Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Autor
Pęczkowski Ryszard
(9)
Denicolo Pam
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Frączek Zofia
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Wrońska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Szkolnictwo
(4)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Towarzystwo Oświaty Ludowej (Lwów)
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Badania naukowe
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Instytut Pedagogiki (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Internet
(1)
Klasy łączone
(1)
Klub Inteligencji Katolickiej
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metoda Montessori
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wiejscy
(1)
Prognozy
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Single (socjologia)
(1)
Stowarzyszenie Katolickiej Młodzieży Rękodzielniczej "Skała" (Lwów)
(1)
Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. Adama Mickiewicza
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet Rzeszowski
(1)
Uniwersytety
(1)
Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Rzeszowski)
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna (Rzeszów)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja (kraina historyczna)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo śląskie (1945-1950)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(4)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Badania osiągnięć szkolnych uczniów przeprowadzono w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie aktualnego woj. podkarpackiego.
Bibliogr. s. [251]-299.
Streszcz. ang.
I. KLASY ŁĄCZONE. CHARAKTERYSTYKA ZJAWISKA: 1. Istota systemu nauczania w klasach łączonych ; 2. Klasy łączone - przyczyny występowania ; 3. Nauczanie w klasach łączonych w świetle liczb ; 4. Prawne podstawy funkcjonowania klas łączonych ; 5. Nauczanie w klasach łączonych w świetle literatury. II. STEREOTYP KLAS ŁĄCZONYCH A RZECZYWISTOŚĆ 1. Koszty kształcenia w klasach łączonych ; 2. Infrastruktura dydaktyczna szkół z klasami łączonymi ; 3. Kadra pedagogiczna klas łączonych. III. REALIACJA PROCESU KSZTAŁCENIA W SYSTEMIE KLAS ŁACZONYCH: 1. Struktura procesu kształcenia w klasach łączonych ; 2. Proces komunikacji na lekcjach w klasach łączonych ; 3. Nauczyciele wobec nauczania w klasach łączonych. IV. OSIĄGNIĘCIA SZKOLNE UCZNIÓW KLAS ŁĄCZONYCH : 1. Problem, metoda, organizacja badań ; 2. Osiągnięcia szkolnych uczniów z zakresu edukacji językowej. V. OD KLAS ŁĄCZONYCH DO KSZTAŁCENIA W GRUPIE ZRÓŻNICOWANEJ WIEKOWO. KONCEPCJA ZMIANY: 1. Determinanty proponowanej zmiany ; 2. Kontekst demograficzny proponowanej zmiany ; 3. Charakterystyka koncepcji zmiany ; 4. Media a kształcenie w grupie zróżnicowanej wiekowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 1)
Materiały z konf., 20-21 października 2014 r., Rzeszów.
Bibliogr., netogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Jak makropolityka oświatowa niszczy polską edukację ; Mała szkoła - charakterystyka kategorii ; Mała szkoła - czy zawsze lepsza w osiąganych wynikach? (zarys studium literaturowego); Mała/duża, dobra/zła. Szkoła w perspektywie XXI wieku ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole ; Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej ; Szkoły demokratyczne w Polsce i na świecie. Perspektywa teoretyczno-praktyczna ; Od uspołecznienia do prywatyzacji - dwa nurty opinii na temat przekazywania przez samorząd lokalny szkół innym podmiotom ; „Szkoła mała i normalna” - współczesne koncepcje edukacyjne widziane poprzez pryzmat alternatywnych doświadczeń z przeszłości ; Hi, keefak/keefik, cava? Specyfika libańskiego systemu edukacyjnego ; Nauczyciel w klasie łączonej: kim być i jak nauczać? Czyli czego uczą się studenci - praktykanci na temat nauczania zróżnicowanego w klasach łączonych ; Obciążenia zawodowe nauczycieli szkół wiejskich ; Školske vzdelavanie romskych deti a mladeže - zakladne problemy a systemove riešenia na slovensku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 8)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
CZ. I: HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Aktywność kulturalno-oświatowa Stowarzyszenia Katolickiej Młodzieży Rękodzielniczej „Skała” we Lwowie (1856–1914) ; Paweł Juśko, Z pragmatyki działalności instruktorów szkolenia ideologicznego nauczycieli u schyłku okresu stalinowskiego na przykładzie miasta Tarnowa i powiatu tarnowskiego ; Piotr Jaworski, Kluby Inteligencji Katolickiej jako instytucje wsparcia wykształcenia i wychowania w Diecezji Tarnowskiej ; CZ. II: RODZINA I SZKOŁA – WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Bogumiła Bobik, Próba ujęcia modelu pracy pedagoga w kontekście środowiska szkolnego ; Zofia Frączek, Niepowodzenia szkolne uczniów w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie wybranych badań empirycznych ; Beata Górnicka, „W trybie zdalnym…” – nauka – wychowanie – opieka nad uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii. Refleksje i rozterki pedagoga ; Ewa Markowska-Gos, Kohabitacja we współczesnym społeczeństwie polskim – wybór czy konieczność? Analiza socjologiczna ; Oksana Iwankowa-Stetsiuk, Rozszerzenie przestrzeni integracyjnej osób wewnętrznie przesiedlonych: implementacja na Ukrainie polskiego doświadczenia wspomagania rodzin ; CZ. III: PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Mária Potočárová, Developmental aspects in models of behaviour and education ; Helena Orieščiková, Music therapy or music philetics in school? ; Alicja Kubik, Metody aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym ; Marta Mauri Medrano, The use of virtual reality in education ; Ewa Kłak, Wykorzystywanie Internetu przez dzieci i młodzież – pozytywne i praktyczne aspekty oraz zagrożenia ; CZ. IV: UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rebecca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, Rethinking teacher training: Covid-19 and the rise of e-learning ; Marta Mauri Medrano, Social networks as a teaching resource in higher education ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja młodzieży w zakresie wyboru kierunku studiów w świetle zmiennej – płeć ; RECENZJE: Maria Januszewska-Warych: Mirosław Łapot, Religia mojżeszowa w szkolnictwie publicznym we Lwowie w okresie autonomii galicyjskiej (1867–1918), Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2019, ss. 287 ; Janusz Miąso: Daniel Goleman, Focus, Sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2014, ss. 343.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN 2300-9888 ; t. 6)
Na książce także ISSN publikacji online: 2544-1205.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku polskim, angielskim. Spis treści, streszczenie w języku angielskim.
HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Szkolnictwo specjalne na ziemiach polskich w XIX i początkach XX w. (ze szczególnym uwzględnieniem zaboru austriackiego) / Roman Pelczar ; Idee i postulaty wychowania rodzinnego oraz edukacji domowej w świetle polskiego piśmiennictwa pedago­gicznego od końca XVIII do początku XX wieku / Krzysztof Jakubiak, Monika Nawrot-Borowska ; Działalność Towarzystwa Oświaty Ludowej we Lwowie (1881-1914) / Kazimierz Rędziński ; O problemie edukacji integralnej i kłopotach współczesnego humani­zmu / Jan Szmyd ; Foucault and education. Some key aspects of Foucauldian thought applied to education / Marta Mauri Medrano. AKSJOLOGICZNE ORAZ SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Młodzież współczesna wobec bezprecedensowo zmiennej rze­czywistości - aspekty społeczne, kulturowe i pedagogiczne / Sylwia Przewoźnik ; Conceptual and essentional content of adaptive management of educational systems / Halyna Yelnykova ; Empowering inclusive education: principles for excellence in teaching and lifelong learners / Rebeca Soler Costa ; W poszukiwaniu determinantów skutecznego wychowania / Kamila Adamska. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Konflikty w rodzinie i propozycje ich rozwiązywania / Zofia Frączek ; Policja wobec problemu przemocy w rodzinie / Zygmunt Dudek ; Użytkowanie Internetu przez młodzież z terenu wiejskiego oraz miejskiego / Małgorzata Papier. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Świadomość logopedyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym - relacja z badań / Alicja Kubik ; Talent ukryty nigdy nie rozkwitnie. Wybrane techniki arteterapeu­tyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym / Bogumiła Bobik ; Wyznaczniki agresji i metody jej przeciwdziałania / Zbigniew Chodkowski ; Subjective well-being of the teachers of secondary schools as an indicator of psychological safety of educational environment / Olena Bondarchuk. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Classics of Education Sciences: Maria Montessori. Background knowledge and perceived meanings of University students compared to teachers attending Montessori in-service training courses / Monica Salassa ; Training of higher education applicants through internet usage with the specialization in “Christian Pedagogy” / Zoya Ryabova, Irina Sidanich ; Possibility of crowdsourcing usage in professional training of education managers / Tetiana Makhynia ; The challenges of music education. The “quandary” of the Lied / Pablo Contreras-Sequeira.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 3)
Badania przeprowadzono m.in. wśród nauczycieli (s. 73-80, 134-145) i absolwentów szkół (s. 170-173) w woj. podkarpackim. Dot. także ścieżek edukacyjnych na terenie Bieszczadów.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., słowac.
Mała szkoła - współczesne wyzwanie kulturowe i społeczne. NAUCZYCIEL W MAŁEJ SZKOLE: Duże problemy nauczyciela małej szkoły ; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w małej szkole ; Poczucie własnej skuteczności jako kategoria funkcjonowania nauczycieli w szkole ; Korzyści i problemy wynikające z tworzenia klas integracyjnych w percepcji nauczycieli z małych i dużych szkół ; Percepcja wybranych elementów kultury współpracy w szkole a satysfakcja zawodowa nauczycieli małych szkół gimnazjalnych ; Nauczyciel małej szkoły wobec zjawiska przemocy w rodzinie ; Realizacja obowiązku szkolnego przez młodsze dzieci - obawy i oczekiwania nauczycieli pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego ; Metoda Montessori - szansą dla małych szkół ; Etyczny (nieetyczny) wymiar zadań domowych. W stronę wyrównywania szans edukacyjnych. UCZEŃ W MAŁEJ SZKOLE: Sześciolatek u progu szkoły. Raport z badań pilotażowych w małych szkołach ; Nutrition habits of children in small schools ; Mała szkoła wobec problemu edukacji prorodzinnej ; Uczeń - nauczyciel - rodzice. Komunikacja językowa w małym środowisku szkolnym ; Voľný čas detí mladšieho školského veku ; Ścieżki dydaktyczne bieszczadzkich obszarów chronionych w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów lokalnych małych szkół ; O poziomych relacjach między członkami rad rodziców. W kierunku budowania sieci społecznych w małej szkole wiejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 4)
M.in. dotyczy województwa podkarpackiego.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [213]-218.
NIECO HISTORII... Z PRÓBĄ INTERPRETACJI ; MAŁA SZKOŁA - KONTEKST ILOŚCIOWY: Szkolnictwo podstawowe ; Szkolnictwo gimnazjalne ; Postscriptum ; PROBLEMY MAŁYCH SZKÓŁ: Stereotypy małej szkoły ; Finansowanie małych szkół ; Nauczanie w klasach łączonych ; Konkluzje ; Postscriptum - kolejna reforma systemu edukacji czy mistyfikacja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja, ISSN ISSN 2300-9888 ; t. 7)
Na stronie redakcyjnej i na okładce także ISSN online 2544-1205.
Nazwa redaktora ze strony redakcyjnej.
Dotyczy m.in. ruchu strzeleckiego na terenie Rzeszowszczyzny.
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst częścowo w języku angielskim, spis treści także w języku angielskim, streszczenia angielskie.
Cz. I. HISTORYCZNE ŹRÓDŁA, CIĄGŁOŚĆ I ZMIANA MYŚLI EDUKACYJNEJ: Kazimierz Rędziński, Towarzystwo Uniwersytetu Ludowego im. A. Mickiewicza we Lwowie (1898-1914) ; Edmund Juśko, Wychowawcza rola ruchu strzeleckiego wśród uczniów szkół średnich autonomicznej Galicji początku XX wieku oraz II Rzeczypospolitej ; Bogumiła Bobik, Ciągłość czy zmiana? O powojennym systemie kształcenia nauczycieli na przykładzie województwa śląsko-dąbrowskiego ; Marta Mauri Medrano, Indoctrination and control: education in the Spanish Franco Regime ; Cz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Zofia Frączek, Rodzina wobec przemian społecznych. O wychowawczym funkcjonowaniu rodziny i możliwościach jego doskonalenia ; Ewa Markowska-Gos, "Singel" jako styl życia we współczesnym społeczeństwie ; Rebeca Soler Costa, Pablo Lafarga Ostáriz, School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning ; CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Alicja Kubik, Aktywność twórcza w poglądach nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań ; Zbigniew Chodkowski, Motywacja a proces uczenia się ; Pablo Lafarga Ostáriz, Rebeca Soler Casta, An interpretative research in the didactic process: critical discourse analysis ; CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Iryna Kozłowska, Nadia Zajaczkiwska, Jurij Kozłowski, Osobowość nauczyciela akademickiego w warunkach integracji przestrzeni edukacyjnej szkoły wyższej ; Olha Bilyakovska, Harmonization of pedagogical theory and merhodological knowledge as an important constituent of qualitative profesional training of future teachers ; Halyna Yelnykova, Olha Yeromenko, Tevhnology of creating an adaptive individual scenario of the graduate student's educational activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały ze zjazdu naukowego, który się odbył w Rzeszowie we wrześniu 2004 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang., niem., ros., ukr.
Spis treści także w jęz. ang., ros.
I. Podstawy myślenia o edukacji przyszłości ; II. Nauczyciel wobec współczesnych problemów edukacyjnych ; III. Profil zawodowy nauczyciela - kształcenie i rozwój ; IV. Społeczne, kulturowe i organizacyjne konteksty pracy nauczyciela ; V. Media i technologie informacyjne jako środowisko edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia publikacji pracowników Wydziału Pedagogicznego UR na stronach 330-[344] oraz bibliografia na stronach 237-[245] i bibliografie przy biogramach.
I. KATEDRA PEDAGOGIKI 1969–1981: 1.1. Tradycje kształcenia pedagogicznego w Rzeszowie (Andrzej Meissner), 1.2. Funkcjonowanie Katedry Pedagogiki (Elżbieta Dolata), 1.3. Kadra pedagogiczna (Justyna Meissner-Łozińska) ; II. INSTYTUT PEDAGOGIKI 1981-2001: 2.1. Podstawy organizacyjne i programowe (Ewa Barnaś), 2.2. Działalność naukowa (Jerzy Potoczny, Kazimierz Szmyd) ; III. ORGANIZACJA I NAUKOWE WARUNKI ROZWOJU PEDAGOGIKI W LATACH 2001-2019 (Marta Wrońska, Ryszard Pęczkowski): 3.1. Przemiany organizacyjne, 3.2. Kierunki kształcenia pedagogicznego, 3.3. Rozwój kadry naukowej, 3.4. Główne kierunki badań naukowych, 3.5. Wydawnictwa własne, 3.6. Konferencje naukowe, 3.7. Współpraca z ośrodkami akademickimi w Polsce i za granicą ; IV. WYBRANE FORMY FUNKCJONOWANIA STUDIÓW PEDAGOGICZNYCH W LATACH 1969-2019: 4.1. Punkt Konsultacyjny w Krośnie 1973–1992 (Adam Krzanowski), 4.2. Studencki ruch naukowy 1973–2016 (Krystyna Barłóg, Beata Gumienny), 4.3. Działalność sportowo-rekreacyjna i turystyczna (Hubert Sommer, Andrzej Żółtek), 4.4. Współpraca z regionem i środowiskiem lokalnym 1981–2018 (Barbara Lulek), 4.5. Absolwenci (Jolanta Lenart) ; ANEKS.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11675 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej