Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Nowakowski Andrzej (1952- )
(6)
Czabanowska-Wróbel Anna (1962- )
(2)
Arena Maurizio (1935- )
(1)
Basista Andrzej (1932- )
(1)
Bizet Georges (1838-1875). Carmen (fragmenty)
(1)
Czyż Henryk (1923-2003)
(1)
Donat Zdzisława (1939- )
(1)
Duda Eugeniusz
(1)
Gajewska Zofia
(1)
Gruszczyński Ryszard (1916-2001)
(1)
Gutorow Jacek (1970- )
(1)
Górzyński Zdzisław (1895-1977)
(1)
Głowiński Michał (1934- )
(1)
Hońdo Leszek (1960- )
(1)
Jakubowicz Tadeusz (1887-1985)
(1)
Jodłowiec-Dziedzic Anna (1959- )
(1)
Kaspszyk Jacek (1952- )
(1)
Kord Kazimierz (1930- )
(1)
Krenz Jan (1926-2020)
(1)
Kubiak Teresa (1937- )
(1)
Kuczyńska-Koschany Katarzyna (1970- )
(1)
Maj Bronisław (1953- )
(1)
Matywiecki Piotr (1943- )
(1)
Miodońska-Brookes Ewa (1939- )
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791). Don Giovanni. KV 527. Finch' han dal vino
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791). Nozze di Figaro. KV 492 (fragmenty)
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791). Zauberflöte. KV 620. Der Hölle Rache kocht
(1)
Mróz Leonard Andrzej (1947- )
(1)
Mądra-Shallcross Bożena (1952- )
(1)
Nasiłowska Anna (1958- )
(1)
Nowakowski Mieczysław (1934- )
(1)
Ochman Wiesław (1937- )
(1)
Okulski Bogdan
(1)
Popiel Magdalena (1953- )
(1)
Prussak Maria
(1)
Puccini Giacomo (1858-1924). Bohème (fragmenty)
(1)
Puccini Giacomo (1858-1924). Madama Butterfly (fragmenty)
(1)
Puccini Giacomo (1858-1924). Manon Lescaut (fragmenty)
(1)
Puccini Giacomo (1858-1924). Tosca (fragmenty)
(1)
Rachoń Stefan (1906-2001)
(1)
Radwan Stanisław (1939-2023)
(1)
Raptis Paulos (1938- )
(1)
Segda Dorota (1966- )
(1)
Staff Leopold (1878-1957)
(1)
Szczepański Ludwik
(1)
Szostek-Radkowa Krystyna (1933- )
(1)
Szturc Włodzimierz (1959- )
(1)
Słotwińska Janina
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998)
(1)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(1)
Żylis-Gara Teresa (1930- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
francuski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Literatura polska
(2)
Architektura
(1)
Cmentarze
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka włoska
(1)
Nagrobki
(1)
Poeci polscy
(1)
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Płyty gramofonowe
(1)
Szczepański, Ludwik (1872-1954)
(1)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Wiersze
(2)
Album
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Fotografia polska
(1)
Opera
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(2)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszcz. w j.ang.,niem.
Bibliogr.-Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Spojrzenie na architekturę, jakie proponujemy, jest niepodobne do powszechnie stosowanych. Punktem wyjścia nie jest historia architektury, wielcy twórcy, przegląd stylów czy przeznaczenie budynków, choć wszystko to jest w książce jakoś obecne, punktem wyjścia są różne, kolejne stopnie kontaktu z budynkiem. Tak na ogół przebiega doświadczanie architektury. Zaczyna się od kontaktu z oddali, pierwszego ujrzenia budynku na fotografii lub w rzeczywistości. Jeżeli nas zaciekawi, ruszamy, by się z nim spotkać, i wówczas kolejno oglądamy najpierw jego otoczenie, kontekst, w którym się znajduje, następnie przyglądamy się mu z zewnątrz, by wreszcie wejść do jego wnętrza. [Universitas, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-71927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria "Poezje")
Wiersze i układ na podstawie: L. Staff, "Poezje zebrane", t. 1-2, wyd. 3, Warszawa 1980.
Czy mamy zapomnieć dobrych poetów z przeszłości, dlatego że byli tylko dobrymi poetami? Przecież to bardzo wiele: być dobrym poetą i stwarzać przez lata dziesiątki niezwykłych wierszy, wśród nich takie, które, mimo pozornej prostoty, ciągle stanowią dla nas zagadkę. Leopold Staff był nauczycielem potów XX wieku a równocześnie wieszczem rzemiosła poetyckiego. Jego twórczość prowadziła nieustanny dialog z kulturą polską i podtrzymywała jej związek z tradycją europejską. Doskonałość tej liryki była zdobywana stałym wysiłkiem, prawie niezauważalnym, wytrwałym dążeniem do precyzji słowa. Dzięki pracy poety to, co bezkształtne, stawało się jasnością. Przygotowany przeze mnie wybór wierszy Leopolda Staffa z komentarzami znawców poezji i samych poetów ma przypominać twórcę, który starał się być jasny i prosty na przekór świadomości, że nic - ani świat, ani ludzkie wnętrze, ani to, co wydarza się między człowiekiem a człowiekiem - nie daje się przeniknąć i związać poetyckimi słowami. Anna Czabanowska-Wróbel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria "Poezje")
Na stronie redakcyjnej błędny zapis ISBN: 97883-242-3473-8 i 97883-242-3382-3.
Teksty na podstawie: S. Wyspiański, Rapsody, Hymny, Wiersze, w: Dzieła zebrane, t. XI, red. L. Płoszewski, Kraków 1961; S. Wyspiański, Listy różne - do wielu adresatów, w: Listy zebrane, t. IV, oprac. M. Rydlowa, komentarz z wykorzystaniem materiałów L. Płoszewski, M. Rydlowa, Kraków 1998; S. Wyspiański, Hamlet, oprac. M. Prussak, BN S I, nr 225, wyd. 2 zmien., Wrocław 2007.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego ze środków MNiSW przyznanych na finansowanie badań naukowych w 2018 roku
Wyspiański nie był poetą i równocześnie był poetą we wszystkim, co robił. Gdy tworzył swoje dramaty i projektował dla nich teatr, gdy komponował witraże i snuł fantazje architektoniczne o wzgórzu wawelskim. Był nim także wtedy, gdy listy i eseje - to z nich głównie pochodzą teksty składające się na ten niewielki wybór. Poetyckie fragmenty przypominają Wyspiańskiego kameralnego i refleksyjnego; Tworzą najbardziej osobiste przesłanie artysty: Pod ściszoną tonacją pulsuje dramatyczne napięcie, pod ironią skrywa się rozpacz. Najlepiej pozwalają zrozumieć ten liryczny autoportret: "jakimś poematem wydaje mi się życie moje [...], ale wciąż drżę, że ten poemat się nagle rozerwie..., że przepadnie niedokończony"... Teksty Wyspiańskiego komentują historycy literatury i artyści teatru, podejmując próbę odpowiedzi na ponawiane od stuleci pytanie: czym jest fenomen Wyspiańskiego. Geniusz to, grafoman czy jeden z wielu modernistycznych artystów? Magdalena Popiel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107212 (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Niezapomniane arie operowe. Vol. 1 [Dokument dźwiekowy]. - Warszawa : Polskie Nagrania Muza, 1980. - 1 płyta : analog., 33 o/min, stereo. ; 30 cm.
Zawiera: Carmen. Wstęp (Orkiestra Teatru Wielkiego w Warszawie ; J. Krenz, dyr.) ; "Prés des resparts" : aria Carmen (K. Szostek-Radkowa, m-sopr. ; Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie ; K. Kord, dyr.) ; "La fleur que tu" : aria Don Joségo (W. Ochman, ten. ; Orkiestra Teatru Wielkiego w Warszawie ; Z. Górzyński, dyr.) / Bizet. Die Zauberflöte KV 620. "O zittre nicht" : aria Królowej Nocy (Z. Donat, sopr. ; Wielka Orkiestra Symfoniczna PRiTV ; J. Kasprzyk, dyr.) ; Le nozze di Figaro KV 492. "Non piu andrai" : aria Figara (R. Gruszczyński, baryt. ; Orkiestra Polskiego Radia i TV ; S. Rachoń, dyr.) ; Don Giovanni KV 527. "Finche han dal vino" : aria szampańska (L. Mróz, bas ; Orkiestra Filharmonii Narodowej w Warszawie ; J. Krenz, dyr.) / W. A. Mozart. Madame Butterfly. "Piangi? Perche? Un bel di vedremo" : aria Butterfly (T. Kubiak, sopr. ; Orkiestra Symfoniczna Państwowej Filharmonii w Łodzi ; H. Czyż, dyr.) ; La boheme. "Che gelida manina" (W. Ochman, ten. ; Orkiestra Teatru Wielkiego w Warszawie ; M. Nowakowski, dyr.) ; Tosca. "Vissi d'arte" : aria Toski (T. Żylis-Gara, sopr. ; Wielka Orkiestra Symfoniczna PRiTV ; M. Arena, dyr.) ; "Recondita armonia" : aria Cavaradossiego (P. Raptis, ten. ; Orkiestra Polskiego Radia i TV ; S. Wisłocki, dyr.) ; Manon Lescaut. "In quelle trine morbide" : aria Manon (T. Żylis-Gara, sopr. ; Wielka Orkiestra Symfoniczna PRiTV ; M. Arena, dyr.) / Puccini.
Zofia Gajewska, Janina Słotwińska, adaptacja nagrań.
Krystyna Szostek-Radkowa, sopran ; Wiesław Ochman, tenor ; Zdzisława Donat, sopran ; Ryszard Gruszyński, baryton ; Leonard Mróx, bas ; Teresa Kubiak, sopran. Teresa Żylis-Gara, sopran ; Paulos Raptis, tenor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.AD-7718, Wyp.Muz.AD-7717 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej