Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Watrak Andrzej
(4)
Beri Jonathan
(1)
Buck Donovan
(1)
Dixit Akshay
(1)
Duque Julian David
(1)
Fisher Andrew (informatyka)
(1)
Gardner Lyza Danger
(1)
Gerber Anna
(1)
Gorecki Sara
(1)
Hinton Susan
(1)
Hughes Bryan
(1)
Lubanovic Bill
(1)
Perch Kassandra
(1)
Resseguie David
(1)
Rose Emily
(1)
Szymczykowski Pawel
(1)
Verma Prashant Kumar
(1)
Vélez Raquel
(1)
Waldron Rick
(1)
Ziadé Tarek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Programiści
(2)
Temat
Python (język programowania)
(2)
Android (system operacyjny)
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
JavaScript
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Mobilne systemy operacyjne
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Urządzenia mobilne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Inżynieria i technika
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Python : nowoczesne programowanie w prostych krokach / Bill Lubanovic ; przekład Andrzej Watrak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 542, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Introducing Python : modern computing in simple packages" 2020.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II, dotyczy wydania oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce nazwa oryginalnego wydawcy: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej ISBN oryginału: 9781492051367.
Oto znakomity, przystępny i świetnie napisany podręcznik do nauki Pythona. Opisuje podstawy kodu i struktur danych i stopniowo wprowadza bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak praca z bazami danych i stronami WWW, podstawy działania chmury obliczeniowej, uczenia maszynowego i strumieniowania zdarzeń. Poza standardową biblioteką Pythona przedstawiono tu przydatne zewnętrzne pakiety, dokładniej opisano te najbardziej pomocne. Omówiono dobre praktyki tworzenia, testowania i diagnozowania kodu. Książka zawiera też mnóstwo wskazówek i przykładów kodu. Wyjaśnia pewne szczególne funkcjonalności Pythona, których stosowanie jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż adaptowanie technik z innych języków. Nawet jeśli dziś o programowaniu wiesz mniej niż niewiele, dzięki temu podręcznikowi staniesz się prawdziwym pythonowcem! [Helion, 2021]
Cz. I. PODSTAWY PYTHONA: 1. Przedsmak Pythona, 2. Dane - typy, wartości, zmienne i nazwy, 3. Liczby, 4. Podejmowanie decyzji, czyli instrukcja if, 5. Ciągi znaków, 6. Pętle while i for, 7. Krotki i listy, 8. Słowniki i zbiory, 9. Funkcje, 10. Obiekty i klasy, 11. Moduły, pakiety i inne rzeczy ; Cz. II. PYTHON W PRAKTYCE: 12. Żonglowanie danymi, 13. Data i czas, 14. Pliki i katalogi, 15. Dane w czasie, czyli procesy i współbieżność, 16. Dane w pudełku, czyli trwałe zapisywanie, 17. Dane w przestrzeni, czyli sieć, 18. Sieć WWW, 19. Stań się pythonistą, 20. Python w sztuce, 21. Python w biznesie, 22. Python w nauce ; A. Sprzęt i oprogramowanie dla początkującego programisty, B. Instalacja Pythona 3, C. Coś z zupełnie innej beczki: asynchroniczność, D. Rozwiązania zadań, E. Ściągawka. 539
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Python microservices development" 2017.
Indeks.
ROZDZIAŁ 1. CZYM SĄ MIKROUSŁUGI?: Geneza architektury SOA ; Podejście monolityczne ; Podejście mikrousługowe ; Zalety mikrousług ; Wady mikrousług ; Implementacja mikrousług w języku Python ; Wydajność kodu. ROZDZIAŁ 2. PLATFORMA FLASK: Jaka wersja Pythona? ; Obsługa zapytań w platformie Flask ; Wbudowane funkcjonalności platformy Flask ; Szkielet mikrousługi. ROZDZIAŁ 3. CYKL DOSKONAŁY: KODOWANIE, TESTOWANIE, DOKUMENTOWANIE: Rodzaje testów ; Pakiet WebTest ; Narzędzia pytest i tox ; Dokumentacja programistyczna ; Ciągła integracja. ROZDZIAŁ 4. APLIKACJA RUNNERLY: Aplikacja Runnerly ; Struktura monolityczna ; Dzielenie monolitu ; Usługa danych ; Standard Open API 2.0 ; Dalszy podział aplikacji. ROZDZIAŁ 5. INTERAKCJE Z INNYMI USŁUGAMI: Wywołania synchroniczne ; Wywołania asynchroniczne ; Testy. ROZDZIAŁ 6. MONITOROWANIE USŁUG: Centralizacja dzienników ; Wskaźniki wydajnościowe. ROZDZIAŁ 7. ZABEZPIECZANIE USŁUG: Protokół OAuth2 ; Uwierzytelnienie oparte na tokenach ; Zapora WAF ; Zabezpieczanie kodu. ROZDZIAŁ 8. WSZYSTKO RAZEM: Tworzenie interfejsu za pomocą biblioteki ReactJS ; Biblioteka ReactJS i platforma Flask ; Uwierzytelnianie użytkowników i autoryzowanie zapytań. ROZDZIAŁ 9. SPAKOWANIE I URUCHOMIENIE RUNNERLY: Narzędzia pakujące ; Uruchamianie mikrousług ; Zarządzanie procesami. ROZDZIAŁ 10. USŁUGI KONTENEROWE: Czym jest Docker? ; Docker od podstaw ; Uruchamianie aplikacji Flask na platformie Docker ; Kompletny system - OpenResty, Circus i Flask ; Wdrożenia kontenerowe. ROZDZIAŁ 11. INSTALACJA W CHMURZE AWS: Chmura AWS ; Kierowanie zapytań - Route53, ELB i AutoScaling ; Wykonywanie kodu - EC2 i Lambda ; Gromadzenie danych - EBS, S3, RDS, ElasticCache i CloudFront ; Podstawy wdrażania mikrousług w chmurze AWS ; Wdrażanie klastrów przy użyciu usługi ECS ; Usługa Route53. ROZDZIAŁ 12. CO DALEJ?: Iteratory i generatory ; Koprocedury ; Biblioteka asyncio ; Platforma aiohttp ; Platforma Sanic ; Model asynchroniczny i synchroniczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004.4 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Tyt. oryg.: "Mobile device exploitation cookbook" 2016.
Indeks.
Urządzenia przenośne, takie jak smartfony i tablety, już dawno przestały służyć tylko do prostej komunikacji. Dziś stają się coraz bardziej zaawansowane technicznie, mają też coraz więcej skomplikowanych aplikacji. Niestety, skutkiem ubocznym tego rozwoju jest pojawianie się luk w ich zabezpieczeniach. Tymczasem konsekwencje skutecznego ataku na urządzenie mobilne bywają bardzo poważne. Nic dziwnego, że ostatnimi czasy temat zabezpieczania aplikacji i urządzeń przed atakami stał się bardzo popularny zarówno wśród programistów, jak i samych użytkowników. Niniejsza książka jest znakomitym kompendium wiedzy o bezpieczeństwie urządzeń przenośnych. Przedstawiono w niej różnorodne techniki ingerencji w popularne urządzenia i zasady wykonywania testów penetracyjnych. Dowiesz się stąd, jak wykryć luki w zabezpieczeniach i ochronić urządzenia przed atakami. Autorzy przedstawili także istotne informacje o analizie kodu aplikacji oraz metodach śledzenia ataków i przechwytywania danych przesyłanych przez urządzenia. Sporo miejsca poświęcono poszczególnym rodzajom ataków na urządzenia pracujące na takich platformach, jak Android, iOS, BlackBerry i Windows. Najciekawsze zagadnienia: systemy Android i iOS - korzystanie z pakietów SDK i testy bezpieczeństwa ; Pakiety SDK dla systemów BlackBerry i Windows przygotowanie i prowadzenie testów penetracyjnych ; Ataki wirusowe na urządzenie mobilne oraz budowa kodu wirusa ; Zabezpieczanie ruchu sieciowego ; Ochrona danych przesyłanych bezprzewodowo. [www.helion.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Make : JavaScript robotics : building NodeBots with Johnny-Five, Raspberry Pi, Arduino, and BeagleBone" 2015.
Indeks.
Dzięki tej książce nauczysz się budować roboty o rozmaitych funkcjach i zastosowaniach. Do pisania tej książki Rick Waldron zaprosił zespół inżynierów, nauczycieli, popularyzatorów JS. Z ich pomocą dowiesz się, w jaki sposób zbudować poszczególne elementy robota, jakie części zastosować i jak napisać potrzebny kod. Podpowiedzą Ci, jak przygotować sobie warsztat pracy oraz skąd zdobyć materiały. Autorzy podali mnóstwo wskazówek pomocnych przy planowaniu, budowie i testowaniu już wykonanych projektów. Poszczególne zadania zostały tak dobrane, aby po ich wykonaniu można było zabrać się do trudniejszych projektów o wyższym stopniu złożoności. Zbuduj i oprogramuj: roboty kroczące, piszące, pływające, a nawet tańczące, robota sterowanego głosem oraz do sterowania oświetleniem, robota ze sztuczną inteligencją, robota delta. [Helion, 2016]
1. Budowanie robotów ze zwykłych materiałów ; 2. Robot piszący TypeBot ; 3. Pierwsze kroki z robotami NodeBoat ; 4. Mobilna platforma piDuino5 ; 5. Sterowanie heksapodem za pomocą platformy Johnny-Five ; 6. Budowanie robota NodeBot sterowanego głosem ; 7. Pokojowy zegar słoneczny ; 8. Światełka-straszydełka ; 9. Lampa CheerfulJ5 ; 10. Interaktywny panel LED RGB z płytką BeagleBone Black ; 11. Osobiste bezpieczeństwo, JavaScript i Ty ; 12. Sztuczna inteligencja: robot BatBot ; 13. Roboty delta i kinematyka ; 14. Interaktywne buty ; Dodatek: Instalacja biblioteki Node.js, Instalacja platformy Johnny-Five, Konfigurowanie sprzętu, Programowanie w systemie Android.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej