Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Szczepanik Renata
(4)
Pietrzak Edyta
(1)
Podgórzańska Renata
(1)
Szczepanik Bogumiła
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Agresywność
(1)
Mobbing
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Recydywa (prawo)
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Surdopedagogika
(1)
Umowy międzynarodowe
(1)
Wartość
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Temat: dzieło
Płomyczek (czasop.)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-[239].
1. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej ; 2. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy oligofrenopedagogiki ; 3. Pedagogika specjalna szczegółowa: podstawy tyflopedagogiki ; 4. Pedagogika specjalna szczególowa: podstawy surdopedagogiki ; 5. Pedagogika specjalna szczegółowa: wprowadzenie do pedagogiki terapeutycznej ; 6. Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [395]-410.
Rozdz. I. NAUKI PRAWNE I SPOŁECZNE WOBEC PROBLEMU OSÓB POWRACAJĄCYCH DO PRZESTĘPSTWA: 1.1. Przestępczość powrotna w ujęciu prawnym ; 1.2. Społeczno-demograficzna i kryminologiczna sylwetka osób powracających do przestępczości ; 1.3. Przeobrażenia wychowawczej funkcji kary pozbawienia wolności. Dylematy polskiej "pedagogiki więziennej". Rozdz. II. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ PROCESU STAWANIA SIĘ RECYDYWISTĄ: 2.1. Rodowód jakościowych metod badań nad przestępczością ; 2.2. Założenia paradygmatu interpretatywnego. Symboliczny interakcjonizm jako perspektywa teoretyczna ; 2.3. Interakcyjne ujęcie procesu stawania się przestępcą ; 2.4. Metodologia teorii ugruntowanej w badaniu karier instytucjonalnych: 2.4.1. Sposoby zbierania materiału empirycznego, 2.4.2. Więzienie jako teren badań naukowych, 2.4.3. Opis Uczestników badań. Rozdz. III. KARIERA INSTYTUCJONALNA OSÓB POWRACAJĄCYCH DO PRZESTĘPSTWA: 3.1. Progresywny porządek doświadczania instytucji ; 3.2. Partycypowanie na obrzeżach ; 3.3. Karierowicze instytucjonalni i Partycypujący na obrzeżach w warunkach izolacji więziennej. Rozdz. IV. OSWAJANIE WIĘZIENIA: 4.1. Pokonywanie miejsca: 4.1.1. Emocje towarzyszące byciu umieszczonym w więzieniu po raz pierwszy, 4.1.2. Typy nowo przybyłych, 4.1.3. Taktyki unikania opresji i wytwarzania środowiska opresji, 4.1.4. (Re)negocjowanie swojego statusu, 4.1.5. Taktyki wspierające ; 4.2. Pokonywanie czasu: 4.2.1. Neutralizowanie, 4.2.2. Porządkowanie ; 4.3. Relacje Pokonujących: 4.3.1. Relacja oparta na antagonizmach, 4.3.2. Relacja "uczeń - mistrz", 4.3.3. Relacje oparte na respekcie. Rozdział V. OSWAJANIE WOLNOŚCI: 5.1. Uwarunkowania przyjętego stylu życia w więzieniu ; 5.2. Autoprezentacja Zasługującego na wolność: 5.2.1. Strategie autoprezentacji, 5.2.2. Zarządzanie dowodami zmiany ; 5.3. Strategie unikania i opóźniania powrotu do więzienia ; 5.4. Partnerki życiowe Recydywistów oraz ich rola w rozwoju i hamowaniu kariery instytucjonalnej mężczyzn powracających do przestępczości. Rozdz. VI. KONTEKST PEDAGOGICZNY I RESOCJALIZACYJNY PROCESU STAWANIA SIĘ RECYDYWISTĄ I KARIERY INSTYTUCJONALNEJ: 6.1. Wzory karier instytucjonalnych recydywistów w perspektywie pedagogicznych przesłanek prawno-społecznego systemu zapobiegania demoralizacji i przestępczości ; 6.2. Wizerunkowe gry Karierowiczów instytucjonalnych ; 6.3. Strategie powstrzymywania się Recydywistów przed powrotnością do przestępczości ; 6.4. "Kasowanie" tożsamości dewiacyjnej z perspektywy "nowej" pedagogiki resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-343 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Cz. I. OBLICZA PRZEMOCY: Drogi zła; Dom i rodzina jako środowisko przemocy. Przegląd wyników badań w wybranych krajach Europy; Przemoc symboliczna w edukacji; Agresja w środowisku szkolnym. Kontekst socjologiczny; Przemoc wśród nieletnich; Praca wychowawczo-resocjalizacyjna a zachowania agresywne nieletnich. Głos praktyka; Przemoc i agresja wśród dzieci w przedszkolu. Wybrane zagadnienia; Agresja u dzieci z ADHD - objaw syndromu czy konsekwencja braku wsparcia społecznego?; Mobbing. Prawne ujęcie problemu; Przemoc instytucjonalna na przykładzie domów pomocy społecznej. Cz. II. KULTUROWO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA PRZEMOCY: Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła; Konstruowanie męskości. U źródeł przemocy interpersonalnej; Kulturowe usankcjonowanie alkoholu i przemocy; Propagowanie przemocy w czasopismach dla dzieci i młodzieży na przykładzie "Płomyczka" w latach 80.; Czy agresja jest wrodzona? Cz. III. PROFILAKTYKA PRZEMOCY: Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych; Przeciwdziałanie absencji szkolnej na Słowacji; Miłość, seks, pornografia - tematy ważne dla młodzieży; Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; Interwencja, wsparcie, edukacja. Trzy wymiary reakcji policji na zjawisko przemocy w rodzinie; Zachowania agresywne a bezpieczeństwo osobiste funkcjonariuszy policji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-89840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-[296].
Cz. I - CZŁOWIEK A ŚWIAT WARTOŚCI: R.1 ZNACZENIE ZAANGAŻOWANIA AKSJOLOGICZNEGO W SFERZE PUBLICZNEJ I PRYWATNEJ: Zaangażowanie aksjologiczne jako akceptacja wolności ; Wartość i wartościowanie ; R. 2 WARTOŚCI I DYLEMATY SPOŁECZEŃSTWA DEMOKRATYCZNEGO: Moralność i etyka ; Absolutyzm etyczny ; Relatywizm etyczny i utylitaryzm ; Sprawiedliwość jako kluczowa wartość życia publicznego ; Zasada równości ; Odwieczna chęć posiadania ; R.3 ESTETYZACJA EGZYSTENCJI - W POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI DOBRA I PIĘKNA: Piękno i dobro ; Estetyzacja egzystencji ; R.4 PONOWOCZESNOŚĆ - WARTOŚCI W ŚWIECIE EFEMERYD: Moralność bez etyki ; Konsumpcja ; Nacjonalizm i patriotyzm - demokracja a miłość do ojczyzny ; Cz. II - PRZESTRZEŃ PUBLICZNA: R.1 CZYM JEST POLITYKA? KONCEPCJE, POJĘCIA, IDEE I WARTOŚCI: Historyczne wykładnie polityki ; Kierunki definiowania polityki ; Koncepcje polityki ; Ideologie polityczne ; R.2 PRZESTRZEŃ SPOTECZNO-POLITYCZNA. DYCHOTOMIA PRYWATNE-PUBLICZNE: Geneza i historia podziału prywatne-publiczne ; Stanowiska współczesne ; R.3 SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE. ŚWIADOME UCZESTNICTWO WŻYCIU PUBLICZNYM: Etapy rozwoju społeczeństwa obywatelskiego ; Współczesne koncepcje społeczeństwa obywatelskiego ; R.4 KULTURA POLITYCZNA I AKTYWNOŚĆ OBYWATELSKA: Pojęcie kultury politycznej ; Typy kultury politycznej ; Funkcje kultury politycznej ; Ruchy społeczne jako przykład wysokiej kultury politycznej ; R.5 ELITY POLITYCZNE I PRZYWÓDZTWO: Teorie elit politycznych ; Elitaryzm i eliotyzm ; Style i typy przywództwa politycznego ; Psychologiczne aspekty przywództwa politycznego ; R.6 ZŁOŻONOŚĆ GLOBALNEJ PRZESTRZENI POLITYCZNEJ: Procesy globalizacyjne ; Systemy złożone ; Dynamika sieci ; Cz. III - PRZYGOTOWANIE MŁODZIEŻY DO ŻYCIA POLITYCZNO-SPOŁECZNEGO: R.1 WYCHOWANIE POLITYCZNE MŁODZIEŻY W WARUNKACH PRZEOBRAŻEŃ SPOTECZNO-USTROJOWYCH: Młodzież jako obiekt badań społecznych ; Obywatelskość młodego pokolenia w powojennej Polsce ; Wychowanie do obywatelskości w dobie socjalizmu ; R.2 EDUKACJA DEMOKRATYCZNA WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE: Zadania szkoły ; Idea wychowania demokratycznego ; Założenia edukacji obywatelskiej w kształceniu szkolnym ; Wychowanie obywatelskie w praktyce edukacyjnej ; R.3 SAMORZĄD UCZNIOWSKI W SZKOLNEJ PRZESTRZENI EDUKACJI OBYWATELSKIEJ: Pojęcie samorządu uczniowskiego ; Z historii samorządu uczniowskiego ; Samorząd uczniowski w percepcji nauczycieli i uczniów... ; R.4 ZAANGAŻOWANIE OBYWATELSKIE MŁODYCH LUDZI W POLSCE: Postrzeganie demokracji przez młodzież ; Rodzaje i przejawy aktywności obywatelskiej młodzieży...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101057 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej