Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Osiński Rafał
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Tymiński Radosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Chorzy
(1)
Etyka lekarska
(1)
Lekarze
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Prawo medyczne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Awantura w gabinecie ; Próba korupcyjna ; Niemoralna propozycja ; Rodzic pod wpływem alkoholu ; Matka nalegająca na przyjęcie po godzinach pracy ; Zmiana lekarza prowadzącego ; 17-letnia pacjentka z wizytą u pediatry ; Lewa wizyta ; Nagrywanie wizyty ; Pytania od dziennikarza - znana osoba ; Pytania od dziennikarza - błąd w sztuce ; Brak zgody na hospitalizację ; Pacjent domaga się leku ; Lekarz u prokuratora ; Pacjent domaga się skierowania na niezasadne badania ; Problemy z refundacją ; Pacjent grozi złożeniem skargi ; Rodzina nie zgadza się na sekcję zwłok ; Wezwanie z prokuratury ; Rozmowa z niesfornym pacjentem ; Pacjent-prawnik ; Informacja przez telefon ; Syn nie chce odebrać matki ; SOR ; Szantaż.
W codziennej pracy lekarskiej spotykamy się z trudnymi sytuacjami, które nas często zaskakują, nawet mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego. Do sytuacji takich należą: agresja ze strony pacjenta i członków jego rodziny, nieuzasadnione roszczenia, nierealne żądania, a nawet zastraszanie i szantaż. W takich przypadkach chcielibyśmy znaleźć najwłaściwsze rozwiązanie, aby uniknąć błędów mogących skutkować odpowiedzialnością prawną. Gdy jesteśmy zaskoczeni i zdenerwowani, często nie ma już czasu na logiczne myślenie, dlatego przebieg takich zdarzeń należy wcześniej przemyśleć i przygotować się na możliwość ich wystąpienia. Przedstawiana Państwu książka zawiera zestawienie trudnych sytuacji. W zaprezentowanych scenkach zawarto podpowiedzi, jak lekarz powinien się wtedy zachować. Forma scenek jest bardziej realistyczna i przez to łatwiejsza do zapamiętania. Na końcu każdego dialogu zawarto komentarz prawny tłumaczący, dlaczego należy się zachować w przedstawiony sposób oraz jakie są tego podstawy prawne. Innowacyjnym przedsięwzięciem tej książki jest dodanie komentarza psychospołecznego. Pewne rozbieżności pomiędzy komentarzem prawnym a psychospołecznym uświadamiają nam fakt, że nie ma jednego idealnego rozwiązania. W każdym przypadku należy więc szukać najlepszego wyjścia. Komentarz psychospołeczny podpowiada nam jednak, jak mimo trudnej sytuacji zawodowej nadal pozostać lekarzem - spolegliwym opiekunem chorego. Wierzę, że zapoznanie się z przedstawianą Państwu książką okaże się niezmiernie pomocne w codziennej pracy z pacjentami. Publikację tę polecam również studentom kierunku lekarskiego przygotowującym się do przyszłej pracy zawodowej. prof. dr hab. n. med. Dariusz Moczulski Redaktor Naczelny „Medycyny po Dyplomie”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej