Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Talarczyk-Gubała Monika (1976- )
(5)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Aktorzy
(1)
Film
(1)
Jakubowska, Wanda (1907-1998)
(1)
Kobieta
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Reżyseria
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Sass, Barbara (1936-2015)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Biografie
(1)
Film polski
(1)
Komedia filmowa polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL. Ludzie. Sprawy. Problemy)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL. Na s. przedtyt.: Rzeczywistość PRL odczytana z akt, dokumentów, zapisów, twórczości.
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-791/792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Krainie PRL)
U góry okł. odmienna nazwa serii: W PRL
Bibliogr. s. 303-[315].
Książkę Moniki Talarczyk-Gubały można umieścić w szacownym towarzystwie wielkich syntez polskiego kina powojennego. Wprawdzie w centrum zainteresowania autorki znalazła się komedia filmowa i wokół niej organizuje dyskurs naukowy, jednak za sprawą jej erudycji filmoznawczej praca nie ogranicza się jedynie do refleksji nad tytułowym przedmiotem badań. Spoglądając na komedię filmową z perspektywy genologicznej, tematologicznej i estetycznej, autorka umieszcza ją w szerokim kontekście powojennych dokonań naszego kina. Jednym z efektów jej działań badawczych staje się reinterpretacja nie tylko konkretnych utworów, ale także zjawisk artystycznych i nurtów obecnych w polskim powojennym kinie. Pracę Talarczyk-Gubały można potraktować nie tylko jako monografię dziejów gatunku filmowego, ale również jako historię kina polskiego widzianą przez pryzmat fenomenu komedii filmowej. [Dobrochna Dabert-Bakuła, 2007]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 333-[344]. Indeksy.
CZ. I SZKICE DO BIOGRAFII: Dziewczę rewolucji ; Restart ; Republika Żoliborska ; Profesor zwyczajny ; Pani majstrowa zespołów filmowych ; CZ. II ESEJE FILMOWE: Zaginione filmy ; Kryształy czasu. Filmy obozowe ; HANNO LOEWY", Matka wszystkich filmów o Holokauście? Trylogia oświęcimska Wandy Jakubowskiej ; Kino, polityka i lewicowa melancholia ; Kobiety w filmach Wandy Jakubowskiej. Esej wizualny ; Spojrzenie wstecz. "Z Wandą Jakubowską rozmawia Barbara Hollender.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (926) 852)
Na s. tyt. także t. 926., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliogr. s. 317-325., filmogr. s. 309-314.
Streszcz. ang.
Na s. tyt. także t. 926., oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do nru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Pierwsza monografia filmowej twórczości Barbary Sass, autorki kina kobiet w Polsce o największym dorobku w tej dziedzinie. Ukazuje jej drogę zawodową od lat pięćdziesiątych do współczesności w szerokim kontekście instytucjonalnym i kulturowym, z którego wyłania się zarys polskiego oblicza womenĺs cinema. W centrum uwagi znalazła się trylogia Sass z Dorotą Stalińską (Bez miłości, Debiutantka, Krzyk) z lat osiemdziesiątych oraz podsumowująca ich współpracę Historia niemoralna. Wszystko o Ewie opowiada zarazem o awansie zawodowym kobiet w czasach realnego socjalizmu i modelu kariery reżyserki filmowej skoncentrowanej na problematyce kobiecej. Autorka książki interpretuje filmy Sass w świetle krytyki feministycznej, a dobrane przez nią głosy innych badaczy i krytyki filmowej pozwalają na charakterystykę polityki autorskiej kobiet w polskiej kinematografii. Włączony do książki wywiad z Barbarą Sass oraz unikatowe fotografie stanowią jej cenne uzupełnienie. [lubimyczytac.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Streszczenia angielskie przy pracach.
INDYWIDUALISTKI: „Kinowanie”. Amatorska twórczość filmowa Zofii Chomętowskiej ; Wszystkie kobiety są siostrami. Wyrok życia według scenariusza Marii Morozowicz-Szczepkowskiej w kontekście propagandy "życia świadomego" ; Obrazy kobiecego doświadczenia. Filmowe prace Teresy Tyszkiewicz ; Pozostawić ślad... Testamenty artystyczne Agnès Vardy i Chantal Akerman ; NA DRUGIM PLANIE: Oja Kodar - (nie)widzialna partnerka Orsona Wellesa ; Helena Amiradżibi-Stawińska - z Gruzji do Polski ; Z perspektywy sekretarki planu. Refleksje nad pracą kobiet w produkcji filmowej ; PRZED KAMERĄ: Re-wizyjna kinofilia. O kobiecych biografiach w historii kina ; "A właśnie że będą niemoralna". Gwiazdy, kobiecy eksces i kino polskie okresy PRL-u ; Wrażliwość obszarów krańcowych. O kobiecym doświadczeniu starzenia się na ekranie ; Orchidea z Mandżurii - Xianglan Li (Kōran Ri) i projekt japońskiego kina kolonialnego ; W CIENIU HOLLYWOOD: Ida Lupino - na wpół widzialna ; W pułapce (nie)widzialności: lesbijskie kino lat dziewięćdziesiątych ; Kobiety i AIDS: (nie)jawne narracje w filmach amerykańskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3047 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej