Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Lubelski Tadeusz (1949- )
(4)
Sowińska Iwona (filmoznawstwo)
(4)
Syska Rafał
(4)
Syska Rafał (1974- )
(4)
Helman Alicja (1935-2021)
(2)
Adamczak Marcin (1980- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Film
(1)
Griffith, David Wark (1875-1948)
(1)
Kina
(1)
Lumiére, Louis (1864-1948)
(1)
Méliés, Georges (1861-1938)
(1)
Postmodernizm
(1)
Przemoc
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Film
(5)
Encyklopedie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Film grozy
(1)
Film niemy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
100 thrillerów / Rafał Syska. - Kraków : Rabid, 2002. - 166 s. : il. ; 22 cm.
Nazwa aut. na okł.
Na okł. podtyt.: leksykon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Bibliogr. Filmogr.
Cz. I. Fascynacja : Medium - Identyfikacja - Usprawiedliwienie - Przyzwyczajenie Cz. II. Historia : 1. Początki 2. Złote dekady kina hollywoodzkiego 3. Kontestacja 4. Bonnie i Clyde 5. Dzika banda 6. Po przełomie Cz. III. Współczesność : Patron : Tarantino - Przypadkowa śmierć - Patologiczna identyfikacja - Komizm - W drodze do Hollywood - Przemoc jako zjawisko - Filmując seryjnego mordercę - Śmieszna gra - Nekrofilia braci Coen - Z perspektywy Hood Cz. IV. Oddziaływanie : Prokuratorzy - Instynktywizm - Behawioryzm - Psychoanaliza - Odkrycia współczesnej medycyny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13.Czyt.-791/792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia kina ; t. 3)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
I. Nowe kino, nowa narracja ; II. W cieniu Nouvelle Vague. Kino francuskie 1959-1968 ; III. Visconti, Fellini, Antonioni: wielcy autorzy kina włoskiego ; IV. Ingmar Bergman i nowe kino skandynawskie ; V. Nowe kino brytyjskie: „trzeba przyjąć odpowiedzialność” ; VI. Prawdziwy koniec klasycznego Hollywoodu. Kino amerykańskie w latach sześćdziesiątych ; VII. Kino bezpośrednie: rewolucja w dokumentalizmie ; VIII. Kino Czechosłowacji: cud i po cudzie ; IX. Jadwiga Hučková, Nowy film węgierski ; X. Spadkobiercy neorealizmu i włoskie kino gatunków ; XI. Brazylijskie cinema nôvo i inne kinematografie Ameryki Łacińskiej ; XII. Kino japońskie epoki nowofalowej ; XIII. Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ; XIV. Film awangardowy w latach 1960-1980 ; XV. Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie ; XVI. Kino Jugosławii: przez ciemne okulary ; XVII. Film animowany w epoce kina autorskiego i narodowych szkół animacji ; XVIII. Kino sowieckie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ; XIX. Rafał Syska, Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat siedemdziesiątych ; XX. Change sans risque? Kino francuskie po Nowej Fali (1968-1984) ; XXI. Dekada indywidualności: kino brytyjskie lat siedemdziesiątych ; XXII. Kino greckie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ; XXIII. Kino hiszpańskie w cieniu dyktatury Franco ; XXIV. Polska: Nie tylko Kino Moralnego Niepokoju ; XXV. Kino indyjskie ; XXVI. Australijska Nowa Fala ; XXVII. Inne kinematografie: Afrykańskie kino postkolonialne ; Chiny ; Iran ; Izrael ; Kanada ; Rumunia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kino klasyczne / red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska. - Kraków : Universitas, 2011. - 1242 [2] s. : il., fot., portr. ; 27 cm.
(Historia kina ; t. 2)
Na s. red. i 4 s. okł. błędny zapis ISBN: 97883-242-0967-5.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
PRZEŁOM DŹWIĘKOWY: 1894-1915: wczesne prądy ; "Elektryfikacja" dźwięku ; 1924-1926: Czas konkwisty ; Warner Bros. i system Vitaphone ; 1927: Śpiewak jazzbandu ; Fox i system Movietone ; 1928: pierwszy sukces i przyspieszenie ; Europa i reszta świata ; Udoskonalenia techniczne ; Ekonomiczne konsekwencje przełomu dźwiękowego ; Zastrzyk świeżej krwi ; Unarodowienie kinematografii ; Dźwięk bez granic ; Implikacje artystyczna ; HOLLYWOOD: POD ZNAKIEM WIELKIEGO KRYZYSU: Joseph I. Breen i Kodeks Produkcyjny ; Hollywood o bandytach, mafiosach i agentach FBI: pwstanie i rozwój kina gangsterskiego ; Hollywood spogląda zza krat: filmy więzienne (prison films) ; Hollywood tańczy i śpiewa: musicale i filmowe operetki ; Hollywood się śmieje: spadkobiercy slapsticku, komedia anarchizująca, screwball comedy i sophisticatd comedy ; Hollywood straszy: Dracula, Frankenstein i inne horrory ; Hollywood podgląda sławnych ludzi: film biograficzny (biopic) ; Hollywood wyciska łzy: melodramaty i filmowe romanse ; Hollywood w krainie przygód i na Dzikim Zachodzie ; Poza kinem gatunków ; Ku nowej dekadzie ; FRANCJA LAT TRZYDZIESTYCH: KINO JAKO BAROMETR: Mapa pogody ; Dużo słońca z przelotnymi opadami: René Clair, Marcel Pagnol, Sacha Guitry, Jean Vigo: René Clair i populizm ; Marcel Pagnol i Sacha Guitry - film "teatralny" ; Jean Vigo ; Gęste zachmurzenia, deszcze, mgły i ogólne złe samopoczucie: Jacques Feyder, Julien Duvivier, Marcel Carné: Jacques Feyder ; Julien Duvivier ; Marcel Carné i realizm poetycki ; Słońce na przemian z burzami i gradobiciem: Jean Renoir i realizm społeczny ; Czasem słońce, czasem deszcz ; NIEMIECKI FILM FABULARNY U SCHYŁKU REPUBLIKI WEIMARSKIEJ I W TRZECIEJ RZESZY (1929-1945): Między Weimarem a Trzecią Rzeszą - przepaść czy ciągłość? ; Kino schyłku Republiki ; Kino niemieckie w okresie nazistowskim: Struktura przemysłu filmowego Trzeciej Rzeszy ; Filmy fabularne w zaprzęgu ideologii i propagandy ; Kino popularne w Trzeciej Rzeszy i jego gwiazdy ; Kino artystyczne Trzeciej Rzeszy ; KINO STALINOWSKIE: Przełom dźwiękowy, przełom polityczny ; Pierwsze sukcesy filmu dźwiękowego ; Socrealizm - sztuka w służbie politycznej utopii ; Wielki terror. Polityka historyczna ; "Żyje się lepiej, żyje się weselej" ; Wojna i schyłek stalinizmu ; JAPONIA MIĘDZY TRADYCJĄ I NOWOCZESNOŚCIĄ: Humor japoński ; W stronę codzienności - dramaty rodzinne (shomin-geki) ; Mizoguchi i melodramat filmowy ; Wojna i kino ; Rozrachunki z przeszłością ; Odrodzenie filmu historycznego ; Humanistyczne filmy wojenne ; Filmy o bombie atomowej (genbaku eiga) ; Konsekwencje przemian społecznych ; Oblicza buntu ; KINO BRYTYJSKIE: W OBRONIE IMPERIUM: Olga Katafiasz ; Schyłek mocarstwa ; Lata 30.: w poszukiwaniu tożsamości ; Imperium Ranka ; Kino czasu wojny: honor i pragmatyzm ; Szekspirowskie adaptacje Laurence'a Oliviera: "w imię męstwa przodków" ; Powojenne kino autorów: nadążyć za światem ; Strategie eskapistyczne ; Kryzys kinematografii i upadek potęgi Ranka ; DEKADA CIENIA: AMERYKAŃSKIE KINO LAT CZTERDZIECTYCH: Cisza przed burzą: Kino wojenne przed wojną ; System hollywoodzki przed wojną ; Przemiany w systemie produkcyjnym: Unit ; Niezależni producenci ; Reżyser -producent ; Trzy portrety reżyser: Orson Welles - mit ; Hitchcock w Hollywood ; Preston Sturges - satyra na marginesie Hollywood ; Hollywood na froncie: Gatunki idą na front ; Kino wojenne - typologia ; Home -front movies ; Combat films ; Filmy o weteranach ; System hollywoodzki w czasach wojny ; Strach przed cenzurą ; Czasy powojenne: Proces antytrustowy ; Komisja do Badania Działalności Antyamerykańskiej ; (HUAC) ; Jasne barwy powojennego kina ; Film nor: Noir a kino gatunków ; Femme fatale ; Psychoanaliza ; Kryzys racjonalizmu i subiektywizacja ; Nurt realistyczny końca lat 40 ; Epilog w kolorze ; FILM DOKUMENTALNY OKRESU KLASYCZNEGO: Dokument brytyjski lat 30 ; Robotnicza Liga Filmu i Fotografii ; Kino dokumentalne w Japonii ; Joris Ivens ; Inne filmy dokumentalne ; Leni Riefenstahl ; Lata wojny ; Po wojnie ; FILM ANIMOWANY W CIENIU DISNEYA: Film animowany w okresie kina niemego ; Amerykańska kreskówka po przełomie dźwiękowym ; Walt Disney: biznesmen i animator ; Film animowany w Europie ; Chronologia ; Propozycje lektur ; FILM AWANGARDOWY W LATACH 1930-1959: Kontynuatorzy Wielkiej Awangardy ; Lettryzm ; Międzynarodówka sytuacjonistyczna ; Amerykańska awangarda lat 20. i 30 ; Norman McLaren ; Willard Maas i Marie Menken ; Maya Deren ; Kenneth Anger ; Stan Brakhage ; WŁOSKI NEOREALIZM: Prądy rewizji kina okresu faszyzmu ; Kaligrafowie i inni ; Neorealizm: prądy definicji ; Rossellini albo neorealizm moralny ; Visconti albo neorealizm estetyczny ; De Sica albo realizm humanistyczny ; Vergano i De Santis albo neorealizm komunistyczny ; Inne warianty ; Chronologia ; Propozycje lektur ; KINEMATOGRAFIA MEKSYKU: Que viva México!, czyli w stronę "cudu meksykańskiego" ; Luis Bunuel, czyli ten, który odmienił Meksyk ; SKANDYNAWOWIE: Szwecja: Dekada marazmu ; Beredskap, czyli pogotowie obronne ; Powrót "złotej epoki"? ; Ingmar Bergman staje na planie filmowym ; Powojenna dekada ; Ingmar Bergman w drodze na szczyt ; W cieniu Bergmana ; Bergman na szczycie ; Dania: Cena przetrwania ; Autorskie kino Dreyera ; Okupacja ; Lata powojenne ; Norwegia: Ibsen, Sinding i Dalgard ; Długi cień wojny ; Finlandia: Ojczyzna, lud i sielunmaisema ; Wojna i jej konsekwencje ; FRANCUZI-KINO PAPY? (1940-1959):Okupacja: "Francuzi, musicie robić kino jakości!": Nowe porządki ; Od "Pierwszej randki" do "Ostatniego grosza" ; Kino Vichy? ; Kino wygnania ; Kino alegorii ; Kino z retorty ; Pasja odsuniętych od świata ; Odmiany "realizmu" ; Amerykańskie oko Clouzot ; "Rebatyzm", czyli w pułapce manicheizmu ; Po wojnie: "Nie interesują nas już te same sny": Francuska "szkoła wyzwolenia"? ; Jakość tradycji ; Celuloidowe wojny ; Pokusa rynku ; Realizm psychologiczny: pewna (gorzka) tendencja ; Szkoła widza walczy z "sankcją jakości" ; Dialogi i konfrontacje ; Kilka pokoleń poetów kina ; Cocteau, Tati, Bresson: anty-dykcje francuskiego kina ; Długi cień Marcela Carné ; KINO AMERYKAŃSKIE LAT 50: ZŁOTA DEKADA: System produkcji ; Telewizja i przemiany technologiczne ; Złoty okres kina gatunków: Western - mitologizacja i demitologizacja Starego Zachodu ; Musical - w stronę integralności ; Komedia - od Boba Hope'a do Marilyn Monroe ; Gatunki sensacyjne - policjanci, gangsterzy i komuniści ; Film wojenny - konflikt w Korei i obrachunki z wielkimi wojnami ; Kino epickie - filmy biblijne, historyczno -kostiumowe i przygodowe ; Melodramat: przypadek Douglasa Sirka ; Science fiction - lęk i nieufność ; Kino autor: Elia Kazan ; Alfred Hitchcock ; Billy Wilder ; John Huston ; Orson Welles ; Inni autorzy ; W stronę niezależności i buntu ; Nicholas Ray ; Robert Aldrich ; Pochód nastolatków ; Temat rasizmu ; Nurt realistyczny ; ZŁOTA ERA KINA INDII: Przełom dźwiękowy ; Muzyka i taniec ; Era wielkich wytwórni ; V. Shantaram ; Indyjski neorealizm ; Autorzy kina hindustani: Mehboob Khan ; Raj Kapoor ; Bimal Roy ; Guru Dutt ; Satyajit Ray - twórca osobny ; WŁOSI PO NEOREALIZMIE ; AUTORZY, KONTYNUATORZY, EPIGONI: Rossellini: neorealizm mimo wszystko ; Visconti: w poszukiwaniu drogi ; Fellini: dwie trylogie ; Antonioni: pejzaże wewnętrzne ; Kontynuacje ; Biedni, ale piękni - czyli neorealizm na różowo ; POLSKA SZKOŁA FILMOWA NA TLE RODZIMEGO KINA: Przed wojną: nadwiślańskie kino klasyczne (1930-1939): Film historyczny ; Komedia ; Melodramat ; Inne kino ; Wojna i po wojnie. Kino w innym systemie (1939-1954): Wojna ; Po wojnie - upaństwowienie kinematografii ; Rodzimy socrealizm ; Epoka Szkoły Polskiej (1955-1961): Odwilż w kinie ; Szkoła Polska - kanon ; Szkoła Polska - nowi autorzy ; Poza Szkołą ; KINO SOWIECKIE LAT 1956-1960. PIERWSZA FALA ODWILŻY: "Odwilż" polityczna a kinematografia ; Sezon 1956/1957 ; Grigorij Czuchraj ; Michaił Kałatozow ; Siergiej Bondarczuk ; "Człowiek wobec żywiołów" a cezury polityczne ; Chronologia ; Propozycje lektur ; POWOJENNE KINO NIEMIECKIE: Zanim powstały dwie republiki (1946-1949) ; Kino współtworzy Niemiecką Republikę Demokratyczną ; Ekrany "cudu gospodarczego" ; INNE KINEMATOGRAFIE: Czechosłowacja - Jadwiga Hukom ; Węgry - Grzegorz Bubak ; Turcja i Bałkany - Magdalena Bartczak ; Hiszpania - Iwona Kolasińska-Pasterczyk ; Chiny - Jacek Flig ; Australia - Marek Haltof ;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kino nieme / red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska. - Kraków : Universitas, cop. 2009. - 961 s. : il., faks., fot., portr. ; 27 cm.
(Historia kina ; t. 1)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Skąd się (nie) wzięło kino, czyli parahistorie obrazu w ruchu ; 2. Lumiére i Méliés: fotograf i iluzjonista inicjują kinematograf ; 3. Początki kina amerykańskiego ; 4. Trzy europejskie kinematografie narodowe la belle époque - Francja, Wielka Brytania, Włochy ; 5. David Wark Griffith: kino uczy się opowiadać ; 6. Skandynawia ; 7. Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej i weimarskiej ; 8. Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego ; 9. Złoty wiek burleski ; 10. Hollywood: epoka jazzu ; 11. Francuska szkoła impresjonistyczna ; 12. Awangarda we francuskim i niemieckim kinie niemym ; 13. Nieme kino dokumentalne ; 14. Inne kinematografie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia kina ; t. 4)
Na stronie redakcyjnej i 4 stronie okładki błędnie podzielony ISBN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej ; Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
I. Marcin Adamczak, Planeta Hollywood: Początek "Kina, jakie znamy" ; II. Arkadiusz Lewicki, Postmodernizm w filmie fabularnym ; III. Rafał Syska, Reaganomatografia. Kino amerykańskie lat osiemdziesiątych ; IV. Magdalena Kempna-Pieniążek, Między Sundance a Hollywood: kino amerykańskie epoki Clintona ; V. Tadeusz Lubelski, Kino francuskie: odpoczynek wojownika? ; VI. Tadeusz Szczepański, Skanynawia ; VII. Joanna Wojnicka, Kono sowieckie i rosyjskie ; VIII. Karolina Kosińska, Kino brytyjskie: realizm społeczny i kino dziedzictwa ; IX. Kamila Żyto, Kino hiszpańskie: między protekcjonalizmem a komercjalizacją ; X. Anna Miller-Klejsa, Diana Dąbrowska, Kino włoskie: "Italianità" na rozdrożu ; XI. Paweł Biliński, W poszukiwaniu narodowej tożsamości. Kino Kandy ; XII. Bolesław Racięski, Argentyna, Meksyk, Brazylia oraz pozostałe kinematografie latynoamerykańskie ; XIII. Michał Kucharczyk, Elżbieta Wiącek, Kino irańskie we władzy ajatollahów ; XIV. Jacek Flig, Chiny, Tajwan, Hongkong: trzy spóźnione fale ; XV. Grażyna Stachówna, Tatiana Szurlej, Kino Indii: Masale i filmy autorskie ; XVI. Marta Stańczyk, Australia i nowa Zelandia: (re)definiowanie kinematografii narodowych ; XVII. Jagoda Murczyńska, Kino Azji południowo-wschodniej ; XVIII Krzysztof Loska, Pamięć i trumna: odrodzenie kina japońskiego ; XIX. Andrzej Pitrus, Film awangardowy i sztuka wideo końca XX wieku ; XX. Paweł Sitkiewicz, Film animowany w czasach cyfrowej rewolucji ; XXI. Andrzej Gwódź, Ewa Fiuk, Zanim runął mury i potem: kinematogradia niemiecka czasów przełomu ; XXII. Sebastian Jagielski, Kino polskie w czasach transformacji ; XXIII. Miłosz Stelmach, Węgry: w trybach historii ; XXIV. Iwona Sowińska, Obrazy starego i nowego świata. Kino Czechów i Słowaków ; XXVII. Inne kinematografie: Anna Mikonis-Railienè, Kraje bałtyckie ; Ewa Fiuk, Austria: negocjacje tożsamości ; Krius van heuckelom. Beneluks ; Joanna Aleksandrowicz, Portugalia ; Miłosz Stelmach, Kino (post)jugosłowiańskie ; Jan Topolski, Kino krajów arabskich i Turcji ; Jakub Wydrzyński, Izrael ; Rafał Syska, Grecja ; Miłosz Stelmach, Kino Amryki Susaharyjskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej