. Zakupy w Danii; 4. Rozrywki w Danii; 5. Sport i wypoczynek; V. INFORMACJE PRAKTYCZNE: 1. Informacje podstawowe; 2. Podróżowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-913(48) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dania / Monika Witkowska, Joanna Hald. - Warszawa : Wiedza i Życie, 2005. - 320 s. : fot. kolor., il. (gł. kolor.), mapy kolor ; 23 cm.
(Przewodniki Wiedzy i Życia)
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzeum Rzeczy Jasnomagicznych / Agata Witkowska-Panas ; ilustracje Monika Urbaniak. - [Miejsca wydania : Witkowska-Panas Agata], copyright 2021. - 34 strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
Zapowiadał się zwyczajny, spokojny dzień. Za oknem padał deszcz, a w kuchni pachniało ciastem. Jednak w pokoju dzieci ktoś zgubił serce... Czworo małych przyjaciół wyrusza w niesamowitą i pełną przygód podróż. Czy uda im się odnaleźć zgubę? Czym tak naprawdę jest stara szafa? Czy krewetka może mieć nazwisko? To wspaniała, pięknie zilustrowana książka dla dzieci i dorosłych, gdzie oprócz piasku tropikalnych plaż czy cienia dżungli, czytelnik odnajdzie radość, ciekawość świata i potęgę przyjaźni. Inspirująca opowieść o odwadze, determinacji w pokonywaniu przeszkód i... zaufaniu do własnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [319]-330.
R. 1. Zagadnienia wprowadzające, zakres zastosowania i podstawowe pojęcia ; R. 2. Zasady przetwarzania danych osobowych ; R. 3. Przesłanki legalizacyjne przetwarzania danych osobowych ; R. 4. Prawa podmiotów danych ; R. 5. Nowe obowiązki administratorów ; R. 6. Powierzenie przetwarzania i współadministrowanie ; R. 7. Przekazywanie danych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych ; R. 8. Inspektor ochrony danych osobowych ; R. 9. Kodeksy postępowania i certyfikacja ; R. 10. Organ nadzorczy i postępowanie kontrolne ; R. 11. Środki ochrony prawnej, odpowiedzialność i sankcje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106369 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy wiedzieli. Wszyscy milczeli. Coś wreszcie pękło „Pani, jak na kobietę, to nawet nie jest głupia!”. „Szkoda, że tych tłustych nóg nie możesz sobie obciąć”. „To dzięki jej nieuctwu będziemy wszyscy tu stać do rana”. „No proszę, stoi gówno i płacze”. Brzmi znajomo? W marcu 2021 roku Anna Paliga jako pierwsza odważyła się napisać o przemocy w łódzkiej filmówce. Bardzo szybko dołączyły do niej inne osoby, opisując własne doświadczenia: absolwenci szkół filmowych i teatralnych, znani aktorzy. Mobbing, przemoc fizyczna i psychiczna, molestowanie mogą dotknąć każdego z nas. Bez względu na to, czy pracujemy w sklepie spożywczym, zagranicznej korporacji czy redakcji poczytnego pisma. Nie są problemem wyłącznie szkół artystycznych. Ale dzięki znanym osobom łatwiej zmienić rzeczywistość. To właśnie wybitne aktorki dały siłę ruchowi #MeToo. "To będzie opowieść o tym, co sprawiło, że ludzie najpierw dali się zastraszyć, zgnieść, poniżyć, wpędzić w nałogi, traumy, ale potem zaczęli mówić i otwarcie sprzeciwiać się układom, systemowi, autorytetom, którymi byli straszeni od lat." Uznani aktorzy i eksperci o wyrwaniu się z kręgu przemocy. Ja też mogę być molestowany/a, ja też mogę spotkać się z przemocą. Ja też mogę stanąć sam/a wobec sytuacji, gdy wszyscy wiedzą i nikt nic nie powie. Czas to zmienić! [Mando, 2022]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110487 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej