Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Autor
Sowa Józef (1939- )
(17)
Martowicz Zdzisława
(2)
Berling Zbigniew
(1)
Galant Józef (1910-2003)
(1)
Hulka Aleksandra
(1)
Jachymek Jan (1939- )
(1)
Niedzielski Zdzisław (1935- )
(1)
Pstrąg Dorota
(1)
Rorat Marzena
(1)
Sowa Kazimierz Zbigniew (1942- )
(1)
Szaflik Józef Ryszard (1930-2008)
(1)
Śliwa Michał (1946- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Pedagogika specjalna
(5)
Harcerstwo
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie
(2)
Aspiracje
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Kalectwo
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Partie polityczne
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Ruchy i organizacje chłopskie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Zawód
(1)
Zuchy (harcerstwo)
(1)
Związek Harcerstwa Polskiego
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [340]-349, wykaz dokumentów s. 349-353.
ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY POJĘCIOWYCH BADAŃ: R. I. Determinanty rozwoju zawodowego jednostki i ich teoretyczne podstawy ; 1. Teoretyczne przesłanki rozwoju zawodowego człowieka ; 2. Czynniki determinujące rozwój zawodowy jednostki ; Okres rozwoju zawodowego człowieka ; Kierunki działania w zakresie stymulacji rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży ; R. II. Problemy wyboru zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną w świetle dotychczasowych badań ; 1. Rys historyczny rozwoju orientacji i poradnictwa zawodowego ; 2. Pedagogiczno-psychologiczne podstawy orientacji zawodowej uczniów szkół podstawowych ; 3. Młodzież niepełnosprawna jako problem społeczny ; Przygotowanie do życia młodzieży niepełnosprawnej w polskim systemie oświatowym ; 5. Znaczenie racjonalnego wyboru zawodu i kierunku kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną ; 6. Analiza podstawowych pojęć ; Cz. II. METODOLOGIA BADAŃ: R. III. Podstawy metodologiczne badań własnych: 1. Przedmiot i cele badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Zmienne objęte badaniami i ich wskaźniki ; 4. Metody i techniki badań ; 5. Charakterystyka badanej grupy ; 6. Sposób zbierania materiału i jego opracowanie ; Cz. III. WYNIKA BADAŃ I ICH ANALIZA: R. IV. Wybór zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną: 1. Stan zdrowia młodzieży klas ósmych i jego wpływ na wybór zawodu ; 2. Wpływ środowiska rodzinnego na poziom orientacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych ; 3. Zróżnicowanie społeczno-demograficzne środowiska uczniów i jego wpływ na plany i aspiracje związane z wyborem zawodu ; 4. Praca orientacyjna szkoły podstawowej i jej wpływ na wybór zawodu przez młodzież niepełnosprawną ; 5. Wpływ działalności poradni wychowawczo-zawodowej i poradni medycyny szkolnej w zakresie orientacji zawodowej młodzieży niepełnosprawnej ; R. V. Czynniki wspomagające optymalizację zawodu przez uczniów z odchyleniem w stanie zdrowia i rozwoju ; 1. Optymalizacja rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz ich przygotowanie do wyboru zawodu ; 2. Projektowanie zmian w zakresie doskonalenia procesu orientacji zawodowej i szkolnej młodzieży niepełnosprawnej ; 3. Usprawnienie diagnostyki i orzecznictwa w toku doradztwa pedagogiczno-zawodowego dla młodzieży niepełnosprawnej ; 4. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : wybrane problemy / Józef Sowa. - Wyd. 3 zm. i rozsz.. - Rzeszów : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1990. - 217 s. : rys ; 24 cm.
Bibliogr. s. [187]-196.
Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki specjalnej ; Pedagogika specjalna i jej składniki formalne ; Szkolnictwo specjalne ; Diagnoza i poradnictwo: Selekcja w procesie rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo, Poradnictwo wychowawczo-zawodowe, Współpraca szkoły specjalnej z rodzicami, Rola organizacji społecznych w rewalidacji dzieci niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna szczegółowa: Oligofrenopedagogika, Tyflopedagogika, Surdopedagogika, Pedagogika terapeutyczna, Pedagogika resocjalizacyjna, Inne utrudnienia rozwojowe ; Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna ; Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Rzeszów : Fosze, 1997. - 375 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Dot. m.in. prof. Aleksandra Hulka i jego związków z Będziemyślem (s. 7-10).
Bibliogr.
Cz. I. WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI SPECJALNEJ : 1. Wybrane zagadnienia z podstaw pedagogiki specjalnej 2. Pedagogika specjalna i jej składniki formalne 3. Kształcenie specjalne 4. Diagnoza i poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne 5. Pedagogika specjalna szczegółowa Cz. II. PODSTAWOWE TEZY WYKŁADÓW I KONWERSATORIÓW : 6. Wprowadzenie do przedmiotu pedagogika specjalna 7. Tezy do samodzielnego studiowania wybranej problematyki pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w zarysie / Józef Sowa. - Rzeszów : Fosze, 1999. - 375 s. : fot., tab. ; 24 cm.
Dot. m.in. prof. Aleksandra Hulka i jego związków z Będziemyślem (s.7-10)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-79882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proces rehabilitacji / Józef Sowa. - Wydanie 2. poprawione i uzupełnione. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2017. - 266, [2] strony : rysunki, errata ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: Teoria i praktyka.
W aneksie podano podstawowe dokumenty prawa międzynarodowego i krajowego, dotyczące osób niepełnosprawnych.
Bibliografia na stronach 221-[234].
Spis treści także w języku angielskim.
I. METODOLOGICZNE PODSTAWY PROCESU REHABILITACJI: 1. Człowiek niepełnosprawny i jego życiowa perspektywa, 2. Podmiotowość jednostki niepełnosprawnej w toku rehabilitacji, 3. Mechanizmy osobotwórcze w procesie rehabilitacji, 4. Biofizjologiczne podłoże procesu rehabilitacji, 5. Komplementarność oddziaływań rehabilitacyjnych ; II. PROCES REHABILITACJI, JEGO STRUKTURA I DYNAMIKA: 1. Diagnoza podstawą systemowego ujęcia procesu rehabilitacji, 2. Podstawowe klasyfikacje na tle procesu rehabilitacji, 3. Cele procesu rehabilitacji i ich taksonomia, 4. Kryteria doboru treści w procesie rehabilitacji, 5. Podstawowe strategie i metody w procesie rehabilitacji, 6. Zasady procesu rehabilitacji i ich kontekst psychopedagogiczny, 7. Rehabilitacja w nurcie integracyjnym ; III. SWOISTE PROBLEMY PROCESU REHABILITACJI: 1. Modyfikowanie zadań rehabilitacyjnych, 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i słabo słyszących, 4. Rehabilitacja osób niewidomych i słabo widzących, 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i kalekich, 6. Rehabilitacja osób z zaburzeniami społecznego funkcjonowania, 7. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi ; IV. CZYNNIKI WSPOMAGAJĄCE PROCES REHABILITACJI: 1. Poradnictwo i doradztwo w toku rehabilitacji, 2. Środowiskowy kontekst procesu rehabilitacji, 3. Współodpowiedzialność rodziny za dziecko w toku rehabilitacji, 4. Pedagog - terapeuta i jego kompetencje w procesie rehabilitacji, 5. Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104894 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-66849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w Państwowym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Przemyślu, Państwowym Zakładzie Wychowawczym w Jaśle i Państwowym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Smoczce (obecnie w obrębie Mielca).
Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo w świetle reformy oświaty i szkolnictwa w Polsce ; Pojęcie sytuacji społecznej - wpływ sytuacji społecznych na zachowanie się dziecka upośledzonego umysłowo ; Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań ; Kierunki i formy działalności drużyny harcerskiej "Nieprzetarty szlak" w zakresie realizacji zadań rewalidacyjno-wychowawczych ; Aktywność społeczna dzieci upośledzonych umysłowo jako funkcja zintegrowania pracy szkoły specjalnej i działalności drużyny harcerskiej "Nieprzetarty szlak" ; Warunki i przebieg działalności społeczno-wychowawczej drużyn harcerskich "Nieprzetraty szlak", organizowanej na tle kontaktów ze środowiskiem ; Podstawowe przesłanki optymalnego modelu działania organizacji harcerskiej "Nieprzetarty szlak" w systemie rewalidacyjno-wychowawczym szkoły-zakładu specjalnego (wnioski i postulaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100282 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69085 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [220]-226.
Cz. I ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ: 1. Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny i pedagogiczny ; 2. Podstawowe problemy kształcenia specjalnego upośledzonych umysłowo ; 3. Kwalifikacje i kierowanie dzieci upośledzonych umysłowo do różnych form kształcenia specjalnego - jako rozpoczęcie procesu rewalidacyjnego ; Cz. III METODOOLOGIA BADAŃ: 4. Metodologia badań własnych ; 5. Kształcenie i wychowanie w placówkach szkolnictwa specjalnego - jako podstawowy etap rewalidacji upośledzonych umysłowo ; 6. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo i jego znaczenie dla przebiegu procesu rewalidacyjnego ; 7. Zatrudnienie i praca zarobkowa absolwentów szkół specjalnych ; 8. Życie rodzinne absolwentów szkół specjalnych ; 9. Podsumowanie i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [232]-251.
I. WYBRANE PROBLEMY PEDAGOGIKI HARCERSKIEJ: 1. Źródła i miejsce metodyki wychowania w ZHP w teorii wychowania ; 2. Rola organizacji młodzieżowej w jednolitym systemie wychowania socjalistycznego ; 3. Charakterystyka systemu wychowawczego ZHP i jego pedagogiczna analiza ; 4. Determinaty skutecznego wychowania w ZHP - rola instruktora ; II. METODYKA PRACY DRUŻYN ZUCHOWYCH: 1. Organizacja pracy drużyny zuchowej ; 2. Drużyna zuchowa jako środowisko wychowawcze ; 3. Cykle sprawnościowe i zbiórki pojedyncze ; 4. Metodyka prowadzenia zbiórki zuchowej ; 5. Planowanie pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 6. Założenia organizacyjne kolonii zuchowej ; III. METODYKA PRACY DRUŻYN HARCERSKICH: 1. Zasady tworzenia i działania drużyny harcerskiej ; 2. Elementy systemu pracy wychowawczej drużyny harcerskiej ; 3. Realizacja zadań w drużynie i w zastępie ; 4. Formy pracy drużyny harcerskiej ; 5. Symbolika harcerska, obrzędy i zwyczaje drużyny ; 6. Organizacja szczepu w szkole podstawowej ; 7. Harcerska akcja letnia ; IV. PRACA DRUŻYN STARSZOHARCERSKICH, KADRA I KRĘGI INSTRUKTORSKIE: 1. Program działania ; 2. Zasady organizacji i działania drużyny starszoharcerskiej ; 3. Elementy systemu wychowawczego w drużynie starszoharcerskiej ; 4. System stopni harcerskich ; 5. Sprawności harcerskie ; 6. Kadra instruktorska ; 7. Kręgi instruktorskie ; 8. Studencki Krąg Instruktorski ; V. MIEJSCE I ROLA DRUŻYNY HARCERSKIEJ "NIEPRZETARTY SZLAK" W SZKOLE SPECJALNEJ: 1. Cele i zadania drużyny harcerskiej "Nieprzetarty Szlak" ; 2. Rola drużyny harcerskiej w szkole specjalnej na tle procesu rewalidacji dzieci upośledzonych ; 3. Potrzeba i znaczenie integracji pracy drużyny harcerskiej w procesie rewalidacji ; 4. Opieka nad szczepem i drużyną harcerską w szkole i zakładzie specjalnym ; 5. Realizacja zadań programowych - formy pracy ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
Bibliogr. s. [151]-164.
1. Wybrane problemy pedagogiki harcerskiej ; 2. Podstawy pracy wychowawczej w drużynie zuchowej ; 3. Metodyka pracy drużyny zuchowej ; 4. Miejsce i rola drużyny zuchowej "Nieprzetartego szlaku" w zakładzie specjalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. związki prof. A. Hulka z Rzeszowszczyzną.
Bibliogr. przy ref.
Życie Profesora / Józef Sowa ; Listy okolicznościowe ; Otwarcie seminarium ; Odsłonięcie tablicy pamiątkowej ; Odznaczenia złotą odznaką TWK: Zarys działalności Oddziału Wojewódzkiego TWK w Rzeszowie / Henryk Waszkowski, Wystąpienie w imieniu odznaczonych Złotą Odznaką TWK / Kazimierz Jacek Zabłocki ; Przywołanie: Regina Schönborn - liryk pamięci Profesora Aleksandra Hulka ; Referaty Naukowe: Idea integracji dzieci niepełnosprawnych w koncepcji prof. Aleksandra Hulka / Janina Wyczesany, Inspiracje i innowacje prof. Aleksandra Hulka / Bożena Grochmal-Bach, Trwałe wartości koncepcji rehabilitacji osób niepełnosprawnych w ujęciu prof. Aleksandra Hulka / Marianna Marek-Ruka, Profesor Aleksander Hulek jako psycholog / Kazimierz Jacek Zabłocki, Rola Profesora Aleksandra Hulka w tworzeniu systemu służb socjalno-rehabilitacyjnych / Jerzy Mikulski, Hulkowa Szkoła Rehabilitacji / Henryk Waszkowski, Refleksje doktoranta / Tadeusz Kott, Moje spotkanie z Profesorem Aleksandrem Hulkiem / Adam Krzanowski, Z wizytą u nas / Zofia Pelc, Wspólny obowiązek / Janusz Koniusz, Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych w koncepcji Profesora Aleksandra Hulka / Marzena Rorat, Ale adresata już nie było / Jerzy Klatka ; Dyskusja: Wspomnienie o Wuju Profesorze Aleksandrze Hulku / Stanisław Maś, Profesor jako wychowawca i nauczyciel / Grażyna Dryżałowska, Profesor jako wieloletni prezes TWK / Andrzej Brylski, Profesor jako działacz społeczny / Józef Patkiewicz, Związki Profesora z Rzeszowszczyzną / Aleksander Płaksiak; Podsumowanie seminarium ; Lista uczstników ; Komitet Organizacyjny Seminarium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98664 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej