Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Paterska-Kubacka Agnieszka
(3)
Czarnecka Mira (tłumaczka)
(1)
Jin Yong (1924-2018)
(1)
Jin Yong (1924-2018). Legendy Bohaterów Kondora
(1)
Walczak-Mikołajczakowa Mariola (1965- )
(1)
Zysk Tadeusz (1953- )
(1)
Łoziński Jerzy (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura chińska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura bułgarska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Bajki i baśnie
(1)
Bohaterstwo
(1)
Chłopcy
(1)
Duchy
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Mongołowie (naród)
(1)
Noc świętojańska
(1)
Pojedynek
(1)
Przeznaczenie
(1)
Tematy i motywy
(1)
Zabójstwo
(1)
Zjawiska paranormalne
(1)
Temat: czas
1201-1300
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [380]-400. Indeks.
Antologie bajek, baśni, legend, mitów, opowiadań chińskich w języku polskim na stronach [401]-402.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. BAJKA, BAŚŃ, KLECHDA W LITERATURZE EUROPEJSKIEJ I CHIŃSKIEJ: 1. Europa i Polska: Historia bajki europejskiej ; Terminologia i rodzaje bajek europejskich ; 2. Chiny: Historia bajki chińskiej ; Terminologia i rodzaje bajek chińskich ; R. II. BAJKOWY CZAS: 1. Terminologia ; 2. Zawiązanie akcji ; 3. Bieg czasu w bajce ; 4. Szybkie dorastanie bohatera ; 5. Magiczne strefy czasowe ; 6. Czas symboliczny: Trzy ; Siedem ; Dziewięć ; Dwanaście ; Sto i więcej ; 7. Czas magicznych zjawisk ; 8. Jedność czasu i przestrzeni ; 9. Zakończenie bajki ; 10. Wnioski ; R. III. BAJKOWE PRZESTRZENIE: 1. Terminologia: Definicje ; Źródłosłów ; Miejsce w bajce ; 2. Magiczne miejsca: Góry: góra Kunlun i Szklana Góra ; Las ; Dom czarownicy ; Dom zbójców ; Dom lisic ; Nawiedzone budynki ; Podwodne pałace smoków ; Piekło ; Studnia, jaskinia i podziemia ; Niezwykłe kraje zamorskie ; Miejsca zamieszkiwane przez bohaterów we śnie ; Wnioski ; R. IV. WĘDRÓWKI W BAJKOWYCH PRZESTRZENIACH: 1. Terminologia: Droga ; Podróż, wędrówka, przestrzeń ; Pojęcie „drogi” według słowników języków obcych ; 2. Bohater rozpoczyna podróż ; 3. Sposoby podróżowania bohatera: Zmienia się w zwierzę ; Odlatuje na ptaku, koniu, dywanie… ; Zakłada siedmiomilowe buty ; Przenosi go duch, diabeł ; Płynie statkiem lub przeprawia się na latającej łodzi ; Przeprawia się łodzią z pomocą przewoźnika ; Schodzi w przepaść albo wchodzi w górę (za pomocą różnych narzędzi) ; Znajduje się na drzewie, które wyrasta do nieba / wdrapuje się po drzewie, które sięga nieba ; Prowadzi go przewodnik ; 4. Podróże we śnie ; 5. Wnioski ; R. V. MAGICZNI POMOCNICY I MAGICZNE PRZEDMIOTY W BAJKACH: 1. Wprowadzenie ; 2. Pomocnik: Pomocnicy zoomorficzni — wdzięczne zwierzęta ; Pomocnicy antropomorficzni ; Ludzie ; Nieśmiertelni, święci, starcy, czarodzieje, czarownice ; Mnisi ; Wróżki ; Postacie mityczne ; Lisy i lisice (húlí 狐狸) ; Niezwykli mistrzowie i personifikacje umiejętności ; Krasnoludki, karły ; Niewidzialne duchy ; Bogowie i bóstwa, duchy/władcy żywiołów, upersonifikowane żywioły ; Diabły ; Duchy zmarłych ; 3. Magiczny przedmiot: Zwierzęta ; Przedmioty, z których wyłaniają się magiczni pomocnicy ; Przedmioty o magicznych właściwościach ; Cudowne lekarstwo ; Przedmioty pomnażające bogactwo ; Przedmioty, które na żądanie same wykonują jakieś zadanie ; Magiczne instrumenty muzyczne ; Przedmioty informujące o zdrowiu lub życiu ; Przedmioty przenoszące w inne miejsce ; Przedmioty zapewniające wieczne życie i/lub zdrowie ; Tykwa ; Żuraw ; Kamień ; Walory darowane bezpośrednio ; Zdolność przemiany w zwierzę ; Magiczne słowa ; Wnioski ; R. VI. CUDOWNE BAJKOWE METAMORFOZY: 1. Źródła metamorfozy ; 2. Sprawcy przemiany ; 3. Funkcja przemiany: Ucieczka, przemieszczenie ; Przemiany seryjne ; Pomoc ; Pomoc bogów ; Awans – nagroda ; Zamiana w innego człowieka ; Zmiana w istotę wyższą ; Reinkarnacja ; Kara ; 4. Wymuszona przemiana w człowieka ; 5. Wnioski ; R. VII. BAJKOWY MOTYW SNU: 1. Pojęcie snu ; 2. Zapadanie w sen ; 3. Sen jako podróż, przemieszczenie ; 4. Hypnos i Tanatos ; Piękności w grobie ; 5. Postacie pojawiające się w snach lub poprzez sen ; Bajki chińskie ; Lisy i lisice ; Zmarli: Proszący o pomoc ; Udzielający pomocy ; Bóstwa, mędrcy i przodkowie: Udzielający pomocy ; Dający wskazówki ; Przepowiadający lub prowokujący zdarzenia ; Bogini szukająca swojej córki ; Smoki: Śniący we własnej osobie ; Przepowiadający przyszłość ; Sen ku przestrodze ; Postacie zamieszkujące miejsca będące celem sennej wędrówki ; Bajki europejskie ; Wróżki ; Przepowiadająca przyszłość ; Udzielająca pomocy ; Umierająca bestia ; Sen-odpoczynek i sen-przetrwanie ; Sen-kreacja ; 8. Sny, których lepiej, żeby nie było ; 9. Wiarygodność snów ; 10. Czas trwania snu ; 11. Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Legendy Bohaterów Kondora / Jin Yong ; t. 1)
Tytuł oryginału: "Shediao Yingxiong Zhuan".
Stanowi t. 1 trylogii "Legendy Bohaterów Kondora".
W świecie średniowiecznych Chin, w którym kung fu to magia, a królestwa bezwzględnie walczą o władzę, toczy się batalia o tytuł najlepszego wojownika i rodzi się niezwykły bohater. Po tym, jak jego ojciec – wierny dynastii Song patriota – zostaje zamordowany przez wysłanników cesarstwa Jin, Guo Jing wraz z matką uciekają na równiny, gdzie rządzi założyciel imperium mongolskiego Czyngis-chan, by u niego i jego ludu szukać schronienia. Pewnego dnia Guo Jing będzie musiał stawić czoło swojemu śmiertelnemu wrogowi podczas walki w Gospodzie Pijanego Nieśmiertelnego, ale zanim się to stanie pod opieką Czyngis-chana i Siedmiorga Bohaterów z Południa doskonali swoje umiejętności w sztukach walki. Skromny, oddany, choć nie zawsze mądry, Guo Jing mierzy się ze swoim zarówno wspaniałym, jak i przerażającym przeznaczeniem. W podzielonym kraju, nie znając swojej przyszłości, Guo Jing musi lawirować pomiędzy miłością a wojną, honorem i zdradą, zanim stanie twarzą w twarz z własnym losem i zostanie bohaterem, którym przeznaczone było mu się stać. [https://sklep.zysk.com.pl/narodziny-bohatera.html, dostęp 10.01.2023]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-chiń. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część tekstu w przekładzie z języka angielskiego, chińskiego i bułgarskiego.
Opowieść o duchach, upiorach, wiedźmakach i demonach Antologii patronują obrzędy nocy świętojańskiej zwanej też kupałą. Część pierwszą stanowią opowiadania polskich autorów: Romana Zmorskiego, Jana Barszczewskiego oraz Zygmunta Krasińskiego. Duchy i demony, wiedźmy i wiedźmaki, leśniaki i rusałki przewijają się w opowieściach rozgrywających się od Pomorza, Mazowsza i Śląska po Białoruś. Część druga to opowiadanie Jin Yonga, zwanego chińskim Tolkienem, oraz opowieść Antona Straszimirowa o Rodopach. Antologia zawiera także dotąd niepublikowane w Polsce opowiadania Oscara Wilde’a, Mrs Henry Wood, którą pokochali polscy miłośnicy historii z dreszczykiem, oraz publikującej pod pseudonimem Theo Gift pisarki Dorothy Boulger, w których znajdziemy nadprzyrodzone zjawiska, nawiedzone dwory, pokutujące duchy i nieuchronność przeznaczenia. [www.znak.com.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112862 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej