Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(6)
Skorny Zbigniew (1926- )
(2)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Molak Adolf (1914-1975)
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Klasa 4.
(1)
Licea
(1)
Temat
Psychologia wychowawcza
(3)
Zachowanie
(3)
Psychologia
(2)
Agresywność
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Osobowość
(1)
Postawy
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Proces socjalizacji dzieci i młodzieży / Zbigniew Skorny. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : WSziP, 1987. - 254 s. : tab. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologiczna ISSN 0239-6203 ; 7)
Bibliogr. - Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015:316 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. 1 pt. Obserwacja psychologiczna dziecka, wyd. 2 pt. Obserwacje i charakterystyki psychologiczne.
Bibliogr. s. 197-[199].
I. WPROWADZENIE DO METODY OBSERWACJI : 1. Przedmiot badań psychologicznych ; 2. Główne składniki zachowania się ; 3. Określenie metody obserwacji psychologicznej ; 4. Obserwacja psychologiczna a inne metody badań psychologicznych ; 5. Zarys rozwoju metody obserwacji psychologicznej ; II. PSYCHOLOGICZNA OBSERWACJA ZACHOWANIA SIĘ : 1. Zakres stosowalności metody obserwacji ; 2. Rodzaje obserwacji psychologicznych ; 3. Ogólne podstawy metodologiczne obserwacji psychologicznej ; 4. Obserwacje spontanicznego zachowania się ; 5. Obserwacje zachowania się w badaniach eksperymentalnych ; 6. Obserwacje zachowania się w badaniach klinicznych ; 7. Obserwacje zachowania się a szacowanie ; III. PSYCHOLOGICZNA INTERPRETACJA ZACHOWANIA SIĘ : 1. Przegląd różnych koncepcji psychologicznej interpretacji zachowania się ; 2. Czynniki determinujące zachowanie się dziecka ; 3. Cele działania oraz ich wpływ na zachowanie się ; 4. Zachowanie się a aktualne podniety zewnętrzne ; 5. Zachowanie się a procesy psychiczne ; 6. Zachowanie się a procesy fizjologiczne ; 7. Warunki środowiskowe a zachowanie się ; 8. Minione doświadczenia życiowe a zachowanie się ; 9. Fizjologiczne mechanizmy zachowania się ; 10. Psychiczne mechanizmy zachowania się ; 11. Związki zachodzące między różnymi rodzajami psychologicznej interpretacji zachowania się ; IV. CHARAKTERYSTYKI PSYCHOLOGICZNE : 1. Charakterystyki i ich rola w pracy wychowawczej ; 2. Zasady opracowania charakterystyk ; 3. Główne rodzaje charakterystyk ; 4. Charakterystyki zachowania się ; 5. Chatakterystyki osobowości ; 6. Charakterystyki swobodne ; 7. Charakterystyki opisowe opracowane według planu ; 8. Charakterystyki przyczynowe ; 9. Charakterystyki funkcjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-6938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-[196].
Zachowanie się jako przedmiot badań psychologicznych ; Zewnętrzne warunki zachowania się ; Fizjologiczne mechanizmy zachowania się ; Pojęcie psychicznego mechanizmu zachowania się ; Mechanizmy funkcjonowania popędów i podświadomości ; Poczucie niższości i mechanizmy jego funkcjonowania ; Potrzeby i frustracje ; Emocje i kierujące nimi mechanizmy ; Mechanizmy percepcyjno-poznawcze ; Mechanizmy uczenia się i wytwarzania nawyków ; Mechanizmy odbierania i przetwarzania informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-26222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-[406].
Wstęp ; TEORIE AGRESJI: Agresja a przeżycia i dyspozycje uczuciowe ; Instynkty jako podłoże agresji ; Psychoanalityczne teorie agresji ; Badania zoopsychologów i fizjologiczna teoria agresji ; Behawiorystyczne badania agresji ; Frustracja a agresja ; METODY BADANIA AGRESJI: Kryteria podziału metod badania agresji ; Metody badania agresywnego zachowania się ; Metody badania motywacji agresywnego zachowania się ; ZALEŻNOŚĆ AGRESYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ OD NIEKTÓRYCH CZYNNIKÓW: Agresywne zachowanie się a płeć ; Agresywne zachowanie się a wiek ; Agresywne zachowanie się a środowisko społeczne ; Agresywne zachowanie się a konstytucja fizyczna ; Agresywne zachowanie się a choroby nerwowe i umysłowe ; PRZEDMIOT I METODY WŁASNYCH BADAŃ: Subiektywne i obiektywne określenie agresji ; Analiza pojęcia agresywnego zachowania się ; Model agresywnego zachowania się ; Zakres własnych badań ; Metody własnych badań ; UKIERUNKOWANIE AGRESYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ: Podmiot a przedmiot agresywnego zachowania się ; Agresja bezpośrednia ; Agresja przemieszczona ; FORMY WYSTĘPOWANIA AGRESYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ: Podział zachowań agresywnych ze względu na formę ich występowania ; Agresja fizyczna ; Agresja słowna ; ZEWNĘTRZNE WARUNKI AGRESYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ: Rodzaje agresji - podział ze względu na zewnętrzne warunki jej powstawania ; Zachowania innych osób wywołujące agresywne zachowanie się ; Wypowiedzi innych osób wywołujące agresywne zachowanie się ; Trudności i niepowodzenia w działaniu wywołujące agresywne zachowanie się ; MOTYWACJA AGRESYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ: Znaczenie badania motywacji agresywnego zachowania się ; Określenie pojęcia motywu i motywacji ; Badania motywacji agresywnego zachowania się ; metodologiczne podstawy badania motywacji agresywnego zachowania się ; Aktualne motywy agresywnego zachowania się ; Dynamiczna motywacja agresywnego zachowania się ; Środowiskowe tło agresywnego zachowania się i jego motywacji ; Przystosowawcza funkcja agresywnego zachowania się i jego motywacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Wstęp ; ZARYS ROZWOJU METOD PSYCHOLOGII: Filozoficzne źródła metod współczesnej psychologii ; Początki empirycznych badań psychiki ; Introspekcja i jej źródła filozoficzne ; Metoda eksperymentu w psychologii ; Powstanie i rozwój psychometrii ; Psychoanaliza i jej metody ; Metody kliniczne ; Tendencje rozwojowe metod współczesnej psychologii ; EKSPERYMENT PSYCHOLOGICZNY: Określenie metody eksperymentu ; Szersze i węższe rozumienie eksperymentu psychologicznego ; Zalety eksperymentowania ; Eksperyment laboratoryjny ; Krytyczna ocena eksperymentu laboratoryjnego ; Eksperyment naturalny ; Technika badań eksperymentalnych ; Eksperyment pedagogiczny ; ANALIZA WYTWORÓW PRACY: Określenie metody analizy wytworów pracy ; Ocena wartości wytworów pracy jako źródeł poznania psychiki ; Główne etapy analizy wytworów pracy ; Sposoby interpretacji wytworów pracy ; Analiza zeszytów ; Analiza rysunków ; Analiza wypracowań ; Analiza listów, pamiętników i dzienników ; WYWIAD PSYCHOLOGICZNY: Określenie metody wywiadu ; Główne cele wywiadu psychologicznego ; Zakres stosowalności metody wywiadu ; Zalety i wady metody wywiadu ; Rodzaje wywiadów psychologicznych ; Technika wywiadu ; Obserwacja zachowania rozmówcy ; Schematy wywiadów ; ANKIETY I KWESTIONARIUSZE: Określenie metody ankiety ; Zakres stosowalności metody ankiety ; Technika badań ankietowych ; Przykłady ankiet ; Krytyczna ocena wartości ankiety ; Kwestionariusz jako udoskonalona forma ankiety ; Zakres stosowalności kwestionariuszy ; Zalety i wady kwestionariuszy ; Przykłady kwestionariuszy ; Niektóre teoretyczne problemy badań kwestionariuszowych ; TESTY: Określenie metody testów ; Krytyczna ocena metody testów ; Rodzaje testów i zakres ich stosowalności ; Testy umysłowe ; Testy sprawnościowe ; Testy osobowości ; Testy wiadomości ; Nauczanie programowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Przodujących Doświadczeń Pedagogicznych)
Bibliogr. s. 81-[82].
Znaczenie kształcenia myślenia ; Problematyka myślenia w niektórych pozycjach literatury naukowej ; Analiza procesu kształcenia myślenia: Wprowadzenie nowych pojęć ; Kształcenie umiejętności formułowania samodzielnych sądów metodą dyskusji ; Kształcenie umiejętności wnioskowania ; Rola książki, wykładu, lekcji powtórzeniowych, zeszytów przedmiotowych i prac domowych ; Czynniki utrudniające kształcenie myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Życie społeczne dzieci. 2. Procesy poznawcze i ich kształcenie. 3. Przyczyny powodzeń i niepowodzeń dzieci w pracy szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-14374 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej