Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(5)
Nowosad Inetta
(2)
Brańka Zofia
(1)
Pietrań Klaudia
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Szkolnictwo
(4)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie
(1)
Martialis, Marcus Valerius (ca 40-104)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oświata
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [197]-207. Indeksy.
Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy ; Procesy społeczne - kontekst zmian w edukacji ; Jednostka w społeczeństwie ; Instytucje - ich znaczenie edukacyjne ; Społeczeństwo a edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80876/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [252]-266.
Tekst częśc. w jęz. czes. Streszcz. ang. przy art. Spis treści także ang.
1. ŹRÓDŁA KONFLIKTÓW W EDUKACJI : Zmiana edukacyjna jako naturalne źródło konfliktów ; Szkoła w sytuacji permanentnych konfliktów ; Aksjologiczne uwarunkowania konfliktów podmiotów edukacji gimnazjalnej. Wybrane aspekty problemu ; Sytuacje trudne w szkole w doświadczeniach nauczycieli ; Relacje nauczyciele - rodzice w sytuacjach trudnych ; Nietakt pedagogiczny w odniesieniu do możliwego konfliktu nauczyciela z uczniami ; Sytuacje zagrożeń bezpieczeństwa uczniów w rzeczywistości szkolnej ; Co nauczyciele czują i myślą na temat „eurosierot”? ; Oczekiwania zawodowe młodego nauczyciela a rzeczywistość szkolna. 2. SPOSOBY PRZEZWYCIĘŻANIA KONFLIKTÓW W SYTUACJACH SZKOLNYCH : Rozwój współpracy i przywiązanie organizacyjne wśród nauczycieli jako czynniki ograniczające konflikty w środowisku szkolnym ; Kompetencje emocjonalne uczniów i nauczycieli szansą na konsensus w szkole ; Kompetencje społeczne przyszłych i czynnych zawodowo nauczycieli a codzienność szkolna ; Hodnocení klícových kompetencí v kontextu vztahů subjektů školní edukace ; Szkoła konflikt podmiotów. Oferta działań na rzecz inicjowania współpracy i rozwoju podmiotów szkolnej edukacji ; Znaczenie wiarygodności nauczyciela akademickiego dla rodzących się konfliktów ze studentami ; Dziecko wychowane w rodzinie binacjonalnej w przestrzeni instytucji wczesnej edukacji ; Uczniowie romscy w szkole. W poszukiwaniu rozwiązań problemów społeczno-kulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Tyt. grzb.: Równość czy jakość?
Bibliogr. s. 339-360.
Streszcz. ang. przy pracach.
Spis treści także ang.
Tyt. grzb.: Równość czy jakość?
Mirosław J. Szymański - Współczesne nierówności społeczne a edukacja. I. OBLICZA NIERÓWNOŚCI EDUKACYJNYCH: Jerzy Nikitorowicz - Reakcje i interakcje w komunikacji społecznej z perspektywy edukacji międzykulturowej ; Roman Dolata - Międzyszkolne zróżnicowanie wyników nauczania w szkołach podstawowych i gimnazjach ; Iwona Ocetkiewicz - Selekcje społeczne a selekcje szkolne w gimnazjum ; Urszula Tyluś - Oczekiwania i aspiracje życiowe młodzieży wiejskiej w kontekście przemian społeczno-kulturowych ; Iwona Rudek - O przygotowaniu dzieci i młodzieży do spotkania z niepełnosprawnością. II. PROBLEMY I DYLEMATY SZKOŁY: Jolanta Sajdera - Instytucja wychowawcza miejscem tworzenia wspólnoty ; Danuta Opozda - Orientacja kolektywistyczna versus indywidualistyczna a dylematy edukacji szkolnej ; Aldona Kopik - Wsparcie sześciolatka w szkole ; Małgorzata Randak-Jezierska - Gestaltowskie spotkanie w dialogu Ja - Ty. Tworzenie bezpiecznej przestrzeni do dialogu w szkole ; Dagmara Łupicka-Szczęśnik - Doskonalenie zajęć psychoedukacyjnych. Propozycja warsztatu z wykorzystaniem narracji ; Janusz Sobiecki - Plebiscyt życzliwości i niechęci - wykorzystanie rozkładów teoretycznych w analizie socjometrycznej. III. KOMUNIKACJA W ŚRODOWISKU EDUKACYJNYM - ASPEKTY TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE: Magdalena Grochowalska - Doświadczenia indywidualne w przestrzeni edukacyjnej jako źródło kompetencji komunikacyjnej dziecka ; Wojciech Gulin, Katarzyna Stefanowicz-Zawiszewska - Rozwój wrażliwości moralnej dziecka w kontekście jakości komunikacji w rodzinie ; Karol Konaszewski - Specyfika układów komunikacyjnych na przykładzie internatu szkolnego ; Łukasz Skiba - Skuteczna komunikacja jedną z kluczowych umiejętności w pracy współczesnego menedżera ; Beata Bocian - Rozmowa jako technika badań pedagogicznych ; Ilona Błaszczyk - Relacje patron - klient według Marcjalisa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96821 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej