Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(2)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Waśkiewicz Olena (1974- )
(9)
Ellison Katherine (1957- )
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Houston Gaie (1933- )
(1)
Klosko Janet S
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Tannen Deborah
(1)
Weishaar Marjorie E
(1)
Young Jeffrey E. (1950- )
(1)
Zaleska-Stolzman Magdalena
(1)
Zeig Jeffrey K. (1947- )
(1)
Zeig Jefrrey K. (1947- )
(1)
Łaszcz Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Psychoterapia krótkoterminowa
(3)
Erickson, Milton H. (1901-1980)
(2)
Hipnoza
(2)
Chorzy
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Instytucje totalne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matki i córki
(1)
Medykalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Osobowość
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozmowa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szpitale psychiatryczne
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia schematów
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Temat: czas
1945-
(2)
Gatunek
Esej
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 316-319.
Relacja pomiędzy matką a córką jest dosłownie ämatką wszystkich innych relacjiö, budzi najsilniejsze uczucia, jest źródłem najgłębszej miłości i najgorętszego gniewu, a nawet nienawiści. Każe nam spojrzeć wprost na nasze lustrzane odbicie i zmusza do zadania sobie fundamentalnych pytań o to, kim jesteśmy, kim chcemy być i jakie tworzymy związki w rodzinie i poza nią. Poprawa komunikacji między matkami i córkami, podobnie jak przełamywanie barier w komunikacji mężczyzn i kobiet, wymaga przede wszystkim zrozumienia i spojrzenia na sytuację z punktu widzenia drugiej strony. Ta książka pomaga osiągnąć to zrozumienie, są w niej konkretne wskazówki, pomagające zmienić na lepsze rozmowy matek i córek, a przez to poprawić ich relacje. [GWP, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.20-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Na Co Dzień)
Bibliogr. s. 329-[343].
W niedalekiej całkiem przeszłości królował pogląd, poparty badaniami naukowymi, że IQ świeżo upieczonych mam jest niższe niż IQ kobiet bezdzietnych. Autorka, dziennikarka, zdobywczyni nagrody Pulitzera oraz matka dwójki dzieci, Katherine Ellison dosadnie naświetla podłoże tej opinii: patrzysz na ryczącą, czerwoną twarz Twojej przyszłości, która czeka Cię przez najbliższe 18 lat. Możliwe, że wyniki Twoich testów neuropsychologicznych nie są teraz Twoim priorytetem. Ellison podbudowuje swoje tezy licznymi ciekawymi i zabawnymi anegdotami z własnego życia i z doświadczeń swoich przyjaciół i bliskich. Według niej macierzyństwo jest niewątpliwą zaletą w kobiecym zdobywaniu mądrości i inteligencji. Umysł młodej mamy często kojarzony jest z głową wypełnioną godzinami karmień, zajęć pozalekcyjnych, treningami piłki nożnej, bajkami na dobranoc, a te wykluczają kreatywność i odważne pomysły. Ale uwaga, najnowsze badania przedstawione w książce Katherine Ellison obalają ten krzywdzący stereotyp. [Merlin, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.4-159.9
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do Psychologii / red. Wiesław Łukaszewski Psychologia Społeczna ; 5)
Bibliogr. - Indeks
CZĘŚĆ I. NIEZAANGAŻOWANY OBSERWATOR: 1. Empatia, pobudzenie empatyczne i zachowania prospołeczne; 2. Rozwój cierpienia empatycznego; 3. Empatyczny gniew, współczucie, poczucie winy i poczucie niesprawiedliwości, CZĘŚĆ II. SPRAWCA: 1. Poczucie winy i internalizacji ( uwewnętrznienie ) norm moralnych; 2. Od dyscypliny do internalizacji, CZĘŚĆ III. WYOBRAŻONE SPRAWSTWO: 1. Relacyjne poczucie winy oraz inne rodzaje wyobrażonego poczucia winy, CZĘŚĆ IV. CZY SAMA EMPATIA WYSTARCZY?: 1. Ograniczenia empatii: nadmierne pobudzenie i błędy poznawcze, CZĘŚĆ V. EMPATIA I ZASADY MORALNE: 1. Interakcje i związki empatii z zasadami moralnymi; 2. Rozwój zasad sprawiedliwości opartych na empatii; 3. Dylematy związane z wieloma osobami oczekującymi pomocy oraz z wyborem między troską a sprawiedliwością, CZĘŚĆ VI. KULTURA: 1. Problem uniwersalności i kultury, CZĘŚĆ VII. INTERWENCJA: 1. Wnioski dotyczące socjalizacji i edukacji moralnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [322]-323.
Podstawą skutecznego wychowania bez przemocy jest konsekwentne ustalanie granic umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. Książka ta podpowiada rodzicom, jak z szacunkiem do dziecka, konsekwentnie i spokojnie egzekwować ustalone reguły, ucząc je odpowiedzialności za własne postępowanie. Autor w kolejnych rozdziałach wyjaśnia, jak unikać typowych błędów popełnianych przez rodziców wyznaczających zbyt sztywne, szerokie lub niestałe granice. Dzięki tej książce dowiesz się, jak uczyć dwulatka odpowiedzialności, jak postępować z dzieckiem oraz nastolatkiem mającym kłopoty z koncentracją, jak uczyć dzieci skutecznego rozwiązywania problemów, mądrze wyciągać konsekwencje i położyć kres konfliktom w rodzinie, nawiązując przyjacielskie relacje z dziećmi bez ryzyka utraty autorytetu. [Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100816 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F,6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 164-166. Indeksy.
1. Kreatywność Ericksona; 2. Podejście Ericksonowskie; 3. Spotkania z Ericksonem (terapia indywidualna, opieka dydaktyczna, przypadki relacjonowane przez byłych pacjentów i obserwowane przez autora); 4. Milton Erickson: zapis rozmowy, 3-5 grudnia 1973.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Asylums : essays on the social situation of mental patients and other inmates" 1961.
Erving Goffman (1922-1982) - uznawany jest za jednego z najwybitniejszych amerykańskich socjologów, był profesorem w Chicago, Berkeley i innych, napisał kilkanaście książek, w tym m.in. Piętno, Człowiek w teatrze życia codziennego i właśnie Instytucje totalne. Twierdzi w tym dziele, że to nie nasze cechy osobowości są dysfunkcjonalne, ale na dysfunkcjonalność skazuje nas system, właśnie owe instytucje totalne, w których charakterza leży, wcale nie pomoc pacjentom, czy resocjalizacja osadzonych, ale własne, totalne, egoistyczne, instytucjonalnie zorganizowane interesy samych instytucji. Jak pisze Goffman Organizacje odgrodzone mają cechę, którą dzieli z nimi niewiele innych bytów społecznych: do obowiązków jednostki należy tu widoczne zaangażowanie w działalność organizacji o określonej porze, co oznacza koncentrację uwagi i wysiłek mięśni, skupienie na wykonywanej właśnie czynności. To obowiązkowe bycie pochłoniętym działaniem organizacji jest zwykle uznawane za symbol zarówno zaangażowania jednostki, jak i jej przywiązania oraz tego, że akceptuje sposób, w jaki jej uczestnictwo w organizacji wpływa na definiowanie przez nią własnej natury. A zatem każde badanie sposobu, w jaki jednostki przystosowują się do bycia identyfikowanymi i definiowanymi, musi skupić się na tym, jak one sobie radzą z demonstrowaniem tego, że działania organizacji je absorbują.... A to dopiero początek jego rozważań częśto ujawniający patologie tego typu instytucji... [Vis-a-vis Etiuda, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Krótkoterminowa / Gdańskie Wydaw. Psychologiczne)
Bibliogr. - Indeksy
1. Podejście Gestalt: elementy teorii związane z interwencją krótkoterminową; 2. Ocena - początkowy etap pracy w krótkoterminowej terapii Gestalt; Dodatek A: Przykłady kwestionariuszy; 4. Początek terapii - kwestie praktyczne; Dodatek B: Kontrakt między terapeutą a osobą trzecią; 5. Przebieg krótkoterminowej terapii Gestalt; 6. Zakończenie terapii; 7. Studium przypadku indywidualnej krótkoterminowej terapii Gestalt; 8. Krótkoterminowa grupowa terapia Gestalt; Dodatek C: Przykłady eksperymentów grupowych; 9. Studium przypadku grupowej krótkoterminowej terapii Gestalt; 10. Dowody, autorytety i stan współczesnej wiedzy w krótkoterminowej terapii Gestalt
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej: "Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok".
Bibliografia na stronach [464]-470. Indeksy.
R. 1. Terapia schematów: model pojęciowy ; R. 2. Ocena schematów i edukacja pacjenta ; R. 3. Strategie poznawcze ; R. 4. Strategie doświadczeniowe ; R. 5. Behawioralne przełamywanie wzorców ; R. 6. Relacja terapeutyczna ; R. 7. Szczegółowe strategie leczenia schematów ; R. 8. Praca z trybami schematów ; R. 9. Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline ; R. 10. Terapia schematów w leczeniu narcystycznego zaburzenia osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107566 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej