Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Piotrowski Igor (1979- )
(3)
Arendt Ada
(1)
Jakóbczyk-Gola Aleksandra (1981- )
(1)
Karpowicz Agnieszka
(1)
Kubkowski Piotr (1985- )
(1)
Morawski Piotr (1980- )
(1)
Pessel Włodzimierz Karol (1979- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Literatura polska
(2)
Tematy i motywy
(2)
Antropologia miasta
(1)
Karpiński, Franciszek (1741-1825)
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926-2015)
(1)
Literatura staropolska
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Prejs, Marek (1952- )
(1)
Teatr polski
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: czas
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Pieśń religijna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Communicare : historia i kultura)
Bibliogr. s. 346-[368]. Indeks.
Książka przedstawia dzieje powszechnej i długotrwałej popularności dwóch krótkich utworów napisanych u schyłku osiemnastego stulecia. Po analizie licznych źródeł: literatury pięknej, piśmiennictwa dokumentu osobistego, druków i pism urzędowych, śpiewników i modlitewników oraz relacji prasowych autor rekonstruuje sposoby funkcjonowania Pieśni porannej i Pieśni wieczornej w polskim społeczeństwie ostatnich dwu wieków. Opowieść o pieśniach Franciszka Karpińskiego jest opowieścią o ich śpiewaniu, o ich trwaniu w codzienności i odświętności, o ich adaptacji w zmieniających się okolicznościach. [Wydaw. Uniwersytetu Warszawskiego, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Topo-Grafie ; t. 4)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Praca naukowa finansowana w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą Narodowy Program Rozwoju Humanistyki w latach 2014-2017, projekt "Topo-Grafie: miasto, mapa, literatura"
Warszawa Konwickiego jest widmowa i plebejska, tandetna i modernistyczna, senna i pociągająca, rozświetlona neonami i pełna propagandowych haseł, obca i oswojona, a jej centralnym punktem jest oczywiście Pałac Kultury. Jednak przede wszystkim jest to Warszawa autobiograficzna, przefiltrowana przez codzienne doświadczenia samego Konwickiego. Warszawa jedna w swoim rodzaju - tak jak twórczość literacka i filmowa autora "Jak daleko stąd, jak blisko". Książka ta pozwala lepiej tę twórczość rozumieć, odkrywa na nowo jej wyjątkowość, a także zachęca, aby bardziej ją docenić - dzisiaj, kiedy został nieco zapomniana. Prof. Paweł Rodak Uniwersytet Paris-Sorbonne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Marka Prejsa na stronach [27]-31. Indeks.
Współfinansowanie: Wydział Polonistyki (Uniwersytet Warszawski)
Niniejsza publikacja powstała z okazji siedemdziesiątych urodzin Profesora Marka Prejsa, historyka kultury i literatury polskiej, pracownika Instytutu Kultury Polskiej UW. Przedstawiony zbiór tekstów nie jest spójny tematycznie i nie powstał w jednej opcji metodologicznej. Wskazuje raczej na wielość ujęć i perspektyw w badaniu kultury staropolskiej, zarówno w wymiarze historycznym, jak i w kontekście długiego trwania, aktualizacji i rekontekstualizacji. [neriton.pl, 2022]
Wstęp ; Tabula gratulatoria ; WYWIADY: Rozmowa z Profesor Aliną Nowicką-Jeżową (rozmawiała Aleksandra Jakóbczyk-Gola) ; Rozmowa z Profesor Joanną Krauze-Karpińską (rozmawiała Aleksandra Jakóbczyk-Gola) ; Bibliografia prac Marka Prejsa (przygotowała Ada Arendt) ; Cz. I. USTANOWIENIA: Urszula Augustyniak, „Kultura staropolska” czy „kultura dawnej Rzeczypospolitej”? ; Mirosława Hanusiewicz-Lavallee, Uwagi o kategorii barokowej poezji dewocyjnej ; Barbara Niebelska-Rajca, Prawda i sofistyka. Powrót do kreacjonizmu Macieja Kazimierza Sarbiewskiego ; Aleksandra Jakóbczyk-Gola, Egzotyzm w muzeum ; Krystyna Stasiewicz, Pamięć o potomnych trzeba podtrzymywać. Literackie wypowiedzi o poetce czasów saskich Elżbiecie Drużbackiej od XIX do XXI w. ; Jacek Głażewski, Ignacego Krasickiego wizja kultury nowoczesnej ; Paweł Majewski, Koń jaki jest, nie każdy widzi ; Maciej Pieczyński, Mysza Wieża wśrzód jeziora Gopła. Alexander von Oppeln-Bronikowski i jego wizja legendarnych początków Polsk ; Cz. II. PRAKTYKI: Paweł Rodak, „Naprzód widzialne, potem niewidzialne”. Historia kulturowa jako historia praktyk ; Renata Ryba, O staropolskich poturczeńcach – dygresja ; Krystyna Krawiec-Złotkowska, Flisacy w literackim i kulturowym krajobrazie Polski ; Barbara Milewska-Waźbińska, Zagubione w języku. Zaślubiny i pożegnanie Teresy Kunegundy Sobieskiej w łacińskich lirykach Benedykta Zawadzkiego SchP ; Danuta Kunstler-Langner, Polska emblematyka barokowa jako przejaw europejskiej kultury medytacji ; Małgorzata Litwinowicz-Droździel, „A ja sobie rozmyślam pomiędzy cyprysy…” O kobiecych praktykach piśmiennych na początku XIX w. ; Wojciech Dudzik, Dziki Mąż we współczesnym karnawale ; Justyna Kowalska-Leder, „Bóg sprawiedliwie czyni to, co czyni…” – fantazmat Żyda-bogobójcy w czasach Zagłady ; Iwona Kurz, Kapliczka. Historia filmowego motywu w trzech scenach albo o religijności w PolsceAndrzej Mencwel, Anabaza Mirona Białoszewskiego ; Cz. III. REKONSTRUKCJE. TRANSMISJE. ADAPTACJE: Igor Piotrowski, „Nie mamy Odprawy posłów…, ale może pani zważyć serwolatki?” Jan Kochanowski i codzienność Polski Ludowej ; Weronika Parfianowicz, Długie pożegnanie pasów słuckich. O szlacheckich widmach w M-4 ; Radosław Rusnak, Wojna domowa Lukana niedocenionym kontekstem elegii III 4 Jana Kochanowskiego ; Estera Lasocińska, O wolności, równości, winie. Paweł Szczerbic i jego przekłady prawa niemieckiego ; Monika Ryszawa, Ludowe misterium o średniowieczu ; Piotr Morawski, Plebejskie performanse: staropolski teatr Wandy Wróblewskiej ; Leszek Kolankiewicz, Taoistyczne ekstazy Rousseau.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej